Mikä auttaa viinanhimoon?!
Ihan hirveä himo juoda. Pitää olla nyt kuukausi oikeasti ilman, se on päätetty ja noin viikko on takana. Aiemmin oli ihan ok olo päätöksen kanssa, mutta tänään iski kauhea himo juoda! Eikä riitä yksi tai kaksi lasia vaan haluan juoda kännit. Voisin muuten käydä kaupassa ja ostaa vaikka loppurahoilla ruokaa (mitä on muutama kymppi), mutta odotan remonttiporukkaa kotiin. Miten deekut pärjäätte tämän tunteen kanssa? Mietin normaalisti lähinnä treenaamista, kielten opiskelua yms. mutta tänään tuo himo juoda on järjetön ja en tiedä mikä auttaa vastustamaan sitä...työtkin auttaisivat muttei niitä ole tällä hetkellä.
Kommentit (57)
Olen aivan jumissa tällä hetkellä juomisen himon kanssa!
Kesä, vapaata, lämmin, mökillä, kaapissa juomaa, mutta minä en vaan kertakaikkiaan saa nyt juoda!
En voi ottaa vain yhtä, vaan se on aina sitten humalahakuista ja se humala todellakin haetaan kans.
Olen ollut tällä viikolla ma, ke, to ja tänään juomatta ja nyt ottaa kyllä koville.
Miten kauan tämä nyt tänään esim kestää, koko päivän vai? Vai meneekö tunnissa ohi, jos menen vaikka päiväunille? Miten tästä selviää, oikeesti selvänä?? Apuja nyt.
En väheksy sitä että tunnet viinanhimoa, mutta tiedät että se ei ole terveellistä, olispa se keino
että kaikki tälläiset tapaukset pääsisi näkemään sairaalaan alkoholis
tin viimeisiä päiviä.
Sinne se matka lopulta vie jos ei osaa lopettaa tai totaalisesti vähentää ajoissa.
Anoppini oli tälläisessä asemassa, virkanainen, kaikki kauhut lopulta näki ja koki,
loppupäivät paikat joka puolella mustana, suu veressä, kukaan ei halunnut nähdä,
minä syötin jäätelöä veriseen suuhun ja kuolemaa piti odottaa vielä kuukauden, ei tullut armoa siihen
etä olis pois saanut lähteä, tätä ennen halvaukset ym. kävelyn menetys kun tasapaino meni viinan takia.
Suosittelen lämpimästi että lopetat tai vähennät totaalisesti sen käytön. Opettele tämä kullanarvoinen asia.
Alkoholisti tässä.
Päiväni lähti käyntiin kahdella viinilasilla, ja siten pääsin/kykenin kaupoille jne (en siis aja, tietenkään). Koska olen kesälomilla, juon suurinpiirtein aamusta iltaan, sillälailla salaa. En koskaan humallu, juon vaan sen verran että tärinä ja paha olo pysyy poissa. Kun työ taas alkaa niin kärvistelen ne ekat pari päivää ja odotan, että pääsen kotiin, että saa juoda.
Olen esimiestasolla oleva nainen, 52v. On lapset, talo, kaikki päällisin päin kunnossa.
Olin joskus kuin sinä, AP. En kuitenkaan tehnyt kuten sinä, eli ollut ottamatta, kun himo iski. En edes muista viimeistä päivää kun olin ilman alkoholia. Siitä on vuosia. Varmaan parikymmentä.
Eli ei minulla ole sen kummempaa neuvoa tai tukea sinulle antaa. Mutta tuon tarinani jätin tähän, ehkä se auttaa viinanhimoosi. Älä tule minunkaltaisekseni- itsekkääksi, sairaaksi ihmiseksi.
CBD kukka. Löytyy suomesta. Täysin laillista.
Aivoilla menee noin 40 päivää aikaa toipua addiktiosta. Jos tuon ajan taistelet. Niin katselet maailmaa uusin silmin. Mieli=aivot, toimii. Tuohon perustuu esim. minnesotahoito. Ei tarvi edes maksaa.
Minä join ahdistukseen, ja sen poistaminen elämästä auttoi.
Testaa jotain lääkettä lääkärin avulla, itsellä toimi muut konstit.
Joku estoisuus tms. helpottuu ja häviääkin kännissä. Ei kai muuten ostettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Aivoilla menee noin 40 päivää aikaa toipua addiktiosta. Jos tuon ajan taistelet. Niin katselet maailmaa uusin silmin. Mieli=aivot, toimii. Tuohon perustuu esim. minnesotahoito. Ei tarvi edes maksaa.
40 päivää?? Etten joisi siis yhtäkään kertaa? Ei mitään mahdollisuutta, en osaa edes yrittää ajatella että miten ja mistä sitä aloittais.
Siis enkka on n 16 päivää ihan ilman, viime vuosina (6-8vuotta). Arviona.
Olen työssäkäyvä, aviossa, omakotitalo, autot, lemmikit, ystävät ja harrastukset. Taino harrastuksia ei ole, taitaa siinä viini voittaa.
Hiukan helpottaa jo. Söin tukevan aterian ja join makuvissyä varmaan toista litraa. Sovin huomiseksi menon, jonne pitää pystyä ajamaan autolla.
Tänään taidan selvitä suorin jaloin iltauutisten jälkeen nukkumaan.
Mutta kylläpä on lujassa nämä vanhat tavat. Tulee tekemään tiukkaa kuivistella juhannukseen asti.
Juopi niin paljon et henki lähtee, turha sitä on surkutella
Se on valitettavaa että mitä tiukemminkin mitä tahansa yllykettä pyrkii vastustamaan (kielletty hedelmä) sitä voimakkaammaksi se tulee, joten konstit taitavat olla vähissä.
Itselläni loppui alkoholinkäyttö käytännössä kokonaan kun olin harrastanut useamman vuoden syvämeditaatiota (TM). Olin viikonloppukännääjä. Kerran join jopa itseni luultavasti taivaan/helvetin porteille: tyttöystävä raahasi minut lähes tajuttomana kotiinsa; totesi että jossain vaiheessa silmät kääntyvät niin että vain valkuaiset näkyivät. Yläetuhampaatkin tuli katkaistua kun kaaduin asvaltille turpa edellä.
Tuo oli osakimmoke ryhtyä harrastamaan meditaatiota rentoutumistekniikkana.
Nykyään rupeaa etomaan jos ajattelenkin kossupulloa. Osin johtunee vatsan herkistymisestä. Voin ihan hyvin tosin silloin tällöin syödä pussillisen liköörikonvehteja, mutta sitäkään ei ole tullut tehtyä yli vuoteen.
Us-ko-ma-ton-ta, en juonut eilen, en yhtään mitään näkyvästi, enkä yhtäkään salanapsua baarikaapilta!
Teki niin mieli alkaa ottamaan, että hampaita vihloi.
Nyt on ihan mahtava olo: reipas, selvänä, ei hutera olo eikä päänsärkyä, söin noormaalin aamiaisen ja lähdin tästä asioita hoitamaan.
Olispa hienoa jos pystyis pitämään näin vaikkapa viikon, ehkä kaksi!
Valtavasti tarjotaan mukahoitoja, mutta mikään niistä ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Valtavasti tarjotaan mukahoitoja, mutta mikään niistä ei auta.
Entä se pilleri joka vie nousuhumalan nosteen pois? Naltreksoni jokin? Sitä ei vaan moni lääkäri kirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan jumissa tällä hetkellä juomisen himon kanssa!
Kesä, vapaata, lämmin, mökillä, kaapissa juomaa, mutta minä en vaan kertakaikkiaan saa nyt juoda!
En voi ottaa vain yhtä, vaan se on aina sitten humalahakuista ja se humala todellakin haetaan kans.
Olen ollut tällä viikolla ma, ke, to ja tänään juomatta ja nyt ottaa kyllä koville.
Miten kauan tämä nyt tänään esim kestää, koko päivän vai? Vai meneekö tunnissa ohi, jos menen vaikka päiväunille? Miten tästä selviää, oikeesti selvänä?? Apuja nyt.
Minä täällä taas! Muistin että olin jotain tästä kirjoittanut,
Ihan staatanan samoissa jumeissa taas! Nyt tekee niin paljon mieli ottaa ns piiskaryyppy, eli väkevä snapsi, että vaan jotenkin levottomuus rauhoittuisi.
Nyt jeesiä tänne. Mitä mä teen, millä tää menee ohi, mitenkään?? Koska tää himo menee ohi?
Järki sanoo, että et tietenkään ota mitään kun juuri lauantaina olin niin kännissä etten muista loppuillasta mitään. Alitajunta taas työskentelee täysillä kehittämässä hyviä tekosyitä ja sopivaa aikataulua, jolloin voisin sitten kuitenkin aloittaa pikku nykäisyllä - ja jatkaa siitä kuitenkin vaikkapa viiniä-ruuan-kanssa- perusteluun.
Voi huh huh taas tätä pakkotilaa, ihan uskomatonta.
Eikö tosiaan kukaan muu tiedä, miltä tää tuntuu? Onpa kumma.
Olen todennut että viinanhimoon auttaa viina. Aina kun himo iskee niin otan viinaa.
Otas nyt sitä viinaa pari pulloa. Se tekee hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Viina. Viina auttaa viinanhimoon.
Hätätilanteessa myös viini ja olut käy.
Niinpä! Tupakkaa voin polttaa yhden kessun oluen kanssa ja ei tee seuraavana päivänä edes mieli. Karkitkin pysyvät pitkään kaapissa. Mutta alkoholi... joskus mietin Saksasta tilaamista jos tulisi halvemmaksi, mutta on vihoviimeinen idea.
Nyt sorruin ja ostin viiniä ja olutta kotiin. Ihan okei, no juhlitaan tänään sitten. Treenaamassa kyllä kävin.
AP