Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan käynyt Stokkan kosmetiikkaneuvonnassa?Apua tarttis:(

Vierailija
27.06.2015 |

Olen niin kyllästynyt siihen että en osaa meikata ja ei olisi rahaa tuhlata ostellessa surkeita tuotteita. Onko kukaan käynyt Stockmannin kosmetiikkaneuvonnassa tai esim ottanut päivä/iltameikkiä? Ajattelin että saisinkohan sieltä apua löytämään todella rasvaiselle iholle sopivia peittäviä meikkejä..Netissä luki että neuvonta on ilmainen mutta siihen kuuluu vähintään 3 tuotteen osto. Kannattaako tuonne nyt mennä sitten ollenkaan?Monesti tuntuu että katsovat niin nenän vartta pitkin kun en tosiaan oikein meikkaa niin enpä uskalla sitten mennä mitään kysymäänkään.. Auttakkee!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos seiska tsempistä ja kommenteista:) en kyllä tiedä uskaltaisinko tavata ketään livenä täältä avlta,vaikka oulualiset luotettavia yleensä onkin:)

19,osaisitko avata mitä tuolla puuteripohjalla tarkoitat?Olen noista mineraalimeikeistäkin koittanut paljon googletella ja todennut että osa ei sovi minun iholle varmaan ollenkaan.Youtubestakin koitan paljon katsoa,mutta minulla kaatuu kaikki siihen että en osaa verrata omaa ihoani lopulta niihin ollenkaan.Olen kaiken lisäksi vielä atoopikko,mutta tuntuu että kuivaa ihoa on vain muualla paitsi naamassa.Kosteustasapaino pysyy ihan ok kasvoissa talvellakin,ei tule kuivia kohtia niinkuin joskus aikaisemmin.

Niin ja tosiaan olen sitäkin miettinyt että rasvoittuuko iho paljon liian tuhtien puhdistusaineiden takia..käytän vichy normadermia,olen käyttänyt jo vuosia.Välillä testannut vähän muita,mutta niillä ei saa yhtä puhdasta tuntumaa kuin vichylla ja olo on todella likainen ja nuhruinen kasvoilla nopeasti..Olen myös testannut välillä vähempää pesua,mutta silloinkin iho alkaa tuntua nuhruiselta,ihohuokoset tukkeutuu..rasvaa puskee älyttömästi.

Olen yrittänyt myös etsiä tietoa talirauhasten toiminnasta.Aikoinaan kävin ihotautilääkärilläkin aknen takia,osa lääkkeistä ei toiminut ja osa jouduttiin lopettamaan sivuoireiden takia.Lopulta johtava aknelääkärikin tuntui vain kohauttavan olkapäitään ja sanoi "olet kaunis,Heippa!".Ei paljon lohduttanut..anteeksi kappalejaon puuttuminen,puhelimella joudun kirjoittamaan tämän.. Ap

Vierailija
22/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun puhutte pohjustusvoiteesta,niin tarkoitatteko aina että siihen päälle vielä meikkivoide ja irtopuuterilla kiinnitys?Näissäkin mulla tulee niin ongelmaa kun jokainen tuote pitäisi olla sitten sopiva,mitä jos Se än yhden takia ei lopputulos olekaan hyvä..:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ymmärrän toki:) emmäkää varmaa uskaltais. Musta on vaa kiva yrittää auttaa toisia ku omaki iho on mitä on ja muutenki, kiva jos sattuu löytyyn hyvä juttu jollekki. Hmm...ootko muute kokeillu öljyllä puhdistaa ensin, eli kaksoispuhdistus? T 7

Vierailija
24/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:38"]Joo, ymmärrän toki:) emmäkää varmaa uskaltais. Musta on vaa kiva yrittää auttaa toisia ku omaki iho on mitä on ja muutenki, kiva jos sattuu löytyyn hyvä juttu jollekki. Hmm...ootko muute kokeillu öljyllä puhdistaa ensin, eli kaksoispuhdistus? T 7
[/quote]

Oot kivaoloinen tyyppi seiska,mukavaa kun jotku jaksaa auttaa:) En ole tuosta öljyjutusta kuullutkaan?Millainen Se on ja oletko itse kokeillut?Jos saan kysäistä niin millaisia ongelmia sinulla on ihon kanssa ollut/on?

Vierailija
25/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:06"]Itselläni on helposti rasvoittuva iho. Olin kokeillut kaikkea, ja luopunut toivosta, kunnes löysin hellät, hajusteettomat ihonhoitotuotteet. Lopetin myös ihon tukkimisen meikkivoiteilla ja puutereilla, johan alkoi kiiltely loppua. :)
[/quote]

Meinasi tämä viesti mennä ohi.Jos olet vielä kuulolla,osaisitko kertoa minkämerkkisiä tuotteita käytät?Minulla ei tällä hetkellä tuota meikillä tukkimisongelmaa ole kun en oikein nyt käytä mitään,mutta puhdistusaineillahan voi olla jotain vaikutusta asiaan jo pelkästään.

Vierailija
26/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa Stockmannin kosmetiikkaosaston myyjistä on kosmetologeja, eli pitäisi olla ihan osaavia.

Vierailija
27/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihotautilääkärillä hoitamassa iho kuntoon ja meikkivoiteeksi joe blascon meikkivoidetta

Vierailija
28/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:54"]

Käy ihotautilääkärillä hoitamassa iho kuntoon ja meikkivoiteeksi joe blascon meikkivoidetta

[/quote]

Kirjoitin tuossa yhdessä viestissä, että olen käynyt aikaisemmin useita useita kertoja ja viimeisin lääkäri oli yliopistollisen sairaalan johtava aknelääkäri, jolta loppuivat keinot..olen harkinnut että yrittäisin etsiä pätevää ihotautilääkäriä mutta kun ei nekään taida pystyä ihmeisiin ja tulee kalliiksi maksaa se 80e 20 minuutista:D

Joe Blascosta olen paljon googletellut, mutta ilmeisesti siinä on mineraaliöljyä tai jotain joka ei sovi akne iholle sen puolesta että se voi tukkia ihohuokosia..Eli sillä saattaisin vain pahentaa tätä tilannetta :(

Vierailija
29/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene rohkeasti Stokkalle ja kerro ongelmasi. Mainitse myös, että olet valmis sijoittamaan kosmetiikkaan. Jos ostat esim. meikkivoiteen, puuterin ja poskipunan/aurinkopuuterin niin siinähän ne kolme tuotetta jo onkin. Noin 100-150 eurolla saat laadukkaat em. meikit, joilla pystyy tekemään hyvännäköistä jälkeä huonommallekin iholle.

Laatu maksaa, mutta varsinkin ongelmaihoisen kannattaa panostaa siihen. Se itselle sopivin löytyy vain kokeilemalla. Minä suosittelisin Sensaita ja Shiseidoa.

Vierailija
30/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksen Stockalla kävin meikkiopastuksessa/meikissä iltameikkiä varten, jonka halusin erääseen tilaisuuteen itselleni tehdä. Minua neuvonut myyjä oli erittäin osaava, osasi katsoa minulle todella hyvin sopivan iltameikkityylin ja sävyt. Neuvoi todella hyvin, miten tuotteita käytetään parhaimman lopputuloksen saamiseksi juuri minulle. Toki maksoin itseni kipeäksi siitä, koska Stockan iltameikin hinta + tarvitsemieni meikkien hinta oli tietysti useamman sataa euroa yhteensä. Nyt osaan kuitenkin kyllä tehdä itselleni hyvin sopivan, erilaisiin tilanteisiin sopivan meikin ihan itsekin ja omistan siihen välineet, eipä tarvitse enää meikkiopastuksissa käydä vähään aikaan tuon jälkeen. :)

Vierailija
31/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos, niinhän säkin olet! :) Musta on kiva auttaa,, tai ainaki yrittää :P pitäis olla joku yksityisviesti mahdollisuus täällä nii voitais yhessä harmitella ihoja, (hehe) ja tehä naamioita. Mulla itsellä on siis tosi tukkeutunu iho, kiitos geenit. Jotenki vaikka höyryttäisin ja laittaisin naamiot ja kuorinnat ja kaikki nii silti tulee puristaessa ulos:/ On myös etenki talvella ollu kuivia kohtia ja etenki nuorerna oli siis että rasvoittu. Kyllä se nytkin, mutta ei niin pahasti.

Niin ja eli kaksoispuhdistus meinaa että öljyisellä puhdistustuotteella puhdistetaan ensin meikkivoide. (öljy poistaa öljyä) Ja sen jälkeen pestään kasvot jollain muulla :) Itse käytän parhailaan Lushin ultrablendia (vähän tuntuu että oliko tuo ultrablend..) se ei ehkä oo kaikkien paras, tai tuntuu että saattais tukkia.

Yks hyvä vois olla jojobaöljy mitä meillä on. Muistaakseni se on lähimpänä ihon omaa öljyä eikä pitäis tukkia ihoa. Kannattaa lukea tästä, en nyt ihan tasan tarkkaan muista. Mulle se on ainaki tuntunu olevan hyvä:) Tilattiin iHerbistä. Toinen hyvä on aprkoosinkiviöljy. Ostin semmosen ehkä Lifesta, se oli kans halpaa. Semmonen vihreä pullo. Vois olla ehkä ruohonjuuressakin?

Niin ja vielä että Joe Blascon on kuullu monelta olevan tosi tukkiva. Myös Macin meikkivoiteet on tuntunu monelle olevan huonoja. Tietysti aina on tämä että jollekin on hyvä:) Tuossa suositeltiinkin sensaita ja shiseidoa, kiinnostaisi muakin vähän, mitä itse suosittelet? Ajattelin jotenkin aplle sitä niiden pohjustusvoidetta joka on vissiin vesipohjainen, oonko kuullu omiani?:D se vähä kiinnostais..

Vierailija
32/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuo oli seiska siis.:) Mutta ei kai siellä stokkalla muuten tarvi samantien jotain ostaa jos vaan menee sinne ja kysyy  olisiko suositella jotain. Ja make up storehan järjestä myös nitä että opastuksia. Pitää ostaa kolme tuotetta ja siinä saa sitten meikin. :) Mä itse tykkään make up storen meikkivoiteesta ja meikkipuuterista.  Ja siellä Oulun Make up storessa saa aina hyvää palvelua ja antavat reilusti mukaan meikkivoidetta kokeiluun. -7

Vierailija
33/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun selostus on aika epäselvä, mutta ymmärsin, että sulla on akne, ja kyselet kuinka saisit aikaan sopivan meikin (oletan että tarkoitat etenkin meikkipohjaa)?

Sanoisin, että tärkeintä on ensin löytää iholle hyvät perustuotteet päivittäistä ihonhoitoa varten. Kun iho voi paremmin, on sen jälkeen helpompi löytää sopivat meikkituotteet. Mutta siis perusihonhoito menee kaiken edelle.

Jos kartoitetaan perustiedot, niin sain vaikutelman että ihosi on sekaiho, jossa olisi ennen ollut pintakuivuutta, jota nyt ei ole. Kuitenkin jotain rasvaisuutta on?

Jos kerran lääkärit nostivat kätensä pystyyn aknesi takia, missä kunnossa ihosi nyt on aknen suhteen?

Ja mikä on ihonhoitorutiinisi ja ihonhoitotuotteesi?

Vierailija
34/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:05"]

Hei älä nyt lyttää itteäs! :) ei mulla ainakaa semmosta oloa sun viestistä tullu. Missä päin sä asut? T 7

[/quote]

Oulun seudulla. Meinaa vaan tippa tulla välillä linssiin kun oon tänään koittanut taas googletella tuotteita ja apuja mutta kaikkea on niin paljon ja osa käy joillekin, osa ei..Kyllä pystyisin rahallisesti panostamaan kalliiseenkin tuotteeseen jos tiedän että se varmasti toimii,mutta kun tuntuu että ei voi tietää ja menisi helposti rahaa paljon hukkaan testaillessa:( Oon ihan ok tyytyväinen kasvoihini muuten, mutta tuo iho on niin masentava taas vaihteeks.Tuntee ittensä toisen luokan kansalaiseksi sen kanssa.. ap

[/quote]

kannattaa kokeilla tätä:

http://www.terveysteekki.fi/meinebase-75-g.html

todella toimii, en olisi uskonut mutta ajattelin viimeisenä oljenkortena kokeilla tätä ja iho ei koskaan ole ollut näin hyvässä kunnossa. Ja on vielä edullista! Googleta kokemuksia :)

Vierailija
35/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihmeessä mennä meikinopastukseen! Valitettavasti se on tuurista kiinni, että saako käsiinsä osaavan kosmetologin vai ei. Muutamia katsellut vierestä ja tehnyt mieli mennä pelastamaan tilanne... Olin siis töissä saman lafkan Beautyssä ja kaikilla oli vähän erilainen "käsiala" meikkien suhteen.

Vierailija
36/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut. Itselläni myös tosi rasvainen mutta samalla pintakuiva iho. Aknea ei tosin paljon.

Kirjoitan suht lyhyesti, koska näpytän kännykällä. Vinkkini sinulle: puhdistustuote ei saa olla liian voimakas! Unohda clearasilit sun muut vastaavat akneihon tuotteet. Kokeile esim. Erisanin hoitavaa puhdistusgeeliä tuubissa, jolla teet puhdistuksen kaksi kertaa. Kasvovetenä aloe vera neste on paras. Toimii oikeasti, vähentää epäpuhtauksia ja rauhoittaa. Siitä en enää luovu :)

Meikiksi suosittelen mineraalimeikkiä, jota voi kerrostaa. Itse tykkään Everyday Minerals merkistä. Ja mikä värivalikoima! Mattameikkiä kannattaa suosia rasvaiselle. Meikin alle (toimii itellä paremmin alla ku päällä) saman sarjan finishing powder. Meikin alle vielä vaik just Lumenen meikinpohjustusvoide ja sen alle Lumenen BB mattavoide auttamaan mattaisuuden ylläpiossa. Puuteripaperit myös käyttöön.

Lisäksi ruokavaliosta on saatava tarpeeksi hyviä rasvoja. Koita vaikka pellavansiemenöljyä lisänä. Ja imeskeltävä sinkki on myös auttanut minua. Kannattaa muistaa, että iholla menee muutama viikko vähintään totutella uuteen ja voi tulla pahenemiskausi ennen parempaa ihoa, joten uudet rutiinit kannattaa pitää kuukauden ainakin ennen kuin voi sanoa sopiiko itselle.