Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ARGH! Mies maksaa julkisesti, laskuttaa kotona osuuteni

Vierailija
27.06.2015 |

En välillä vaan KESTÄ mun miestä!

Mies on ihan helkkarin saita, mutta haluaa esittää kaikille avokätistä herrasmiestä. Esim. ulkona syödessä haluaa ehdottomasti maksaa aina kaiken kansan edessä suureellisesti meidän molempien laskun, mutta kotona sitten kinuaa osuuteni takaisin. Ei kuulemma kävisi kuuloonkaan, että minä maksaisin laskun paikan päällä. Selitykseksi tarjoaa sitä, että paikallisen kulttuuriin (Etelä-Amerikassa) kuuluu laskun lankeaminen miehelle.

Ruokaostoksilla käymme molemmat välillä yksitellen, välillä erikseen. Mies pyytää usein tuomaan itselleen jotain kaupasta, enkä tietenkään lähde vaatimaan rahoja mistään parista jogurttipurkista. Jos taas tilanne on toisin päin ja mies tuo minulle jotain, niin johan ollaan kuitin kanssa laskemassa, mitä oikein olen hänelle velkaa.

Absurdin tilanteesta tekee se, että mies on paikalliseen tasoon nähden varsin hyväpalkkaisessa työssä, ja ennen tänne muuttoani hän muisti kehuskella useaan otteeseen hyvällä taloudellisella tilanteellaan. Itse käyn huomattavasti huonommin palkatuissa töissä. Huonon palkan vielä kestäisin, mutta hieman kuitenkin ärsyttää, että miehen mielestä en MISSÄÄN NIMESSÄ saa käyttää julkista liikennettä. Töihin on mentävä joka päivä taksilla, koska muu ei ole miehen mukaan turvallista. Ihan kiva muuten, mutta melkein koko palkkani kuluu tähän taksilla huristeluun ja joudun maksamaan asumiskulujani säästöistäni.

Viimeksi meinasi pinna palaa, kun kävin tulostamassa pari virallista paperia tulostuskojusta ja kassajonossa mies esti minua kovaan ääneen maksamasta ja kaivoi itse seremoniallisesti lompakkonsa esille. Kotona sitten oli käsi ojossa vaatimassa takaisin rahaa, jota meni tulostusoperaatioon kokonaiset 20 senttiä!!!

Mies jaksaa aina kahden kesken kehua, miten ihailee suomalaisia vahvoja ja taloudellisesti itsenäisiä naisia, jotka eivät vaadi miestä elättäjäkseen. Muiden ihmisten edessä haluaa kuitenkin esittää menestyvää ja miehekästä perheenpäätä, joka ei seteleitä säästele. AAARG! Muuten kiva ja usein romanttinen ja ihana mies, mutta tuo pihiys on vaan välillä ihan käsittämätöntä!

Anteeksi sekava kirjoitus, ottaa vaan niin paljon aivoon!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tuollaista pölöä katsoisi päivääkään.

Vierailija
42/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tosiaan ap lopetat sen taksilla ajelun, tai jos mies sitä ehdottomasti vaatii, maksat työmatkoista julkisen liikenteen kulujen mukaan ja mies maksaa erotuksen. Ei tuossa ole mitään järkeä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oli pitkä kirjoitelma. En jaksanut lukea. Kuitenkin alustuksen perusteella sanoisin, että ei ole normaalia. Jos et ole aviossa, niin muuta pois. En siis ole lukenut ketjua, joten saattaa olla väärä neuvo. Jaksamista!

Vierailija
44/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIhtarit pihtaa kaikkea: rahaa, tunteita ja pillua

Psykoanalyytikko Kaj J. Davidkinin mukaan pihiys, kateus ja ahneus liittyvät toisiinsa. Kitsastelun taustalla on huono itsetunto, joka johtuu suurelta osin varhaislapsuuden traumaattisista kokemuksista. Lapsi on jäänyt vaikeiden tunteidensa kanssa liian yksin.

"Pihi tuntee itsensä riittämättömäksi ja kadehtii toista, koska kokee tiedostamattaan, että toisen hyvä on hänen puutteensa. Tyydyttääkseen pohjatonta psyykkistä nälkäänsä pihi haalii itselleen monenlaista hyvää ja varjelee sitä vain itseään varten", Davidkin sanoo.

Äärimmäinen nuukuus näkyy myös tunneasioissa.

Turvattomaksi itsensä tunteva ihminen ei luota itseensä eikä muihin. Hän kitsastelee tunteissaan eikä ota huomioon toisen tarpeita ja tunteita – hänellä ei ole siihen varaa. Läheisyys ja sitoutuminen on vaikeaa, ja ihmisestä tulee eristäytynyt ja yksinäinen.

Pitkälle mennyt pihiys on joskus suorastaan psyykkistä taistelua hengissä säilymisestä, suoja ahdistusta, ja avuttomuutta vastaan.

Vierailija
45/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.

Ählämi ukko ja nainen vikisee. LOL

Vierailija
46/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 47, Latinomiehet ovat harvemmin muslimeja...

Vierailija
47/47 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi