Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö festareille jos sulla olisi keskosvauva sairaalahoidossa?

Vierailija
28.06.2015 |

Tuli vain mieleen... Että kuinka moni lähtisi... Vauva olisi hyvässä kunnossa ja saisi ravintonsa nenämahaletkun kautta, harvemmin tissistä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Olen verran huolestuvaa ja huolehtivaa sorttia.

Vierailija
42/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serttilä teki kyllä paljon pahempiakin juttuja. Onneksi kaikki lapset huostattu ja eläimet otettu pois. Harmi vaan, että kuulemma odottaa jälleen uusia (vai joko ne syntyivät?).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:04"]Musta siinä on iso ero lähteekö viikonlopuksi toiseen kaupunkiin vain onko festarit kotikulmilla josta pääsee tarpeen vaatiessa sairaalaan nopeasti.
[/quote]

Ja siinä meneekö sinne ihan oikeasti vain tuulettamaan päätään ja kuuntelemaan hyvää musiikkia vai vetämään perseet. Suurin osa kun varmaan kuvittelee että festareilla ei olla ikinä selvinpäin fiilitelemässä.

Vierailija
44/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:05"]En lähtis. Terve vauvakin iästä riippuen olisi vaikea jättää, jos olisi keskonen niin liikkuisin vauvan vierestä tasan niin paljon kuin esikoisen arjen pyörittämisen vuoksi olisi tarpeellista. Esikoinen lähes kaksi, ja olen ollut kaksi yötä pois kotoa koko kahden vuoden aikana, että niin... [/quote] Ootappas niin haen tuon vuoden äiti-palkinnon tuolta

[/quote]

Pidä palkintosi, rassukka! Jos äiti ja isä ovat keskeisen saadessaan festerikipeitä niin säälittäviä ovat. Siinä tilanteessa oikealla ihmisellä ovat muut asiat mielessä kuin biletys. 
[/quote]

Tässä oli tarkoitus ivata tuota "minä olen aina kotona, minä olen hyvä äiti"-leuhkimista vaikka siitä ei kukaan kysynyt mitään. Terveisin toinen ivaaja

Vierailija
45/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin käydä. Vaikka vauva tyksissä ja ruisrock Turussa. Keskolasta heitetään vanhemmat ulos puoliltapäivin ja yöksi...ei siellä muutenkaan saa olla 24/7. Käy tänään iltapäivällä, menee festarille ja vauvan luo taas huomenna iltapäivällä.

ongelmaksi voi tulla vuotavat tissit :)

meillä oli vauva 5 vko keskolassa ja piti juhannuksena käydä jokilaivoissa yhdellä....otettiin sitten molemmat vähän reilummin ja nollattiin tilanne.

Vierailija
46/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:12"]

voisin käydä. Vaikka vauva tyksissä ja ruisrock Turussa. Keskolasta heitetään vanhemmat ulos puoliltapäivin ja yöksi...ei siellä muutenkaan saa olla 24/7.

[/quote]

Ei meillä kaksi vuotta sitten Oysissa ainakaan ollut mitään rajoituksia vierailuaikoihin. Sai olla vaikka kellon ympäri, mutta ei sitä tietenkään suositeltu. Eikä huoneissa paljon yöpymismahdollisuutta ollutkaan. Mutta joka tapauksessa päivällä ei koskaan häädetty pois.

Vierailija
47/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi voinut lähteä, kävin lapsen sairaala-aikana muutaman kerran esim jossain pedikyyrissä tai kaupungilla tekemässä tarpeellisia hankintoja tms, mutten malttanut olla pois lapsen luota juurikaan. Vietin 8-12 tuntia päivässä sairaalassa kenguruhoitaen, maitoa lypsäen ja vauvaa hoitaen. Ja jos minä olin poissa niin mies oli paikalla. Prioriteetit menivät uusiksi.

Tietenkin jos lapsi olisi ollut sairaalassa kuukausikaupalla olisin ehkä tarvinnut enemmän omaa aikaa mutta ne selvisimme non kuudella viikolla.

Kenguruhoito jo läheisyys on erityisen tärkeää keskoselle joten mun olisi vaikea perustella itselleni miksi vaikkapa kauan ja hartaasti odotettu keikka menisi sen ainoan asian edelle jonka voin keskoseni hyvinvoinnin eteen tehdä.

Vierailija
48/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteäkin, niin saisin muuta ajateltavaa.

Vierailija
49/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kun ei ole ollut keskosvauvaa. En ainakaan osaa kivittää sitä, joka menee.

Vierailija
50/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.Oulussa hoidetaan koko pohjoisen pikkukeskoset. Kaunis ajatus, ettei yksikään päivä jää äidiltä väliin. Jos kuitenkin perhe on Ivalossa ja vauva 3kk Oulussa, niin kyllä ne muut lapset sinua kipeämmin tarvii.

Vierailija
51/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:42"]Esim.Oulussa hoidetaan koko pohjoisen pikkukeskoset. Kaunis ajatus, ettei yksikään päivä jää äidiltä väliin. Jos kuitenkin perhe on Ivalossa ja vauva 3kk Oulussa, niin kyllä ne muut lapset sinua kipeämmin tarvii.
[/quote]
Tottakai, meillä kävi tuuri että sairaala oli noin kilsan päässä eikä muita lapsia vielä ollut.

Tämäkin on niitä asioita jotka jokainen perhe toivottavasti hoitaa parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
52/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvasi on esim tyksissä hoidettavissa ja suunnittelet meneväsi ruisrockiin ens viikonloppuna selvinpäin muutamaksi tunniksi, mun mielestä se on ok, ja ehtiihän siinä aamulla olemaan vauvan luona. En kyllä osaa täysin samaistua, koska onneksi ei ole kokemusta keskosesta, mutta ehkä jos lähtisit vetämään pään täyteen voisin ihmetellä.

Vierailija
53/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:42"]Esim.Oulussa hoidetaan koko pohjoisen pikkukeskoset. Kaunis ajatus, ettei yksikään päivä jää äidiltä väliin. Jos kuitenkin perhe on Ivalossa ja vauva 3kk Oulussa, niin kyllä ne muut lapset sinua kipeämmin tarvii.
[/quote]
Joo, mutta silloin ei varmaan festarit ole päällimmäisenä mielessä, vaan ne muut lapset.
Itse en kyllä pystyisi nauttimaan musiikista jos olisi koko ajan huoli vauvasta. Lisäksi jos ap on menossa kavereidensa kanssa, mahtaa olla tosi kiva kavereiden kannalta että joku tilittää koko festarin ajan tuollaista vakavaa juttua. Sillä niinhän siinä käy. Ensin haluaa muuta ajateltavaa ja rentoutusta, ottaa muutaman olusen/sidukan ja sitten tilitys voikin alkaa miten on nyt vaikeaa jne. muutama kyynelkin tirahtaa. Siinä sitten ne kamut vuoron perään yrittää ap:tä lohduttaa ja hyvät keikat menee sivu suun. Siis ne kamut jotka eivät kehtaa liueta.

Vierailija
54/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:42"]Esim.Oulussa hoidetaan koko pohjoisen pikkukeskoset. Kaunis ajatus, ettei yksikään päivä jää äidiltä väliin. Jos kuitenkin perhe on Ivalossa ja vauva 3kk Oulussa, niin kyllä ne muut lapset sinua kipeämmin tarvii.
[/quote]
Joo, mutta silloin ei varmaan festarit ole päällimmäisenä mielessä, vaan ne muut lapset.
Itse en kyllä pystyisi nauttimaan musiikista jos olisi koko ajan huoli vauvasta. Lisäksi jos ap on menossa kavereidensa kanssa, mahtaa olla tosi kiva kavereiden kannalta että joku tilittää koko festarin ajan tuollaista vakavaa juttua. Sillä niinhän siinä käy. Ensin haluaa muuta ajateltavaa ja rentoutusta, ottaa muutaman olusen/sidukan ja sitten tilitys voikin alkaa miten on nyt vaikeaa jne. muutama kyynelkin tirahtaa. Siinä sitten ne kamut vuoron perään yrittää ap:tä lohduttaa ja hyvät keikat menee sivu suun. Siis ne kamut jotka eivät kehtaa liueta.
[/quote] Se vauva ei tiedä oletko päivän Ivalossa hoitamassa isosiskoa vai bilettämässä ruisrockissa. Jos tilanteesta selvitäkseen tarvitsee sen reissun, niin silloin se on parasta tehdä, oli se kumpaan tahansa.

Vierailija
55/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mun lapsi on nyt kohta kolmatta kuukautta sairaalahoidossa, mutta tilanne alkaa olla jo hyvin vakaa ja mahdollisesti keskiviikkona pääsee jo kotiin. Meen kohta käymään vielä siellä ja sitten meen illaksi Tuskaan katsoon Alice Cooperia.

Vierailija
56/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toud!!

Vierailija
57/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin ymmärtää sen lärvienkin vetämisen. Oon kertaalleen elämässäni vetänyt pään täyteen "tahallisesti" surun takia ja juon oikeasti aika vähän muutenkin. Silloin oli hyvää juomaa, kivat baarit ja mikä tärkeintä; paras ystävä mukana. Naurettiin, itkettiin ja siirryttiin elämässä eteenpäin. Voisin hyvin kuvitella kertaalleen tekeväni saman, jos vauva olisi jo vaikkapa kohta kotiutumassa ja isä pääsisi puolestani sairaalaan ja pumppaisin maitoa etukäteen/maitoa ei tulisi tms.

Vierailija
58/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:38"]Voisin lähteäkin, niin saisin muuta ajateltavaa.
[/quote]

Sori, vahingossa alapeukku!
Hyvä vaan pitää hetken tauko välillä ja nähdä muutakin menoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi