Naapuri saa raivareita terassitupakoinnista
Paiskoo ovia ja ikkunoita jos meiltä mennään takapihalle tupakalle. Kiljuu ikkunan vieressä "ei voi enää tuulettaakkaaaaaaaaan" tai lähtee terassiltaan sanoen ääneen "ei saa enää syödäkään rauhassa" ja paiskoo oven kiinni perässään. Huutelee siis itsekseen. Rivarissa asutaan ja vähän aikaa sitten vasta muutettiin. Ei ole aikeita nyt lopettaa tupakointia seinään, muttei kiinnostaisi kuunnella tota mutinaakaan enää yhtään. Kertaakaan ei ole tullut naamatusten sanomaan mitään. Vaan kiljuu ja pomppii tasajalkaa itsekseen. Käyttäytyy aika omituisesti eikä vaikuta kovin stabiililta henkilöltä muutenkaan. Mitekähän meinaa jatkaa kun kuullostaa nyt jo olevan ratkeamispisteessä. Mitähän pitäisi tehdä?
Kommentit (136)
Haiseva alkoholisti on vielä pahempi kuin löyhkäävä saastainen tupakoija.
Samaan pöpelikköön molemmat.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:47"]Ehkä tässä taustalla on enemmänkin yhteisöllisyys. Naapurusto on tuttua, meillä on aktiivinen asukasyhdistys ja tapana on tervehtiä ja jututtaa naapureita. Tiedän että tällainen naapurusto on harvinaisuus, olen tosi onnekas.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:37"]Ehkä vähän törkeää tulla tällaiseen ketjuun kirjoittamaan näin, mutta en malta pitää suutani kiinni. Tiedossahan toki on, että kouluttamaton kansanosa tupakoi enemmän kuin "sivistyneistö" ;) Anteeksi, pakko kettuilla vähän... Mutta siis aloin oikein miettiä meidän omakotitaloaluetta. En tiedä KETÄÄN joka tupakoisi tällä alueella. Tämä on vähän "parempaa aluetta", eikä ihan peruspertsalla ole varaa tänne muuttaa. On arkkitehtia ja lääkäriä, insinöörejä ja opettajia - kimppakämpissä asuu yliopisto-opiskelijoitakin. Mutta ihan vilpittömästi voin todeta, että ikinä koskaan kun yli kymmenen vuoden aikana olen alueella kulkenut ja asunut, en ole nähnyt ainuttakaan naapuria terassillaan tai parvekkeellaan tupakalla. En kertaakaan. Paitsi poikkeus vahvistaa säännön - yhdellä perheellä on vuokralainen (oma sisäänkäynti talon päädystä) joka polttaa. Ja tämä vuokralainen on - TADAA - työtön. Siellä olen joskus kyläillessä käynyt vaivihkaa laittamassa ulko-oven kiinni, kun pihalta leijailee niin tyrmistyttävä haju. Muuten kyllä saa olla sään salliessa aina ovet ja ikkunat auki, ei leijaile sisälle muu kuin kukkivien puiden ja pensaiden tuoksut. Omasta mielestäni (kuten arvata saattaa) tupakointi on täysin imbesilliä toimintaa, en kykene näkemään siinä mitään hyvää tai hohdokasta. Haisee kamalalle, näyttää inhottavalle, on epäterveellistä polttajalle itselleen ja kanssaihmisille sekä globaalisti järkyttävää viljellä röökiä kun voisi viljellä ruokaa. Mielestäni se on tuote, johon saisi säätää sellaiset miljoonaverot ettei kansa kuunaan enää askiin tarttuisi. Ärsyttää ihmisten puolesta, että tupakkayhtiöt repii biljoonia ihmisten addiktiolla joka vie nämä ennenaikaiseen hautaan. Niin härskiä että pahaa tekee. Tässä elämässä ja maailmassa on paljon asioita joita en ymmärrä, eikä tarvitsekaan. Tämä on niistä yksi, en voi tajuta miksi kukaan aloittaa tupakoinnin. En keksi muuta kuin heikkouttaan, kun muutkin ja se on niin cool (teininä). Ja sitten parikymppisenä kun päässä on jo järkeä vähän enemmän, niin ei enää pääsekään siitä eroon. Mutta samalla lailla kun lihaville sanotaan että pitäisi ottaa niskasta kiinni ja laihduttaa, niin minusta samaa voisi takoa isolla lekalla tupakoivien päähän. Vähän pitää olla itsekuria ihmisellä. Johan menee sivuraiteille taas tämäkin juttu... mutta ymmärrän ap:n naapuria, olisi jäätävää elää röökaajien naapurissa. Aloin oikein ajatella miten ällöttävää se olisi, kun pihalla kuivaat pyykkiä tai syöt lasten kanssa puutarhassa lounasta, niin sinne sitten leijailee kerta toisensa perään naapurin tupakansavut. Toki ihmisellä on oikeus omassa kodissaan tai pihassaan tupakoida. Eihän siitä ole kahta sanaa. Mutta ihan yhtä oikeutettua sen naapurin on pitää sitä tapaa kuvottavana ja pahoittaa mielensä, kun se hänen elämäänsä päivittäin ja toistuvasti koskettaa. Ja kirjoitin nyt tahallani hyvin provokatiivisesti sivistyneistöstä ja työttömistä, tahdonvoimasta jne. Oikeasti en koe että me ollaan yhtään sen parempaa porukkaa kuin peruspertsatkaan, mutta ymmärtänette pointin kaiken tämän ärsytyksen takana? meni kyllä juttu niin pitkäksi ja harhailevaksi, että en tiedä ymmärränkö itsekään ;D [/quote] Mä asun kanssa "hienommalla" onakotitaloalueella ja täytyy sanoa että mä en tiedä polttaako täällä joku. Mulla on elämä niin ei tartte naapureiden pihoja kytätä :D Ps. Asutte ilmeisesti alueella jossa taloja voisi kutsua lähinnä rivitaloiksi jos tiedät tarkkaan että alueella vain yksi vuokralainen polttaa :D
[/quote]
[/quote]
Miten sen nyt ottaa. Meillä kun ei varmaan paljonkaan olis yhteistä naapureiden kanssa (ainoa lapseton talous) niin mä koen myös olevani onnekas kun ei ole kovin aktiivinen naapurusto.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:50"]Siis polttaako joku vielä? :o
[/quote]
Et oo tainnu paljon kaupungissa liikku viime aikoina..
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:43"]Lopettaa tupakointi ja muuttua normaaliksi, siistiksi ihmiseksi. [/quote] Siistiksi? Meidän naapurissa asuu "siisti ja normaali" mies. Hyvä työpaikka, varallisuutta löytyy eikä tupakoi. Viikonloput istuu kyllä terassilla kaljapullon kanssa ja PIERESKELEE. Ihan toistuvasti ja ÄÄNEKKÄÄSTI. Haisee hielle ja suoranaiselle paskalle välillä. Mutta niin, hän ei polta joten on varmaan tupakoitsijoita parempi ihminen.
[/quote]
Onpa sinulla outo käsitys normaalista, siististä ihmisestä jos tuo on siitä sinulle esimerkkitapaus!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:48"]
:D :D
En tiedä kummat ovat nyt sitten sietämättömämpiä, röökaajat vai nuo verenhimoiset nariskot.
T. savuton
[/quote]
Mikä kumma on narisko? Tai ei, en ehkä haluakaan kuulla, vaikutat viestisi perusteella aika hölmöltä ihmiseltä, jos et pysty ymmärtämään kuinka suurta haittaa vastentahtoisesti kotonaan passiiviseksi tupakoijaksi joutuva kärsii.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:08"]
Tuntuu vaan pahalta kun se kiljuu itsekseen, oikein tuntee sen sisäisen pahan olon niistä skitsokohtauksista. Ihan alussa ei saanut kohtauksia, tuntuu että patoaa samalla jotain muuta tähän röökikäryyn. Ymmärrän ettei ole kiva haistella röökikärtsää, mutta me nyt poltetaan eikä tästä aiota joka röökille tonne metsäänkään lähteä. Kuitenkin saatava pihailla itsekin. Tälläistä ei ole tullut vastaan koskaan. En vaan tiedä miten pitäisi toimia. Mietin myös kun naapuri morjenstaa pihalla normaalisti ja antaa lapsille taimia että luuleeko se ettei noi kohtaukset kuulu? Vaikka kyllä varmasti tarkoittaa ne kuuluviksi. Tuntuu kummalliselta. Oisko kellään jotain hyvää ideaa? Vai onko tää vaan väsytystaistelua tästä eteenpäin? Ap
[/quote] Paskat ymmärrät. Et ymmärrä, kun et itse haista sitä käryä. Jos ymmärtäisit, painuisit kauemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:49"]Meidän yläkerrassa lapset riehuu ja paiskoo leluja lattiaan. Me sitten poltetaan parvekkeella ihan hyvällä omalla tunnolla, vaikka heidän vauva nukkuu ylhäällä parvekkeella . Jos naapurista ei olisi mitään haittaa ja ystävällisesti kysyisi että voisitko tupakoida muualla, niin varmaan suostuisin.
[/quote]
Siis anteeksi?? Altistatte vauvan tietoisesti tupakan haitoille? Se, että naapurin lapset paukuttavat turhaan on kasvatuksesta kiinni eli vanhempien moka. Sitä ei vauvalle saa kostaa. Suosittelen lopettamaan parvekkeella tupakoinnin ja pyytämään naapureita viemään lapset pihalle leikkimään riehumisleikkejä.
Niin no. Aktiivinen naapurusto tuskin häiritsee sellaista perhettä joka ei halua olla aktiivinen. Eli ihan takuulla täälläkin jokainen saa olla omassa rauhassaan jos niikseen haluaa. Tällä alueella on hyvin erilaisissa elämäntilanteissa olevia asukkaita, on eläkeläisiä, perheitä joissa jo aikuiset lapset, pikkulapsiperheitä ja lapsettomia pariskuntia ja yksineläjiä.
Järjestämme puistikkojuhlia, joissa kesällä grillataan ja halukkaat saavat musisoida. Joskus joku pappa soittaa siellä haitaria, joskus joku rämpyttää kitaraa. Eräs originelli mummo lausuu runoja :) Talvella saattaa olla rusettiluistelua, kuumaa mehua ja pullaa. Välillä on lapsille tapahtumia.
Sanotaanko niin että 10 vuotta sitten minua ei olisi voinut tämmöinen naapuruston kanssa verkostoituminen kiinnostaa pätkääkään, mutta kummasti neljääkymppiä lähestyessäni olen alkanut arvostaa yhteisöllisyyttä :) Olen niin rouvittunut, että minusta on ihanaa vaihdella naapurien kanssa perennoja ja nauttia siitä miten vastavuoroisesti tienoon lapset leikkivät milloin kenenkin luona.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:47"]Ehkä tässä taustalla on enemmänkin yhteisöllisyys. Naapurusto on tuttua, meillä on aktiivinen asukasyhdistys ja tapana on tervehtiä ja jututtaa naapureita. Tiedän että tällainen naapurusto on harvinaisuus, olen tosi onnekas. [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:37"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:37"]Ehkä vähän törkeää tulla tällaiseen ketjuun kirjoittamaan näin, mutta en malta pitää suutani kiinni. Tiedossahan toki on, että kouluttamaton kansanosa tupakoi enemmän kuin "sivistyneistö" ;) Anteeksi, pakko kettuilla vähän... Mutta siis aloin oikein miettiä meidän omakotitaloaluetta. En tiedä KETÄÄN joka tupakoisi tällä alueella. Tämä on vähän "parempaa aluetta", eikä ihan peruspertsalla ole varaa tänne muuttaa. On arkkitehtia ja lääkäriä, insinöörejä ja opettajia - kimppakämpissä asuu yliopisto-opiskelijoitakin. Mutta ihan vilpittömästi voin todeta, että ikinä koskaan kun yli kymmenen vuoden aikana olen alueella kulkenut ja asunut, en ole nähnyt ainuttakaan naapuria terassillaan tai parvekkeellaan tupakalla. En kertaakaan. Paitsi poikkeus vahvistaa säännön - yhdellä perheellä on vuokralainen (oma sisäänkäynti talon päädystä) joka polttaa. Ja tämä vuokralainen on - TADAA - työtön. Siellä olen joskus kyläillessä käynyt vaivihkaa laittamassa ulko-oven kiinni, kun pihalta leijailee niin tyrmistyttävä haju. Muuten kyllä saa olla sään salliessa aina ovet ja ikkunat auki, ei leijaile sisälle muu kuin kukkivien puiden ja pensaiden tuoksut. Omasta mielestäni (kuten arvata saattaa) tupakointi on täysin imbesilliä toimintaa, en kykene näkemään siinä mitään hyvää tai hohdokasta. Haisee kamalalle, näyttää inhottavalle, on epäterveellistä polttajalle itselleen ja kanssaihmisille sekä globaalisti järkyttävää viljellä röökiä kun voisi viljellä ruokaa. Mielestäni se on tuote, johon saisi säätää sellaiset miljoonaverot ettei kansa kuunaan enää askiin tarttuisi. Ärsyttää ihmisten puolesta, että tupakkayhtiöt repii biljoonia ihmisten addiktiolla joka vie nämä ennenaikaiseen hautaan. Niin härskiä että pahaa tekee. Tässä elämässä ja maailmassa on paljon asioita joita en ymmärrä, eikä tarvitsekaan. Tämä on niistä yksi, en voi tajuta miksi kukaan aloittaa tupakoinnin. En keksi muuta kuin heikkouttaan, kun muutkin ja se on niin cool (teininä). Ja sitten parikymppisenä kun päässä on jo järkeä vähän enemmän, niin ei enää pääsekään siitä eroon. Mutta samalla lailla kun lihaville sanotaan että pitäisi ottaa niskasta kiinni ja laihduttaa, niin minusta samaa voisi takoa isolla lekalla tupakoivien päähän. Vähän pitää olla itsekuria ihmisellä. Johan menee sivuraiteille taas tämäkin juttu... mutta ymmärrän ap:n naapuria, olisi jäätävää elää röökaajien naapurissa. Aloin oikein ajatella miten ällöttävää se olisi, kun pihalla kuivaat pyykkiä tai syöt lasten kanssa puutarhassa lounasta, niin sinne sitten leijailee kerta toisensa perään naapurin tupakansavut. Toki ihmisellä on oikeus omassa kodissaan tai pihassaan tupakoida. Eihän siitä ole kahta sanaa. Mutta ihan yhtä oikeutettua sen naapurin on pitää sitä tapaa kuvottavana ja pahoittaa mielensä, kun se hänen elämäänsä päivittäin ja toistuvasti koskettaa. Ja kirjoitin nyt tahallani hyvin provokatiivisesti sivistyneistöstä ja työttömistä, tahdonvoimasta jne. Oikeasti en koe että me ollaan yhtään sen parempaa porukkaa kuin peruspertsatkaan, mutta ymmärtänette pointin kaiken tämän ärsytyksen takana? meni kyllä juttu niin pitkäksi ja harhailevaksi, että en tiedä ymmärränkö itsekään ;D [/quote] Mä asun kanssa "hienommalla" onakotitaloalueella ja täytyy sanoa että mä en tiedä polttaako täällä joku. Mulla on elämä niin ei tartte naapureiden pihoja kytätä :D Ps. Asutte ilmeisesti alueella jossa taloja voisi kutsua lähinnä rivitaloiksi jos tiedät tarkkaan että alueella vain yksi vuokralainen polttaa :D [/quote] [/quote] Miten sen nyt ottaa. Meillä kun ei varmaan paljonkaan olis yhteistä naapureiden kanssa (ainoa lapseton talous) niin mä koen myös olevani onnekas kun ei ole kovin aktiivinen naapurusto.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:13"]Tupakka haisee äärettömän pahalle, lisäksi se on syöpävaarallinen aine.
Tupakkalaissa ympäristön tupakansavu on määritelty syöpävaaralliseksi aineeksi. Sille altistumista on Suomessa onnistuneesti vähennetty rajoittamalla tupakointia muun muassa työpaikoilla, ravintoloissa, julkisissa tiloissa sekä julkisissa liikennevälineissä.
Altistumisesta työssä säädetään tupakkalain lisäksi myös työturvallisuuslainsäädännössä.
http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/harkitsijalle/passiivinen_tupakointi/
[/quote]
Tupakansavu. Ei haju.
Miksi tarjota viehkoja nikotiini- ja tervatuprahduksia olioille, jotka eivät niitä halua ja tarvitse. Helmiä sioille! Nauti savusi rauhassa itseksesi viimeistä hengenvetoa myöten! Sulje kotoasi kaikki,KAIKKI ilmanvaihtohormit ja nauti! Myös oma auto on erinomainen tupakointipaikka. Räppänät kiinni ja spadduja huuleen koko aski. Tunne rentous, tunne vapaus! Vapaus,jonka vain nikotiiniyhtiö voi sinulle antaa. Anna typerysten nauttia savuttomasta ilmasta, huvinsa kullakin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:43"]Lopettaa tupakointi ja muuttua normaaliksi, siistiksi ihmiseksi. [/quote] Siistiksi? Meidän naapurissa asuu "siisti ja normaali" mies. Hyvä työpaikka, varallisuutta löytyy eikä tupakoi. Viikonloput istuu kyllä terassilla kaljapullon kanssa ja PIERESKELEE. Ihan toistuvasti ja ÄÄNEKKÄÄSTI. Haisee hielle ja suoranaiselle paskalle välillä. Mutta niin, hän ei polta joten on varmaan tupakoitsijoita parempi ihminen.
[/quote]
Onpa sinulla outo käsitys normaalista, siististä ihmisestä jos tuo on siitä sinulle esimerkkitapaus!
[/quote]
Itsepä aiempi yleisti tupakoimattomat normaaleiksi siisteiksi ihmisiksi... Sillä logiikallahan se on siisti ja normaali!
Ja luuletteko tosissanne että joku laki estää parveke- ja terassitupakoinnit :D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:50"]Anteeksi nyt vaan, mutta tämä on juuri sellainen kannanotto mitä voi odottaa elämänkoululaiselta :D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:13"] Tämä viestiketju osoittaa sen, että tupakoitsijat ovat tyhmiä ja ilmeisesti tupakointi myös tyhmentää. Fiksut ihmiset eivät polta ja jos joskus polttaisivat, he ottaisivat ympäristön huomioon. Huh, onneksi ette ole meidän naapireitamme. [/quote] Tupakointi on alemman wt-luokan harrastus ja siinä luokassa ollaan kun järki ei riitä mihinkään vaativampaan. [/quote] Ilmeisesti et tunne ylemmän luokan väkeä :) Tiesitkö muuten, että jopa Ruotsin kunkku on kova tupakkimies? Myös Obama tupakoi. Ja kyllä täällä Suomessakin parempi väki kärhentää.. Enpä usko Saulinkaan siitä päässeen eroon.
[/quote]
[/quote]
Ja tämä juuri sellainen elämäm koululaisen onnistunut lainaus :D
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:07"]Onneks tupakoitsijat on niin suvaitsevaisia ja rentoja että eivät olisi moksiskaan jos joku tussauttaisi esim järkyt sianpaskan hajut nekkuun monta krt päivässä.
'
Mä oon tullut siihen johtopäätökseen, että tupakoitsijat luulevat että se savu tuoksuu muidenkin mielestä hyvältä kun se heidän omaan nokkaan tuoksuu.
[/quote]
Olen itse polttanut aikaisemmin ja ei sitä tosiaan silloin tajunnut kuinka hirveältä se haisee!
[/quote]
Mä ainakin tajusin hyvinkin että se haisee pahalle. Just hajusta sain lopullisen tsempin lopetukseen.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:07"]Onneks tupakoitsijat on niin suvaitsevaisia ja rentoja että eivät olisi moksiskaan jos joku tussauttaisi esim järkyt sianpaskan hajut nekkuun monta krt päivässä.
'
Mä oon tullut siihen johtopäätökseen, että tupakoitsijat luulevat että se savu tuoksuu muidenkin mielestä hyvältä kun se heidän omaan nokkaan tuoksuu.
[/quote]
Olen itse polttanut aikaisemmin ja ei sitä tosiaan silloin tajunnut kuinka hirveältä se haisee!
[/quote]
Sama täällä! Jotenki siihen savun hajuun turtu ja se ei haissut miltään. Nykyään kun en polta niin en voi sietää sitä hajua.
Eikö lyhyt oppimäärä riitä hoksaamaan mistä oli kyse?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:50"]Anteeksi nyt vaan, mutta tämä on juuri sellainen kannanotto mitä voi odottaa elämänkoululaiselta :D [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:44"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:13"] Tämä viestiketju osoittaa sen, että tupakoitsijat ovat tyhmiä ja ilmeisesti tupakointi myös tyhmentää. Fiksut ihmiset eivät polta ja jos joskus polttaisivat, he ottaisivat ympäristön huomioon. Huh, onneksi ette ole meidän naapireitamme. [/quote] Tupakointi on alemman wt-luokan harrastus ja siinä luokassa ollaan kun järki ei riitä mihinkään vaativampaan. [/quote] Ilmeisesti et tunne ylemmän luokan väkeä :) Tiesitkö muuten, että jopa Ruotsin kunkku on kova tupakkimies? Myös Obama tupakoi. Ja kyllä täällä Suomessakin parempi väki kärhentää.. Enpä usko Saulinkaan siitä päässeen eroon. [/quote] [/quote] Ja tämä juuri sellainen elämäm koululaisen onnistunut lainaus :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:36"]Eikö lyhyt oppimäärä riitä hoksaamaan mistä oli kyse?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:50"]Anteeksi nyt vaan, mutta tämä on juuri sellainen kannanotto mitä voi odottaa elämänkoululaiselta :D [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:44"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:13"] Tämä viestiketju osoittaa sen, että tupakoitsijat ovat tyhmiä ja ilmeisesti tupakointi myös tyhmentää. Fiksut ihmiset eivät polta ja jos joskus polttaisivat, he ottaisivat ympäristön huomioon. Huh, onneksi ette ole meidän naapireitamme. [/quote] Tupakointi on alemman wt-luokan harrastus ja siinä luokassa ollaan kun järki ei riitä mihinkään vaativampaan. [/quote] Ilmeisesti et tunne ylemmän luokan väkeä :) Tiesitkö muuten, että jopa Ruotsin kunkku on kova tupakkimies? Myös Obama tupakoi. Ja kyllä täällä Suomessakin parempi väki kärhentää.. Enpä usko Saulinkaan siitä päässeen eroon. [/quote] [/quote] Ja tämä juuri sellainen elämäm koululaisen onnistunut lainaus :D
[/quote]
[/quote]
Eikä vieläkään onnistunut lainaaminen. En muuten ollut tuo aiempi, unohdin mainita. Enempää en teidän väittelyyn aio puuttua. Ja nyt siis se ohis.
:D :D
En tiedä kummat ovat nyt sitten sietämättömämpiä, röökaajat vai nuo verenhimoiset nariskot.
T. savuton