Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ARGH! Mies maksaa julkisesti, laskuttaa kotona osuuteni

Vierailija
27.06.2015 |

En välillä vaan KESTÄ mun miestä!

Mies on ihan helkkarin saita, mutta haluaa esittää kaikille avokätistä herrasmiestä. Esim. ulkona syödessä haluaa ehdottomasti maksaa aina kaiken kansan edessä suureellisesti meidän molempien laskun, mutta kotona sitten kinuaa osuuteni takaisin. Ei kuulemma kävisi kuuloonkaan, että minä maksaisin laskun paikan päällä. Selitykseksi tarjoaa sitä, että paikallisen kulttuuriin (Etelä-Amerikassa) kuuluu laskun lankeaminen miehelle.

Ruokaostoksilla käymme molemmat välillä yksitellen, välillä erikseen. Mies pyytää usein tuomaan itselleen jotain kaupasta, enkä tietenkään lähde vaatimaan rahoja mistään parista jogurttipurkista. Jos taas tilanne on toisin päin ja mies tuo minulle jotain, niin johan ollaan kuitin kanssa laskemassa, mitä oikein olen hänelle velkaa.

Absurdin tilanteesta tekee se, että mies on paikalliseen tasoon nähden varsin hyväpalkkaisessa työssä, ja ennen tänne muuttoani hän muisti kehuskella useaan otteeseen hyvällä taloudellisella tilanteellaan. Itse käyn huomattavasti huonommin palkatuissa töissä. Huonon palkan vielä kestäisin, mutta hieman kuitenkin ärsyttää, että miehen mielestä en MISSÄÄN NIMESSÄ saa käyttää julkista liikennettä. Töihin on mentävä joka päivä taksilla, koska muu ei ole miehen mukaan turvallista. Ihan kiva muuten, mutta melkein koko palkkani kuluu tähän taksilla huristeluun ja joudun maksamaan asumiskulujani säästöistäni.

Viimeksi meinasi pinna palaa, kun kävin tulostamassa pari virallista paperia tulostuskojusta ja kassajonossa mies esti minua kovaan ääneen maksamasta ja kaivoi itse seremoniallisesti lompakkonsa esille. Kotona sitten oli käsi ojossa vaatimassa takaisin rahaa, jota meni tulostusoperaatioon kokonaiset 20 senttiä!!!

Mies jaksaa aina kahden kesken kehua, miten ihailee suomalaisia vahvoja ja taloudellisesti itsenäisiä naisia, jotka eivät vaadi miestä elättäjäkseen. Muiden ihmisten edessä haluaa kuitenkin esittää menestyvää ja miehekästä perheenpäätä, joka ei seteleitä säästele. AAARG! Muuten kiva ja usein romanttinen ja ihana mies, mutta tuo pihiys on vaan välillä ihan käsittämätöntä!

Anteeksi sekava kirjoitus, ottaa vaan niin paljon aivoon!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Vierailija
2/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävä mies!:( höh. mitä teet siellä työksesi..? alkoi kiinnostamaann:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo äijä.

Vierailija
4/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä spede :D

Vierailija
5/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vähintäänkin itsekin laskuttamaan niistä jogurteista.

Vierailija
6/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu tänne Suomeen ja ala oleen mun kanssa.

t. avokätinen sinkkumies

Vierailija
7/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko on aasi! Ole itsenäinen nainen ja jätä se.

Vierailija
8/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä opetuksen ja varhaiskasvatuksen parissa. Mies taas asiantuntijatehtävissä. -AP

Vierailija
9/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et vaan enää ala maksaa takaisin sitten kotona. Joko lopettaa suurieleisen maksamisen tai kotona rahojen vinkumisen. :D

Vierailija
10/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nolo mies.

Vierailija
11/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätakia sä leikit jotain kohteliasta sen kanssa? Minkä takia sä maksat sille mitään? Sanot, että et maksa, maksakoon hän jos kerran haluaa näytelläkin sellaista.

Vierailija
12/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt ensi kerralla miehen yrittäessä maksaa puolestasi että miksi ihmeessä et voi itse maksaa kun kuitenkin joudut maksamaan kotona takaisin. Ja lujaan ääneen että kaikki kuulee. :D

Vierailija
13/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun mies alkaa kaivaa lompakko esiin, ilmoitat oikein kovaan ääneen maksavasi tällä kertaa itse, ettei tarvitse sitten kotona taas selvitellä maksuja.

Vierailija
14/47 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette eläneet samassa taloudessa? Entä olleet yhdessä? Onko tämä siis kovinkin uusi piirre?

Vierailija
15/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kun alkaa suurieleisesti maksamaan molempien osuuksia laskusta , sano kovaan ääneen että maksat oman osuutesi kortilla, sulla ei ole nyt käteistä, jolla maksaa osuutesi miehelle kotona. Jatkossa kaikki miehesi maksamat jätät miehen hoidettavaksi, oma häpeä jos pitää miehisyyttä kiillottaa niin kalliisti.

Vierailija
16/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se luulee, että kaikki länsimaalaiset ovat olennaisesti rikkaampia, että sulla on pohjaton taikakukkaro.

Ja sinä avokätinen sinkku, mikset etsi toista sinkkua?

Vierailija
17/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen taksilla ajamisen myös. Jos mies ei maksa ainakin puolet, eli sinua kotiin päin vaikkapa. Koska ei hän voi määräillä sun kulkutapojasi, jos itsekin näet, että bussi olis ihan ok. Maksakoot taksin AINAKIN PUOLIKSI, jos vaatii sen käyttöä oman mukavuutensa takia. (Ei tartte hänen pelätä).

Vierailija
18/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:00"]

Se luulee, että kaikki länsimaalaiset ovat olennaisesti rikkaampia, että sulla on pohjaton taikakukkaro. Ja sinä avokätinen sinkku, mikset etsi toista sinkkua?

[/quote]

Eiköhän tää ollut ihan Suomimies...

Vierailija
19/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuttiin yhteisten kaverien kautta pari vuotta sitten, ja nähtiin aiemmin välimatkan takia melko harvakseltaan. Nyt muutin miehen kotimaahan ja ollaan reilu kuukausi asuttu yhdessä. -AP

Vierailija
20/47 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut tätä piirrettä vielä ennen yhteenmuuttoa. Toki silloin nähtiin aika harvakseltaan, enkä edes muista kuka maksoi mitäkin kun olin niin alkuhuumasta sekaisin. Ei kuitenkaan ainakaan pikkuostoksista lähtenyt vielä tuolloin karhuamaan saataviaan. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä