Lähtisitkö festareille jos sulla olisi keskosvauva sairaalahoidossa?
Tuli vain mieleen... Että kuinka moni lähtisi... Vauva olisi hyvässä kunnossa ja saisi ravintonsa nenämahaletkun kautta, harvemmin tissistä.
Kommentit (58)
Jos sairaalassaolo venyy ja tilanne on vakaa, voisin olla vuorokauden pois sairaalasta oman hyvinvointini vuoksi.
Sairaalassa olo sairaan lapsen kanssa on kamalan rankkaa. Jos reissu vähentää siellä oloa yhden illan verran (oletko siellä yötä muutenkaan?) niin ilman muuta lähdet tuulettamaan päätäsi!! Minä harmittelin jälkeenpäin että en juurikaan poistunut sairaalasta, vain pari piipahdusta kauppaan , vaikka ihan varmasti olisin jaksanut itse paremmin jos sairaala -arjessa olisi ollut edes lyhyitä mutta selkeitä taukoja! Päivät on niin pitkää mössöä siellä että on hyvä muistaa huolehtia omasta jaksamisesta!
En varmasti lähtisi, viimeinen paikka jonne menisin tuossa tilanteessa!
Voihan sinne päiväseltään mennä, jos tuntuu että osaa nauttia. Itse tuntisin oloni oudoksi muiden keskellä, enkä osaisi olla normaalisti. Mutta huolehtisin, ettei yksikään päivä jää kokonaan ilman sairaalakäyntiä.
Ei varmaankaan hei kiinnostais! Idiootti.
Voisin mennäkin.
Se, että kävisin vaikkapa päivän kuuntelees musiikkia ei olisi kuolemaan johtavaa. Voisin jopa olla parikin päivää festareilla.
Ei siellä tarvi kännissä olla, vaan voi olla ihan selvinpäin ja nauttia hyvästä musiikista.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:15"]
En varmasti lähtisi, viimeinen paikka jonne menisin tuossa tilanteessa!
[/quote]
Tässä tilanteessa on hyvä muistaa, että kyse ei ole akuutista hädästä. Ei kukaan äiti lähtisi, jos lapsi on yhtäkkisesti joutunut sairaalaan, ja tilanne on päällä. Mutta keskosvauvan hoidossa kyse on monesti useista kuukausista sairaalaelämää. Itse en kokisi festareita mitenkään rentouttavana pään nollauskeinona, mutta joillekin festarit ovat nautinnon aihe. Ja omasta jaksamisestaan kannattaa huolehtia sairaala-aikana, sillä se syö voimia aivan hirveästi. Ja sairaala-ajan jälkeen koittaa arki kotona, ja se syö voimia vielä enemmän.
Alkuperäiselle sanon, että kuten tästäkin ketjusta näet, aivan varmasti osa ihmisistä tuomitsee sellaisen ratkaisun. Varsinkin jos eivät itse ole koskaan kokeneet vastaavaa. Jos käytännön järjestelyjen puolesta (maidon pumppaus lähinnä) festarit kuitenkin onnistuu, ja niistä kokee saavansa enemmän energiaa, kuin mitä lähtemiseen menee, niin miksikäs ei. Itsehän en jaksaisi edes normaaliolosuhteissa käydä festareilla, joten pelkkä ajatuskin sairaala-aikana olisi aiheuttanut kulmien kohottelua, mutta jokaisella on omat rentoutumiskeinonsa.
Olin risteilyllä(liiton vaaliristeily) vauvan ollessa 4kk ja sanon vaan,että ne maidosta tirsuvat tissit olivat niin karmea kokemus, että en suosittele.
Voi luoja tätä minä minä minä sukupolvea. Tarvitaan festarireissu jotta "selvitään" lapsen sairaalassa olo ajasta. Ja kyllä se on eri asia onko lapsen luota pois olosuhteiden pakosta toisten sisaruksien takia vai huiteleeko festareilla. No, kukin tavallaan. Ohiksena vielä että onnea siihen rintapumpun käyttöön festareilla. On muuten tosi helppo tehdä lypsäminen hygieenisesti festareilla. Not.
38 selventää vielä, että en siis tosiaan oo menossa vetään päätä täyteen enkä ees koko päiväksi. Alice Cooper aloittaa 19:40 niin meen sinne sairaalasta noin puoli kasiksi ja lähen ysiltä kotiin ja aamulla taas sairaalaan heti kun saan aamukahvit juotua.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:37"]
Mä en olisi voinut lähteä, kävin lapsen sairaala-aikana muutaman kerran esim jossain pedikyyrissä tai kaupungilla tekemässä tarpeellisia hankintoja tms, mutten malttanut olla pois lapsen luota juurikaan. Vietin 8-12 tuntia päivässä sairaalassa kenguruhoitaen, maitoa lypsäen ja vauvaa hoitaen. Ja jos minä olin poissa niin mies oli paikalla. Prioriteetit menivät uusiksi. Tietenkin jos lapsi olisi ollut sairaalassa kuukausikaupalla olisin ehkä tarvinnut enemmän omaa aikaa mutta ne selvisimme non kuudella viikolla. Kenguruhoito jo läheisyys on erityisen tärkeää keskoselle joten mun olisi vaikea perustella itselleni miksi vaikkapa kauan ja hartaasti odotettu keikka menisi sen ainoan asian edelle jonka voin keskoseni hyvinvoinnin eteen tehdä.
[/quote]
mutta pedikyyri meni keskosen edelle? :O
En nyt ymmärrä millainen mielikuva ihmisillä on festareista. Eihän siellä tarvitse viikonloppua örveltää vaan mennä vaikka pariksi-kolmeksi tunniksi lempparibändiä kuuntelemaan. Miten se eroaa mistään muusta vapaa-ajanvietosta? Tietysti jos ajatus on että vauvasta ei ylipäätään saa olla erossa edes sitä muutamaa tuntia. Keskosen kohdalla tosin muutenkin mahdotonta olla koko ajan vieressä.
Voisin käydä keikalla kotikaupungin festareilla. Tähän menisi muutama tunti.
Kaksiy[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:05"]En lähtis. Terve vauvakin iästä riippuen olisi vaikea jättää, jos olisi keskonen niin liikkuisin vauvan vierestä tasan niin paljon kuin esikoisen arjen pyörittämisen vuoksi olisi tarpeellista.
Esikoinen lähes kaksi, ja olen ollut kaksi yötä pois kotoa koko kahden vuoden aikana, että niin...
[/quote]
Kaksi yötä on aika paljon, moni ei noin pientä kykene jättämään. On ok jos kykenee, mutta sinun kiintymyssuhteesi ei ole kyllä sieltä vahvimmasta päästä, jos huvin vuoksi olet lapsesi muiden hoitoon jättänyt.
voihan siellä festareilla olla selvinpäinkin, tosiaan jos ne on samassa kaupungissa, ei matkakaan yleensä ole montaa kilsaa.. ja entäs jos isä onkin siellä sairaalassa sen päivän, kun äiti on poissa?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:37"]
Mä en olisi voinut lähteä, kävin lapsen sairaala-aikana muutaman kerran esim jossain pedikyyrissä tai kaupungilla tekemässä tarpeellisia hankintoja tms, mutten malttanut olla pois lapsen luota juurikaan. Vietin 8-12 tuntia päivässä sairaalassa kenguruhoitaen, maitoa lypsäen ja vauvaa hoitaen. Ja jos minä olin poissa niin mies oli paikalla. Prioriteetit menivät uusiksi. Tietenkin jos lapsi olisi ollut sairaalassa kuukausikaupalla olisin ehkä tarvinnut enemmän omaa aikaa mutta ne selvisimme non kuudella viikolla. Kenguruhoito jo läheisyys on erityisen tärkeää keskoselle joten mun olisi vaikea perustella itselleni miksi vaikkapa kauan ja hartaasti odotettu keikka menisi sen ainoan asian edelle jonka voin keskoseni hyvinvoinnin eteen tehdä.
[/quote]
[/quote]
Tiedätkö sinä mikä on pedikyyri? Ei siellä sentään niin kauan mene, että äitiä voisi syyllistää. Ajattelepa, jos äiti on vaikka nukkunut välillä. Järkyttävä aika vauvalta pois.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 09:37"]
[/quote]
[/quote]
No joo arvasin et joku tarttuu tähän. :) Tunti poissa lapsen luota tekemässä jotain ihan vain itselle ja samalla tavata ystävä ja juoda kahvi rauhassa oli musta aika tehokasta ajankäyttöä lapsen isän ollessa kenguruhoitamassa.
Musta siinä on iso ero lähteekö viikonlopuksi toiseen kaupunkiin vain onko festarit kotikulmilla josta pääsee tarpeen vaatiessa sairaalaan nopeasti.
En tartte palkintoa, kiitos :) En pidä palkinnon arvoisena sitä, että reissut mitä olen käynyt on tehty silloin, kun lapsi nukkuu ja aamulla olen kotona.
Eikä kysytty pois vietettyjä öitä (nämä siis lasken niin, että aamulla ei olla paikalla kun lapsi herää. Tottakai siinä kunnossa että jaksaa leikkiä yms.), mutta käytin sitä vertauskuvana, että jos olen tuon verran raaskinut olla terveen, täysaikaisena syntyneen lapsen luota niin miten raaskis olla keskosen luota, jonka terveys ei ole niin varmalla pohjalla kuin täysaikaiseksi kerenneen.