Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wc:n sokeritoukat. Ne ällöttävät hopa madot!

Vierailija
27.06.2015 |

Miten niistä pääsee eroon. Oksettaa laittaa valot ku vilinä käy. Vanha kerrostalo ja putkissahan noi elelee. Putkiremppaki tulossa vasta kolmen vuoden päästä jolloin niistä päästään! Mutta mitä keksis ennen sitä? Onko kellään hyviä niksejä? Usein nään niitä oven kynnyksen vieressä vilahtavan piiloon. Muissa huoneissa en ole nähnyt.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa virhe, piti kirjottaa hopea madot!

Vierailija
2/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut myös ja näitä olen käyttänyt: lattiakaivon puhdistus ja kodin putkimiestä, Raid, viemäreihin kiehuvaa vettä ja nyt viimeisenä ollut setripuuöljyä esiintymispaikkoihin + setripuupaloja laitettuna pieneen pussukkaan kylpyhuoneessa. Aina jonkun aikaa pysyvät poissa, kunnes taas...

Putkiremontti itse asiassa olisi alkamassa taloyhtiössäni reilun kuukauden kuluttua. Samassa yhteydessä kylpyhuoneisiin laitetaan lattialämmitys. Toivottavasti se pitäisi sokeritoukat poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä muurahaiset ja ne isommat, n. 1-2 sentin pituiset pitkäsarviset ötökät? Meillä on niitä :/

Vierailija
4/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkiviinaetikkaa voi kokeilla myös. -3-

Vierailija
5/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:24"]Mulla ollut myös ja näitä olen käyttänyt: lattiakaivon puhdistus ja kodin putkimiestä, Raid, viemäreihin kiehuvaa vettä ja nyt viimeisenä ollut setripuuöljyä esiintymispaikkoihin + setripuupaloja laitettuna pieneen pussukkaan kylpyhuoneessa. Aina jonkun aikaa pysyvät poissa, kunnes taas...

Putkiremontti itse asiassa olisi alkamassa taloyhtiössäni reilun kuukauden kuluttua. Samassa yhteydessä kylpyhuoneisiin laitetaan lattialämmitys. Toivottavasti se pitäisi sokeritoukat poissa.
[/quote]

Lattialämmitys ei auta, itsellä se on kokoajan päällä. Ehkä se niitä ehkäisee? Entiedä paljonko niitä muuten olisi.. Täytyy kokeilla tota puuhommaa, kiitos.

-ap

Vierailija
6/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialämmitys triplaa toukat. Ne tykkää lämpimästä.

Vierailija
7/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti niistä pääsee eroon vain myrkyttämällä koko taloyhtiön. Elävät siis viemäreissä, ei auta että yhden asunnon viemäri olisi puhdas. Meidän taloyhtiöstä hävisivät muutamalla myrkytyskerralla. Ota yhteyttä isännöitsijään :)

Vierailija
8/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvinta puhdisainetta mitä lattia kestää, vaikka kloritilla peset tosi hyvin muutaman kerran lattian ja välit mihin ne menee piiloon ja viemäriin myös vähän ainetta.

Vierailija
9/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:24"]Mulla ollut myös ja näitä olen käyttänyt: lattiakaivon puhdistus ja kodin putkimiestä, Raid, viemäreihin kiehuvaa vettä ja nyt viimeisenä ollut setripuuöljyä esiintymispaikkoihin + setripuupaloja laitettuna pieneen pussukkaan kylpyhuoneessa. Aina jonkun aikaa pysyvät poissa, kunnes taas...

[/quote]

Lattialämmitys ei auta, itsellä se on kokoajan päällä. Ehkä se niitä ehkäisee? Entiedä paljonko niitä muuten olisi.. Täytyy kokeilla tota puuhommaa, kiitos.

-ap
[/quote]

Toivottavasti auttaa. Käsittelin lattiakaivon reunuksen ja kylpyhuoneen lattiaa ihan sillä setripuuöljyllä. Samaten sivelin niitä puupalasia öljyllä.

Harmi, mikäli lattialämmitys ei noihin auta... Saa nähdä, että miten putkiremontti muuten vaikuttaa. -3-

Vierailija
10/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:25"]

Entä muurahaiset ja ne isommat, n. 1-2 sentin pituiset pitkäsarviset ötökät? Meillä on niitä :/

[/quote]

Ja entäs ne ruskojuoksiaiset kun tulee ulkoa sisälle, muutaman kerran ollut kämpässä. Luin että ainoastaan Raid tai muut vastaavat auttaa niihin, EI muurahaispray tai -sirote. Ihmettelinkin kun ei Baygon muurahaisspray vaikuttanut mitenkään!

Vierailija
11/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytys koko taloyhtiössä pari kertaa.

Kiehuvan kuumaa vettä viemärikaivoihin ennen myrkytystä.

Vierailija
12/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin vanhassa talossa jossa noita oli, kaadoin aina viikkosiivouksen yhteydessä kunnon hömpsyt kloriittia viemäreihin ja annoin yön yli seistä. Pysyi toukat poissa.

Vierailija
13/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, minua ei ällötä yhtään. Välillä on kiva katsella niitä kun istuu vessassa....olenko outo?:D

Vierailija
14/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin kerran, että jos laittaa raa'an kuoritun perunan vessan lattialle yöksi, niin toukat ovat kerääntyneet siihen ympärille syömään tms. En tiedä toimiiko, sen verran ällöttävä näky olisi aamutuimaan, etten ole kokeillut :D

Vierailija
15/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon siivous ensin kloritilla (domestos) ja vielä myrkytys päälle, kaikki listat, seinän vierukset, kolot mihin menevät... tulevat esiin koloistansa ja kuolevat siihen lattialle... yök...

Ja sen jälkeen kerran viikossa siivous kloritilla niin pysyvät poissa.

Vierailija
16/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin kanssa niitä joskus. Googletin niiden tuhoamiseksi mutta selvisikin että ovat jossain määrin Jopa hyödyllisiä (syövät homeita jne) eivätkä ainakaan suuremmin haitaksi tänä päivänä.

Sen jälkeen olen pitänyt yllä perussiisteyttä (viihtyvät paremmin likaisessa) ja antanut elellä omaa elämäänsä. Kunhan pysyvät kylppärissä. Keittiön tasoilta en tahdo niitä löytää. Nehän menevät lujaa karkuunkin aina :)

Vierailija
17/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:03"]Hehe, minua ei ällötä yhtään. Välillä on kiva katsella niitä kun istuu vessassa....olenko outo?:D
[/quote]

No olet! Matoja vilisee asunnossasi ja se on sinusta mielenkiintoista. Yöks.

Vierailija
18/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:06"]Kuulin kerran, että jos laittaa raa'an kuoritun perunan vessan lattialle yöksi, niin toukat ovat kerääntyneet siihen ympärille syömään tms. En tiedä toimiiko, sen verran ällöttävä näky olisi aamutuimaan, etten ole kokeillut :D
[/quote]

Mitäköhän pitää tehdä sitten? Hiippailla pimeässä ja kerätä toukat ja se peruna?

Oon kyllä ymmärtänyt ettei nää lisääntyis mitenkään tohinalla. Huoh, saa nähdä kuin käy. En taida mäkään rohjeta kokeilemaan..

Vierailija
19/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:03"]Hehe, minua ei ällötä yhtään. Välillä on kiva katsella niitä kun istuu vessassa....olenko outo?:D [/quote] No olet! Matoja vilisee asunnossasi ja se on sinusta mielenkiintoista. Yöks.

[/quote]

Pahimmillaan järsivät kirjoja tai menevät tärkkelyspitoisiin elintarvikkeisiin. Aamuisin ei ole mukava paljain jaloin mennä vessaan jos on kokonainen armeija vastassa. Voivat eksyä vaatekomeroon, kiipeillä kattoa myöten, oleskella lampunvarjostimessa jne. Kivaa.

Vierailija
20/21 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:06"]Kuulin kerran, että jos laittaa raa'an kuoritun perunan vessan lattialle yöksi, niin toukat ovat kerääntyneet siihen ympärille syömään tms. En tiedä toimiiko, sen verran ällöttävä näky olisi aamutuimaan, etten ole kokeillut :D [/quote] Mitäköhän pitää tehdä sitten? Hiippailla pimeässä ja kerätä toukat ja se peruna? Oon kyllä ymmärtänyt ettei nää lisääntyis mitenkään tohinalla. Huoh, saa nähdä kuin käy. En taida mäkään rohjeta kokeilemaan..

[/quote]

Laita se peruna paperin päälle ja ympärille hunajaa. Takertuvat siihen kiinni. Luonnollinen ansa valmiina heitettäväksi pois

Kokeilin tätä. Mutta ahne koira kävi nuolemassa hunajat