Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo eläkeikäinen. Kun menen meikkiostoksille niin minua palvellaan jotenkin omituisesti. En ymmärrä! Kohtalotovereita?

Vierailija
14.02.2022 |

Eivätkö eläkeläiset saa ostaa meikkejä ja meikata? Voiko johtua siitä, että olen jotenkin outo lintu kun taidan olla aika nuorekas.

Tämä tapahtunut niin että olen reagoinut tähän sekä Sokoksen tavaratalossa että Lumenen tehtaanmyymälässä.

Onko muita joita oletettavasti 'syrjitään' meikkikaupoissa ulkonäön vuoksi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro lainkaan, millaista palvelua saat. Miten oletat ihmisten vastaavan?

Vierailija
2/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne tietää että olet eläkeläinen, jos kerran olet nuorekas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokoksella on maan tympeimmät myyjät.

Vierailija
4/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten sinua siis kohdellaan? Itse saan oikein hyvää palvelua ja sietää saadakin, koska kulutan aika paljon rahaa kosmetiikkaan, tiedän mitä haluan ja olen aina ystävällinen ja asiallinen.

N55

Vierailija
5/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takkutukka ja "resuinen" tyyli ja kyllä on meikkiosastolla vaikea saada palvelua. Ne on vissiin vaan missien asiointiin tarkoitettuja paikkoja.

Vierailija
6/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tyypit saatte palvelua?

En itse saa sitä ollenkaan.

Vierailija
7/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50-vuotias ja kysyn mielelläni Sokoksen kosmetiikkaosaston ammattilaisilta vinkkejä ja tuote-ehdotuksia. Osaava myyjä (kosmetologi) osaa neuvoa ikääntymisen liittyviä meikkausvinkkejä. 

Olen aina saanut hyvää ja ystävällistä palvelua. Jos tiedän tarvitsevani vinkkejä ja tuote-ehdotuksia, pyrin ajoittamaan käyntini rauhalliseen aikaan. 

Vierailija
8/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin kokemus oli kun yritin etsiä apuja krooniseen kynsienpureskeluongelmaani ja olin aikeissa ostaa jotain lakkoja, joilla voisi vahvistaa kynttä jne.

Myyjä totesi käsistäni "hyi" eikä osannut auttaa yhtään. Kiitos Sokos.

Vierailija
9/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kaupalle raha kelpaa, markkinatalous hoitaa.

Vierailija
10/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on takkutukka ja "resuinen" tyyli ja kyllä on meikkiosastolla vaikea saada palvelua. Ne on vissiin vaan missien asiointiin tarkoitettuja paikkoja.

Näytän seinästä reväistyltä mummolta enkä meikkaa, mutta jostain kumman syystä saan aina tosi asiallista palvelua sokoksella ja muualla.  Meikkiosastolla käväisen ehkä kerran vuodessa, ettimässä jotain perussettiin. Joudun ripsivärin aina heittämään roskiin ennen kuin loppuu, käytän meikkejä tosi vähän. 

Ehkä näytän tarpeeksi hullulta ja aattelevat, että tuon kanssa kannattaa olla varovainen?

Vierailija
11/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole eläkkeellä mutta ostan vaatteet kirppiksiltä ja leikkaan itse hiukseni. Tämä kai tulkitaan köyhyydeksi joten palvelu on ainakin Stockalla ja Wikkellä olematonta. Joskus jos olen ollut laitetumpi niin minulle on jopa puhuttu.

Vierailija
12/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan mieheni, selvästi pappaikäisen, aina asioimaan puolestani Emotioniin meikkiosastolle. Hän saa upeaa palvelua! On varmaan harvinaisuus pappojen joukossa, kun ostelee rouvalleen  meikkejä ja voiteita. (Lapulle olen tarkasti kirjoittanut , mitä tarvitsen.)

Vierailija
13/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan mieheni, selvästi pappaikäisen, aina asioimaan puolestani Emotioniin meikkiosastolle. Hän saa upeaa palvelua! On varmaan harvinaisuus pappojen joukossa, kun ostelee rouvalleen  meikkejä ja voiteita. (Lapulle olen tarkasti kirjoittanut , mitä tarvitsen.)

Olet nero. Lisäksi iso peukku miehellesi, minun ukkoa ei saisi emotioniin vaikka olisi lappu ja kartta mukana! ❤

Vierailija
14/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan aina hyvää palvelua Helsingissä Stockalla, Sokoksella/Emotionissa tms. Ihan iästä huolimatta ja veikkaan kyllä että kosmetiikassa ikä on vaan sellainen merkki myyjälle palvella hyvin, koska yleensä sitä pätäkkää ja myös tarvetta hyville tuotteille löytyy enemmän.

Mutta kohteliaisuudella pääsee pitkälle. Ja aina kannattaa myös muistaa, että tavarataloissa merkeillä on omat myyjät jotka eivät osaa tai voi myydä toisen merkin tuotteita. Että kaikki kosmetiikassa seisovat naiset eivät myy kaikkia tuotteita. Tämä tuntuu edelleen olevan suomalaisille vaikea käsittää ja siitä jatkuvasti vedetään hernettä nenään.

Vierailija
15/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! En ole vuosiin käynyt kosmetiikkaosastoilla, mutta silloin kun kävin, oli järkyttävän suuri ero miten palveltiin kun menin fiinimmin pukeutuneena, kun taas menin rennolla tyylillä. Kun on kyse ammattilaisista eli myyjistä, heidän tulisi kohdella jokaista asiakasta kuin kuningasta.

Hoitajana olen kohdellut jokaista yhtä hyvin, joten uskon että se on mahdollista.

Vierailija
16/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle niille max 20v myyjätytölle voi olla vaikea kohdistaa myyntiä selkeästi oman viiteryhmän ulkopuolelle.

Kun ei ymmärrä erilaisuutta tai ikääntymistä.

Toki ammattilainen on aina ammattilainen, mutta nuo pirpanat mitä tuolla osastoilla pyörii on monesti tosiaan vielä niin nuoria, että se ammattilaisuus on vasta tulossa sieltä :)

Vierailija
17/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin kokemus oli kun yritin etsiä apuja krooniseen kynsienpureskeluongelmaani ja olin aikeissa ostaa jotain lakkoja, joilla voisi vahvistaa kynttä jne.

Olisko kumminkin apteekki oikeampi paikka hakea apua. Ei nuo Sokoksen kemppariosaston meikkipellet mitään ymmärrä oikeasta ihonhoidosta saati sen ongelmista.

Vierailija
18/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle niille max 20v myyjätytölle voi olla vaikea kohdistaa myyntiä selkeästi oman viiteryhmän ulkopuolelle.

Kun ei ymmärrä erilaisuutta tai ikääntymistä.

Toki ammattilainen on aina ammattilainen, mutta nuo pirpanat mitä tuolla osastoilla pyörii on monesti tosiaan vielä niin nuoria, että se ammattilaisuus on vasta tulossa sieltä :)

Juuri näin. Ei nuo pikkupimperot tiedä vielä elämästä eikä sen puoleen meikkaamisestakaan yhtään mitään. Osaavat sutia naamansa jonkun instabimbon opastuksella samanlaiseksi elottomaksi pakkelinaamariksi ja siinä se. Elämänkokemus on paikallaan ihan joka ammatissa, myös kosmetiikkamyyjänä.

Vierailija
19/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko kumminkin apteekki oikeampi paikka hakea apua. Ei nuo Sokoksen kemppariosaston meikkipellet mitään ymmärrä oikeasta ihonhoidosta saati sen ongelmista.

En tiedä miksi sinulle vastaan, mutta olin kyllä käynyt apteekissa ensin ja heillä ei ollut tarjota silloin apuja niin kokeilin sitten Sokostakin.

-8-

Vierailija
20/29 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonoa pelisilmää myyjiltä. Varttuneemmilla rouvilla juuri on pätäkkää ostaa vähän kalliimpia meikkejä ja ihonhoitotuotteita. Kannattaisi ottaa nämä asiakkaat haltuun eikä nyrpistellä pikku nenuliaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan