Mitä mieltä kun kassamyyjä pahoittelee
siis asiakas maksaa jollain maksusitoumuksella, ja sen pitää maksaa itse lisää saadakseen kaikki maksettua. Myyjänä on epävarma kesäapulainen, joka ei osaa edes kassakonetta käyttää kunnolla. Kaupassa on vain kaksi kassaa, ja se toinen joutuu tietenkin menemään neuvomaan tätä kesäapulaista. Siinä vaiheessa kummallakin kassalla on piiiiitkät jonot.
No lopulta homma saadaan hoidettua, mutta hetkinen, mitä tekee kesäapulainen? Sanoo oman kassansa jonottaville asiakkaille "anteeksi viivytys" ja nyökkää tuohon maksusitoumusasiakkaaseen päin ja pyörittelee silmiään :o Jotenkin mulle jäi sellainen tunne että se kassapoika ei ihan toiminut kuten olisi asiakaspalvelussa olevan pitänyt toimia. Vai olenko ihan hakoteillä?
Kommentit (12)
Oletko varma, ettet ylitulkinnut tilannetta?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:01"]Peesaan ekaa vastausta. Ei ole ole sen asiakkaan vika, joka maksarilla käy kaupassa, että järjestelmä ei ole nopeampi tai helpompi. Maksu se maksusitoumuskin on ja asiakkaalle se on katsottu silloin tarpeen ja hänen oikeutettu tuki. Kauppa itse on maksarit hyväksynyt ja raha siinäkin muodossa kelpaa. Tuollainen silmien pyörittely osoittaa keskenkasvuisuutta ja sellaisella käytöksellä hän aliarvioi tuon asiakkaan. Jos minulle sanottaisiin noin ollessani seuraavana asiakkaana niin saattaisinpa mainita, että ei se ole kenenkään henk.koht. Syy jos järjestelmä tökkii ja uusien asioiden oppiminen ei ole aina helppoa.
Lakkaisi ainakin se silmien pyörittely. :)
[/quote]
Järjestelmä tuskin tökkii useinkaan, mutta harkkarit ei yleensä vaan kehtaa sanoa, että hei mulle ei oo vielä tullut vastaan tämmöistä niin voi kestää hetki, jolloin tekosyynä käytetään sitä "joo kassat on olleet vähän hitaalla tänään". Itse ihan reippaasti nykyään myönnän asiakkaalle, jos olen vaikka unohtanut asiakkaan maksaessa kortilla painaa kassalta korttia kun asiakas alkaa ihmetellä miksei lue, mutta kyllä tuli itsekin joskus harkkariaikana sanottua jotain, että joo kone ei oikein ehtinyt vielä mukaan/on ollut hidas tänään.
SÄälittäviä ihmisiä kassalla töissä potkut välittömättömästi
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:01"]Peesaan ekaa vastausta. Ei ole ole sen asiakkaan vika, joka maksarilla käy kaupassa, että järjestelmä ei ole nopeampi tai helpompi. Maksu se maksusitoumuskin on ja asiakkaalle se on katsottu silloin tarpeen ja hänen oikeutettu tuki. Kauppa itse on maksarit hyväksynyt ja raha siinäkin muodossa kelpaa. Tuollainen silmien pyörittely osoittaa keskenkasvuisuutta ja sellaisella käytöksellä hän aliarvioi tuon asiakkaan. Jos minulle sanottaisiin noin ollessani seuraavana asiakkaana niin saattaisinpa mainita, että ei se ole kenenkään henk.koht. Syy jos järjestelmä tökkii ja uusien asioiden oppiminen ei ole aina helppoa. Lakkaisi ainakin se silmien pyörittely. :) [/quote] Järjestelmä tuskin tökkii useinkaan, mutta harkkarit ei yleensä vaan kehtaa sanoa, että hei mulle ei oo vielä tullut vastaan tämmöistä niin voi kestää hetki, jolloin tekosyynä käytetään sitä "joo kassat on olleet vähän hitaalla tänään". Itse ihan reippaasti nykyään myönnän asiakkaalle, jos olen vaikka unohtanut asiakkaan maksaessa kortilla painaa kassalta korttia kun asiakas alkaa ihmetellä miksei lue, mutta kyllä tuli itsekin joskus harkkariaikana sanottua jotain, että joo kone ei oikein ehtinyt vielä mukaan/on ollut hidas tänään.
[/quote]
Olet varmaan oikeassa, mutta tarkoitin lähinnä byrokraattista järjestelmää. :) Ettei maksarin sijaan saa esim. jotakin maksukorttia tai lahjakortin tapaista, jonka pyörittely ei kassoilla erilaisuutena näkyisi mitenkään.
Voisihan lahjakorttejakin olla kahdenlaisia. Sellaisia, jotka eivät sisällä K-18 tuotteita tai sosiaalitoimella jotain omia ladattavia kortteja, jotka olisi asiakkaan henkilökohtaisia eli henkkareiden tarkistus riittäisi.
Näin ei kaupoissa työntekijöiden tarvitsisi opetella pyörittelemään lappusia ja lippusia ja homma olisi selkeä ja helppo. :)
Kuolisin ennemmin nälkään kuin menisin maksusitoumuksella mitään ostamaan .
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:01"]Peesaan ekaa vastausta. Ei ole ole sen asiakkaan vika, joka maksarilla käy kaupassa, että järjestelmä ei ole nopeampi tai helpompi. Maksu se maksusitoumuskin on ja asiakkaalle se on katsottu silloin tarpeen ja hänen oikeutettu tuki. Kauppa itse on maksarit hyväksynyt ja raha siinäkin muodossa kelpaa. Tuollainen silmien pyörittely osoittaa keskenkasvuisuutta ja sellaisella käytöksellä hän aliarvioi tuon asiakkaan. Jos minulle sanottaisiin noin ollessani seuraavana asiakkaana niin saattaisinpa mainita, että ei se ole kenenkään henk.koht. Syy jos järjestelmä tökkii ja uusien asioiden oppiminen ei ole aina helppoa. Lakkaisi ainakin se silmien pyörittely. :) [/quote] Järjestelmä tuskin tökkii useinkaan, mutta harkkarit ei yleensä vaan kehtaa sanoa, että hei mulle ei oo vielä tullut vastaan tämmöistä niin voi kestää hetki, jolloin tekosyynä käytetään sitä "joo kassat on olleet vähän hitaalla tänään". Itse ihan reippaasti nykyään myönnän asiakkaalle, jos olen vaikka unohtanut asiakkaan maksaessa kortilla painaa kassalta korttia kun asiakas alkaa ihmetellä miksei lue, mutta kyllä tuli itsekin joskus harkkariaikana sanottua jotain, että joo kone ei oikein ehtinyt vielä mukaan/on ollut hidas tänään.
[/quote]
Olet varmaan oikeassa, mutta tarkoitin lähinnä byrokraattista järjestelmää. :) Ettei maksarin sijaan saa esim. jotakin maksukorttia tai lahjakortin tapaista, jonka pyörittely ei kassoilla erilaisuutena näkyisi mitenkään.
Voisihan lahjakorttejakin olla kahdenlaisia. Sellaisia, jotka eivät sisällä K-18 tuotteita tai sosiaalitoimella jotain omia ladattavia kortteja, jotka olisi asiakkaan henkilökohtaisia eli henkkareiden tarkistus riittäisi.
Näin ei kaupoissa työntekijöiden tarvitsisi opetella pyörittelemään lappusia ja lippusia ja homma olisi selkeä ja helppo. :)
[/quote]
Aivan totta, sulla oli kyllä hyvä idea :) Ja voisi olla sille maksusitoomusasiakkaallekin vähän ihmisystävällisempää kun kaikki ei takana katselis, että joo joku sossupummi ja vielä viivästyttää jonoa.
Voihan sen silmien pyörittelyn tulkita niinkin, että harjoittelijaa itseään häiritsee oma osaamattomuutensa ja tukala tilanne. Sellainen "huh, tulipas taas tehtyä ruuhka". Olen ollut monta kertaa tilanteessa, jossa jonot ovat ihan älyttömät, eikä väkeä ole enempää, niin kyllä siinä tulee virnuiltua joskus sinne toisen kassan suuntaan.
Minä näin kerran kaupassa kun harjoittelija huuteli apua omalla kassallaan ja heilutti maksusitoumuslappua. Vakikassa tuli siihen ja neuvoi miten ko. lapun kanssa toimitaan. Asiakkaan lähdettyä vakimyyjä vielä sanoi harjoittelijalle, että jatkossa ongelmista ei huudella tuolla lailla vaan ne hoidetaan hillitymmin.
Minäkin tulkitsin tilanteen niin, että kassa häpesi omaa osaamattomuuttaan.
Ei ne maksusitoumukset aina ole sossupummeja, meillä suurin osa sitoumusasiakkaista on firmoja...
Muuten hyvä, mutta silmän pyörittely ja osoittelu oli asiatonta. Noi maksusitoumukset on oikeasti alkuun hankalia, eikä niitä opi nopeasti kun niitä tulee niin harvoin. Itse olin kassalla ja pahoittelin seuraavalle asiakkaalle viivästyksestä niin, että muutkin kuulivat. Se jo usein riitti lepyttämään asiakkaita ja kiristin aina piippailutahtia tarkoituksella. Asiakaspalvelu ei aina ole helppoa, siinä pitää olla herkkänä muiden mielialoille ja osata mielistellä mutta myös tarvittaessa olla hyvin tiukkana. Tsemppiä kaikille kesäkassoille!
Peesaan ekaa vastausta. Ei ole ole sen asiakkaan vika, joka maksarilla käy kaupassa, että järjestelmä ei ole nopeampi tai helpompi. Maksu se maksusitoumuskin on ja asiakkaalle se on katsottu silloin tarpeen ja hänen oikeutettu tuki. Kauppa itse on maksarit hyväksynyt ja raha siinäkin muodossa kelpaa. Tuollainen silmien pyörittely osoittaa keskenkasvuisuutta ja sellaisella käytöksellä hän aliarvioi tuon asiakkaan. Jos minulle sanottaisiin noin ollessani seuraavana asiakkaana niin saattaisinpa mainita, että ei se ole kenenkään henk.koht. Syy jos järjestelmä tökkii ja uusien asioiden oppiminen ei ole aina helppoa.
Lakkaisi ainakin se silmien pyörittely. :)