Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin pärjäisit terveyskeskuslääkärinä?

Vierailija
14.02.2022 |

Vaikka sulla ei olis siihen koulutusta.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pikkulääkäritkään mistään tunnu mitään tietävän. Jokaisessa lähetteessä lukee "konsultoitu sitä tai tätä el"

Vierailija
22/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lääkäri pärjäisi paperikoneenhoitajana?

Hyvin kunhan ensin harjoittelee 10v koneen alemmissa tehtävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se yksi valelääkärikin oli pärjännyt sillä, että kuunteli tarkasti asiakkaiden oireet. Asiakkaat olivat mielissään, että kerrankin oli lääkäri, joka oikeasti kuunteli mitä asiakas sanoo. :-D

Vierailija
24/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme länkytystä. Ei ne lääkärit mitään selvännäkijöitä ole. Varmasti tuolla on enemmän ja vähemmän päteviä tk-lääkäreitä, mutta osoittaa ihan valtavaa tyhmyyttä sanoa, että joku kassan takana istuva elämään kyllästynyt toope, jonka terveysongelmaan ei löydetty syytä yhdellä käynnillä, väittää pystyvänsä parempaan googlettamalla. Mene hakemaan toinen mielipide. Ei oo kallista lystiä tällä puolen palloa.

Vierailija
25/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden saneluita kirjoittaneena pärjäisin hyvin. Diagnoosit ja hoidot ovat tuttuja. Lääkkeiden määräykset ja ohjeet ovat tuttuja. Lääketieteen termistö on hallussa ja osaan keskustella juuri oikeilla sanoilla. Moni erehtyy ja uskoo minun olevan erikoislääkäri.

Vierailija
26/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, nyt jo kaikki tuttuni pyytävät minulta diagnoosia ennen lääkäriin menoa.

95% olen ollu oikeassa.

T.tutkija

Vierailija
27/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mä siellä pärjäisin. Potilaista en tiedä.

Vierailija
28/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kohtuullisesti.

Olen kokenut sh, töissä paikassa jossa usein vaan soitetaan lääkäriltä vahvistus että toimitaanko nyt oikein. Ja toki lääkäri hoitaa virallisen puolen, reseptit jne mutta aikalailla 100% tiedän itse miten toimia ja mitä lääkäri määrää jne.

Vierailija
29/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lääkäri pärjäisi paperikoneenhoitajana?

Hyvin kunhan ensin harjoittelee 10v koneen alemmissa tehtävissä.

Paperikoneenhoitajan pitää osata maata paikallaan tuntikausia! Se vaatii luonnonlahjakkuutta.

Vierailija
30/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme länkytystä. Ei ne lääkärit mitään selvännäkijöitä ole. Varmasti tuolla on enemmän ja vähemmän päteviä tk-lääkäreitä, mutta osoittaa ihan valtavaa tyhmyyttä sanoa, että joku kassan takana istuva elämään kyllästynyt toope, jonka terveysongelmaan ei löydetty syytä yhdellä käynnillä, väittää pystyvänsä parempaan googlettamalla. Mene hakemaan toinen mielipide. Ei oo kallista lystiä tällä puolen palloa.

Eikö se toinen mielipide yleensä haetakin tk-puoskarin käynnin jälkeen joltain yksityiseltä, joka jopa tietää asioista jotain.

Vierailija
31/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan kovin hyvin, saikuttaisin jatkuvasti, kun saisin kuitenkin kaikki taudit.

Lähetteitä varmaan lähtisi vähän sinne sun tänne, jos niistä vaikka selviäisi, mikä on vaivana.

Vierailija
32/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että hyvin,vaikka olenkin lääkäri,toisen erikoisalan tosin.

Vierailija
33/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana pärjäisin hyvin, kesäsijaisena lähiön terveysasemalla. Googlettaisin ja määräisin särkylääkettä. Huono kielitaito auttaa aina.

Vierailija
34/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä osaan buranaa määrätä ihan näin maalarinakin.

Mutta tiedätkö, milloin se on vasta-aiheinen? Minkälaisen annoksen määräät munuaisten vajaatoiminnassa? Entä lapselle?

Vierailija
35/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, googlaisin kaiken:D (lääkärit tekee samaa:D) laskisin laskimella lääkemäärät.:D ja käyttäisin maalaisjärkee ja omituisissa tapauksissa määräisin vaan buranaa.

Lääkärit eivät googlaa vaan etsivät tietoa Terveysportista, joka on alan ammattilaisille suunnattu sivusto. Kaikkea ei lääkärikään voi ulkoa muistaa.

Vierailija
36/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka kipeä: Buranaa tai röntgeniin tai fyssarille.

Maha kipeä: labraan ja mahan painelua. Somac.

Pää kipeä: magneettikuva ja Buranaa.

Huono olo: labroja ja alustava keskustelu lähetteestä psykiatrialle.

Väsymys: labroja, päihdehaastattelu, psykiatrialle.

Eikös näillä pärjäisi.

Vierailija
37/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkettä uusiessa pitää tarkistaa, koska potilas on ollut viimeksi kontrollissa ja koska labrakokeet on viimeksi otettu. Ja sitten jos kontrolleja ei ole ollut, ohjelmoit ne. Lääkäri on uusiessaan reseptin vastuussa potilaan hoidosta seuraaavaan reseptin uusimiskertaan asti.

Tai jos on pkv-lääkkeitä, pitää tarkistaa kuinka paljon niitä kuluu, onko käyttö ollut asianmukaista tai onko epäilyä väärinkäytöstä.

Ei se reseptien uusiminen ihan niin vain toimi, että hiirellä klikataan pari kertaa.

Vierailija
38/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se toinen mielipide yleensä haetakin tk-puoskarin käynnin jälkeen joltain yksityiseltä, joka jopa tietää asioista jotain.

Minä menin "tk-puoskareilta" yksityiselle, jossa lääkäri sanoi, että tk-lääkärit oli tehnyt juuri niin kuin mun tilanteessa kuului asiaa selvittää. Kertoi miten koko homma mun tapauksessa muotoutuu. Se kun olo on huono niin ei vaan oma kärsivällisyys riitä. Kommunikointia potilaan kanssa voisi toki parantaa.

Vierailija
39/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreiden saneluita kirjoittaneena pärjäisin hyvin. Diagnoosit ja hoidot ovat tuttuja. Lääkkeiden määräykset ja ohjeet ovat tuttuja. Lääketieteen termistö on hallussa ja osaan keskustella juuri oikeilla sanoilla. Moni erehtyy ja uskoo minun olevan erikoislääkäri.

Meillä on terveyskeskuksessa tekstinkäsittelijä, joka ei osaa yhdyssanoja. Kestämätöntä lukea omaa sanelemaansa tekstiä, joka on täynnä yhdyssanavirheitä! Lääkärit sentään osaavat yhdyssanat.

Vierailija
40/70 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että niin moni kuvittelisi pärjäävänsä hyvin. Työ on oikeasti vaativaa, eikä yleislääkäreiden sanota syyttä olevan kaikista vaikeimmalla erikoisalalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi