Kuinka usein pidät puseroa tai farkkuja ennen kuin peset ne?
Otsikossa kysymys. Kuinka monta kertaa teillä on pyykkipäivä viikossa (+montako ihmistä taloudessa)?
Kommentit (9)
En jaksa vastata muuta kuin että korkkaamattomia farkkuja pidän paljon kauemmin kuin jo käyttöön otettuja.
Mulla ei ole mitään kiveen kirjoitettua määrää. Alushousut toki laitan joka päivä pyykkiin, mutta päällysvaatteet pesen tarvittaessa. Esim. jos hikoilen tekniseen paitaan kovasti, laitan sen yhden käyttökerran jälkeen pyykkiin. Mutta jos en juuri hikoile, pidän sitä kaksi kertaa. Päällysvaatteet, lähinnän paidat, joita pidän "ihmisten ilmoilla" (olen tuntiopettaja ja opetan eri oppilaitoksissa) menevät useamman kerran. Enhän käytä niitä pitkää aikaa kerralla. Farkut pesen, kun niissä on näkyvää likaa. Käytän paljon erilaisia villaneuleita, ja niitähän ei tarvitse usein pestä.
Yritän siis välttää turhaa pyykinpesua. Vaihtelen omia vaatteita, mulla on siis omat vaatteet kotiin, omat vaatteet opetustyöhön ja omat vaatteet ulkoiluun ja hevoshommiin. Lasten vaatteista tulee kuitenkin sen verran pyykkiä, että vähennän sitten omalta osaltani sitä. Samoin mieheni käyttää ihoa vasten tulevia vaatteita lyhyemmän aikaa, koska hänellä on rasvainen iho ja hän hikoaa enemmän. Ei ehdottomasti voi käyttää samaa t-paitaa kahta päivää.
Riippuu vaatteesta ja vuodenajasta. Kesällä sama paita voi mennä yhden kerran jälkeen likapyykkiin hikoilun vuoksi, talvella taas voi mennä useamman viikonkin päällä. Farkkuja pyrin pesemään mahdollisimman harvoin etteivät menetä napakkuuttaan, eikä alaruumis juuri hikoakaan.
Niin kauan että ne on likaiset. Mitä niitä vaatteita jatkuvasti pesee jos ei ole tarvetta.
Niin ja sittehän sanotaan että voi vaan välillä tuuletella vaatteita, ettei turhaan pese, niin kyllä harvemmin tulee tehtyä
Etätyöntekijänä pidän suurimman osan aikaa kotivaatteita ja niitä saatan pitää viikonkin. Farkkuja ja parempia paitoja yms. pidän yleensä vaan jonkun tunnin kauppareissun ajan kerrallaan päällä, joten ei mitään järkeä heittää kertakäytön jälkeen pesuun, mulla on yleensä pari-kolme puolipitoista vaatekertaa odottamassa.
Pyykkiä pestään (minä ja mies) kerran viikossa tai kahdessa, vaatteita on sen verran paljon, että riittävät hyvin parille viikollekin, alusvaatteet ja sukat vaihdetaan tietysti päivittäin.
Sukat ja alushouset vaihdan joka päivä, rintaliivit parin päivän välein. Paitoja menee 2 viikossa ja farkut pesen kerran viikosssa. Mulle farkut on yleishousut mitkä on jalassa koko ajan, siksi pesen viikottain.
Meillä talouteen kuuluu kaksi aikuista ja vaatepyykkiä tulee koneellinen viikossa.
Tarkennus, jos joku ei ymmärtänyt otsikkoa. Tänään on ollut vielä vähän aamusumuiset aivot ja jäin miettimään, että olikohan tuo otsikko huonosti muotoiltu. :D
Eli siis pidätkö vain sen yhden päivän ja heität sitten pesuun, vai pidätkö jotain vaatetta useamman kerran ennen kuin peset?