Missä maissa teistä tuntuu, että tavallinen arkinen vuorovaikutus paikallisten kanssa olisi helppoa?
Siis jos asuisi siellä pidempiaikaisesti eikä olisi vain "turistiasiakkaana"? Itse en ole ollut kuin turistina ulkomailla, mutta asia mietityttää, kun harkitsen muuttoa "etelään".
Kommentit (28)
Oma suunnitelma on vanhojen päivien jäähdyttelyammatissa yrittää saada asiakkaita paikallisesta väestä ja siitä luoda kontakteja. Backuppina suomalaisyhteisö ja viimeisenä oljenkortena suomi-baarit. Toivottavasti viimeiseen ei joudu pelkästään turvautumaan. Aurinkorannikolle tarkoitus suunnata.
Savossa mutta ei taida olla riittävän etelässä?
Kokemuksesta sanon - Australiassa. Sinne on tullut porukkaa joka puolelta maailmaa, ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää.
USA. Missä muualla olisi helpompaa?
Olen juonut alkoholia Intiassa kuten myös monessa muslimimaassa eikä se ole ollut kenellekään mikään ongelma. Ulkomaalaisia naisia eivät koske samat säännöt kuin paikallisia. Yksi asia mitä en koskaan tee konservatiivisessa kulttuurissa: en käytä shortseja tai sellaista toppia jonka alta rintaliivin olkaimet näkyvät. Vaatestusta koskevat säännöt ovat tärkeämpiä kuin alkoholia koskevat säännöt. (meni offtopiciksi, sorry).
Vierailija kirjoitti:
USA. Missä muualla olisi helpompaa?
USA:ssa kaikki ovat fakenicejä. Venäjällä ihmiset ovat aidosti sydämmellisiä.
Ihan totta. Ja ne mun intialaiset olivat myös ulkomailla, ihan samalla tavalla kuin minäkin. Eikä sellaisessa tilanteessa tarvi antaa muiden ulkomaalaisten tapojen ja normien määrätä omaa käyttäytymistä.