Ehdottakaa nimiyhdistelmää
Tykkään nimistä Lotta, Serafiina, Amanda, Lyydia, Tilda, Mai, Sylvia, Frida, Linnea, Edith.
Mikä olisi ihana nimiyhdistelmä tytölle?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:16"]Tykkään nimistä Lotta, Serafiina, Amanda, Lyydia, Tilda, Mai, Sylvia, Frida, Linnea, Edith.
Mikä olisi ihana nimiyhdistelmä tytölle?
[/quote]
Amanda Sofia
Mai Aurora
Lotta Maria
Fridasta Olivia
Anna Lyydia (kutsumanimi sitten Lyydia)
Edith Karoliina
Tilda Amalia
Serafiina Emilia
Sylvia Daniela
Minun korvaani nuo kaikki ovat kömpelösti äännettäviä ja suomenkieliselle Lottaa lukuunottamatta teennäisiä nimiä. Jotenkin "sairaita" diabetes-nimiä. Johtuu varmaan siitä, että omilla isotädeilläni, jotka oli sairaita ja pyörätuolissa, oli tuollaiset nimet.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:23"]Kaikki noista nimet on sellaisia joiden vanhemmat ovat hankalia tapauksia ja wt. Olen siis töissä lastentarhassa ja tunnen tuon ihmistyypin.
[/quote]
On se joidenkin elämä aina niin vaikeeta! :) Voin kertoa päiväkodeissa työskennelleenä, että olemassa ei todellakaan ole "ihmistyyppiä" jonka tunnistaa lapsille annetuista nimistä! Hei nyt haloo oikeesti! Ja voin vielä sanoa, että olen ollut tekemisissä kolmen ap:n mainitseman nimisen lapsen vanhempien kanssa ja kymmenien muiden, eikä yksikään vanhempi ole ollut hankala tapaus! (Kaiken lisäksi olen siis ollut pääsääntöisesti harjoittelijana, joten olisin suurimmalla todennäköisyydellä voinutkin saada osakseni huonoa käytöstä vanhemmilta, vaan ei, palaute ja käyttäytyminen on aina ollut aivan ihanaa! :)) Ja vielä on pakko kysyä, kuka sanoo lastentarha?? Meillä päin ainakin se on joko vaan tarha tai sit päiväkoti..
Ja nyt varsinaiseen keskusteluun. Kaikki ap:n miettimättä nimet ovat ihania! Aina haaveillessani tulevaisuudesta ja mahdollisten lasteni nimistä, olen pyöritellyt mielessäni useita samoja nimiä kuin ap :) ja nyt kuitenkin ehdotuksia:
- Lotta Amanda
- Frida Linnea
- Edith Lyydia
- Frida Amanda
- Edith Linnea
- Tilda Amanda
Ja anteeksi puuttuvat rivinvälit, ei toimi puhelimella :)
Kiitos ihanista ehdotuksista vast. 30! Tosiaan kaikki kuulemani päivähoidon ammattilaiset käyttävät yleensä nimitystä päiväkoti..
Kumpi olisi kauniimpi, Edith Lyydia vai Edith Linnea?
Ap
En osaa sanoa, koska pidän molemmista vaihtoehdoista niin paljon! :) Kumpikin sisältää mun lempparinimiä :) Se kumpi kuulostaa omaan korvaasi paremmalta, on paras!
T. 30
Kaikki taitaa olla vanhoja ihan supisuomalaisia nimiä, 1800-luvun lopusta ja 1900- l alusta, joten niissä ei ole mitään wt:iä. Sitä jankuttavat taitavat itse kuulua kyseiseen ihmisryhmään kun eivät edes A) osaa selvittää nimien taustaa, B) ymmärrä pitää mölyjä mahassa ja C) haluavat tahallaan aiheuttaa pahaa mieltä. Katsokaapa siis peiliin.
Kauniita kahden nimen yhdistelmiä olis vaikka Tilda Linnea tai Tilda Amanda. Nimenvalinta on vaikeaa, teillä on hyvät lähtökohdat jo kuitenkin - tsempit!
Valitse etunimi itse mieltymyksesi mukaan, se on tärkein. :) Toka ja kolmas nimi Mai Linnea.
Pidän ehkä eniten tuosta Edith-nimestä, mutta sen hankaluus käytössä mietityttää. Onko liian kummallisen/ulkomaalaisen oloinen? Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:11"]
Pidän ehkä eniten tuosta Edith-nimestä, mutta sen hankaluus käytössä mietityttää. Onko liian kummallisen/ulkomaalaisen oloinen? Ap
[/quote]
Kyllä se käy nyky-Suomessa oikein hyvin. Toinen vaihtoehto voisi olla Eedit.
Haluatko, että nimi kirjoitetaan juuri Edith, ei esimerkiksi Edit tai Eedit? Oma mielipiteeni on, että Edith sopii hyvin myös suomenkieleen, katsoin nopeasti Wikipediastakin, että juuri tuossa muodossakin nimeä on Suomessa annettu aika paljon.. Uskon, että useimmat tulisivat lausumaan nimen kahdella eellä ja ilman hoota eli Eedit, joten se kyllä sopii suomalaiseen suuhun ja jos tulevaisuudessa tulee olemaan tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, on heidänkin helppo lausua nimi :)) Annan kyllä ehdottomasti ääneni Edithille (kirjoitetaan de miten vain :))
T. 30
Periaatteessa kannata mahdollisimman suomalaista muotoa (Eedit siksi hyvä), mutta kuitenkin tuo Edith-nimi niin vanha ja perinteinen että koen sen olevan loogisin kirjoitusmuoto. Muuten pitäisi varmaan mainita erikseen, että kirjoitetaan sitten"eedit"..
Toisens nimenä Lyydia ja Sylvia kiehtovat, mutta meneekö liian tunkkaiseksi tai vanhanaikaiseksi? Entä onko Amanda liian yleinen ja prinsessamainen?
Ap
Mai Sylvia Edith
Linnea Mai Edith
Lotta Frida Lydia
Toivottavasti sulla on vielä aikaa pohtia asiaa, niin saat parhaan mahdollisen nimen tyttärellesi :) Onko sukunimenne ihan perus, esim. -nen päätteinen? Jotenkin tuli vaan olo, että jos on niin omasta mielestäni sillon ehkä Eedit voisi olla paras kirjoitusmuoto.. Mutta se on vaan mun mielipide :) Mun mielestä Sylvia on jonkun takia aina ollut juuri sellainen tunkkainen nimi, mutta ei Edith/Eedit Amanda kuulosta kyllä yhtään pahalta! Ei siis ole mitenkään liian prinsessamaine. Mutta kannatan edelleen Edith/Eedit Lyydiaa :))
T. 30
Edith Sylvia on minusta kaunis.