miksi suomessa hiustenleikkaus maksaa perkeleen paljon!?!?!??!
ulkomailla parturi otti multa 10e hiustenleikkauksesta ja naamakarvojen sheivauksesta + hiusten pesu. Suomessa tuo maksaa 4-5 kertaa enemmän!
Kommentit (33)
Täälä alvt ja muut yrittäjän kulut 100% suuremmat. Mut ei täälläkään 15 e enempää tasoitus yms. Maksa, ainakaan turussa.
Olen itse ammatinharjoittaja ja minunkin pitää maksaa tilavuokrat, sähköt, alvit, vakuutukset, vedet, materiaaleja, markkinointikulujakin ynnä muuta, mutta silti jos vertaan omaa taksaani kampaajaan niin kampaaja tuntuu kyllä vetävän (aika huomattavankin paljon) pidemmän korren. Olen kanssa miettinyt, mikä siinä kampaajassa oikein maksaa?
Onko muuten kampaajilla joku rajoitus aukiolojen suhteen? Muistelen, että aukioloja olisi rajoitettu joskus.. miksi ihmeessä?
24 vielä jatkaa, siis tiedän ettei kampaaja mitään rikastumaan Suomessa useinkaan pääse. Ihmettelen vaan kun olen periaatteessa samassa asemassa, että mistä se kampaajan taksa oikein muodostuu
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:51"]24 vielä jatkaa, siis tiedän ettei kampaaja mitään rikastumaan Suomessa useinkaan pääse. Ihmettelen vaan kun olen periaatteessa samassa asemassa, että mistä se kampaajan taksa oikein muodostuu
[/quote]En tiedä mitä teet työksesi mut kyllä moni yrittäjä veloittaa useamman satkun tunnilta, tonnin päivä on monen yrittäjän tavoite minimissään. Tuon itsekin tienaan yrittäjänä ja mies vielä tuplat. Kampaaja ei varmaan ihan niihin yllä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:48"]
Olen itse ammatinharjoittaja ja minunkin pitää maksaa tilavuokrat, sähköt, alvit, vakuutukset, vedet, materiaaleja, markkinointikulujakin ynnä muuta, mutta silti jos vertaan omaa taksaani kampaajaan niin kampaaja tuntuu kyllä vetävän (aika huomattavankin paljon) pidemmän korren. Olen kanssa miettinyt, mikä siinä kampaajassa oikein maksaa?
Onko muuten kampaajilla joku rajoitus aukiolojen suhteen? Muistelen, että aukioloja olisi rajoitettu joskus.. miksi ihmeessä?
[/quote]
Lakiin 945/2009 perustuvat vähittäiskauppojen sekä parturi- ja kampaamoliikkeiden aukioloajat ovat
arkipäivisin maanantaista perjantaihin klo 7 - 21
arkilauantaisin klo 7 -18
sunnuntaisin klo 12 – 18, paitsi marras- ja joulukuussa isänpäivän ja jouluaaton välisenä aikana klo 12 -21
Vähittäiskauppojen, mukaan lukien enintään 400 m²:n päivittäistavarakaupat, sekä parturi- ja kampaamoliikkeiden tulee olla suljettuina kirkollisina juhlapäivinä (uudenvuodenpäivä, loppiainen, pitkäperjantai, pääsiäispäivä, 2. pääsiäispäivä, helatorstai, helluntai, juhannuspäivä, pyhäinpäivä, joulupäivä ja 2. joulupäivä), vapunpäivänä, äitienpäivänä, isänpäivänä ja itsenäisyyspäivänä.
https://www.tem.fi/kuluttajat_ja_markkinat/kaupankaynti/liikeajat
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:59"]
[/quote]
Lakiin 945/2009 perustuvat vähittäiskauppojen sekä parturi- ja kampaamoliikkeiden aukioloajat ovat
arkipäivisin maanantaista perjantaihin klo 7 - 21 arkilauantaisin klo 7 -18 sunnuntaisin klo 12 – 18, paitsi marras- ja joulukuussa isänpäivän ja jouluaaton välisenä aikana klo 12 -21 Vähittäiskauppojen, mukaan lukien enintään 400 m²:n päivittäistavarakaupat, sekä parturi- ja kampaamoliikkeiden tulee olla suljettuina kirkollisina juhlapäivinä (uudenvuodenpäivä, loppiainen, pitkäperjantai, pääsiäispäivä, 2. pääsiäispäivä, helatorstai, helluntai, juhannuspäivä, pyhäinpäivä, joulupäivä ja 2. joulupäivä), vapunpäivänä, äitienpäivänä, isänpäivänä ja itsenäisyyspäivänä. https://www.tem.fi/kuluttajat_ja_markkinat/kaupankaynti/liikeajat [/quote]
Pahoittelut muotoilusta, kopioin tuolta nettisivulta, eikä toimi täällä samalla tavalla.
Mutta tosiaan, parturi-kampaamoiden aukiolot ovat tiukasti kontrolloituja Byroslaviassa.
Mun mielestä on ihan uskomaton juttu, että valtio kontrolloi yksityisen elinkeinonharjoittajan työskentelyaikoja. Tietenkään tämä ei minään yllätyksenä tullut, mutta silti se vaan kummastuttaa vuodesta toiseen.
Siksi että täällä kommarilandiassa yrittäjyys on rikos, josta saa kovat päiväsakot verojen muodossa... Kaupan päälle byrokraatit päättävät, milloin saat pitää liikettäsi auki.
No just jotain tuollaista aukiolorajoitusta muistelenkin. Voi jösses sentään, miksi ihmeessä!? En pysty ymmärtämään. Itse mulla on vastaanotto auki tasan silloin kun itse haluan, siksihän olen yrittäjä.
t:24
Juuri noiden hintojen takia joku muu leikkaa kuivat latvat hiuksistani. Viimeksi se lysti kampaamossa maksoi 25 euroa ja kaiken lisäksi kampaaja napsaisi monta senttiä liikaa hiuksia pois.
[/quote]
Ammatinharjoittaja voi olla vain, jos toimintaan ei sitoudu merkittäviä pääomia. Jos sulla on erillinen liiketila, et voi enää olla ammatinharjoittaja muistaakseni, vaan ammatinharjoittajan yrityksen osoite on kotiosoite.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:10"]
[/quote]
Ammatinharjoittaja voi olla vain, jos toimintaan ei sitoudu merkittäviä pääomia. Jos sulla on erillinen liiketila, et voi enää olla ammatinharjoittaja muistaakseni, vaan ammatinharjoittajan yrityksen osoite on kotiosoite.
[/quote]
Hmm no siis liiketila ei ole mun, vaan vuokraan sieltä tilaa tuntiperusteisesti. Yrityksen osoite on kotiosoite.
Kannattaa itse leikata niin säästyy vaiva.Youtubessa on paljon videoita.Oon ite leikannut jo 5vuotta omat hiukseni(pitkä,kerrostettu,välillä lyhyempää otsatukkaa) ja nykyisin leikkaan poikaystävänikin hiukset(tällä hetkellä ananastyylinen,mutta vähän pidempi sivuilta).Tekemällä oppii.Kulut todella pienet.