pankkitili lapselle
Hei, haluaisin avata pankkiin tilin pienelle lapselleni ja haluaisin kuulla teidän suosituksia pankeista. Eli, onko mitään pankkia, missä olisi lapsille joku klubi tai jotain kannustinta säästämään opettelemiseen? Kun olin itse lapsi 80-luvulla, joka pankissa oli joku kerho ja niissä oli vaikka mitä kivoja juttua, jotka kannustivat säästämään. Tuntuu, että tänä päivänä on vain rahastoja, joiden tarkoitus on lähinnä, että aikuiset tallettavat rahaa jälkikasvulleen. Kiitos etukäteen kaikista vinkeistä!
Kommentit (5)
Osta hänelle vakuutus.Lapsena halpa ,aikuisen arvokas.
Vaihtoehtoisesti sijoittaisin säätiöihin.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele. Lapselle kannattaa antaa rahaa käyttöön pikku summia kerrallaan jotta ymmärtää miten rahaa käytetään. Säästönsä voivat tuhlata sitten aikuisena vaikka huumeisiin ja viinaan.
Säästäkää säästöpossuun.
Inflaatio syö.
En osaa suositella. Pankit eivät enää opeta tai kannusta säästämiseen, joten ihan sama minkä valitset.
Eikä edes pitkä pankkisuhde auta lainansaannissa. Mutta silti olen sitä mieltä, että pankkitili on tärkeä! Omille lapsilleni olen avannut omat tilit alle puolivuotiaana.
Kunhan katsot, että tililtä ei mene pankkikuluja.
Ei ole noita kultapossukerhoja enää missään. Turhaa rahanmenoa.
Meillä on lasten tilit samoissa pankeissa kuin omammekin. Isovanhempi säästää jotain säästöhenkivakuutusta tämän lisäksi.
En suosittele. Lapselle kannattaa antaa rahaa käyttöön pikku summia kerrallaan jotta ymmärtää miten rahaa käytetään. Säästönsä voivat tuhlata sitten aikuisena vaikka huumeisiin ja viinaan.
Säästäkää säästöpossuun.