V*tuttaa, tyypit pyysivät asuntonäyttöä vain silkasta uteliaisuudesta
Yritetään myydä meidän kämppää ja eräs nainen on soitellut mulle säännöllisesti pari viikkoa ja pyytänyt näyttöä, mutta aina hankaliin aikoihin. Nyt sitten järkkäsin niin, että voi miehensä kanssa tulla tänään sunnuntaiaamuna, koska heille ei muu sopinut. Heräsin aikaisin, siivottiin koko perhe kämppä näyttökuntoon, mies vei lapset ulos ja minä jäin esittelemään asuntoa. Kävi sitten ilmi, että ovat ottaneet tavoitteeksi ostaa asunnon viiden vuoden sisään (jäävät sitten eläkkeelle), eivät tunne aluetta erityisen hyvin, mutta halusivat tulla käymään ja katsomaan, millainen paikka tämä on. Toisin sanoen heillä ei ollut aikomustakaan ostaa. Nyt kyllä suoraan sanottuna v*tuttaa. Turhaan järkkäsin hankalasti ja toivoin, että saisin myytyä. Lohdutukseksi sanoivat vaan, että "Tämä on niin kiva, että saatte sen kyllä myytyä." Jep, kiitti...
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:37"]Eli jos asunnon katsojat eivät osta asuntoa jota ovat tulleet katsomaan, niin se oli heiltä vain turhaa asunnon myyjää haittaavaa uteliaisuutta?
Ehkä he olisivat ostaneet, jos asunto olisi ollut sellainen kuin toivoivat. Ei ilmeisesti ollut ja he jatkavat etsintöjänsä.
En nyt ymmärrä ap:n itkua asiasta.
[/quote] En minäkään. Ja muutenkin ihmetyttää että nuo kävijät joutuivat viikkotolkulla neuvottelemaan näyttöajasta kun ap:lle ei mikään käynyt. Itse myin juuri asuntoni ja todellakin mikä vaan aika kävi jos joku halusi tulla näytölle! Ja nuo siivoukset näyttökuntoon vaan kuuluu asunnonmyyntiin, paikat on pidettävä koko ajan perussiistinä jotta saa nopeasti siivottua. Ap:n kannattaisi ottaa pätevä välittäjä asuntoa myymään, ei tuolla tyylillä asuntoa kukaan osta. Ostajaehdokkaat saa tuntea olevansa vaivaksi oh my..!
Tietysti siivous sun muut kuuluvat myyntiin ja näyttöihin. Tämä nainen kuitenkin jo heti ensimmäisessä puhelussa sanoi mulle, että hän olisi valmis muuttamaan tänne meidän alueelle, mutta hänen miehensä ei. Lisäksi outoa oli se, että minä en todellakaan ollut se, jolle ei mikään aika sopinut, vaan tämä nainen! Heti ekan puhelun aikana hän sanoi, ettei heti voi tulla ja lupasi soittaa viikon päästä uudestaan. Soittikin reilun viikon päästä ja sovittiin näyttö, jonka hän kuitenkin perui. Perui sitten vielä toisenkin sovitun näytön, ja siksi oli tämä tänpäiväinen. Meidän asunto on tosi kiva, mutta he etsivät asuntoa eläkepäiville, eikä meidän talossa ole hissiä, joten se oli heistä huono puoli (tiesivät kyllä jo ennen tänne tuloaan). Sitä vaan ihmettelen, miksi eivät voineet tulla vaan tsekkaamaan kulmia ensin. Ilmeisesti miehelle ei vieläkään oikein sovi nää huudit. Ei tässä nyt mikään viimeinen oljenkorsi ole kyseessä, mutta kyllä mä lähden siitä, että jokainen kävijä on potentiaalinen ostaja. On meillä käynyt muitakin, mutta tästä naisesta tunsin heti alkuun, että on tällanen "turisti." En ikinä siksi itse soittanut hänelle, vaan hän monta kertaa otti minuun itse yhteyttä. Siksi järkkäsin näytön.
ap
Käydään mekin näytöissä jos joku vaikutta kiinnostavalta. Oma ei ole myynnissä eikä sitä helpolla laitetakaan. Jos joku asunto kolahtaa kovin, sitten teemme siirron. Näin spontaanilla pohjalla olemme viiimeiset kolme kotia ostaneet.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:23"]
Ku näin ton otsikon luulin jo et Sipe is here :(
[/quote]
Juu olin ihan varma, että tää on provo ja joku esiintyy Sipenä. Ihmettelen, ettei kukaan ole vielä sitä tehnyt.