Haluaisin yli kaiken vauvan, mutten saa miestä koska olen lyhyrkasvuinen
Lääkäri on sanonut, että olen täysin kykyinen saamaan lapsen. Miehille en kelpaa, pysyvästä suhteesta puhumattakaan. On kamala vauvakuume ja tarve hoitaa. Adoptio yksinäiselle on lähes mahdotonta. Mitä voin tehdä? Ketään en halua huijata esim. Ehkäisyn suhteen.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni joskus, että oli lyhytkasvuiset vanhemmat ja normaalipituiset lapset.
Ei se satavarmasti periydykään, siinä on tietty todennäköisyys. Halutaanko ottaa riski?
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni joskus, että oli lyhytkasvuiset vanhemmat ja normaalipituiset lapset.
Ja sitten on meitä - tuskin olen ainoa- jolla on pitkät tai normaalipituiset vanhemmat mutta syystä tai toisesta olen/ olemme heitä ja kuten itse myös muita sisaruksiani huomattavasti (10cm+) lyhyempi.
Lyhytkasvuinen nainen olisi jännä. :D Sitä voisi auttaa ja keksiä jonkun oikein olevinaan hauskan inside vitsin. Also, vähän siitä tulisi hyvä mieli, jos on avuksi toiselle niin fyysisesti kuin henkisesti ja toinen söpöilee vastapalveluksi. Onnea AP:lle miehen löytämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa lyhytkasvuisten järjestöjä, joissa voi tutustua muihin lyhytkasvuisiin?
Miksi lyhytkasvuinen haluaisi nimenomaisesti kumppanikseen toisen lyhytkasvuisen? - Omilla vanhemmillani on pituuseroa noin 35 cm. (Äiti hiukset pystyssä noin 150cm isä noin 185) ja ovat olleet aviossa vasta 40 vuotta, jota ennenen ennättivät seurustella ja olla kihloissa. - Enemmän joitain ulkopuolsia heidän pituuseronsa on tainnut haitata kuin heitä. Ja luullakseni pituusero näin päin on yleisempää kuin toisinpäin. - Miehellä, joka on huomattavasti lyhyempi on vaikeampaa löytää itselleen minkään mittaista kumppania kuin naiselle.
Ei äitisi ole varsinaisesti lyhytkasvuinen, naisen normaali pituus on 151-152 cm. Oletan, että aloituksessa puhutaan oikeasti lyhytkasvuisista naisista, jotka ovat alle metristä 140 cm suurin piirtein. Se, että on vähän muita lyhyempi, ei tarkoita että on oireyhtymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se satavarmasti periydykään, siinä on tietty todennäköisyys. Halutaanko ottaa riski?
Jos ajattelisi ja ajattelee vielä muutamaan kertaan lisää, mitä kaikkea mahd. oma lapsi voi olla syntyessään tai elämänsä aikana, niin voi olla, että aika moni lapsi saattaisi jäädä syntymättä, jollei samalla ajattelisi myös sitä, mitä lapsi saattaisi mahdollisesti kaikesta huolimatta joskus vielä olla tai millaiseksi hän saattaisi varttua ja edetä.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa lyhytkasvuisten järjestöjä, joissa voi tutustua muihin lyhytkasvuisiin?
Miksi lyhytkasvuinen haluaisi nimenomaisesti kumppanikseen toisen lyhytkasvuisen? - Omilla vanhemmillani on pituuseroa noin 35 cm. (Äiti hiukset pystyssä noin 150cm isä noin 185) ja ovat olleet aviossa vasta 40 vuotta, jota ennenen ennättivät seurustella ja olla kihloissa. - Enemmän joitain ulkopuolsia heidän pituuseronsa on tainnut haitata kuin heitä. Ja luullakseni pituusero näin päin on yleisempää kuin toisinpäin. - Miehellä, joka on huomattavasti lyhyempi on vaikeampaa löytää itselleen minkään mittaista kumppania kuin naiselle.
Ei äitisi ole varsinaisesti lyhytkasvuinen, naisen normaali pituus on 151-152 cm. Oletan, että aloituksessa puhutaan oikeasti lyhytkasvuisista naisista, jotka ovat alle metristä 140 cm suurin piirtein. Se, että on vähän muita lyhyempi, ei tarkoita että on oireyhtymä.
Ei naisten "normaali pituus", ainakaan Suomessa / pohjoismaissa ole 151-152 vaan useita centtejä pidempi mutta totta on, että on myös äitiäni huomattavasti lyhyempiäkin niin naisia kuin miehiä.
Harmillisempaa kuin se, että pituuskasvu on mikä on kohdata heitä, joille lyhytkasvuisuus on merkki myös korveinvälin rajallisuudeta (lyhytkasvuinen olisi henkisesti lapsen tasolla). Ääripään eduataja on aina ennakkoluulojen kohde. (Ei se varmasti ole yhtään helpompaa olla huomattavan pitkä-kään nainen).
Toivottavasti ap olet jo löytänyt puolison elämääsi 😊 Lyhytkasvuisuus ei todellakaan ole mikään este löytää parisuhde. Olen itsekin lyhytkasvuinen ja pitkään luulin etten tulisi löytämään tämän takia kumppania, mutta syy taisikin olla enemmän ujoudessani ja epävarmuudessani. Kun sain lisää itsevarmuutta ja uskalsin laittaa itseäni erilaisiin tilanteisiin, huomasinkin usean olevan minusta kiinnostunut. Nykyään jo yli 10 v parisuhteessa. Rohkeasti siis vain ihmisten ilmoille!
Ja noihin periytymiskommentteihin.. Suomessa on lähes 500 eri syytä lyhytkasvuisuudelle, joista iso osa periytyy peittyvästi, eli molempien vanhempien tulee kantaa samaa geeniä, ja silloinkin lyhytkasvuisen lapsen mahdollisuus on vain 25%. Myös terveet vanhemmat voivat saada lyhytkasvuisen lapsen, kuten minun vanhempani. Eikä elämä lyhytkasvuisena ole mitään kamalaa kärsimystä, joten aikamoista kuvottavaa ihmislajin jalostuspuhetta tuollainen, että lyhytkasvuisia ei saisi syntyä maailmaan.
Näin tämän vuoden puolella sairaalan käytävällä perheen, jossa nainen oli lyhytkasvuinen, mies normaalikasvuinen ja lapsi taisi ehkä olla lyhytkasvuinen, en mene takuuseen.
Jos lyhytkasvuiset naiset ei kelpaa niin miten selitetään joidenkin miesten "keltakuume" aasialaisiin naisiin? Ei he nyt naamaltaan sen erityisempiä ole ja kropatkin on keskimäärin tasoa lankku mitä länsimaalaisiin naisiin vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat kyllä unelmanaiselta, monet miehet pitävät nimenomaan lyhyistä naisista.
On eri asia olla lyhyt tai olla lyhytkasvuinen.
Vierailija kirjoitti:
Näin tämän vuoden puolella sairaalan käytävällä perheen, jossa nainen oli lyhytkasvuinen, mies normaalikasvuinen ja lapsi taisi ehkä olla lyhytkasvuinen, en mene takuuseen.
Vai niin. Minä näin perheen jossa äiti oli blondi ja isä ruskeahiuksinen, kaksi lasta taisivat myös olla blondeja, en mene takuuseen.
Opiskeluaikoinani törmäsin baarissa lyhytkasvuiseen naisihmiseen ja sain päähäni ajatuksen, että naisesta tulisi erilaista yöseuraa. Itse olen 191cm. pitkä. Tein kyllä heti kättelyssä selväksi, mitkä ovat tarkoitukseni. Kavereillani oli hauskaa seuratessani vikittelyjäni.
Ymmärtääkseni tämä lyhytkasvuinen nainen olisi ollut valmis lähtemään mukaan samaan taksiin mutta hänen suojelevat kaverinsa vetivät hänet pois.
Ei siis voi sanoa, että kaikki miehet eivät olisi valmiita täyttämään ap.n toivetta lapsensaannista, sikäli kuin yksi yö riittää toiveen täyttymiseen.
En saa naista enkä lasta koska olen lyhytkasvuinen 166 cm mies. Ei kukaan nainen halua näin lyhyttä miestä joten en voi saada lapsia koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on meitä - tuskin olen ainoa- jolla on pitkät tai normaalipituiset vanhemmat mutta syystä tai toisesta olen/ olemme heitä ja kuten itse myös muita sisaruksiani huomattavasti (10cm+) lyhyempi.
Ympäristötekijät (talonmies) vaikuttaneet?
Kumma ettei tämä asia ole aiemmin ketjussa tullut esille.
Jos olisin mies, niin olisi kauhea turn off jos puoliso ensi sijassa haluaisi miehen, jotta voi saada lapsia.
Turn off se on toisinkin päin. En alkaisi sellaisen kanssa parisuhteeseen, jonka ensisijainen syy suhteelle on lapsien saanti.
Kuulostaa että AP:lle kelpaa kuka vaan, joka voi ryhtyä isäksi.
AP, jps plet alle 147cm niin otan susta vaimon.
Toivottavasti ap pääset lapsihaaveinesi eteenpäin.
Otsikkoon vain sellainen kommentti, että lyhytkasvuisuus ei kyllä oikeasti ole parisuhteen este. Kaverini on lyhytkasvuinen ja parisuhderintamalla ihan yhtä paljon kokemusta kuin kellä tahansa normaalipituisella. Ymmärrän ja tiedostan, että asia on varmasti monella tapaa liki siinä ensivaikutelman aikaan, mutta minusta on tärkeä uskoa aidosti tasapainoisen parisuhteen mahdollisuuteen. Jos ei usko, sulkee sen portin itse itseltään. Sen myönnän, että se on mahdollisesti asia joka katkaisee etenemisen pinnallisempien kumppaniehdokkaiden kanssa, ja moni toki jää tänä päivänä ilman kumppania ilman mitään "syytäkään".
Mutta silti ap, olet kyllä ihan potentiaalinen elämänkumppani monelle, jos vain satutte tapaamaan.