Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hikoilupuuskat ja yleinen heikotuksen tunne

Vierailija
25.09.2006 |

Voisko viestiä kilpirauhasen vajaatoimintaan/ylitoimintaan? Mihin kannattais ottaa yhteyttä kun olo on tuollainen? Hikoilupuuskia (vähän niinkuin kuumia aaltoja) ja sitten yleisesti vaan on vähä vajaakuntoinen olo....

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

hb ollut 141 reilu kk sitten ja verenpaineiden kans ei koskaa ongelmia.

Vierailija
2/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, mieluiten hyvälle yksityiselle, jos rahaa ja pyydä ottamaan kilpirauhaskokeet - on siis verikoe - niin saat mielenrauhan. Terveyskeskuksissa ei tommosiin suhtauduta yleensä mitenkään, korkeintaan sanovat, että sulla on varmaan stressiä ja saat sitten rampata siellä tuhat kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iski menopaussi kun olin 31v. Kaputt, hormonitoiminta seis kokonaan. Siitä asti oon ollut hormoonilääkityksessä niinkun joku mummu konsaan. Että kipikipi vaan lääkärille selvittämään asiaa.

Vierailija
4/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyl koskaa näi pitkään oo olo tällaiseksi mennyt et pukkaa hikeä ja sit on semmonen ärsyttävä heikottava olo. Raskaana en ole, vuos sitten viimeksi synnyttänyt ja kuukautisetkin alkanut tuos kesällä ja tulleet ny säännöllisesti joka kuukaus...Eli tää on tosi paskamaista ku pitäs jaksaa muksujen kans kotona ja semmonen ärsyttävä vajaa olo ja vähänkään ku jotain tekee tuntuu et sykekin vähä kohol tavallist enemmän ja sit toi hikoilu...:(

Vierailija
5/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaiset oireet sulla oli alussa?

Vierailija
6/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miten kahden alle 4v lapsen kans oikee pystyy levätä...:( eikös sydänlihaksentulehdus ole aikas harvinainen juttu?

Vierailija
7/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan flunssasta?

Minulla pisti silmään kyllä tuo flunssa-asia. Ettei vaan ole mitään vakavampaa jälkitautia. Sydänlihastulehdus tms.

Nimittäin pumppupuolen ongelmat aiheuttaa ko. oireita.

Sinuna menisin aika nopsaan (heti kun mahdollista) lääkäriin ja kerro sairastamisestasi.

Voi olla, että mitään niin vakavaa ei ole, mutta riski on aina olemassa. Ja sitten kun vointi heikkenee kunnolla se voi olla menoa.

En halua pelotella, mutta asiaan kannattaa suhtautua tietyllä vakavuudella. Siis mikäli oireet ilmaantuneet aika nopsaan ja ovat kohtalaisen voimakkaita.

Mene siis lääkäriin!

Vierailija
8/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli juur noita kuumia aaltoja, ylenmääräistä vitutusta hetkittäin, rytmihäiriöitä, nukuin huonosti... Tietty menkat jäi pois, eli se oli melko paljastava oire kanssa...

Vierailija
9/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssa alkoi toissavkon ke:na ja vähän helpotti ma:na, eli nyt on viikko siitä kun vähän parempi olo ollut, mut jäänyt päälle se sellainen puolikuntoine olo...Olen aina ollut perusterve, terveellisiä elämäntapoja harrastava ihminen, liikun pari kertaa vkos, syön hyvin jne

Vierailija
10/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon ja rasittavasti?

Edelleen sinuna menisin lääkäriin.

Sydänlihastulehdus on toki aika harvinainen. Mutta se ei kai katso elintapoja yms. Ja ihmisellä kuka liikkuu eikä lepää kunnolla flunssaa pois on riski saada tuo tulehdus. Toinen mikä altistaa on synnynnäinen rakennevika sydämessä. Asia mikä joskus paljastuu vasta tulehduksen sairastamisen yhteydessä.

En kritisoi liikkumistasi enkä muutakaan, huolestuttaa vaan oirekuvasi :-)

T. 12, sairaanhoitaja, neljän lapsen äitykkä

Vierailija
11/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin varovasti kokeilemas salilla pienillä painoilla et saisin vähä hartioihin verta kiertään ku on iha jumissa, ei voi sanoa treenaamiseksi missään muotoa mielestäni, en tehnyt montaa sarjaa kun tuntui, et ei ole kunnossa niin ei ole kunnossa. Joten jätin homman siihen.

ap

Vierailija
12/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tk lääkäriltä heti lähetteen kilpparikokeisiin ja diagnoosin ja lääkkeet sain tosi nopesti. Ihan vakavasti mun vaivat otettiin.

Vierailija
13/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saanpahan mielenrauhan...Pääseeköhän yksityisellä kuinka nopsaan verikokeisiin?

Vierailija
14/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen oireina on palelu ja väsymys. Veikkaisin, että kyse on sitten liikatoiminnasta, jos kyse on kilpparista. Jos olet sairastanut flunssan olet ehkä samalla sairastanut kilpirauhasen tulehduksen, joka oireiltaan muistuttaa tavallista flunssaa. Sen jälkitautina voi tulla joko tilapäistä tai pysyvää kilpirauhasen vajaa- tai liikatoimintaa. Asia selviää yksinkertaisella verikokeella, eli lääkäriin, mars mars!

Vierailija
15/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- hikipuuskat

- vähä levoton olo

- puolikuntoinen " vedoton" olo

- väsymys

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan