Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö festareille jos sulla olisi keskosvauva sairaalahoidossa?

Vierailija
28.06.2015 |

Tuli vain mieleen... Että kuinka moni lähtisi... Vauva olisi hyvässä kunnossa ja saisi ravintonsa nenämahaletkun kautta, harvemmin tissistä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
2/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska lopettaisin elämisen kokonaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Kokemusta on.

Vierailija
4/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em lähtisi, koska vauvojen kanssa olen ollut ihan hermoheikko. Lisäksi maidon lypsäminen vie niin paljon aikaa, että en ehtisikään.

Jos joku muu lähtee ja tuntee tarvitsevansa muuta ajateltavaa niin ok. Kyllä se vauva sairaalassa turvassa on.

T. Kolmen keskosvauvan äiti

Vierailija
5/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en

Vierailija
6/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos festarit olisivat alle 20 km päässä niin joo.

Vierailija
7/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis. Terve vauvakin iästä riippuen olisi vaikea jättää, jos olisi keskonen niin liikkuisin vauvan vierestä tasan niin paljon kuin esikoisen arjen pyörittämisen vuoksi olisi tarpeellista.
Esikoinen lähes kaksi, ja olen ollut kaksi yötä pois kotoa koko kahden vuoden aikana, että niin...

Vierailija
8/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vietin silloin päivät sairaalassa. Ei se mistään ruokailusta ole kiinni, vaan siitä että vauva sai kenguruhoitoa jne. Meidän sairaalassa olo kesti 6kk. Sen aikaa ihminen voi pysyä lapsensa luona.

Keskosäiti rv26

Vierailija
9/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamaito ei ole ainoa asia jota vauva äidiltä tarvitsee. Keskosvauvalle varsinkin äidin läheisyys on huipputärkeää.

Vierailija
10/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin jos se parantaisi mun omaa mielialaa. Keskosen saaminen on kuitenkin huolineen raskasta verrattuna täysiaikaiseen terveeseen vauvaan. Vauva on hyvässä hoidossa sairaalassa joten päivä pois vauvan luota ei muuttaisi mitään hänen kannaltaan.
Ainoa tuntemani keskosen äiti kävi töissä vauvan ollessa sairaalassa ja vei maidot sinne ennen töitä ja töiden jälkeen. Äitiyslomalle jäi vauvan kotiuduttua. Lapsi on ihan tasapainoinen aikuinen nykyään.

Vierailija
11/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EN lähtisi!

Vierailija
12/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:05"]En lähtis. Terve vauvakin iästä riippuen olisi vaikea jättää, jos olisi keskonen niin liikkuisin vauvan vierestä tasan niin paljon kuin esikoisen arjen pyörittämisen vuoksi olisi tarpeellista.
Esikoinen lähes kaksi, ja olen ollut kaksi yötä pois kotoa koko kahden vuoden aikana, että niin...
[/quote]
Ootappas niin haen tuon vuoden äiti-palkinnon tuolta

Vierailija
13/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:05"]En lähtis. Terve vauvakin iästä riippuen olisi vaikea jättää, jos olisi keskonen niin liikkuisin vauvan vierestä tasan niin paljon kuin esikoisen arjen pyörittämisen vuoksi olisi tarpeellista.
[/quote]
Missä kysyttiin montako yötä olet ollut pois kotoa?

Vierailija
14/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi jättää pientä vauvaa hoitoon muutenkaan, joten en. Maitoa pursuvien tissien kanssa olisi vaikea relata paria tuntia pidempään. Lasten syntymän myötä elämänarvot menivät täysin uusiksi ja monet asiat menettivät merkityksensä. Jos festarit olisi se juttu niin odottaisin muutaman vuoden että lapsen voisi jättää hyvillä mielin hoitoon viikonlopuksi. Minulla ei ole kokemusta keskosvauvan hoidosta, joten en lähde silti tuomitsemaan, jos joku festareille ehdottomasti haluaa ja saa siitä apua jaksamiseensa.

Vierailija
15/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäidit linjoilla?

Vierailija
16/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksoset syntyivät rv 25 ja olivat 4kk sairaalassa. Siinä jossain vaiheessa pidettiin yksi iltavapaa, kun hoitajat lähes painostivat, että sairaalassa ei saa olla kokoaikaa vaan pitää huolehtia myös omasta jaksamisesta ja pitää pitää vapaapäivä. Kävimme teatterissa. Ehkä yhtä hyvin olisi voinut käydä festreilla muutaman tunnin.

Vierailija
17/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi, mutta lähinnä koska en millään muotoa nauti festareista muutenkaan. Mutta jos vauva on monta kuukautta sairaalassa, on välillä hyvä pitää "vapaapäiviä" sairaalasta. Itse tosin toteutin yöreissun siten, että aamulla ennen lähtöä käytiin vauvan luona, ja illalla takaisin tullessa käytiin myös vauvan luona. En vain olisi pystynyt olemaan kokonaista päivää pois, vaikka hoitajat siihenkin kannustivat.

Vierailija
18/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin päiväksi lähteä jonnekin tapahtumaan festarit tms.

Vierailija
19/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 07:49"]

Tuli vain mieleen... Että kuinka moni lähtisi... Vauva olisi hyvässä kunnossa ja saisi ravintonsa nenämahaletkun kautta, harvemmin tissistä.

[/quote] Luultavasti en, mutta en paheksu niitä, jotka valitsevat toisin.

Vierailija
20/58 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 08:05"]En lähtis. Terve vauvakin iästä riippuen olisi vaikea jättää, jos olisi keskonen niin liikkuisin vauvan vierestä tasan niin paljon kuin esikoisen arjen pyörittämisen vuoksi olisi tarpeellista. Esikoinen lähes kaksi, ja olen ollut kaksi yötä pois kotoa koko kahden vuoden aikana, että niin... [/quote] Ootappas niin haen tuon vuoden äiti-palkinnon tuolta

[/quote]

Pidä palkintosi, rassukka! Jos äiti ja isä ovat keskeisen saadessaan festerikipeitä niin säälittäviä ovat. Siinä tilanteessa oikealla ihmisellä ovat muut asiat mielessä kuin biletys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi