Huomenia HUHTIKUISILLE
En ainakaan huomannut, että uusi viestiketju olisi aloitettu, joten.. :)
Tämä aamu alkoi aivan loistavasti. Viikonloppuna en oksentanut kertaakaan ja aamulla vielä sain hankittua hevosille heinät talveksi. (Heinästä on pula tänä vuonna) Olin jo onnesta ymmyrkäisenä kunnes kävin vessassa ja vessapaperiin tarttui peukalon pään kokoinen limaklöntti. Ja sitä limaa tuli muutenkin todella paljon. Ei verta eikä kipuja, mutta mitä ihmettä tämä nyt on.
Nyt itkettää ja huolestuttaa. Yritä tässä nyt keskittyä töihin kun ei ole mitään mahdollisuutta edes soittaa neuvolaan ja kysyä onko tämä vaarallista.
Olen kyllä jo viikolla kolmetoista, joten sikiönhän pitäisi olla ainakin 5 cm pitkä, joten sen ulostulo pitäisi kyllä huomata.. auttakaa nyt minua. Tietääkö kukaan onko tämä ihan normaalia?
Leivänkannikka rv 12 + 3
Kommentit (34)
[color=darkred]Tänään NP-ultra. Palailen myöhemmin.
~Murmutti
[/color]
En oo ikinä kuullut, että lima olis vaarallista! Mullakin tulee tosi paljon...
yksityiseen neuvolaan. Ja onneksi sielä on aivan ihana kätilö, joka vastasi minulle melkein heti.
Sanoi, että jos limalöntti oli kirkas ja vuotava lima harmaata eikä haise pahalle niin kaikki on ihan ookoo.
En minä olisi muuten huolestunutkaan vaan kun ei sitä limaa ole koskaan löntteinä tullut.
Mulla on np-ultra keskiviikkona ja jännittää kamalasti. :) Ihanaa nähdä vauveli.
Onneksi Leivänkannikalla kaikki hyvin :)
Itsellä on iskenyt nyt joku hirmuinen jännitys että mitä masuasukille kuuluu.. Tää on ihan hirveen pitkä aika kun odottelee np- ultraa. Kun tietää että ollaan vielä suurimman riskin rajoilla, ja kun tuntuu ettei ole mitään " oireita" , niin väkisinkin miettii että ollaanko sitä nyt edes raskaana.. Kaipa tämä kuuluu asiaan. Kuitenkaan mitään kipua tai vuotoa tms. joka antaisi aihetta huoleen , ei ole ollut. Eli ei auta muuta kuin odottaa kutsua äippäpolilta. Jep mutta nyt takaisin opiskelujen pariin.
Vointeja kaikille ja kivaa alkavaa viikkoa :)
aatun_äippä, 10+5
Tuo lima vissiin kuuluu asiaan,olen huomannut aivan samaa. Lisääntynyttä valkovuotoa ja ihan limaa. Jossain vaiheessa jo luulin, että liittyykö sekin lima flunssaan (älkää naurako!!) jonka sairastin tässä pari viikkoa sitten. Silloin limaa tuli nenästä ja kurkusta, ja paksua sellasta. Mut tää taitaa nyt kuitenkin mennä ihan raskauden piikkiin.
Täällä odotellaan vauvaa innoissaan. Ollaan ruvettu asiasta pikkuhiljaa kertomaan.. Kuitenkin rv on jo takana reilut 13 ja maha alkaa näkyä. Uskomatonta. Vissiin kun ei ole ensisynnyttäjä, niin se pullahtaa näkyviin nopeammin.
Mutta eipä ihmeempiä. Lähden kohta hakemaan muksun hoidosta. Oli yövuoro ja toinen vielä edessä.
t.hannah81
Ensimmäistä kertaa huhtikuisiin kirjoittele, enkä juuri ole ehtinyt muidenkaan kuulumisia lueskelemaan. Jos nyt sitten tästä eteenpäin vähän useammin :)
Sen verran joku viikko sitten kurkkasin ketjua, että täällä muistaakseni oli muitakin, joilla esikoinen on -05 syntynyt. Kiva, että on muita ihan " samassa veneessä" olevia. Muidenkin juttuja on toki kiva lueskella.
Meillä on siis poika 1v 4kk eli syntynyt toukokuussa 05. Muuten perheeseen kuuluu mies, koira ja hevonen.
Olo on itsellä ollut tosi kurja jo monta viikkoa, eli etova ja tosi väsynyt. Töissä olen kyllä välillä ollut ihan " turha" , mutta nyt on jo merkkejä siitä, että olo pikkuhiljaa helpottaa. Maha näkyy jo ja vaikka ei olla vielä juuri kenellekään kerrottu raskaudesta, niin sokea saa kyllä olla jos ei ole huomannut :) Torstaina on np-ultra ja jos siellä on kaikki ok, niin sitten " tunnustetaan" .
Jaksamisia ja kuulumisiin!
Terkuin,
Likka@ rv 11+5
Meitä heppaihmisiä tuntuukin olevan yllättävän monta täällä huhtikuisissa. Meillä varsoo myös tamma ensi keväänä huhtikuun tienoilla, joten saa nähdä kumpi synnyttää ensin minä vai tamma :) toivottavasti ei silti samana yönä, kun mieheni pitäisi olla molemmissa synnytyksissä mukana...:)
Mun pitää mennä huomenaamulla verikokeeseen ylimääräiseen sokerimittaukseen (suvun diabeteksen takia). Olen vaan venyttänyt tota labrakäyntiä kun ennen sitä pitää paastota yö ja aamu, eikä toistaiseksi olisi onnistunut ilman kamalia oksennuskohtauksia.
Aika kuluu kuin siivillä, jokohan siitä mun np-ultrasta on kaksi viikkoa, todennäköisesti kun nyt alkaa jo 15 raskausviikko tänään kai 14+6. Viime viikolla piti tulla ilmoitus, jos seerumiseulassa olisi ollut jotain häikkiä. No mitään ei kuulunut, joten toistaiseksi kaikki kai ok. Tai nyt mä varmaan sekoilen, nyt taitaa alkaa vasta 14 viikko, no pitää tarkistaa :)
no nyt pitää rientää
heippa!
Heti alkuun pyyntö Murmutille tai muille käsistään kätevämmille netin käyttäjille: voisitko päivittää huhtikuisten esittely & la listan hieman värikkäämpään muotoon, kun en itse osaa ja se näyttää niin tylsältä musta-valkoisella....
Lueskelin jo töissä muiden kuulumisia mutten ennättänyt kirjoittaa mitään ennen kuin vasta nyt, kun kukaan ei " kurki" olan yli.
Viime viikolla pomo jo kyseli virallista äippäloman alkupäivää ja oli ihanaa kertoa että 23.2. on virallinen -lomapäivät mitä en nyt syksyn mittaan saa käytettyä.
Tänään sain luvan alkaa käyttämään ensi vuoden lomapäiviä ja ajattelin ripotella niitä mukavasti jo loka-marraskuun vaihteeseen, joulukuun alkuun ja joulun alusviikolta pidän sitten parin viikon loman putkeen...IHANAA!!!
Ensi viikolla alkaa osittainen hoitovapaa ja saan esikoisen kanssa enemmän yhteistä aikaa, taidetaan molemmat odottaa sitä yhtä paljon = )
Olen tuntevinani satunnaisesti ( 2-3 kertaa tähän saakka ) nykäyksiä masussa ja voisinpa väittää, että pieni napero taitaa vilistää siellä.
Esikoisesta tunsin liikkeitä viikolla 17, joten voisipa ollakin mahdollista.
Pahasta olosta/turvotuksesta ei ole tietoakaan, paino oli pudonnut pari kiloa, kun olen taas pystynyt syömään normaalisti. Joku kyseli masun esiintulosta ja minulla näkyy ainakin selvästi jo vauvamasu, kiitos eteenpäin kallistuneen kohdun.
Eipä mullistavampia kuin että hyvää viikonalkua!
Beatitude & Napero rv 13+2
Moikka!
Hyvä että Leivänkannikalla kaikki ok.
Likk@, meilläkin nuorin poika syntynyt toukokuussa 2005 joten samassa veneessä ollaan.
Paha olo sen kun jatkuu.. Laatta lentää ja väsyttää.. Tuntuu että tälle oksentamiselle ei näy loppua ollenkaan.
Molemmat aikaisemmat raskaudet on menny oksentamatta, molemmissa odottanu poikia, onko nyt tyttö tulossa???????
Np-ultraan en oo vieläkään saanu kutsua mutta kaipa se sieltä tulee.. Odotan sitä kyllä malttamattomana..
Nyt väsyttää niiin paljon että pakko päästä nukkumaan mutta hauskaa viikkoa kaikille!
t. jonzku80 rv.9+5
Huomenta kaikille huhtikuisille! Täällä sitä tällaseen älyttömän aikaiseen hereillä ollaan, huonosti nukuttua yötä taas takana, kun pahoinvointi on aika 24h. Oksentelua n.joka toinen päivä. Ultraa jännään kovasti, sinne kaks viikkoa tasan. Tuntuu, että sinne pitkä aika vaikka muuten aika mennyt aika vipinällä. Toivottavasti kaikki hyvin. Koittakaahan jaksaa ja voimia kaikille!
suffels 10+4
Täällä odotellaan osin innostuneesti osin kauhulla ensi viikon torstaina olevaa niskapoimu ultraa (5.10). Yksi ultra siis takana viikolla 7+4. Eli siitäkin jo siis kolme viikkoa. Pahaolo hieman helpottanut, mutta jatkuu kyllä edelleen.
Onko teillä muilla jo maha tullut näkyviin? Mulla viikot 10+3 ja ei kyllä mun mielestä ainakaan mitään ole. Tai sitten kun eka raskaus en osaa erottaa normaalia " pömppöä" vauvamahasta.
Kerroin vanhemmilleni, että jos ultrassa kaikki hyvin, juhlitaa ensimmäisen ja tärkeän etapin saavuttamista ja meillä on silloin illalla tarjolla kakkua ja samppanjaa.
Palaillaan taas : )
Hei,
eilen käytiin viimein niskapoimu-ultrassa ja kaikki oli hyvin. 7 cm pitkä ihmisen alku siellä piti jumppatuntiaan. Laskettu aika säilyi samana. Olipas ihanaa nähdä pikkuinen ruudulla. Monta kuvaakin saatiin mukaan muistoksi.
Tänään kerroin töissä joillekin työtovereille, vaikka oli toinen niistä kahdesta joille olen jo aiemmin kertonut jo tainnut vähän valaista asiaa muillekin. Pomolle en aio kertoa vielä mitään, kerron ehkä sitten vasta kun tulee ulkomailta käymään konttorilla. Masu näkyy jo jonkin verran, mutta äitiysvaatteita en ole vielä ottanut käyttöön.
Mielialat ovat alkaneet vaihdella ihan kiitettävästi. Välillä jopa joidenkin typerien amerikkalaisten sarjojen nyyhkykohtaukset saavat tipan linssiin, välillä tulee aivan pöyristyttäviä ja pakahduttavia onnen tuntemuksia. Hempeily näkyy myös vielä entisestään lisääntyneenä esikoisen hellittelynä. Esikoisen yöunet ovat ainakin vähäksi aikaa rauhoittuneet, tässä sitä seuraavaa korvatulehdusta odottaessa saa itsekin nukuttua vähän paremmin.
Viime yönä näin koko yön unia, että tämä toinen on tyttö, vaikka muuten minulla on ollut alusta asti sellainen tunne, että toinen poika on tulossa.
Siinäpä meidän kuulumisia
-Ghattis 13+1
Eilen tuli sitten käytyä niskapoimu ultrassa ja kaikki oli kunnossa mitä siitä nyt näki. Rakenteet ok ja turvotus ihan normaali. Mulle oli yllätys että ultra tehtiin vatsanpeitteiden päältä eikä alakautta. Ihana oli katsella kun pikkuinen heilutteli käsiään ja heitteli voltteja ympäriinsä. Muutenkin alkaa pahaolo vähän helpottamaan ja on jaksanut jopa tehdä jotain muuta kuin olla oikosellaan. Mulla ei mahdu enää mitkään omat vaatteet päälle eikä todellakaan voi piilotella vatsaa enää, ihan hyvä että nyt ultrassa todettiin että kaikki hyvin niin ei tarvitse enää koettaa peitellä tota kumpua!!!
Nyt päiväunille poikien kanssa!
Tänään oli sitten toinen neuvolakäynti, ja ensimmäistä kertaa kuunneltiin sydänäänet! Ihana, tasainen jumpsutushan siellä kävi, ja kyllä siinä itku pääsi sekä minulla että tulevalla isillä :) Syke oli 160 pikkuisella.
Np-ultra on vasta 1.11, eli reilun viiden viikon päästä. Tultiin siihen tulokseen, että kyllä on päästävä jo aiemmin, eli pitänee tilailla aikaa yksityiseltä. Maksakoot, perhana!
Pahoinvointi ja yletön väsymys alkaa täälläkin helpottaa, pystyy jo syömään jotain, eikä ole tarvinnut oksentaa pariin viikkoon (ah autuasta!). Maha näkyy jo jonkin verran, mutta kyllä siinä turvotustakin on osa. Ainakaan vielä kukaan koulussa ei ole udellut mitään, taitavat vaan katsoa että on mulle makkara maistunut kesällä :) Miehen vanhemmille kerrottiin viikonloppuna, mun vanhemmille kunhan käydään heillä päin kylässä (ovat eronneet, eli 2 kerrontareissua saa tehdä). Nyt uskaltaa jo todella iloita tästä raskaudesta, kun maaginen 12 viikkoakin on jo täynnä!
Hyviä vointeja kaikille huhtikuisille!
Serenity ja Oliver 12+4
Hyvää viikonalkua vaan kaikille!!
Täälläkin on tänään käyty np-ultrassa ja pieni 5,2cm sintti siellä piti kovaa elämää, kädet ja jalat sätki sinne tänne koko ajan. Laskettu aika pysyi ihan samana, että hyvin viikkoja vastaa.
Mulla olikin jo eilen kova huoli tuosta pikkuisesta, kun mulla tuli vähän rusehtavaa vuotoa, mutta lääkäri sanoi tänään sen tulevan valkovuodon mukana ja olevan täysin vaaratonta. Jos tulee kuumetta tai vuoto alkaa haista pahalle voipi kyse olla tulehduksesta. Supisteluja mulla on aina välillä ja nekin vaan johtuu siitä, että mulla on supistusherkkä kohtu. Se on meidän suvun naisten vika. Lääkäri vaan sanoi, että mielenkiintoinen raskausaika on jälleen tulossa ja kovasti toivotteli jaksamisia, kun kyllähän nää kaikki asiat aina huolestuttaa. Mutta oli kyllä toiveikas, että kaikki menee hyvin loppuun asti. Tietty sain kasan kaikkia kieltoja mitä en saa tehdä, että rauhassa täytyy ottaa, muttei nyt ihan tartte sängyn pohjalle jäädä makaamaan.
Joku puheli niistä liikkeistä...tänään juuri kysyin lääkäriltä, että voiko tosiaan olla mahdollista, että tuntisin jo liikkeitä, kun nyt parina iltana on tuntunut nykäisyjä ja töytäisyjä masussa. Ihan on kuulemma mahdollista, että kaippa nuo sitten liikkeitä on. Luulisin kuitenkin, että osaan tunnistaa mitkä on liikkeitä, kun jo kerran oon tän läpi käynyt. Ihanaa jos ne tosiaan jo näin aikaisin alkaa.
Olo on täällä muutenkin jo tosi hyvä, ei oo pahoinvointia, mutta väsymystä kylläkin sitäkin enemmän, mutta siitäkin selviää, kun nukkuu päiväunet tytön kanssa ja iltaisin sänky kutsuu ajoissa.
Tälläistä tänne...taidan lopetella ja mennä syömään...heipähei!!
Helinä 11+2
Liitynpä minäkin joukkoon. Nyt rv 12+2 menossa. Kovasti sinnittelen täällä pahoinvonnin kanssa, pahin (24/7) on jo takana, mutta yhä sitä saa käydä pytyllä yökkimässä vähintään sen para kertaa päivässä. En pistäisi yhtään pahitteeksi jos alkaisi jo helpottamaan. Eilen hammaslääkärissä totesi täti jo, että näkyy mun yökkimiset jo hampaissa. Mutta minkäs teet! Uutena oireena on tulleet ilkeät selkäkivut. Liekkö johtuisi siitä, kun väsymys+pahoinvointi on laittaneet lähes kaikki liikunnalliset aktiviteetit jäihin.
Maha pömpöttää jo kovasti, parit äitiyshousut odottelee jo kaapissa! Hyvänä päivänä saa kyllä vanhat löysemmät housut mahtumaan (ja nappiahan voi aina aukaista). Viikonloppuna uskalsin ostaa ensimmäisen potkupuvun vauvalle :D
Heippa kaikille
Minäkin uskaltaudun kirjoittelemaan huhtikuisten ketjuun pitkän sivusta seurauksen jälkeen.
Tänään kävin lääkärissä ja masusta kuului ihana jumpsutus...siellä siis on elämää :) Kivi vierähti sydämeltä ja huomiseen ultraan olen menossa oikein levollisin mielin. Muuten olen nenää niiskuttaen yrittänyt sinnitellä flunssan kourissa kotona saikulla. Vaikea raskauspahoinvointi on helpottanut mutta ei kokonaan vielä kadonnut.
Olen mielenkiinnolla lukenut teidän juttuja. Tsemppiä kaikille!
Ujopujo 13+5
Tänään oli lääkärineuvola. Verenpaineet oli vähän koholla, pitäis kuulema seurata niitä. Mulla on kyllä sellainen valkotakkineuroosi, että voipi johtua siitä. Kun on tuttu th, niin ovat ihan normaalit paineet.
Sydänäänet ei kuuluneet vielä doplerilla, mutta kehitystä oli tapahtunut meidänkin terv.asemalla. Sinne oli saatu ultralaite. Sillä lääkäri sitten tarkasti, että kaikki oli kunnossa. Pieni sydän jumpsutti niin vallan mahdottomasti. Pituutta tällä meidän lisänumerolla oli kokonaista 4cm.
Koneelta lääkäri näki, että mulla oli talvella murtunut jalka. Kysyi sitten, että onko se vaivannut viimeaikoina. Itseasiassa on kyllä. Hormoonit voivat vaikuttaa siihen murtumakohtaan ja aiheuttaa särkyä. Sitä on kyllä jalassa jonkin verran ollut, varsinkin töissä.
Seuraava etappi on sitten kahden viikon päästä, np-ultra.
5vekaraa ja Lisänumero rv 10+6.
viime viikonlopun pinoon en kerennyt kun meillä on toi remppa täydessä vauhdissa ja olen ollut siellä apuna maalailemassa ja paklaamassa ja hiomassa loputtomia seiniä. ja ihan alkutekijöissä ollaan vielä. neljän viikon päästä olis tarkotus olla valmista ja meillä keittiön toimitus myöhässä 2 viikkoa... saa nähdä mitä siitä sitten tulee...
paha olo helpottanut kivasta, vaan ei lopullisesti. tällä hetkellä lähinnä hajut saa voimaan pahoin, en esimerkiks voi mennä lähellekkään keittiön roskista ja esikoisen kakkavaipat.. huh huh.. väsyttää yhä vaan, millonkohan sille tulis loppu. älytöntä kun ei jaksa sängystä aamulla nousta kun korkeintaan sohvalle köllöttelemään. loppuis jo!
mitkään farkut ei mahdu enää jalkaan, tekis mieli kulkea vaan verkkareissa koko ajan.. kuitenkin töihin pitäis löytyä jotain viisasta päällepantavaa. työkaverit kyllä tietää suurinosa jo ja nekin joille en oo kertonu on tainnu jo arvata =)
np-ultra perjantaina, sitä odotellessa =)
menin viikoissa sekaisin, melkovarmasti 12+2
:
Kuullostaa ihan vaarattomalle... Sinuna en huolestuisi.
Viikonloppu meni ihan hyperaktiivisissa merkeissä, siivosin, leivoin ym. ym. Nyt väsymys iski taas kaikella voimalla. No pitänee tsempata.
Hauskaa alkuviikkoa kaikille!
Tiikki 10+6