Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko minut tuomittu olemaan yksin vain koska olen entinen narkomaani?

Vierailija
26.06.2015 |

Olen 27 vuotias nainen. Olen myös entinen narkomaani. Käyn töissä ja minulla on kodikas vuokra-asunto, joka on siisti ja kauniisti sisustettu. Panostan ulkonäkööni ja olen ihan kauniskin. Käsivarsissani on piikityksestä tulleita arpia, mutta osan olen peittänyt tatuoinneilla ja loput peitän yleensä pukeutumalla pitkähihaisiin vaatteisiin, jos lähden jonnekin, missä on ihmisiä, jotka eivät tiedä menneisyydestäni. Tulevaisuudenhaaveissani on löytää rakkaus, mennä naimisiin ja ehkä perustaa perhekin. Käyn edelleen n. 2-4 kertaa kuukaudessa juttelemassa menneisyydestäni, ongelmistani ja elämästäni.
Ulkoapäin kukaan ei ikinä arvaisi, minkälainen menneisyyteni on.
*
Tällä palstalla on useasti kirjoitettu, kuinka ei voisi ikinä, koskaan seurustella narkomaanin, tai edes entisen narkomaanin kanssa. Ulkomaailmassa on myös paljon ihmisiä joilla on samanlainen asenne. Heidän mielestään narkomaani ei voi koskaan muuttua ja narkomaanit tulevat aina olemaan valehtelevia ja itsekeskeisiä varkaita, jotka välittävät vain itsestään ja huumeista. Olen myös useasti kuullut, kuinka kaikkien narkomaanien pitäisi tappaa itsensä, koska he ovat vain luusereita jotka tuhlaavat verorahoja.
*
Olen ollut nyt 6 vuotta selvinpäin. Huumekierteeni alkoi jo lapsena, sillä tulin kodista, jossa vanhemmat olivat täysipäiväisiä narkkareita. Kasvoin huumehelvetissä suurimman osan elämästäni, jossa minua tuhottiin henkisellä ja fyysisellä väkivallalla päivittäin. Kaveriporukkaankin kuului vain ja ainoastaan huumeidenkäyttäjiä. Osa heistä on kuollut pois matkan varrella ja toiset ovat selvinneet. En ole enää yhteyksissä kehenkään menneisyyteni tutuista ihmisistä ja vanhempiinikin olen katkaissut välit jo aikoja sitten. Muutin pois kaupungista, jossa lapsuuteni ja nuoruuteni asuin.
*
Matka on ollut pitkä ja raskas. Mutta minä selvisin. Toisaalta tiedän, että aina on se mahdollisuus, että voin retkahtaa. Mutta taistelen sitä vastaan, koska en halua enää pilata elämääni uudestaan.
*
En kykenesi elämään itse toisen narkomaanin tai entisen narkomaanin kanssa, koska olen jättänyt nuo kaikki asiat taakseni. Tarvitsisin normaalin ja tasavertaisen kumppanin, joka elää aivan normaalia elämää. Tiedän kyllä senkin, että tavallisen ihmisen on erittäin vaikea ymmärtää huumemaailmassa kasvanutta ihmistä, koska se tavallinen ihminen ei ole kokenut kaikkea sitä itse. Valehteleminen ei tulisi kysymykseenkään, haluan olla tälle kumppanille avoin, vaikken yleensä mainitse menneisyyteni virheistä kenellekään.
*
Siksi kysynkin: Onko minun mahdollisuutta löytää itselleni tälläinen kumppani, joka ymmärtäisi ja rakastaisi minua ja pystyisi hyväksymään minut tälläisenä kuin olen? Onko minulla edes oikeutta vaatia sellaista vai pitäisikö minun elää "omieni joukossa" loppuelämäni, eikä "normaalien ihmisten" seuraan ole asiaa?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä vielä löydät jonkun. Itselläni on ollut vähän vastaavia ongelmia joista en ole päässyt vielä kokonaan irti. Voisin kyllä seurustella ex-narkomaanin kanssa, luulen että hän ymmärtäisi minua paremmin kuin joku tavallinen tallaaja. Sitä paitsi saisi tukea toiselta koska hän ymmärtäisi minua ja olisi yhteinen päämäärä. Eikä juhannukset sun muut ryyppyfestarit olisi ongelma koska kummankin pitää olla selvinpäin.

Voimia, kaikki kyllä järjestyy, usko pois!

Vierailija
2/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Those who mind don't matter and those who matter don't mind.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako sulle pullea,työtön ja ruma mies kaveriksi?
M30

Vierailija
4/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:34"]Kyllä sinä vielä löydät jonkun. Itselläni on ollut vähän vastaavia ongelmia joista en ole päässyt vielä kokonaan irti. Voisin kyllä seurustella ex-narkomaanin kanssa, luulen että hän ymmärtäisi minua paremmin kuin joku tavallinen tallaaja. Sitä paitsi saisi tukea toiselta koska hän ymmärtäisi minua ja olisi yhteinen päämäärä. Eikä juhannukset sun muut ryyppyfestarit olisi ongelma koska kummankin pitää olla selvinpäin.

[/quote]

Voisin ehkä itsekin entisen narkomaanin kanssa seurustella, jos löytäisin samantyyppisen ihmisen kuin minä. Yleensä tapaamani entiset käyttäjät ovat olleet aivan eri aaltopituudella kanssani ja lisäksi he ovat olleet niin ongelmaisia, ettei minulla välttämättä riittäisi antaa tukea heidän ongelmiinsa ja selvinpäin pysymiseen, kun voimat riittävät nipin napin omaan selviämiseen. Usein narkomaanien taustalla on vakavia mielenterveysongelmia ja jos hänellä olisi joku vahva lääkitys, niin sekin tuottaisi minulle ongelmia. En tarkoita, että pelkäisin retkahtavani ja että menisin salaa hänen lääkekaapilleen, mutta kaikki tuollaiset asiat, jotka vähänkin muistuttavat minua menneisyydestäni, puistattavat minua todella paljon. Enkä haluaisi katsoa sitä, että oma rakas olisi jatkuvasti vahvan lääkityksen alaisena, sillä se saattaa muuttaa ulkonäköä ja käyttäytymistä todella radikaalisti huonompaan suuntaan. Ymmärrän kyllä, että jotkut tarvitsevat lääkitystä elääkseen. Itselläkin olisi varmaan helpompaa, jos olisin ottanut lääkärien tarjoamat reseptilääkkeet vastaan, mutta en vain kykene laittamaan kehooni mitään rauhoittavia, mielialalääkkeitä tai muita vastaavia.
- Ap

Vierailija
5/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:34"]Kyllä sinä vielä löydät jonkun. Itselläni on ollut vähän vastaavia ongelmia joista en ole päässyt vielä kokonaan irti. Voisin kyllä seurustella ex-narkomaanin kanssa, luulen että hän ymmärtäisi minua paremmin kuin joku tavallinen tallaaja. Sitä paitsi saisi tukea toiselta koska hän ymmärtäisi minua ja olisi yhteinen päämäärä. Eikä juhannukset sun muut ryyppyfestarit olisi ongelma koska kummankin pitää olla selvinpäin.   Voimia, kaikki kyllä järjestyy, usko pois! [/quote] Voisin ehkä itsekin entisen narkomaanin kanssa seurustella, jos löytäisin samantyyppisen ihmisen kuin minä. Yleensä tapaamani entiset käyttäjät ovat olleet aivan eri aaltopituudella kanssani ja lisäksi he ovat olleet niin ongelmaisia, ettei minulla välttämättä riittäisi antaa tukea heidän ongelmiinsa ja selvinpäin pysymiseen, kun voimat riittävät nipin napin omaan selviämiseen. Usein narkomaanien taustalla on vakavia mielenterveysongelmia ja jos hänellä olisi joku vahva lääkitys, niin sekin tuottaisi minulle ongelmia. En tarkoita, että pelkäisin retkahtavani ja että menisin salaa hänen lääkekaapilleen, mutta kaikki tuollaiset asiat, jotka vähänkin muistuttavat minua menneisyydestäni, puistattavat minua todella paljon. Enkä haluaisi katsoa sitä, että oma rakas olisi jatkuvasti vahvan lääkityksen alaisena, sillä se saattaa muuttaa ulkonäköä ja käyttäytymistä todella radikaalisti huonompaan suuntaan. Ymmärrän kyllä, että jotkut tarvitsevat lääkitystä elääkseen. Itselläkin olisi varmaan helpompaa, jos olisin ottanut lääkärien tarjoamat reseptilääkkeet vastaan, mutta en vain kykene laittamaan kehooni mitään rauhoittavia, mielialalääkkeitä tai muita vastaavia. - Ap

[/quote]

Hyvä jos pärjäät ilman, olet vahva nainen. Kaikkea hyvää elämääsi.

Vierailija
6/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lääkkeitä.

Vierailija
7/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:41"]Kelpaako sulle pullea,työtön ja ruma mies kaveriksi?
M30
[/quote]

En tullut oikeastaan hakemaan seuraa tällä ketjulla. :) Ulkonäön suhteen minulla ei ole oikeastaan erityisvaatimuksia, mutta kyllähän ihastumiseen tarvitaan se, että toinen osapuoli miellyttää seksuaalisesti. Enkä nyt tarkoita, että olisit ruma tai muuta, huomautin vain, kun itse väität itseäsi rumaksi. Enkä usko, että olet jokaisen ihmisen mielestä ruma. Ehkä se on vain omassa päässäsi.
Työttömyys ei myöskään haittaa, kunhan tilanne ei ole pysyvä vaan tulevaisuudensuunnitelmia löytyisi ja olisi normaali vuorokausirytmi arjessa.
- Ap

Vierailija
8/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:34"]Kyllä sinä vielä löydät jonkun. Itselläni on ollut vähän vastaavia ongelmia joista en ole päässyt vielä kokonaan irti. Voisin kyllä seurustella ex-narkomaanin kanssa, luulen että hän ymmärtäisi minua paremmin kuin joku tavallinen tallaaja. Sitä paitsi saisi tukea toiselta koska hän ymmärtäisi minua ja olisi yhteinen päämäärä. Eikä juhannukset sun muut ryyppyfestarit olisi ongelma koska kummankin pitää olla selvinpäin.   Voimia, kaikki kyllä järjestyy, usko pois! [/quote] Voisin ehkä itsekin entisen narkomaanin kanssa seurustella, jos löytäisin samantyyppisen ihmisen kuin minä. Yleensä tapaamani entiset käyttäjät ovat olleet aivan eri aaltopituudella kanssani ja lisäksi he ovat olleet niin ongelmaisia, ettei minulla välttämättä riittäisi antaa tukea heidän ongelmiinsa ja selvinpäin pysymiseen, kun voimat riittävät nipin napin omaan selviämiseen. Usein narkomaanien taustalla on vakavia mielenterveysongelmia ja jos hänellä olisi joku vahva lääkitys, niin sekin tuottaisi minulle ongelmia. En tarkoita, että pelkäisin retkahtavani ja että menisin salaa hänen lääkekaapilleen, mutta kaikki tuollaiset asiat, jotka vähänkin muistuttavat minua menneisyydestäni, puistattavat minua todella paljon. Enkä haluaisi katsoa sitä, että oma rakas olisi jatkuvasti vahvan lääkityksen alaisena, sillä se saattaa muuttaa ulkonäköä ja käyttäytymistä todella radikaalisti huonompaan suuntaan. Ymmärrän kyllä, että jotkut tarvitsevat lääkitystä elääkseen. Itselläkin olisi varmaan helpompaa, jos olisin ottanut lääkärien tarjoamat reseptilääkkeet vastaan, mutta en vain kykene laittamaan kehooni mitään rauhoittavia, mielialalääkkeitä tai muita vastaavia. - Ap

[/quote]

Hyvä jos pärjäät ilman, olet vahva nainen. Kaikkea hyvää elämääsi.
[/quote]

Kiitos. Yritän ainakin pärjätä ja toivon, ettei tulisi sellaisia tilanteita elämässä, jossa joutuisi turvautumaan rauhoittaviin tms. Uniongelmia minulla kyllä on, joten unilääkkeitä syön aika usein, mutta niidenkin annoksen pidän mahdollisimman alhaisena.
- Ap

Vierailija
9/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:34"]Kyllä sinä vielä löydät jonkun. Itselläni on ollut vähän vastaavia ongelmia joista en ole päässyt vielä kokonaan irti. Voisin kyllä seurustella ex-narkomaanin kanssa, luulen että hän ymmärtäisi minua paremmin kuin joku tavallinen tallaaja. Sitä paitsi saisi tukea toiselta koska hän ymmärtäisi minua ja olisi yhteinen päämäärä. Eikä juhannukset sun muut ryyppyfestarit olisi ongelma koska kummankin pitää olla selvinpäin.

[/quote]

Voisin ehkä itsekin entisen narkomaanin kanssa seurustella, jos löytäisin samantyyppisen ihmisen kuin minä. Yleensä tapaamani entiset käyttäjät ovat olleet aivan eri aaltopituudella kanssani ja lisäksi he ovat olleet niin ongelmaisia, ettei minulla välttämättä riittäisi antaa tukea heidän ongelmiinsa ja selvinpäin pysymiseen, kun voimat riittävät nipin napin omaan selviämiseen. Usein narkomaanien taustalla on vakavia mielenterveysongelmia ja jos hänellä olisi joku vahva lääkitys, niin sekin tuottaisi minulle ongelmia. En tarkoita, että pelkäisin retkahtavani ja että menisin salaa hänen lääkekaapilleen, mutta kaikki tuollaiset asiat, jotka vähänkin muistuttavat minua menneisyydestäni, puistattavat minua todella paljon. Enkä haluaisi katsoa sitä, että oma rakas olisi jatkuvasti vahvan lääkityksen alaisena, sillä se saattaa muuttaa ulkonäköä ja käyttäytymistä todella radikaalisti huonompaan suuntaan. Ymmärrän kyllä, että jotkut tarvitsevat lääkitystä elääkseen. Itselläkin olisi varmaan helpompaa, jos olisin ottanut lääkärien tarjoamat reseptilääkkeet vastaan, mutta en vain kykene laittamaan kehooni mitään rauhoittavia, mielialalääkkeitä tai muita vastaavia.
- Ap
[/quote]

Taisit vastata itse esittämääsi kysymykseen! Juurikin noista syistä ei kukaan tasapainoinen ihminen seukkaa ex-narkin kanssa! Poislukien pieni viihdekäyttö menneisyydessä, joka ei ole tuhonnut ihmistä.

Vierailija
10/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni löytää kumppanin NA-ryhmästä :)
Mutta älä sen takia tule, täältä saat tukea, apua ja ystäviä, ja ennen kaikkea uuden raittiin elämäntavan!
Http://nasuomi.org

Vierailija
11/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:34"]Kyllä sinä vielä löydät jonkun. Itselläni on ollut vähän vastaavia ongelmia joista en ole päässyt vielä kokonaan irti. Voisin kyllä seurustella ex-narkomaanin kanssa, luulen että hän ymmärtäisi minua paremmin kuin joku tavallinen tallaaja. Sitä paitsi saisi tukea toiselta koska hän ymmärtäisi minua ja olisi yhteinen päämäärä. Eikä juhannukset sun muut ryyppyfestarit olisi ongelma koska kummankin pitää olla selvinpäin.

[/quote]

- Ap
[/quote]

Taisit vastata itse esittämääsi kysymykseen! Juurikin noista syistä ei kukaan tasapainoinen ihminen seukkaa ex-narkin kanssa! Poislukien pieni viihdekäyttö menneisyydessä, joka ei ole tuhonnut ihmistä.
[/quote]

Mutta itse en kuitenkaan käytä lääkkeitä, paitsi unilääkkeitä pienimmällä mahdollisella annoksella ja niitäkin vain kausittain. Mielenterveysongelmia minulla ei oikeastaan ole, paitsi satunnaista masentuneisuutta ja ahdistusta. Ennen mielenterveytenikin oli huonommassa jamassa, mutta olen silläkin alueella hoitanut itseäni kuntoon ja parempaan päin ollaan menty huomattavasti.
Uskon, että tavallisillakin ihmisillä on ongelmia ja myöskin mielenterveysongelmia, vakavempiakin kuin minulla.
- Ap

Vierailija
12/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole realistista näkemystä millasta narkkarin elämä on, kukaan tuntemani ihminen ei ole ikinä käyttänyt huumeita. Silti sanon, että aivan varmasti tulet löytämään vielä puolison. Jokasella meistä on menneisyys ja ehkä luurankoja kaapissa. Niinku itekin sanoit, että kukaan ei ikinä ulkoapäin uskois millanen elämä sulla on ollut, niin sen ajatuksen voimalla läjdet rohkeasti elämään tätä elämää ja ettimään sitä rakkautta. Normaalisti omasta historiasta kerrotaan tapailuvaiheessa sitten, ku se luonnollista on. Lisäks, paljon tärkeämpää ja merkittävämpää on se miten elät nyt ja tulevaisuudessa, kuin millasta elämää olet viettänyt nuoruudessa.

Vierailija
13/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:52"]Tosi moni löytää kumppanin NA-ryhmästä :)
Mutta älä sen takia tule, täältä saat tukea, apua ja ystäviä, ja ennen kaikkea uuden raittiin elämäntavan!
[/quote]

Kävin ennen NA-ryhmissä useastikin ja heidän järjestämissään tapaamisissa. Olen kuitenkin lopettanut sen, sillä se muistuttaa kaikista menneisyyden ongelmista vain liikaa. Alussa sain kyllä sieltä paljonkin tukea ja apua. Minusta olisi hienoa tutustua enemmän niihin "normaaleihin" ihmisiin, eikä vain pysyä narkomaani/ex-narkomaani-porukoissa.
- Ap

Vierailija
14/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:52"]Tosi moni löytää kumppanin NA-ryhmästä :)
[/quote]

Kävin ennen NA-ryhmissä useastikin ja heidän järjestämissään tapaamisissa. Olen kuitenkin lopettanut sen, sillä se muistuttaa kaikista menneisyyden ongelmista vain liikaa. Alussa sain kyllä sieltä paljonkin tukea ja apua. Minusta olisi hienoa tutustua enemmän niihin "normaaleihin" ihmisiin, eikä vain pysyä narkomaani/ex-narkomaani-porukoissa.
- Ap
[/quote]
Näiden ryhmien avulla minä pääsin kiinni elämään, ja sitä kautta tutustuin myös "normaaleihin" (en keksi parempaa sanaa) ihmisiin. Ei kaikki mun ystävät ole ryhmäläisiä. Mutta en tuputa. Tsemppiä!

Vierailija
15/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:55"]Ei ole realistista näkemystä millasta narkkarin elämä on, kukaan tuntemani ihminen ei ole ikinä käyttänyt huumeita. Silti sanon, että aivan varmasti tulet löytämään vielä puolison. Jokasella meistä on menneisyys ja ehkä luurankoja kaapissa. Niinku itekin sanoit, että kukaan ei ikinä ulkoapäin uskois millanen elämä sulla on ollut, niin sen ajatuksen voimalla läjdet rohkeasti elämään tätä elämää ja ettimään sitä rakkautta. Normaalisti omasta historiasta kerrotaan tapailuvaiheessa sitten, ku se luonnollista on. Lisäks, paljon tärkeämpää ja merkittävämpää on se miten elät nyt ja tulevaisuudessa, kuin millasta elämää olet viettänyt nuoruudessa.
[/quote]

Harmillista tässä vain on se, etteivät monet ihmiset ajattele kuten sinä. Että tärkeämpää olisi nykyhetki, eikä menneisyys. Useat ihmiset ovat erittäin ennakkoluuloisia ja jopa inhoavat entisiä huumeidenkäyttäjiä, eivätkä he kykene uskomaan muutokseen.
Olen saanut treffipyyntöjä, mutta olen aina kieltäytynyt. Pelkään, että annan itseni ihastua ja sitten, kun tulee aika paljastaa meinneisyydessäni tekemät virheet, treffikumppani pelästyy ja hänen käsityksensä muuttuu minusta täysin. Olen kokenut tämän ennenkin, silloin kun olen yrittänyt rakentaa ystävyyssuhteita. Ensin ihmiset ovat pitäneet minusta aivan omana itsenäni, mutta kun totuus menneisyydestä paljastuu, heidän käsityksensä muuttuvat ja lopulta ystävyys loppuu sen takia.
- Ap

Vierailija
16/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:34"]Kyllä sinä vielä löydät jonkun. Itselläni on ollut vähän vastaavia ongelmia joista en ole päässyt vielä kokonaan irti. Voisin kyllä seurustella ex-narkomaanin kanssa, luulen että hän ymmärtäisi minua paremmin kuin joku tavallinen tallaaja. Sitä paitsi saisi tukea toiselta koska hän ymmärtäisi minua ja olisi yhteinen päämäärä. Eikä juhannukset sun muut ryyppyfestarit olisi ongelma koska kummankin pitää olla selvinpäin.   Voimia, kaikki kyllä järjestyy, usko pois! [/quote] Voisin ehkä itsekin entisen narkomaanin kanssa seurustella, jos löytäisin samantyyppisen ihmisen kuin minä. Yleensä tapaamani entiset käyttäjät ovat olleet aivan eri aaltopituudella kanssani ja lisäksi he ovat olleet niin ongelmaisia, ettei minulla välttämättä riittäisi antaa tukea heidän ongelmiinsa ja selvinpäin pysymiseen, kun voimat riittävät nipin napin omaan selviämiseen. Usein narkomaanien taustalla on vakavia mielenterveysongelmia ja jos hänellä olisi joku vahva lääkitys, niin sekin tuottaisi minulle ongelmia. En tarkoita, että pelkäisin retkahtavani ja että menisin salaa hänen lääkekaapilleen, mutta kaikki tuollaiset asiat, jotka vähänkin muistuttavat minua menneisyydestäni, puistattavat minua todella paljon. Enkä haluaisi katsoa sitä, että oma rakas olisi jatkuvasti vahvan lääkityksen alaisena, sillä se saattaa muuttaa ulkonäköä ja käyttäytymistä todella radikaalisti huonompaan suuntaan. Ymmärrän kyllä, että jotkut tarvitsevat lääkitystä elääkseen. Itselläkin olisi varmaan helpompaa, jos olisin ottanut lääkärien tarjoamat reseptilääkkeet vastaan, mutta en vain kykene laittamaan kehooni mitään rauhoittavia, mielialalääkkeitä tai muita vastaavia. - Ap [/quote] Taisit vastata itse esittämääsi kysymykseen! Juurikin noista syistä ei kukaan tasapainoinen ihminen seukkaa ex-narkin kanssa! Poislukien pieni viihdekäyttö menneisyydessä, joka ei ole tuhonnut ihmistä. [/quote] Mutta itse en kuitenkaan käytä lääkkeitä, paitsi unilääkkeitä pienimmällä mahdollisella annoksella ja niitäkin vain kausittain. Mielenterveysongelmia minulla ei oikeastaan ole, paitsi satunnaista masentuneisuutta ja ahdistusta. Ennen mielenterveytenikin oli huonommassa jamassa, mutta olen silläkin alueella hoitanut itseäni kuntoon ja parempaan päin ollaan menty huomattavasti. Uskon, että tavallisillakin ihmisillä on ongelmia ja myöskin mielenterveysongelmia, vakavempiakin kuin minulla. - Ap

[/quote]

En ole edellinen kirjoittaja. Mutta juuri tästä syystä sinä voit saada ihan normaalin kumppanin. Et käytä lääkkeitä tai omaa mielenterveysongelmia. Jos edellinen sanoi että vastasit omaan kysymykseesi niin sanon että vastasit toistamiseen omaan kysymykseesi.

Itse en usko että rakastumista valitaan eikä omia menneysyyden haavojaan tarvitse avata heti kättelyssä. Ensin tarvitaan luottamus. Sinulla on ihan samat mahdollisuudet löytää rakkaus kuin meillä muilla, miksi luulet että et löydä ketään narkkitaustasi takia?

Vierailija
17/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:52"]Tosi moni löytää kumppanin NA-ryhmästä :)
[/quote]

- Ap
[/quote]
Näiden ryhmien avulla minä pääsin kiinni elämään, ja sitä kautta tutustuin myös "normaaleihin" (en keksi parempaa sanaa) ihmisiin. Ei kaikki mun ystävät ole ryhmäläisiä. Mutta en tuputa. Tsemppiä!
[/quote]

Kiitos. Kuten sanoin: ryhmästä oli minulle alussa paljonkin apua. En kuitenkaan ikinä omaksunut tätä heidän käsitystään siitä, miten elämää pitäisi elää. Heillä oli kyllä hyviä ajatuksia ja muuta, mutta jotkut puheet saivat koko homman tuntumaan vähän "jeesustelulta" ja siltä, että olisi liittynyt johonkin kulttiin. Ehkä eri kaupunkien ryhmissäkin on eroja.
- Ap

Vierailija
18/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla tarkoitat varmaan työssä käyvää hyvätuloista miestä, jota kaikki muutkin naiset haluaa ja joista suurin osa on jo varattu.

Vierailija
19/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on samanhenkinen muttei narkkitausta niin varmaan löydät hänet kun lopetat etsimisen.

Vierailija
20/94 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa, että olet selvinnyt! Ymmärrät varmaanm että olet niitä harvoja, jotka pääsevät huumehelvetistä pois. Kuten itsekin sanoit, retkahtamisen riski on olemassa. Itse en ottaisi juuri tuon olemassa olevan riskin vuoksi puolosokseni entistä narkomaania. Vaikka elämä olisi jo vuosia soljunut kivasti janpäihteettömästi eteenpäin, en osaisi luottaa, että elämän vastoinkäymisissä päihteiden käyttö saattaisi houkuttaa liikaa. Riippuvuutta ihminen kantaa mukanaan lopun elämänsä, tavalla tai toisella. Aikuinen ihminen joutuu tekemään kovasti työtä ollakseen ehjä, kun lapsuus on ollut turvaton.

Se, että minä en halua kuivila olevaa narkkaria seurustelukumppanikseni, ei varmasti tarkoita sitä, etteikö joku muu sinua ap itselleen kelpuuttaisi. Minä en vain osaa olla niin avarakatseinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan