Mitä päälle rippijuhliin pojalle?
Onko kaikilla muilla puku tms. Meillä ei ole tulossa muita juhlia vähään aikaan ja poika kasvaa juuri nyt kamalaa vauhtia. Käykö esim. siistit farkut ja kauluspaita, vai onko liian arkista?
Ja vinkkejä saa myös laittaa lihoneen äidin vaatetukseen :)
Kommentit (37)
Puku. Torissa ja huutonetissä niitä myydään alle satasella ja sen voi myydä edelleen käytön jälkeen.
Riippuu vähän pojan iästä, mutta kyllä puvun kannalla olisin. Tai sitten vaikkapa suorat housut ja joku rennompi irtotakki, jolloin näitä voi käyttää erikseen vähän arkisemmissakin tilaisuuksissa.
Ok, näin olen myös ymmärtänyt, että puku pitää olla. Alan etsiä huutonetistä sopivaa. Juhliin vielä kuukausi aikaa. Onko ehdotuksia vielä tälle pulskistuneelle äidille, ettei suku kauhiasti kauhistelisi, eli jotain hoikentavaa... AP
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:55"]Niin ja siis poika pääsee itse ripille.. AP
[/quote]
Ehdottomasti puku jos itse pääsee.. Arvokas juhla kuitenkin kyseessä. (Vaikka ei uskonnollinen olisikaan..)
Ei tarvitse olla puku, kunhan on siisti asu. Esim. käyttämättömät musta farkut vailla härpäkkeitä ja värillisiä kuvioita ja kirjailuja käy hyvin, ellei ole suoria housuja. Lisäksi kauluspaita ja siistit kengät, ei tennarit. Jos sattuisi olemaan tummasta kankaasta liivi, niin se tekisi asun juhlavammaksi. Niin ja tietenkin solmio, hillitty mutta ei musta (se vain hautajaisissa).
Äidille hillittu asu, kotelomekko tai kesäinen jakkupuku. Kunhan ei ole mallia "pissis". Jos on liian avonainen, niin kirkkoon vaikka hartihuivi. Sukat ja asuun sopivat kengät tietenkin. Kai se jakkupuku voisi olla housuasukin.
Minusta rippijuhlissa voi nimenomaa olla ihan hyvin farkut ja kauluspaita. Ylioppilasjuhlissa/valmistujaisissa farkut olisi sitten taas liian arkiset. Eli farkut vaan :)
Ei mitään farkkuja. Lapsille kannattaa opettaa juhlapukeutumista jo pienestä pitäen.
Ja jos äidin ongelmakohta on keskivartalo, jokin a-linjainen mekko on hyvä vaihtoehto. Polvipituinen ja ehdottomasti oikeaa kokoa, ei siis liian pieni tai ihonmyötäinen, ei kuitenkaan mikään teltta. Ja jokin jakku tai neuletakki käsivarsia ja olkapäitä suojaamaan, huivikin käy. Hyvät, muotoilevat alusvaatteet pelastaa kyllä ihan kivasti. Ja kunnon sukkahousut myös. Rintoja ei kannata esitellä, se on mautonta. Eli hillitty kaula-aukko.
Olen päätynyt pukemaan poikani pukuun, toivotaan kutsuja vaikka häihin pian :) Tai sitten myyn puvun uudestaan. Olisko vinkkejä vielä äidille, joka haluaisi erityisesti piilottaa vatsan seudun..
Puku. Itse ollaan menossa rippijuhliin vieraaksi ja ostettiin suorat housut + kauluspaita.
Suorat housut ja kauluspaita. Tai vähintäänkin kokomustat siistit farkut. Ja ehdottomasti siistit kengät, ei mitään tennareita.
Puku ei ole pakollinen, kirkossa on kumminkin alba päällä ja sen miten juhlavalta haluaa näyttää juhlissa voi päättää itse.
Yksi kysymys vielä pukujen tuntijoilta.. Mikä olisi koko n. 175 cm ja 58 kg painavalle poitsulle? AP
Ehdottomasti puku, jos itse pääsee ripille.
Vieraana olevalta ymmärtäisin kyllä, jos kasvuikäisellä pojalla olisi päällä kauluspaita ja mustat, siistit farkut -yhdistelmä. Toisaalta puvun housujakin voi löytää edullisesti (nyt on vielä aleaika), joten voihan niitäkin yrittää etsiä. Rippi-iän jälkeen odottaisin sitten jo sitä pukua.
Koko noin 46 tai 48 hoikka... Mutta poika kauppaan kokeilemaan ja myyjä mukaan katsomaan istuvuutta.
Onko pojan isä kuvioissa mukana, käyttääkö pukuja, osaako ostaa? Sehän olisi parasta isä-poika -aikaa, kun lähtisivät yhdessä ostamaan pojalle ensimmäisen puvun. Jos mies mitään asiasta tajuaa, siinä on hyvä sauma opettaa pojalle kankaista, malleista, väreistä, istuvuudesta.
Ostat Dresmannilta puvun.
Farkut nounou. Osta puku. Maksaa 100 e.
Halosella on hyvät valikoimat mekkoja.
Missä asutte? PK-seudulla? Jos asutte, niin Lafkanissa kannatta käydä Granissa.
Ei farkkuja missään nimessä! Kannattaa hankkia siisti puku tai ainakin mustat housut ja laadukas kauluspaita.
Äidille: polvien alapuolelle ulottuva hame ja kaula-aukon peittävä pusero. Panosta laatuun ja hillittyyn tyylikkyyteen!