Kuinka hyvin pärjäisit terveyskeskuslääkärinä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Joo, googlaisin kaiken:D (lääkärit tekee samaa:D) laskisin laskimella lääkemäärät.:D ja käyttäisin maalaisjärkee ja omituisissa tapauksissa määräisin vaan buranaa.
Ihmiset aliarvioi lääkiksen. Ei sinne noinvain päästä, eikä valmistuta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kohtuullisesti.
Olen kokenut sh, töissä paikassa jossa usein vaan soitetaan lääkäriltä vahvistus että toimitaanko nyt oikein. Ja toki lääkäri hoitaa virallisen puolen, reseptit jne mutta aikalailla 100% tiedän itse miten toimia ja mitä lääkäri määrää jne.
Lääkärin työssä nyt on paljon muutakin kuin hoitokotitilanteiden osaamista.
ei onnistuis jalkojen kipsaus,haavojen tikkaus ym.olis kamalaa. moni lääkäri kuitenkin toimis paremmin kun googlettais oireita.
et löytyis vika, eikä aina saisi vaan burana ohjeita, jotka pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Jalka kipeä: Buranaa tai röntgeniin tai fyssarille.
Maha kipeä: labraan ja mahan painelua. Somac.
Pää kipeä: magneettikuva ja Buranaa.
Huono olo: labroja ja alustava keskustelu lähetteestä psykiatrialle.
Väsymys: labroja, päihdehaastattelu, psykiatrialle.Eikös näillä pärjäisi.
Entäs kun mua ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreiden saneluita kirjoittaneena pärjäisin hyvin. Diagnoosit ja hoidot ovat tuttuja. Lääkkeiden määräykset ja ohjeet ovat tuttuja. Lääketieteen termistö on hallussa ja osaan keskustella juuri oikeilla sanoilla. Moni erehtyy ja uskoo minun olevan erikoislääkäri.
Meillä on terveyskeskuksessa tekstinkäsittelijä, joka ei osaa yhdyssanoja. Kestämätöntä lukea omaa sanelemaansa tekstiä, joka on täynnä yhdyssanavirheitä! Lääkärit sentään osaavat yhdyssanat.
Olen ollut erikoissairaanhoidossa tekstinkäsittelijänä. Kirjoitin usean erikoisalan saneluita. Jatkoin opintoja ja päädyin hallintoon, ensi vuonna jään eläkkeelle
Miettisin mitä TV:ssä mainostetaan. Vagisan tai Diflucan oireista riippuen tai jos yläpää vuotaa niin Naso ratiopharm. Buranaa tai Bepanthenia tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Miettisin mitä TV:ssä mainostetaan. Vagisan tai Diflucan oireista riippuen tai jos yläpää vuotaa niin Naso ratiopharm. Buranaa tai Bepanthenia tarvittaessa.
Nenäsumute on tarkoitettu tukkoiselle nenälle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalka kipeä: Buranaa tai röntgeniin tai fyssarille.
Maha kipeä: labraan ja mahan painelua. Somac.
Pää kipeä: magneettikuva ja Buranaa.
Huono olo: labroja ja alustava keskustelu lähetteestä psykiatrialle.
Väsymys: labroja, päihdehaastattelu, psykiatrialle.Eikös näillä pärjäisi.
Entäs kun mua ahdistaa?
Psykiatrialla töissä ollessani kerrottiin tarinaa tk-lääkäristä, joka oli lähettänyt potilaan psykiatrian päivystykseen ahdistuksen vuoksi. Aika nopeasti siellä selvisi, että kyse oli hengenahdistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin kaikille lähetteen erikoissairaanhoitoon. Todellinen kysymys on, miten saisin koko palkan törsätyksi...
Osaatko yhdistää erikoisalan ja sairauden/oireen? Eli jos potilaalla on vettä polvessa niin laitat endokrinologille ja korvasärystä kärsivän potilaan lähetät naistentautien lääkärille😄
Huonosti. Siinä vaiheessa kun pitäisi kurkata jonkun peräpukamaa tai tunnustella eturauhasta niin peli ois menetetty.
90% tapauksista varmaan selviäisi kun sanois että ota Buranaa ja pidä itsesi lämpimänä.
" Meillä on terveyskeskuksessa tekstinkäsittelijä, joka ei osaa yhdyssanoja. Kestämätöntä lukea omaa sanelemaansa tekstiä, joka on täynnä yhdyssanavirheitä! Lääkärit sentään osaavat yhdyssanat."
Suosittelen käyttämään modernia puheentunnistusohjelmistoa saneluntuotossa
No jos ajattelen tk-lääkäreitä, joilla olen käynyt, niin helposti pystyisin samaan. Tai en kyllä ihan samaan, olen paljon paljon kiltimpi ja osaan kuunnella.
Silti, yksikään ei ole diagnosoinut mitään oikein. Yksi kiireellinen leikkaus, kaksi kasvainta, yksi ihottuma, muutama keuhkokuume ja pari muuta juttua on kuitattu buranalla ja parin päivän saikulla.
Kuitenkin jouduin leikkauksesta suoraan lopullisesti vammautuneena eläkkeelle, eikä muutkaan hommat ihan sillä saikulla ja buranalla tulleet hoidetuksi...
Eli missä tk:ssa tarvitaan? Pystyisin ehkä tunnin-parikin viikossa olemaan kuntoni puoleen tohtorina, jos jätän vaikka suihkun sinä iltana väliin (voimat menee tohtorointiin)...
Vierailija kirjoitti:
En usko, että hyvin,vaikka olenkin lääkäri,toisen erikoisalan tosin.
Pilkun jälkeen tulee välilyönti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin kaikille lähetteen erikoissairaanhoitoon. Todellinen kysymys on, miten saisin koko palkan törsätyksi...
Osaatko yhdistää erikoisalan ja sairauden/oireen? Eli jos potilaalla on vettä polvessa niin laitat endokrinologille ja korvasärystä kärsivän potilaan lähetät naistentautien lääkärille😄
Olisikin oivallista nähdä Pertti 56v selällään gynen pöydällä, kun korvaa vihloo prkleesti. 😀😀
On oikeasti aika surullista lukea, että kuinka vähän tk-lääkäreitä arvostetaan. Täällä kommentoineilla ei ole kenelläkään mitään käsitystä siitä, miten vaativa työ se on. Kaikesta pitää tietää riittävästi, kohdata ihmisiä vauvasta vaariin ja kaikista sosioekonomisista luokista. Pitää toimia esh:n portinvartijana, kuunnella ihmisten mussutusta päivästä toiseen ja silti bongata ne vakavat tapaukset ja tajuta laittaa ne oikealle erikoisalalle oikeassa aikataulussa eteenpäin. Olen itse toisen alan kuin yleislääketieteen erikoislääkäri ja pidän henk.koht yleislääketiedettä yhtenä vaativimmista aloista. Nostan hattua kaikille niille kollegoille, jotka jaksavat vuodesta toiseen siellä tahkota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nenäsumute on tarkoitettu tukkoiselle nenälle :D
Hyvin se Naso auttaa vuotavaankin nenään.
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen noista on erityisen hyvin markkinoitu. Oli vaiva ihan mikä tahansa, niin Bepanthenia on laitettu.
Vierailija kirjoitti:
" Meillä on terveyskeskuksessa tekstinkäsittelijä, joka ei osaa yhdyssanoja. Kestämätöntä lukea omaa sanelemaansa tekstiä, joka on täynnä yhdyssanavirheitä! Lääkärit sentään osaavat yhdyssanat."
Suosittelen käyttämään modernia puheentunnistusohjelmistoa saneluntuotossa
Ei ole käytössä meillä puheentunnistusohjelma ainakaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Saisit ensin vakavan huomautuksen ja sen jälkeen siirron pihatöihin sairaanhoitopiirin rahojen törsäyksestä turhaan läheterumbaan.
Kyllä pärjäisin. Jos en kohtuullisesti keksisi, mikä potilasta vaivaa, ehdottaisin, että vika on potilaan korvien välissä. Tämä kävisi kaikkiin tilanteisiin.