Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa viinanhimoon?!

Vierailija
14.02.2022 |

Ihan hirveä himo juoda. Pitää olla nyt kuukausi oikeasti ilman, se on päätetty ja noin viikko on takana. Aiemmin oli ihan ok olo päätöksen kanssa, mutta tänään iski kauhea himo juoda! Eikä riitä yksi tai kaksi lasia vaan haluan juoda kännit. Voisin muuten käydä kaupassa ja ostaa vaikka loppurahoilla ruokaa (mitä on muutama kymppi), mutta odotan remonttiporukkaa kotiin. Miten deekut pärjäätte tämän tunteen kanssa? Mietin normaalisti lähinnä treenaamista, kielten opiskelua yms. mutta tänään tuo himo juoda on järjetön ja en tiedä mikä auttaa vastustamaan sitä...työtkin auttaisivat muttei niitä ole tällä hetkellä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todennut että viinanhimoon auttaa viina. Aina kun himo iskee niin otan viinaa.

Oletko jo ns juonut pääsi, vai etkö ole alunperinkään ymmärtänyt lukemaasi? Ketjun aihe on justiins se, että tekis mieli kaataa alkoholia naamaansa, mieluiten paljon, mutta ei voi/saa/pysty enää.

Vierailija
42/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen aivan jumissa tällä hetkellä juomisen himon kanssa!

Kesä, vapaata, lämmin, mökillä, kaapissa juomaa, mutta minä en vaan kertakaikkiaan saa nyt juoda!

En voi ottaa vain yhtä, vaan se on aina sitten humalahakuista ja se humala todellakin haetaan kans.

Olen ollut tällä viikolla ma, ke, to ja tänään juomatta ja nyt ottaa kyllä koville.

Miten kauan tämä nyt tänään esim kestää, koko päivän vai? Vai meneekö tunnissa ohi, jos menen vaikka päiväunille? Miten tästä selviää, oikeesti selvänä?? Apuja nyt.

Istun mökillä katselemassa myrskyä. Ja voi että, miten tähän sopisi tukeva konjakkimoukku. Ja toinen ja kolmas.

Vaikka miten lasken ja arvon, niin tulevat menot ja tekemiset ja ihmisten edessä olemiset ei vaan salli nyt aloittaa kaatamista , koska su-ilta tulee vastaan todella liian nopeasti.

Karmeeta kärvistelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin himo on usein vesijanoa tai nälkää. Kokeile siis juoda paljon vettä ja syödä jotain herkkua.

Vierailija
44/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen aivan jumissa tällä hetkellä juomisen himon kanssa!

Kesä, vapaata, lämmin, mökillä, kaapissa juomaa, mutta minä en vaan kertakaikkiaan saa nyt juoda!

En voi ottaa vain yhtä, vaan se on aina sitten humalahakuista ja se humala todellakin haetaan kans.

Olen ollut tällä viikolla ma, ke, to ja tänään juomatta ja nyt ottaa kyllä koville.

Miten kauan tämä nyt tänään esim kestää, koko päivän vai? Vai meneekö tunnissa ohi, jos menen vaikka päiväunille? Miten tästä selviää, oikeesti selvänä?? Apuja nyt.

Istun mökillä katselemassa myrskyä. Ja voi että, miten tähän sopisi tukeva konjakkimoukku. Ja toinen ja kolmas.

Vaikka miten lasken ja arvon, niin tulevat menot ja tekemiset ja ihmisten edessä olemiset ei vaan salli nyt aloittaa kaatamista , koska su-ilta tulee vastaan todella liian nopeasti.

Karmeeta kärvistelyä.

Viikonloppu on liian lyhyt juomiseen JA krapulan parantamiseen. Jos olisi kolmen päivän vapaa niin just ja just ensimmäisenä iltana voisi vetää kännin päälle. Muunlainen juominen on ihan turhaa.

Vierailija
45/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas, jopas: iltaan on päästy ja vieläkin on juomat juomatta. Mikä helpotus.

Myrsky ei ole helpottunut yhtään ja sähköt pätkii tämän tästä. Eikä puhelimessakaan ollut kenttää vähän aikaa sitten. Kohta lähtee katto rullalle.

Pääasia, ettei tarvi huomen aamulla herätä pää jäässä ihmettelemään, että mitä on tapahtunut.

Vierailija
46/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli juuri 2 viikkoa täyteen tipattomuutta. Kirkkaita en juo koskaan muttaa viiniä on kyllä mennyt. Asensin Try Dry appin johon laitan yhden tavoitteen kerrallaan ja onkin mennyt yllättävän kivuttomasti nämä päivät. Jääkaapissa on alkoholitonta skumppaa ja olutta proketia tukemassa.

Vierailija
47/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko lähtä säätää alkon kans.

Vierailija
48/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailin aikoinaan tutun kanssa ihmisten käsien koordinaatiota. Lähes kaikilla oli vakaat ja hyvin tarttuvat kädet. Oli sitten tapauksia että kädet tärisivät kun niillä johonkin.. tartuttiin  tai kun kädet olivat levossa mistä meillä nousi epäilys oliko runsaalla alkon käytöllä osuutta asiaan? 

Tärräisivätkö kädet jos niillä olisi tartuttu kotona viinapulloon tai töissä piilopulloon?

Taisimme olla turhan ennakkoluuloisia luulen ma. Nyt hävettää hullut mallintamisemme.

Vierailija
49/57 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antabus ja ilokaasu

Vierailija
50/57 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla aiemmin mainitsi syvämeditaation. Olen raitistuneen alkoholistin vaimo ja jos syy juomiseen on stressi, tätä kannattaa kokeilla. Samoin jotain rentouttavaa joogaa. Mieli ja kroppa on samassa veneessä ja noilla rentoutumismenetelmillä saa sen suorittamisen paineen käsittelyn alle. Meditaatio on tärkeä osa joogaa. 

Paras lukemani joogakirja on Äijäjooga, siinä ei hifistellä, vaan ollaan joogan ytimessä. Suosittelen kirjaa lämpimästi, vaikka olen itse nainen. Olen vähän kateellinen miehille, jotka voivat tuollaiselle Äijäjoogatunnille mennä, menisin itsekin, jos pääsisin.

Vierailija
51/57 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on viinanhimo niin kannattaa runkata, silloin ei tee viinaa mieli.

Sitten ison O:n jälkeen voi taas himoita viinaa ja siihen auttaa Alkossa käynti.

Vierailija
52/57 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pitää saada kiintiö täyteen. Sen jälkeen ei enää viinaa tee mieli.

Mulla tuli täyteen 4v sitten, muutama vodka, wiski ja viinipullo on kaapissa mutta ei ole käteen tarttunut.  

Vierailija
53/57 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy tarpeeksi syvissä vesissä, viinan juonnin on pakko lopettaa.

Tein päätöksen ja kaadoin kaikki viinat vessasta alas.

Helvettiä oli krapulat, mutta helvettiä oli vieroituskin.

Hirveitä painajaisia ja kamalia hikoiluja. Unettomuutta ja pelkotiloja.

Lääkäri kirjoitti rauhoittavaa ja laittoi lähetteen erikoispsykiatriselle hoitajalle.

Kävin 10 kertaa hoitajan luona ja kerroin kaiken.

Ensimmäistä kertaa elämässäni puhuin selvinpäin vaikeista asioistani. Kuuntelija löytyi ja kirjasi ylös.Itkin vuolaasti aina siellä istunnossa.ööä

Tämä auttoi viinan vieroitukseen.

Aloin toipumaan ja hain mitävain työtä työkkäristä.

Tästä kaikesta on aikaa 12 vuotta.

Olen raitistunut alkoholisti.

Vierailija
54/57 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kanssa kova himo juoda, kännissä on vain niin kivaa, taidan rakastaa sitä tunnetta vähän liikaakin. Itse olen päätellyt että realistisin keino vähentää on korvata viinanjuonti jollain toisella, terveellisemmällä addiktiolla. Ala urheiluhulluksi, tavoitteelliseksi treenaajaksi ja mittaa tuloksiasi. Sekin on joissain tapauksissa vähän kuin addiktio mutta terveellisempi. Itse en kyllä kokonaan aio juomista lopettaa mutta vähentää sitä voi alkamalla urheiluhulluksi.

Vierailija
55/57 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa päihteissä marinoimaton kumppani ja paneskele sen kanssa. Terveellisempi vaihtoehto. 🩷🩷

Vierailija
56/57 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itsellä on kanssa kova himo juoda, kännissä on vain niin kivaa, taidan rakastaa sitä tunnetta vähän liikaakin. Itse olen päätellyt että realistisin keino vähentää on korvata viinanjuonti jollain toisella, terveellisemmällä addiktiolla. Ala urheiluhulluksi, tavoitteelliseksi treenaajaksi ja mittaa tuloksiasi. Sekin on joissain tapauksissa vähän kuin addiktio mutta terveellisempi. Itse en kyllä kokonaan aio juomista lopettaa mutta vähentää sitä voi alkamalla urheiluhulluksi.

Kiitos paljon kannustavasta viestitistäsi, mutta ehdotuksesi ei oikein ota tulta täälläpäin. Olet itse varmaankin aika nuori, jolloin tavoitteellinen treenaaminen on ihan tavoiteltavissa olevaa.

Minä olen liki 60 vee vanha kehäraakki. Oikeesti. Olen tehnyt hotellisiivousta ja kaikenlaisia ravintolatöitä kymmeniä vuosia. Valvomista, älyttömiä vuorotöitä, joissa mitkään lepoajat ei ole näkyvissä missään, raskasta fyysistä työtä. Kulumia, välilevyjen painumisia, polvet naksuu ja selkä jäykistyy, kädet ei nouse enää ylös kuun rajallisesti.

Nuorena juhlittiin aina työvuoron päätteeksi. Nyt olen päätynyt juomaan rentoutukseksi, että kroppa rauhoittuu ja kulumat ja kivut unohtuu.

En näe oikein paljon mitään vaihtoehtoja. Jos pääsis pois töistä, niin voisi kuntoutua, vähän ainakin.

Vierailija
57/57 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin himo on usein vesijanoa tai nälkää. Kokeile siis juoda paljon vettä ja syödä jotain herkkua.

Paitti että tunnen itseni niin hyvin kymmenien vuosien juomiskokemuksella, että nyt on kyse vaan siitä, että pullollinen 14 % punaviiniä menis ihan heittämällä. Siis tod. Ja kävin jo kävelemässä, koiran kans, keräsin sieniä ja koko ajan pää askartelee sen kans, että millä tekosyyllä voisin hakea viileästä sen pullon. Jumankauta tää on tiukkaa. Tekee niinku niinniin paljon mieli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi