*_=___EX-HAAHUT - VIIKKO 17___=_*
Kommentit (53)
oonkohan mä tänään jo kirjoittanu...ei aabistustakaan.Hurja ryytymys päällä kun olin taas pohtimassa tuon esikoisen asioita tuolla lasten psykalla,krääh.Ja eilisestä super shoppailupäivästä viel väsyvelkaakin.
Tänään olisi SE PÄIVÄ jolloin kerromme virallisesti lapsille,mutta ainakin iso likka on kyl jo aavistanut,ja esikko voi jopa tietää jos on mummo puhunut.Ostettiin sydän munkkeja ja aion kertoa etä tässä on sydämelliset terveiset tulevalta pikkusiskolta taikka veljeltä...katsotaan kuin suu menee.
Hui kamalaa miten noi sun paineet noin kovat on???Onko sulla ollu aina korkeet paineet?Mulla ei oo tästä(kään)mitään kokemusta,joten en voi kuin hirvitellä.Toivottavasti saisit vauvan pian ja pääsisit KAIKISTA paineista pian*nauraa hekottelee hyvälle kielikuvalle* Olikos teijä vesseli jo oikeinpäin ja valmiina syöksyyn:) ?
Aapeli,kiitos kauniista sanoista koskien ultraani.Kyllä oli todella hyvä kokemus eikä niin harmita kun en pääse sinne 4deehen.ja kyllä tosiaan tässä on päässy jo sinuiksi silleen tän tilanteen kanssa että voi kohta jo puhua jopa nauttimisesta,ainakaan Pikkaraisessa ei pitäis olla vikaa ja niiden liikkeidenkin vähyys on ihan selkeetä nyt kun näin ultrassa ettei tuota kohdun sivua oo juuri " auki" missä tuntisi liikkeitä.
Mä tänään poikkesin Kelassa jättämässä kotihoidontuen lisäosan hakemuksen ja samalla katselin seinällä olevia ä-pakkauksen vaatteiden kuvia.Olisi tavallaan hienoo saada pakkaus,se on kuin lahja,mutta kun kuitenkin se sisältä on puolet sellasta mitä en tarvi,kaikki vaatteet kyl kävis.Joten kai mä taas tylsästi päädyn rahaan.Kaverini mulle juur soitteli ja sanoi että on valmiina tyttö ja poika-pussukat joihin on siis jemmannu omien nuorimpiensa vatteet.nauroin sille,että saakin sitte tulla hyvin pian katsomaan vauvaa,kun mä en löydä mitään mielestä kaupoista :)
Masunasulle onnitteluja myös hyvin sujuneesta ultrasta ja siis POJASTA??? vautsi!jännää toi painoarvion takia hötkyminen nyt jo,onkohan ne muka niin tarkkoja....Mun isompi tyttö oli 19+5 rakenneultrassa 365g ja kun syntyi 41+1 painoi 4,1 kiloo,eli ei paljoo mun makuuni.
Nyt alkaa aivot lyödä tyhjää.ukko alkaa paistaa " uutispullia" ja mä laitan saunan lämpeemään.Väsyttää.Illan ohjelma on aika lailla tää:sauna-pulla-iltapala ipanoille-sänkyyn nasun kaa-tehistä katsomaan-unta kuulaan :)
Femmis & Pikkarainen 20+2
Aapeli,ei se toukokuun puoliväli mikään kirkossa kuulutettu juttu ole,jostain palstalta vaan osui silmiin,et jollekin muka olis näin sanottu.Tänään luin jo jostain,et menis jopa kesäkuun alkuun :-S Plääh.Kesäkuun loppun mennessä mun olis laput palautettava,eli varmasti ehdin saamaan uuden paketin,jos vaan maltan oottaa.Eli kai mun pitää odotella varmaa tietoa että joku on oikeesti jo saanut uuden pakkauksen.
Tänään on taas pesukone laulanut,viides koneellinen odottaa narulle pääsyä.Tosin neljä ekaa oli peittoja ja petareiden päälliset,eli yks per koneellinen :) Vaihdoin makariin verhotkin,eli nyt ei ainakaan pitäis pölyn kutitella ;) Kunhan toi pikkumies kyllästyis kylpemiseen,päästäis iltapalalle ja sit odotteleen Lostia,se on tällä hetkellä ainut sarja mihin oon täysin koukussa.
Sari ja masuvaavi joka on ollut hirmu hiljainen taas
Jotain yritän tähän pikaisesti näpytellä.
Ensinnäkin Masunasulle onnittelut iloisista ultrakuulumisista! Jännä tosiaan, että teidän pikkuinen on jo noin iso, kun eikö yleensä väitetä, että sikiöt kasvaa samaa tahtia n. rv20 asti ja vasta tuon jälkeen alkaa ilmetä yksilöllisiä eroja. Eli eipä tuokaan näköjään pidä paikkaansa. Hyvä että sulla nyt seurataan vauvelin kasvua, niin ei toivon mukaan pääse yllätyssuurta pojan nassikkaa tulemaan ;-).
Aapeli esitti mulle kyllä vähän liian kinkkisen kysymyksen koskien kestovaippoja ;-). Eihän mulla itsellä ole niistä minkäänlaista kokemusta (paitsi tietty kun ite oon ollu vauva... ;-D). Yhtä sun toista on kyllä tullut tilailtua, mutta lähinnä ajatukseni on, että alkuajat menis harsoilla ja kuorilla. Itse asiassa tilasin tänään jopa yhdet hahtuvahousut, vaikka ajatusta ensin vierastinkin, mutta olivat niin nätit, että päätin kokeilla. Noita hahtuviahan kyllä kehutaan todella paljon.
Petjulle tsemppiä viimeisiin päiviin. Voi miten lähellä sulla synnytys jo onkaan :-).
Ja Joannalle toivotaan myös niitä suppareita. Ikävää, että sulla meni noitten verenpaineitten kanssa nyt tollaseks.
Kuuttarelle piti myös kirjoittaa, että rohkeasti vaan kirjoittelemaan. Ei täällä mitään " rajjaesia" pidetä, kuten Savossa voi kuulla sanottavan ;-). Siis tarkoittaen, ettei ketään rajata/erotella joukosta pois :-).
ON: Eipä oikein mitään kertomista. Vauveli oli parisen päivää varsin rauhallinen, mutta onneksi tänään on kyllä muksautellut ihan mukavasti ja liikuskellut aika vilkkaasti puolilta päivin asti.
Tänään oli tytöillä kerhopäivä ja ekaa kertaa olin liikenteessä ilman toppatakkia (siis ekaa kertaa kerhopäivänä). Täytyy tunnustaa, että aika lailla ujostutti/nolotti, että jos ja kun joku huomaa masuni. Toppatakki on kuitenkin niin hyvin peittänyt sen. Yksi äiti näkyi katsovan mahaani, mutta muuten siinä oli sitä hässäkkää ja yritin seistäkin niin, ettei masu niin näkyisi. Tuntuu vaan niin hassulta, että jos ihmiset ei oo huomanneet raskauttani aiemmin, niin nyt ne varmaan katsoo, että mistä ihmeestä mulle on tämä maha tullut... ;-). Mä oon kai vähän hassu, myönnän.
Mutta nyt nukkumaan. Ai niin, maalaushomma ei tänään edistynyt yhtään. En viitsi ottaa siitä mitään stressiä.
neronja rv 21+4
Aapelille tsemppiä viimeisiin työpäiviin! Niin se äippäloma sullakin lähestyy hurjaa vauhtia, vau! Toivotaan että saisit sen uuden pakkauksenkin, muistelen että sitä kovasti toivoit. Aika myöhäiseksi menee kyllä pakkauksen vaihtuminen jos kesäkuulle asti meinaavat vanhaa jakaa. No, eipä olis mun sitten edes auttanut taktikoida, kun silloin itsekin mietin että pitäisikö palauttaa paperit vasta viimetinkaan. Toisaalta, minä kyllä tykkään tästä paketista jonka sain :)
Tyttö ja poika-vaatteista, kyllä tosiaan on vaikeaa löytää neutraaleja vaatteita! Kaipa niitä sitten kuuluisi ostella vasta kun vauva on maailmassa ja sukupuolesta varma tieto! Mutta sehän on ihan mahdotonta :) Hiukan kyllä mietityttää että jos meille tuleekin poika, niin aikalailla uusiksi menee vaatekaapin sisältö! Vaikka kuinka olen yrittänyt ostaa muutakin kuin vaaleanpunaista, niin kyllä niissä muidenkin värisissä nutuissa on aika paljon keijuja ja perhosia...
ON: Jokohan nyt, tai edes kohta...? Ainakin toivon niin. Tähän asti olen voinut oikein hyvin mutta eilen oli kyllä jo TUKALA olo ja se jatkuu! Turvotus on ihan tolkutonta, tuntuu polvissa asti, ei oikein jalka enää taivu! Ja verenpaine nousee pienimmästäkin. Onneksi mahaan ja selkäänkin sattuu, jospa tuolla tapahtuisi jotakin...
Mites lapsiveden tihkuminen, onko se siis tässä vaiheessa sellainen juttu että pitäisi käydä tarkistamassa jos epäilee? Vai voiko odotella että lorahtaako kunnolla? Mistäs noista pienemmistä lorahduksista tietää... Näytti vain olevan housuissa sellaista vaaleanpunaista... Tänään on taas neuvola, täytyy kysäistä.
joanna 39+2
Mulla on kahdella kerralla alkanut vettä tulla silleen vähän kerrallaan ja molemmilla kerroilla on sanottu,että jos vuorokauden sisään ei ole vauva syntynyt,tulehdusriski kasvaa jonkin verran.Kalvoissa on silloin kuitenkin reikä,mistä ne pöpöt pääsee vauvalle asti.Tietty se saattaa olla jotain muutakin kuin lapsivettä.Mutta ihan hyvä,että sulla on neuvola,kantsii kysyä siellä.Jospa niillä sattuis oleen niitä testiliuskoja ja varmistaisivat mitä on.Peukut kuiten,että olis sitä itteään ja pääsisit synnärille!!
Sari ja hiljainen vauva 22+1
Mulle neuvottiin edellisen raskauden yhteydessä, että jos epäilee, että tihkuu lapsivettä, kannattaa laittaa side tai pikkuhousunsuoja pöksyihin. Pystyvät nimittäin sitten siitä siteestä tarkistamaan, onko kyseessä lapsivesi vai esim. valkovuotoa... Ohjeena kuitenkin oli, että jos epäilee lapsiveden tihkuvan, kannattaa käydä synnärillä näytillä juuri tuon sartsun mainitseman mahdollisen tulehdusriskin takia.
Hyvä, että sulla on neuvola niin saat sieltä vielä asiantuntijan ohjeet.
masunasu rv21
Tuota just pohdinkin. Kun tuossa sairaalan ohjelappusessakin lukee että mihin numeroon soitetaan jos epäilee että lapsivettä vuotaa... Eli kaipa sitä pitää seurailla! Ei kyllä ole tullut sen enempää, joten ehkä oli kuitenkin vain vetistä valkovuotoa.
joanna
Oon alkanut nimittäin jumiutua enemmän tuonne yahooseen...
Masunasulle onnittelut ultrakuulumisesta & pojasta! Meillä on sit sama tilanne, eli esikoinen tyttö ja tulokas (todnäk) poika?!
Joannalle tihkumisesta (sori, yök-asiaa). Mulla lorahteli esikoista odottaessa jotain pöksyihin (viikot oli tosin vasta 32) ja sairaalasta suosittivat, että yrittäisin saada näytteen ja veisin sinne. Joo, se onnistui kyllä tosi helposti, kun neste valui reittä pitkin. Mutta niinhän siinä kävi, että kyse oli vain vetistyneestä valkovuodosta. Just yksi ystäväni oli kertonut, miten oli huolissaan sännännyt ultraan vuodon takia loppuraskaudesta ja kyse oli ollut samaisesta asiasta. Silti, tietenkin on tärkeää sulkea pois tuo lapsiveden tihkuminen! Mulla muuten lorahti eilen myös housuihin jotain ja ehdin jo säikähtää, mutta samaista ainetta taisi olla tälläkin kertaa, enkä lähtenyt ultraan :)
Vaatteista: mä postitin juuri laatikollisen vaaleanpunasävyisiä vaatteita serkulleni, jonka tyttö on nyt 3kuinen. Ei noita täysin tyttömäisiä vaatteita tuon enempää ollutkaan (koot 68cm-80cm) ja varsinkin ihan pienissä vaatteissa vaaleanpunaisia oli vain n. 5kpl (jätin ne siis lähettämättä, kun serkun tyttö on jo sen verran iso). Olen siis jo ehtinyt lajitella pojalle sopivat vaatteet ja nyt on odottamassa kaksi laatikollista neutraaleja vaatteita (pienet koot) ja kun otetaan uusi, sinisävyinen äp, niin eiköhän Onnille saada " poikienkin" vaatteita. Tosin onhan meillä sitten tämän talven kukkatakki ja punainen haalari, punaiset goretexit ja viime kesältä vielä vaaleanpunaiset Econ sandaalit, joita ei kyllä myöskään ilkene oikein pojalla pitää...Jatkossa tulee ostettua ehkä enemmänkin unisex-vaatteita, jotta voisi paremmin kierrättää. Ja tulihan mulle jossain vaiheessa tytön kanssa kyllästys punaiseen ja aloin ennen tätä raskauttakin ostella jo muunsävyisiäkin vaatteita.
Onni muistuttelee olemassa olostaan yhä useammin. On kyllä ihan yhtä kova liikkumaan kuin siskonsa :) Olo olisi muuten hyvä, mutta tää siitepölyallergia tekee olosta tukalan.
Huihai, pitäis jatkaa töitä. Mukavaa vappuviikonloppua!
KK ja Onni rv23+3
Joo, samat ohjeet sain neuvolasta. Pikkuhousunsuoja pöksyihin ja soitto päivystykseen. Pitää soitella sinne jo verenpaineen takia kun sitä ei saatu neuvolassa edes levolla laskemaan. Tähän oloon ei kuulemma enää auta kuin synnytys, joten toivottavasti pääsis kohta synnärille ihan tositoimiin eikä vain näytille...
joanna
Joannalle peukkuja! Josko se vappu kuluisi sitten synnärillä!
Neuvolassa käväisin äsken. Pissat ja paineet ok, mutta painoa tullu viikossa 1200g! :( Tuo on jo mun enkka (edellinen oli 1050g) ja kaikkineen on tullu 14 kiloa. Terkkari meinas, että heebokin on varmaan jo ainakin kolmekiloinen! Sf oli 33 ja sekin viikossa kasvanu 1,5 senttiä. Sykkeet luokkaa 125.
Keskusteltiin sitten tuosta ensi viikon poliajasta. Meinas, etteivät alkaa sitä silloin kääntämään, vaan antavat viikon sisään uuden ajan, jos tarvetta vielä ilmenee. Saatanpa vielä soittaa sinne ja kysäistä. Tympii sekin kun pitää joka kerta pulittaa se polimaksu, jos siellä pitää hypätä koko ajan.
Nytkin on nälkä :/ Jos tää valas vääntäytyis etsimään jotain KEVYTTÄ ravintoa tuolta kaapista.
Viikonloppuja!
Mauku pt-heeboineen 36+0
Omaa napaa täydeltä laidalta...
Tänään soittelin aamulla neuvolaan, kun on noita supistuksia ollut hieman turhan tiuhaan (kivuttomia sellaisia) keskiviikon työpäivän jälkeen, kun oli vähän raskaamman puoleinen.. Liikkeitäkään en ollut sanottavammin tuntenut 3 päiväänn..
No,th laitto tk:hon mun omalle lääkärille (joka myös neuvolalääkäri toisessa neuvolassa) ja se tunnusteli jutskat jotka onneksi oli hyvin kiinni ja kohdunkaula pitkä ym.. Viikon kirjotti saikkua kuitenkin :( ja lähetti vielä neuvolaan kuunteleen sydänäänet, jotka löytyikin heti ensimmäisestä paikasta.. Onneksi!! Vaavi on selkä masuun päin ja jalat selkärankaan päin joten siitä syystä ei niitä liikkeitä kai sitten niin tunnu..
No, nyt on sit hyvää vappua kun saa ihan luvan kanssa huilia:)
Iloista vappua kaikille teille~<:)
peebee 19+0
peebeelle supparin karkoitus mörähdys-murrrrrr,hus pois!
joannan jännitysnäytelmää innolla seuraillaan ....:D
vappupalloja ostamaan lähtee he...oon tullu eilen klo 01.30 tyttöjen illasta ja heränny pikkuisen kanssa seiskalta,että tuota,hieman on silmät ristissä,uni varmaan maittaa tänään aiemmin.Huomenna pitäis " suku" tulla grillailee meijän takapihalle vapun kunniaksi,kivaa.
Kaikille exille kovasti pallokasta vappuu,ainakin me suurinosa ollaan ITSE kuin vappupalloja mahoinemme,heh.
Femmis joka näköjään kommentoi yahoolle joitain täällä olleita juttuja..heh
eikö kellään ole mitään asiaa?heh.
Eilen jännäiltiin yahoon ryhmässä joannan synnyttämään lähtöä,ja koska viestit loppu niin varmaan lähtö tuli :)
Kirjoitelkaahan!
tylsistyny femmis vaan...
Eli Joannalle on syntynyt tänä aamuna klo 7.15 pieni prinsessa. Pituus 50 cm ja paino 3,6 kg. Lämpöiset onnittelut vielä tähänkin pinoon :-).
Hauskaa vappua kaikille!
neronja rv 22+0
Onnea joannan perheelle tuhannesti!!!<3. No prinsessa sieltä sitten putkahti, ei tarvitse mennä uusimaan mekkojen tilalle poikain olkainhousuja ;). ja kuinka sopivan kokoinen, kuin Suomen keskivertovauvan koot omaava!! Oikein auvoisaa ja ihanata vauveliaikaa joannan perheelle, perässä tullaan pikkuhiljaa supistellen ja menkkakipuineni..
ja kaikille muillekkin oikein mukavaa vappua!!
joannan tuntemuksia ja synnytystarinaa odottelen, miten kaikki meni ja kuinka kauan odotettu vauva nyt mullistaa kaiken positiivisesti <3
halein, petju
onnea pakko vielä toivottaa,voi ihanuus,tyttö tuli
Ihana vappulahja!
Femmis ihan liikkiksenä
Suuren suuret onnitteluhalit joannalle ja tuoreelle isukille omasta pikkuprinsessasta!!! Aivan mahtavaa :´). Vihdoin tekin saitte kauan kaipaamanne tuhisevan nyytin syliinne. Onnea!
masunasu, todella onnellisena ja liikuttuneena joannan puolesta :)
Eli aivan ihanaa, että joanna sai oman vapputypykän! Kuvia jo malttamattomana odottelen tuonne yahoon puolelle...
Tässä tulee itsekin malttamattomaksi, tääkin tahtois jo pian sen vauvan... Vielä pitää jonkun aikaa odotella :)
mauku rv 36+2
Missäs haahukaverit luuraatte :)
kiitos kaikille viimeisten työpäivien toivotuksista. Eilen olisi jo lääkäri kirjoittanut saikkua, kun sanoin, että varsin väsynyt alan olla, mutta sanoin, että enköhän sinnittele nämä viimeiset 7 päivääkin. Menee aika nopeammin.
Äitiyspakkauksesta:
Vai oli sinulle Sartsu sanottu, että toukokuun puoleen väliin menee ennen kuin uusia aletaan jakamaan. Toivoa siis vielä on ;) jätin hakemuksen pääsiäisviikon keskiviikkona, joten pari viikkoa on kulunut nyt sen jättämisestä. kelan sivuilta tutkailin ja näyttää vain lukevan, että ¿Asiakirja vastaanotettu¿. Sanoivat kyllä Kelassa, että käsittelyaika on noin 4 viikkoa täällä Helsingissä ja sitten vasta tulee päätös itse pakkauksesta. Noh, odottelen siis. eipä taida ehtiä ennen ä-loman alkua, mutta eipä kai ole tarvettakaan. Kunhan nyt ehtisi enne kuin vauva syntyy ja ehtisin pestä ne vaatteet ennen sitä.
Tuo Maukun mainitsema malli valmennuksista yhdestä lauantaipäivästä ja synnäritutustumisesta kuulostaa mielestäni paremmalta kuin meillä.
Meillä on kolme iltapäivää 15.30-17.00 ja sitten synnärikäynnin saa itse varata. Tuo ajankohta on vain työssäkäyville puolisoille tosi hankala ja vielä kolme peräkkäistä päivää. Noh, meille se sopii ja saa luvan mieskin järjestää aikansa niin, että pääsee mukaan.
Valmennuksista: Kuulostaa WBM aika loogiselta tuo, että kesän synnyttäjät olisi koottu yhteen nippuun ennen kesälomia. Meillä siis osuu toukokuun tokavikalle viikolle ja edellinen satsi näytti olevan maaliskuussa. joten eipä niitä täälläkään näytä turhan tiuhaan pidettävän.
Varasin nyt kuitenkin ajan sinne synnärille tutustumiseen ja se on jo kahden viikon päästä. Huisia :)
NKL:n lapussa luki, että suositus tutustumiskäynnille on rv 36, mutta kun aikaa varasin sain itse sanoa mikä päivä tai viikko oli minulle sopivin. se on kai tuo ison sairaalan ilo, että tutustumiskäyntejä on joka päivä.
Vai syntyy Joannan pikkuinen ennen vappua :-D Voin vain kuvitella noita viime hetken kiihkeitä malttamattomia hetkiä. Oliko tuo kipusi seurausta vauvan laskeutumisesta, vai mitähän se oli.
Miten Mauku loitsujesi kanssa etenee?
Voi onnea Femmis ihanista ultrakuulumisista! Olit varmasti ne ansainnut ja tuon ihanan kohtelun ansaitsisi jokainen. toivottavasti voit nyt nautiskella hyvistä uutisista ja odotuksesta oikein kunnolla.
Tuo vauvanvaatteiden tyttö-poikaisuus on niin totta, että. Pelkkää auto-kukka-linjaa ovat. Ja nyt kun tiedän, että meille tulee poika, olen huomannut, että tytöille on paljon enemmän ja tosi suloisia juttuja nyt jo kesäksi. Ainoa jonka olen löytänyt on ruotsalainen P&O (http://www.polarnopyret.fi). Kivoja neutraaleja ja reippaan kirkasvärisiä vaatteita. Saa ainakin Kampin kauppakeskuksesta.
Kerro Neronja, mitkä vaipat vaikuttavat järkevimmiltä. Sinäkin olet jo hankkinut siis vaikka mitä. Ja rehkinytkin olet ihailtavasti remontin parissa.
Sartsulle onnea neuvolakuulumisista.
Hitsi kun tuntuu, että taidan olla aika jälkijunassa kun olette jo kaikki kaikenlaista laittaneet valmiiksi. Täytynee tänään käydä ostamassa pinnasänkyyn patja. mies jo äsken soitteli, että oli niitä stockalla katselemassa ja jokin 57 ¿ hintainen oli kuulemma hyvä.. Melko kallis.. Ikeassa oli halvempia, mutta eipä miellä ollut sängyn mittoja mukana viime viikolla joten eipä tullut hankittua. ja kun ei sinnekään voi oikein noin vaan hyppiä kun ei sitä autoa ole. Vaikka bussi toki menee 20 minuutissa : )
Olet Kuutar oikeassa näiden viimeisten päivien matelemisen kanssa. Sinullakaan ei taida olla paljon jäljellä. Aika samoissa mennään. Ja jos miettii, että LA on +/- 2vkoa sitä ei tiedä kuinka lähelle osummekaan.
Peebee:llä ei ole sinullakaan kauheasti jäljellä. Olen huomannut, että aika kuluu nopeammin kun laskeekin kuukausien tai viikkojen sijasta työpäiviä. Niitähän ei ole lainkaan paljon edes sinulla :-D
Masunasulle onnea ihanista rakenneultrakuulumisista. On se ihmeellistä nähdä oma pikkuisensa. toivottavasti painon kanssa ei mitään ongelmaa ole ja osaavat ennakoida kaiken hyvin.
Piti kertoa eilisestä lääkärikäynnistä, sillä tässähän voidaankin olla kohta ihan oikea jonkun äiti. Mutta nyt on viiletettävä ostamaan sitä patjaa ja palaan noihin kuulumisiin myöhemmin.
Aurinkoa masuillenne
Aapeli ja papu 33+0