Mitä hyötyä naimisiin menosta on oikeasti?
Kommentit (37)
Ei mitään. En silti kieltäydy, jos minua kositaan joskus.
Naimisiin menon jälkeen mies voi kutsua naistaan vaimoksi eikä avovaimoksi (kaamea sana).
Nainen voi kutsua miestään mieheksi, oltiin naimisissa tai ei.
Taloudellinen turva. Lesken eläke. Lesken oikeus jäädä asumaan yhteiseen kotiin. Jne. Kyllä te viimeistään "kunnes kuolema teidät erottaa" vaiheessa avioliittoa kiittelette!
Ai niin, nykyäänhän suositaan pika-avioliittoja, jos naimisiin edes haluataan.
Eikö lapset peri kuitenkin, eli Sama asia? Leskeneläkekään ei taida älyttömän iso olla jos molemmat tienaa saman verran?
Varakas ja työssäkäyvä nainen ei hyödy mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:28"]Naimisiin menon jälkeen mies voi kutsua naistaan vaimoksi eikä avovaimoksi (kaamea sana).
Nainen voi kutsua miestään mieheksi, oltiin naimisissa tai ei.
[/quote]
No eiköhän mies voi kutaua naistaan ihan vain naisekseen.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:34"]Raha. :)
[/quote]
Kutsua
Niin että paljonko on leskeneläke? Entäs kuka perii avopuolison?
Kuka nyt naimisiin viittii mennä? Ihan homo-touhua nykyään.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:34"]Raha. :)
[/quote]
Kutsua
[/quote]
Vittu, lainasin ihan väärän viestin. Helvetin puhelin tiputtelee tätä näyttöä xd
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:34"]
[/quote]
avopuolison perii hänen vanhempansa, jos ei niitä ole niin sisarukset
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:33"]Varakas ja työssäkäyvä nainen ei hyödy mitenkään.
[/quote]juurikin näin olen itse asian ajatellut ja pysyn kyllä naimattomana lapsista huolimatta
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:34"]
[/quote]
[/quote]entäs kaoset?
Sitten kun eroaa, saa puolet toisen omaisuudesta, jos ei ole tehnyt avioehtoa. (Tai joutuu antaa toiselle puolet omasta.) Jos puolisi kuolee, perii hänet ja saa lesken eläkkeen.
Avoliitossa, jos on lapsia ja puoliso kuolee, niin lapset perii. Mutta huom. avoleski ei saa käyttää lasten omaisuutta ihan miten vaan eli ei ole sama asia periikö lapset vai itse.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:34"]
[/quote]
[/quote]entäs kaoset?
[/quote]
Kaoset perii tietty jos niitä on.
EI mitään