miksi suomessa hiustenleikkaus maksaa perkeleen paljon!?!?!??!
ulkomailla parturi otti multa 10e hiustenleikkauksesta ja naamakarvojen sheivauksesta + hiusten pesu. Suomessa tuo maksaa 4-5 kertaa enemmän!
Kommentit (33)
Mene jollekin itämaiselle parturille. On edullinen ja saat kunnon palvelun.
Koska verotus. Koska kalliit tilavuokrat. Kampaajalle ei jää itselle juuri mitään siitä palvelusta. Suomessa on niin hyvä yrittää yrittää.
Koska Suomessa yrittäminen on kallista.
parturointi ei ole suomessa vaimon harrastus , jotta vaimollakin on tekemistä miehen työpäivän aikana
Koska suomessa valtio vetää välistä ja hussaa rahat talvivaaran kaltaisiin hankkeisiin.
Voi vitun inisijät, leikatkaa karvanne itse jos pitää ilmaiseksi saada! Joo ei todellakaan pääse parturit tässä maassa rikastumaan, ihan tiedoks ap!
Koska siitä kympistä pitää maksaa alv, yrittäjän vakuutukset ja eläketurva, tilavuokra, sähkö, vesi jne. ja lopulta siitä jää yrittäjälle palkkaa 38 senttiä. Siitä maksetaan sitten lisää veroja eli tuloverot pois päältä.
Mikähän maa oli kyseessä? Kysyitkö ap myös, millaista palkkaa siinä maassa maksetaan sellaisesta työstä, jota itse teet? Suostuisitko tekemään oman työsi sillä rahalla?
Käykää näissä kotipartureissa. Hinnat kohdillaan kun ei tarvitse maksaa riistohintoja lasipalatsin vuokrasta. Minun hiukset voitaisiin leikata vaikka tuolilla parkkipaikalla jos hinta olisi kohdallaan.
maassa jossa kävin tuntemani ihmiset käyvät joka kuukausi tai 2 viikkoa parturissa kunnostamassa hiuksiaan. He ovat tyytyväisiä siihen hintaan mitä he maksavat. Täällä joutuu maksaa helvetisti siitä että saa perus hiustenleikkauksen saksilla. Kenellä täällä on varaa käydä joka 2 viikkoa kunnostamassa hiuksiaan?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:39"]
Käykää näissä kotipartureissa. Hinnat kohdillaan kun ei tarvitse maksaa riistohintoja lasipalatsin vuokrasta. Minun hiukset voitaisiin leikata vaikka tuolilla parkkipaikalla jos hinta olisi kohdallaan.
[/quote]
Vuokra on tosi pieni osa kaikista kustannuksista. Vai tekisikö jotkut pimeesti? Siis ME veronmaksajat taas maksetaan sekin ilo... Ei tarvii olla kovin fiksu, kun tietää Suomen pienyrittäjien ahdingon.Toivottavasti nykyhallitus toisi helpotusta.
Saahan Helsingissäkin parturin kymmenellä eurolla ja hinta lyödään kassakoneeseen. Tosin ei pidä olla ählämikammoinen tuolla käydessään.
koska parturin on elettävä työllään. on hankala saada elämiseen riittävästi rahaa, varsinkaan pikkupaikkakunnilla, jos yksi tilaus maksaa 10e.
Täällä Englannissa perusleikkaus lähiökampaajalla maksaa 10-20 puntaa. Mallin muutos sen parikymppiä tai ylikin, koskaan en ole yli 25 puntaa maksanut. Normitasoitus eli kuivat latvat pois kerrostetusta tukastani maksaa sen kympin ja kestää vartin jos ei tarvitse pestä.
Kampaajan palkka on minimipalkka eli tuollaista 14 000 vuodessa, call centerissä saa enemmän.
Merkkikampaamot ja salongit voivat sitten olla ihan järkyttävän hintaisia. Valinnanvaraa on :)
Edellä mainittujen lisäksi, palvelualan yrittäjällä jos on aikoja, ettei ole asiakkaita, niiltä ajoilta tulot on nolla, mutta kulut juoksevat silti.
Mulle yksi sanoi, että hänkin voisi tehdä töitä kampaajan tuntipalkalla. Sanoin, että palkkaan hänet välittömästi, kun perustan yrityksen, muutamalla ehdolla. Niitä ehtoja on se, että mitään työsuhde-etuja ei ole, hän ostaa kaikki välineet itse, tuo vessapaperia ja kyniä sekä papereita myöten itse tavarat, maksaa käyttämänsä veden ja sähkön sekä vielä yksi ehto, että palkkaa ei saa kuin niiltä ajoilta, kun asiakkaita on. Sanoin myös, että oheismyyntiä saa toki tehdä, kun hankkii itse ne myytävät tuotteet.
Asuin vuosia ulkomailla, ja siellä miehet kävivät melkein kerran viikossa parturissa. Hinta oli kohdillaan, ja oma parturi tiesi kaikki kulmakunnan asiat :). Hinta todellakin 5-10 euroa, riippuen siitä ajettiinko parta myös. Ja tuo parturi maksoi myös tilavuokran, aineet ja tarvikkeet sekä verot tuosta toiminnasta. No, noilla hinnoilla parturintuolissa istui aina joku, joten perheen toimeentulo oli turvattu.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:26"]
Asuin vuosia ulkomailla, ja siellä miehet kävivät melkein kerran viikossa parturissa. Hinta oli kohdillaan, ja oma parturi tiesi kaikki kulmakunnan asiat :). Hinta todellakin 5-10 euroa, riippuen siitä ajettiinko parta myös. Ja tuo parturi maksoi myös tilavuokran, aineet ja tarvikkeet sekä verot tuosta toiminnasta. No, noilla hinnoilla parturintuolissa istui aina joku, joten perheen toimeentulo oli turvattu.
[/quote]
Oliko ne kulut samat kuin Suomessa?
täällä ilmeisesti liikaa partureita liikkeellä, noh onhan se kohtuutonta että jos sinulla
ei ole asiakkaita, miksi asiakkaan pitäisi maksaa muutamalla leikkauksella ja
värjäyksellä päivän palkkasi ?
On täällä halpojakin, mutta eivät vaan reppanat osaa markkinoida.