Aknearvet - naisii ja miehii keillä aknen jätti jälkensä?
Oli keskivaikea acne conglobata, arpia jäi poskipäihin. Ootteko hoidattanu, leikkuttannu, antanu olla?
En ole itse teettänyt näille mitään, ei haittaa niin paljoa. Enkä usko et laserhoitoihin oisi varaakaan. Ei niitä kuoppia silti ihan kauheasti ole, mutta kyllä molemmat poskipäät...
Kommentit (14)
On arpia. Ja kohta ryppyjä niitä enemmän.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:45"]
On aknearpia ja ilmeisesti couperosa. Tuntuu, että akne pilasi elämäni. Koulussa kiusattiin, joten jäi sekä fyysiset ja henkiset arvet. Vituttaa vieläkin vaikka yläasteajoista on jo parikymmentä vuotta. T: Katkera akka
[/quote]
Kyllä ymmärän yskän. Mullaki aknen tyyppi oli sellanen, että se jätti arpia vaikka en ois puristellutkaan. Ei nääs tehonnu mitkä clearasilit vaan olis tarvinnut antibioottihoidot ehottomasti. Naisille tämä on varmasti vielä kovempi pala kun teillä on nämä meikkauskuviot ym.
Mutta oon nähny noita aknearpisia nuoriaki naispuolisiaki ja enpähän oo kiinnittäny huomioo heidän kuoppiinsa.
Samat sanat. On arpia ja sellaisia syviä kuoppia naama täys. Niille vielä mitään kannata tehdä koska silloin tällöin vieläkin finnit kyntävät koko naaman. Olen 34v. Masentavaa. Onneksi elämässäni on paljon iloa tuottavia asioita, kuten lapset, mies, harrastukset ja mielenkiintoinen haastava työ. Elämä ei ole pelkästään ulkonäön varassa.
Lähinnä vain punaisia jälkiä, jotka on hieman vaalentunut aknelääkityksen myötä (määrättiin toukokuussa). Kaulassa on muutama kuoppa, aika isoja. Lähemmällä tarkastelulla oon löytänyt kuoppia myös poskista, tosin aika pieniä. Oon 17v (keskivaikea akne).
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:02"]
Lähinnä vain punaisia jälkiä, jotka on hieman vaalentunut aknelääkityksen myötä (määrättiin toukokuussa). Kaulassa on muutama kuoppa, aika isoja. Lähemmällä tarkastelulla oon löytänyt kuoppia myös poskista, tosin aika pieniä. Oon 17v (keskivaikea akne).
[/quote]
Ei välttämättä pahenekaan. Ne punottaakin tossa iässä, niin teki mullaki. Sitten muuntuu ihon väriseksi.
Valitettavasti kaikilla ne punoitukset ei häviä kunnolla, vaan iho voi jäädä ihan kirjavaksi. Ehkä se on se couperosa aknearpien lisäksi, mikä aiheuttaa sen punoituksen.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:06"]
Valitettavasti kaikilla ne punoitukset ei häviä kunnolla, vaan iho voi jäädä ihan kirjavaksi. Ehkä se on se couperosa aknearpien lisäksi, mikä aiheuttaa sen punoituksen.
[/quote]
Ne se on varmaan couperosa juuriki sitten mikä sen tekee. Pelkän aknen ei pitäis jättää sitä jäljelle. Aknen tyyppejäki tietysti on useita...
Mutta aatellaan positiivisesti, että nämä kaikki on lievää bverraten siihen mitä on nämä sairaalahoitoa vaativat erittäin kivuliaat ääritapaukset! Kukin voi googlata ja kauhistella jos haluu
Ja onhan niihin happokuorinta, laser ja vaika mikä avuksi mutta hintavia
Mulla on vielä aknea, niin en oo tehny mitään. Kun pääsen aknestani eroon, katson kuin paha tilanne ja toimin sen mukaan. Mutten nyt jaksa tehdä mitään näille. Harmittaa, kun olen muuten kaunis.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:24"]
Mulla on vielä aknea, niin en oo tehny mitään. Kun pääsen aknestani eroon, katson kuin paha tilanne ja toimin sen mukaan. Mutten nyt jaksa tehdä mitään näille. Harmittaa, kun olen muuten kaunis.
[/quote]
Niin eikä se aknesi sinusta rumaa tee. Ihmiset kiinnittää huomiota kyllä kaikkeen muuhun kuin ihosairauteesi. Se, että joku vilkaisee ihoasi ohimennen, on normaalia. Ihminen vilkaisee joka paikkaa kuin luonnostaan.
Ei sille kandekaan tehdä mitään enne kuin se akne on rauhottunut, ettei tee ns turhaa työtä paikkuuttaessaan kuoppia. Jos niitä edes tarvitsee paikkuuttaa. Suhtautuminen niihin voi muuttua (siis itsellä). Antibiootit rauhottaa useinkin aknen, mutta turhaan ei kannata popsia jos pärjää muutenkin, ne on suhteellisen maksatoksiinisia aineita. Syvä ihokuorinta kemiallisesti, laserhoidot ja kirurgia on erityisen tehokkaita hoitomuotoja arpiin jos niitä joskus sattuu tarviamaan/kaipaamaan.
Akne vei itsetunnon totaalisesti. Ikää kohta 40 ja nyt ne arvet inhottaa niin etten mielelläni katso peiliin.
Mun miehellä aknearpia. Se on vaan antanu niiden olla.
Löytyisiköhän jostain mukava aknearpinen mies, joka ymmärtäisi tämän tuskan? Arpiset miehet voivat olla melko komeitakin.
On aknearpia ja ilmeisesti couperosa. Tuntuu, että akne pilasi elämäni. Koulussa kiusattiin, joten jäi sekä fyysiset ja henkiset arvet. Vituttaa vieläkin vaikka yläasteajoista on jo parikymmentä vuotta. T: Katkera akka