Kissani läähättää vähän riehakkaamman leikin jälkeen
Onhan se normaalia? Kyseessä alle vuoden ikäinen naaras. Mulla ei ole aiemmin ollut kissoja, eikä ystävien kissat ole läähättänyt. Siksi kysyn.
Kommentit (45)
Ihan tavallista, varsinkin nuorilla kissoilla-
Mulla ollut useampia kissoja ja yksi läähättää aina kun on riehakkaasti leikkinyt. Se leikkiikin tosi riehakkaasti. Mainitsin asiasta lääkärille taannoin kun käytiin muun asian vuoksi, ja sydäntä on ainakin kuunneltu ja lääkäri sanoi että ei ole mitään vikaa. Ehkä se vaan leikkii tosiaan niin kovasti, muut kissani leikkivät vienommin.
Kannattaa ainakin mainita ens kerralla kun käyt esim. rokottamassa.
Kissani pelkää myös matkustamista ja jouduin ennen matkustamaan sen kanssa useamman kerran vuodessa. Se myös silloin läähätti ja tassut hikosivat. Minua tuollainen pelotti ihan sen sydämenkin vuoksi ja nyt asumisjärjestelyni on sellaiset että ei tarvitse enää matkustaa. Toinen kissani taas tykkää matkustaa ja katsella uusia maisemia.
Jonkin verran kissaa pystyy myös kouluttamaan pelottaviin ja stressaaviin tilanteisiin, meillä niitä oli esim. kovat äänet. Näistä olen jo kouluttanut kissaa hieman pois, mutta esim. postinjakaja aiheuttaa paniikkia hieman. Yritän vielä totuttaa kissaa käytävä-ääniin ym. Esim. kun kova ääni kuuluu juttelee kissalle rauhallisesti niin kuin ei mitään olisi tapahtunut, kääntää huomion pois äänestä makupalaan tai leikkiin. Feliwayt ei juurikaan ole meillä auttaneet.
Ihan normaalia. Meillä poikakissa kans läähätti tuossa nuorempana. Nyt lopounut. Oli hauskan näköstä kun kieli aina ulkona suusta
Kiva kuulla! Näin ajattelinkin :) Kiva nähä, kun illä on hauskaa. -ap
Sitä pitää treenata.Huono kunto. Enemmän liikettä ja kevyempää ruokaa. Laihikselle.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:05"]
Sitä pitää treenata.Huono kunto. Enemmän liikettä ja kevyempää ruokaa. Laihikselle.
[/quote]Älä ap tätä usko. Joku on taas mielestään mahdottoman hauska.
En oo ikinä nähnyt kissan läähättävän enkö voi uskoa eikö koirat vaan läähätä? Siis uskon kyl et se suutaan aikoo kieli ulkona mut jotenki koiramainen sana toi läähätys,,,.
läähättäähän ihmisetkin joskus, mikä tahansa eläin voi läähättää, jostain meduusoista yms en tiedä mitä tekevät mutta noin muuten.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:18"]En oo ikinä nähnyt kissan läähättävän enkö voi uskoa eikö koirat vaan läähätä? Siis uskon kyl et se suutaan aikoo kieli ulkona mut jotenki koiramainen sana toi läähätys,,,.
[/quote]
Siis kyllä. Kissa läähättää oikeasti. Sitä ei voi kuvata muulla sanalla koska sitä se on
Itseasissa ei ole normaalia. Eläinlääkäri juuri vähän aikaa sitten minulle sanoi, että jos kissa läähättää, voi sillä olla hätä. Veisin sen tarkastukseen. Eipä siitä ainakaan haittakaan ole.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:30"]
Itseasissa ei ole normaalia. Eläinlääkäri juuri vähän aikaa sitten minulle sanoi, että jos kissa läähättää, voi sillä olla hätä. Veisin sen tarkastukseen. Eipä siitä ainakaan haittakaan ole.
[/quote]Riehumisen jälkeen!!!!! On normaalia. oot naurettava trolli joka yrittää pelotella epävarmaa kissanomistajaa.
Kas kun eläinlääkäri juuri vähän aikaa sitten sanoikin sinulle juuri noin. Ihan varmasti. Kuka hullu vie eläinlääkäriin joka katseesta tai kuonon asennosta varmistaakseen että eläimellä ei ole mikään hätä?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:33"]
[/quote]Riehumisen jälkeen!!!!! On normaalia. oot naurettava trolli joka yrittää pelotella epävarmaa kissanomistajaa.
Kas kun eläinlääkäri juuri vähän aikaa sitten sanoikin sinulle juuri noin. Ihan varmasti. Kuka hullu vie eläinlääkäriin joka katseesta tai kuonon asennosta varmistaakseen että eläimellä ei ole mikään hätä?
[/quote]
En ole trolli, enkä yritellä pelotella. Lääkäri sanoi noin, kun kyseli kissan terveydestä. Kissalla siis muita oireita joista kysyin lääkäriltä. Itse veisin läähättävän kissan mahdollisimman pian lääkäriin. Mitä haittaa siitä on?
Minä jos nyt oikeasti pelkäisin onko kaikki kunnossa soittaisin sille eläinlääkärille ensin ja kertoisin milloin ja missä tilanteissa kissa läähättää. Ja fiksu lääkäri ei yrittäisi rahastaa vaan rauhoittaisi kertomalla että aivan normaalia on.[/quote]
[/quote]
Joo siis kyllähän kissat läähättää esim. automatkalla, mutta ei niillä leikin jälkeen mikään hätä ole :D Jos toi alkais yks kaks tyhjästä läähättää, sitten huolestuisin. -ap
[/quote]
Toivoisin myös että et olisi noin kauhean ivallinen, kun yritän auttaa ap:ta ja hänen kissaansa. Tottakai normaali ihminen vie eläinlääkäriin, jos kissalla on jotain joka huolestuttaa. Ja koska läähättäminen on vakava merkki kissalla, niin kyllä sen tarkistuttaisin. Jos joku on kanssasi eri mieltä, ei hän ole trolli. Opit tämän kun kasvat aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:34"]
[/quote]
En ole trolli, enkä yritellä pelotella. Lääkäri sanoi noin, kun kyseli kissan terveydestä. Kissalla siis muita oireita joista kysyin lääkäriltä. Itse veisin läähättävän kissan mahdollisimman pian lääkäriin. Mitä haittaa siitä on?
[/quote]Sinun kissallasi oli siis muita(kin) oireita? Ja muiden kissat pentuina läähättvät riehumisen jälkeen. Siinä on pienoinen ero. Se soitto ennenkuin vie tutkittavaksi on ihan hyvä idea, saa lääkäri päättää onko syytä tulla vai ei.
Kyllä minunkin lapsuudenkodin kissa läähätti, tosi aktiivinen kissa, tykkäsi leikkiä paljon ja toi pallonkin takaisin kun sille heitti, että piti heittää uudelleen. Sellainen koirakissa :)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:33"]
[/quote]
Toivoisin myös että et olisi noin kauhean ivallinen, kun yritän auttaa ap:ta ja hänen kissaansa. Tottakai normaali ihminen vie eläinlääkäriin, jos kissalla on jotain joka huolestuttaa. Ja koska läähättäminen on vakava merkki kissalla, niin kyllä sen tarkistuttaisin. Jos joku on kanssasi eri mieltä, ei hän ole trolli. Opit tämän kun kasvat aikuiseksi.
[/quote]
Läähättäminen on normaalia. Kissa yrittää viilentää itseään sillä jos on esimerkiksi leikkinyt niin tullu kuuma
Kyllä se eläinlääkäri naurais pihalle :D eläinlääkärin siskona kehotan ettet mene nyt kuitenkaan. Minun ja ystäväni kissat läähättävät kilpaa kun ulkona lämpimillä (niillä harvoilla) keleillä ovat riehuneet.
Eiköhän se ihan normaalia ole. Hengästyy kun riehuu, en epäilisi mitään sairautta tms. Pentu vielä niin ei osaa säädellä jaksamistaan vaan "riehuu" iloisena :)
Minulla on ollut kissoja, osa on elänyt parikymppiseksi enkä tuosta hätkähtäisi.