Naapuri saa raivareita terassitupakoinnista
Paiskoo ovia ja ikkunoita jos meiltä mennään takapihalle tupakalle. Kiljuu ikkunan vieressä "ei voi enää tuulettaakkaaaaaaaaan" tai lähtee terassiltaan sanoen ääneen "ei saa enää syödäkään rauhassa" ja paiskoo oven kiinni perässään. Huutelee siis itsekseen. Rivarissa asutaan ja vähän aikaa sitten vasta muutettiin. Ei ole aikeita nyt lopettaa tupakointia seinään, muttei kiinnostaisi kuunnella tota mutinaakaan enää yhtään. Kertaakaan ei ole tullut naamatusten sanomaan mitään. Vaan kiljuu ja pomppii tasajalkaa itsekseen. Käyttäytyy aika omituisesti eikä vaikuta kovin stabiililta henkilöltä muutenkaan. Mitekähän meinaa jatkaa kun kuullostaa nyt jo olevan ratkeamispisteessä. Mitähän pitäisi tehdä?
Kommentit (136)
Ei vois vähempää kiinnostaa jonkun tupakointi, elä ja anna toisten elää. Onneksi on oma talo ja piha, saa vieraa jos tupakoivat olla ihan rauhassa, kukaan ei valita. Kyllä noiden ainaisten pikkuasioista narisijoiden kannattaisi vähän kierrellä ja kahtella muailmaa niin näkisivät ja haistaisivat monien paikkojen kamalat ja myrkyllisetkin hajut, ne ei maailmasta lopu vaikka kuinka kitisis!
No kiva jos sopu löytyy. Minulla vaan karisee tupakan tuhkan lisäksi sovittelutahto jos joku tulee naama vääränä kitisemään. Kitiseminen vaarantaa myös terveyden ;)
Yksi naapuri valitti aikansa niin yöllä kotiin tullessani vetelin avaimilla niiden autoon sivun mittaisen skraaden. Mahtoi harmittaa, varmaan joku "teinilauma asialla". Ehkä hermosavut olisi ollut naapurille paikallaan.
Uskon että lähiaikoina on tulossa laki joka kieltää parvekkeella ja terassilla polttamisen, joissakin taloyhtiöissä se on jo kielletty. Ärsyttää kun asuu vuokrarivarissa niin aina naapuriin muuttaa jotain wt-sakkia jotka vetää röökiä kaksin käsin, vaikka väestöstä vain 1/6 naisista ja 1/5 miehistä polttaa.
Polttaisivat edes etupihalla että voisi olla terassilla ja pitää ovea helteellä auki. Itsekin joskus kiroilen ja paiskon ovia ääneen kun naapurista tulee kauhea käry.
Mjoo, on tää ahdistavaa kyllä että kiljutaan ja hypitään kun hullut hyeenat. Ei ihan normaalia. Pihalla ollaan kuitenkin ylimpää ystävää. Tässä on se ristiriita joka kaivaa. Niin kauan kun ei sano mitään vaan esittää kaveria ja supisee nurkissa, en varmaankaan tee asialle yhtään mitään.
Taidanpa lähteä röökille ja olla vaan välittämättä :) hyppikööt ja kiljukoot.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:24"]
Mut sitä ihmettelen että alussa se ei haitannut. Nyt yht äkkiä haittaakin. Et oisko kyse nyt vähän muustakin. Anyhow jotain lienee pakko tehdä nyt kuitenkin. Eihän se oikein ole että toinen kärsii. Ap
[/quote]
Tässäkin se näkyy se tupakoitsijan tyhmyys: ootte äskettäin muuttaneet taloon ja nyt alkanut naapuria häiritsemään. Syy: kesällä olisi kiva viettää aikaa parvekkeella/terassilla, kuka siellä nyt talvella istuu!
Tupakoivan naapurin takia en vietä koskaan aikaa terassilla tai parvekkeella enkä voi koskaan tuulettaa ellen ole kytiksellä ikkunan vieressä. Vihaan tupakansavua yli kaiken. Toivottavasti parveketupakointi kielletään pian.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:24"]
Mut sitä ihmettelen että alussa se ei haitannut. Nyt yht äkkiä haittaakin. Et oisko kyse nyt vähän muustakin. Anyhow jotain lienee pakko tehdä nyt kuitenkin. Eihän se oikein ole että toinen kärsii. Ap
[/quote]
Tässäkin se näkyy se tupakoitsijan tyhmyys: ootte äskettäin muuttaneet taloon ja nyt alkanut naapuria häiritsemään. Syy: kesällä olisi kiva viettää aikaa parvekkeella/terassilla, kuka siellä nyt talvella istuu!
[/quote]
Aa..Eli talvella saa siis polttaa terassilla. :)
No joo, jos vaikka koitetaan siirtää terassikalusteiden paikkaa. Jos se sitten ei kuroutuisi suoraan naapurin lärviin. Kyseessä hlö joka sihtaa kraanavedenkin bakteereista, että tässä voi olla jotain neuroottistakin taustalla. Aika hyvin nykyään kyllä on päästy tupakoinnista. Enne vedettiin röökiä toimistoissa ja lentokoneessakin. Sillon ei ois tullut kuuloonkaan että joku kehtaisi alkaa siitä nussuttamaan. Veti niin pohatta kuin porttokin käärylettä naamaan ilman että kukaan käski tulla vetään itseään jojoon.
Ap
Lakitasolla parveketupakointia ei voida kokonaan kieltää, koska kielto puuttuisi liikaa henkilökohtaiseen vapauteen ja yksityiselämän suojaan.
Hah, tuli noista mieleen ketkä sanoivat, että kävele pihan toiseen päähän niin savu kerkeää haihtua tarpeeksi ettei häiritse naapuria. Kun muutimme tähän pohdiskeltiin miehen kanssa miksi naapurit aina kirmasivat tupakalle kauimpaan nurkkaan pihalla. Verhot auki niin näimme naapureita tunnin - parin välein siellä. Moikkailtiinkin jo ikkunan lävitte. Kysyin sitten toiselta heistä asiasta, että eikö olisi helpompi vaan polttaa terassilla. Hän vastasi, että edellinen asukas tässä talossa missä nyt asutaan huusi aina hulluna jos polttivat siinä. Pyysivät _minulta_ lupaa polttaa terassillaan. Ja annoinkin vähän ihmetellen luvan. Enemmän se häiritsi kun katsoi ulos näki aina naapurit tupakalla, kun se jos 5min haistelen tupakkaa
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:07"]No nappureiden pitäisi otta toisensa huomioon MOLEMMINPUOLIN. Vaihda tupakkapaikka. Miksi ihmeessä ihmiset tupakoivat terasseilla joilla yleensä vietetään aikaa. Ja se terassin kauimmainen kulma tupakkapaikkana on yleensä lähinna naapuria.
[/quote]
Vastasit itse omaan kysymykseesi. Terasseilla vietetään aikaa. Siitä pitäisi sitten kaikkien erikseen lähteä pihan ulkopuolelle tupakoimaan jottei se häiritse yhtä henkilöä.
Niinkö? Ymmärrän että se haisee paskalle. Mutta tuokaan ei ole mikään ratkaisu.
Pidemmän päälle tää sekoilu alkaa kyllä ahdistamaan. Muutettava varmaan pois kun ei kestä kuunnella noita skitsohulluuskohtauksia. Ja miksei se sano mitään, jos sillä oliskin vaikka joku idea tähän. Mutta ei. Yksinään kiljuu ja polkee jalkaa.
Ap
[/quote]
Lähdettehän te olohuoneestakin röökille, miksei sitten terassilta? Odotan hetkeä, jolloin tupakointi sallittu vain tupakkapaikalla.
Heh, pitäiskö kokeilla mennä tuohon metsän puolelle röökille tuijottelemaan naapurille suoraan sisään, jos loppuis tuo urputus ;) tosiaan, mitäs jos ei poltakaan pihalla vaan juuri sen ulkopuolella. Nojoo, se menis kiusaamisen puolelle kyllä ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:47"]Heh, pitäiskö kokeilla mennä tuohon metsän puolelle röökille tuijottelemaan naapurille suoraan sisään, jos loppuis tuo urputus ;) tosiaan, mitäs jos ei poltakaan pihalla vaan juuri sen ulkopuolella. Nojoo, se menis kiusaamisen puolelle kyllä ;)
Ap
[/quote]
No meillä oli juuri toi tilanne. Pihat on mäessä niin kun naapurit polttivat ylhäällä näkivät suoraan taloomme sisälle. Oli tosi häiritsevää :D t.37
Meidän yläkerrassa lapset riehuu ja paiskoo leluja lattiaan. Me sitten poltetaan parvekkeella ihan hyvällä omalla tunnolla, vaikka heidän vauva nukkuu ylhäällä parvekkeella . Jos naapurista ei olisi mitään haittaa ja ystävällisesti kysyisi että voisitko tupakoida muualla, niin varmaan suostuisin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:07"]No nappureiden pitäisi otta toisensa huomioon MOLEMMINPUOLIN. Vaihda tupakkapaikka. Miksi ihmeessä ihmiset tupakoivat terasseilla joilla yleensä vietetään aikaa. Ja se terassin kauimmainen kulma tupakkapaikkana on yleensä lähinna naapuria. [/quote] Vastasit itse omaan kysymykseesi. Terasseilla vietetään aikaa. Siitä pitäisi sitten kaikkien erikseen lähteä pihan ulkopuolelle tupakoimaan jottei se häiritse yhtä henkilöä. Niinkö? Ymmärrän että se haisee paskalle. Mutta tuokaan ei ole mikään ratkaisu. Pidemmän päälle tää sekoilu alkaa kyllä ahdistamaan. Muutettava varmaan pois kun ei kestä kuunnella noita skitsohulluuskohtauksia. Ja miksei se sano mitään, jos sillä oliskin vaikka joku idea tähän. Mutta ei. Yksinään kiljuu ja polkee jalkaa. Ap
[/quote]
kaikenlaisia hullujahan sitä on. Meillä oli naapuri, joka kuunteli meitä vessanseinää vasten lasi korvalla :) Kärähti siitä, kun kysyi, että olenko ollut taas ryyppäämässä,kun kuunteli aamulla lasin kans, kun taas oksensin. Ei,en ollut ryyppäämässä, vaan olin raskaana.
Ja minua ei ole naapureiden tupakointi haitannut. Äkkiähän tuo haju häipyy tuulen mukana
Meillä sama tilanne! Aina tupakalla naapurin mamma kiukuttelee ja karjuu lapsiaan pihan leikkipuistosta sisälle "kun hänelle tulee migreeni tupakan savussa!!1!". Cmoon. Mee sinne penkille istumaan mikä on puiston vieressä äläkä vahdi kakaroitas 200 metrin päästä
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:49"]Meidän yläkerrassa lapset riehuu ja paiskoo leluja lattiaan. Me sitten poltetaan parvekkeella ihan hyvällä omalla tunnolla, vaikka heidän vauva nukkuu ylhäällä parvekkeella . Jos naapurista ei olisi mitään haittaa ja ystävällisesti kysyisi että voisitko tupakoida muualla, niin varmaan suostuisin.
[/quote]
Itsekin odotan jotain kontaktia, ihan hullua riehua yksinään. Outo juttu sekin ettei koskaan mun tupakoinnista vedä separeita. Ainoastaan sillon kun mies käy, en ole siis itse kuullut kuin yhden kerran sitä hullua kiljumista. Kiljuilee muutenkin ja saa outoja separikohtauksia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:51"]Meillä sama tilanne! Aina tupakalla naapurin mamma kiukuttelee ja karjuu lapsiaan pihan leikkipuistosta sisälle "kun hänelle tulee migreeni tupakan savussa!!1!". Cmoon. Mee sinne penkille istumaan mikä on puiston vieressä äläkä vahdi kakaroitas 200 metrin päästä
[/quote]
Ainiin ja tää mamma pistää muksunsa kysymään meiltä näin "miksi poltatte tupakkaa vaikka tupakan terva ja muut vahingolliset aineet tuhoavat keuhkonne". Pitäiskö uskoa et 3v keksii ite noi kysymykset..
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:51"]Meillä sama tilanne! Aina tupakalla naapurin mamma kiukuttelee ja karjuu lapsiaan pihan leikkipuistosta sisälle "kun hänelle tulee migreeni tupakan savussa!!1!". Cmoon. Mee sinne penkille istumaan mikä on puiston vieressä äläkä vahdi kakaroitas 200 metrin päästä
[/quote]
Ainiin ja tää mamma pistää muksunsa kysymään meiltä näin "miksi poltatte tupakkaa vaikka tupakan terva ja muut vahingolliset aineet tuhoavat keuhkonne". Pitäiskö uskoa et 3v keksii ite noi kysymykset..
[/quote]
Ja tääkään mama ei arvatenkaan ole itse suoraan sanonut teille yhtään mitään?
Miksi ei voida sanoa ja ottaa sitä kontaktia, asia voisi hyvinkin järjestyä ihan vaikka aikataululla. Edellisessä asunnossa naapurissa oli vauva, he ei koskaan valittaneet mistään mutta heidän kanssaan sovittiinkin että kun vauva nukkuu, pidetään mekin piha hiljaisempana. Ei ongelmaa, kaikki oli tyytyväisiä. Ja tämä sopimus vaati tasan muutaman sanan naapurilta, ja pari meiltä ja asia oli kunnossa. Ni mitä tyyppejä nämä hyppelehtijät on oikein?
Ap
Mä en oo koskaan ymmärtänyt tätä meluamista. Jokaisessa talossa missä olen asunut on vähintään toinen naapuri tupakoinut. Eläessäni en ole kertaakaan edes tupakkaa maistanut, mutten silti ymmärrä mistä ihmiset repivät pelihousunsa näin. Hyvin pystyn tuulettamaan vaatteita ulkona, syömään itse terassilla yms vaikka naapuri tupakoikin. Ei mun nenään ole kertaakaan haissut vaatteissa tupakat vaikka naapuri onkin kerran kaks kuivumisen aikana käynyt tupakalla. Onko vika mun nenässä vaiko missä?
Hyviä pointteja kyllä. Ehkä voisi kokeilla siirtyä etupihalle röökeilemään. Meillä vaan molemmin puolin taloa makkarit yläkerrassa että vaikuttaneekohan lopulta mitenkään sit kuitenkaan. Tärkein olisi varmaan keskittää röökeily yhteen paikkaan eikä ravata sitten molemmissa. Nyt ollaan terassilla tupakoitu eli sit ois tupakoitava etupihalla. Ei kyllä ehkä toimi. Mä luulen ettei tuohon auta mikään. Mutta siis. Jos jollain on ongelma, tulkoon siitä sanomaan. Tajunnut se on varmaan itsekin ettei tähän toimivaa ratkaisua ole. Meillä poltetaan molemmat. Mies liikaakin ja ihan liian usein. Tarkoitus olisi kyllä lopettaa, auttaisi naapurin skitsoihinkin ;) mutta ei se hetkessä tapahdu. Tosiasia on varmaan se että sitä käryä tulee meiltä varmaan tosi usein, eli jos se häiritsee niin voi olla kyllä tosi hankalaa. Itse käyn harvemmin, mutta saatan polttaa monta kerralla, mies käy varmaan pari kertaa tunnissa, eli käry lienee jatkuva. Mut sitä ihmettelen että alussa se ei haitannut. Nyt yht äkkiä haittaakin. Et oisko kyse nyt vähän muustakin. Anyhow jotain lienee pakko tehdä nyt kuitenkin. Eihän se oikein ole että toinen kärsii.
Ap