Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moneltako teidän yläkoululainen menee arkena nukkumaan? Saako kännykkä yöpyä teinin huoneessa?

Vierailija
13.02.2022 |

Onko sunnuntaina sama aika kuin ma-to iltoina? Entä viikonloppuisin?

Meillä kasiluokkalaisella nukkumaanmenoaika on 22.30. Viikonloppuna annetaan valvoa 23 asti. Herätys koulupäivinä 6.50. Mielestäni ollaan miehen kanssa todella reiluja näissä nukkumaanmenoajoissa. Vitosluokkalainen menee 22.00.

Nyt on tullut ongelmaa esikoisen kanssa näistä ajoista. Viime viikolla riideltiin tästä asiasta joka ilta. Kuulema kenelläkään muulla ei ole nukkumaanmenoaikaa... Ja se on hänen mukaan ihan peestä. Eniten esikoista tuntuu harmittavan kännykän jättäminen alakertaan nukkumaan mennessä, mutta meidän oli pakko tehdä tällainen ratkaisu ainakin väliaikaisesti, kun pari viikkoa sitten heräsin käymään puolenyön aikaan vessassa ja satuin huomaamaan, että poika oli vielä valveilla.

Ollaanko liian tiukkoja nukkumaan menemisen suhteen? Itse muistan menneeni yläasteella aina kymmenenneltä nukkumaan.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska menee 23, ysi menee milloin haluaa, mutta yleensä viimeistään 23.

Vierailija
2/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna 23, se on kyllä melko aikasin, viikolla toki täytyy asettaa rajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seiska menee sänkyyn 21/21.30, joskus lukee 22 asti. Mennään kaikki ajoissa nukkumaan. Arkena herätys 7.00.

Viikonloppusin ei tarkkaa aikaa, vaihtelee tilanteen mukaan.

Vierailija
4/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimet ei yövy samassa huoneessa

Vierailija
5/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans huomasin seiskaluokkalaisen selaavan puhelinta, kun kävin vessassa joskus klo 2-3 välillä. Sovittiin, että puhelin ei ole yötä lapsen huoneessa. Jos siitä ei voi pysyä erossa, kun havahtuu hereille keskellä yötä, niin pakkohan se on pitää muualla.

Vierailija
6/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasiluokkalainen ei ole koskaan kyseenalaistanut nukkumaanmenoaikojaan :) Olisko ollut 5.lk kun sanoi että 21 on liian aikaisin ja neuvotteli pidennyksen. Arkena käydään peittelemässä 22 ja yleensä on unessa 22.30 mennessä. Herää 6.30.

Pe ja la iltoina mä olen itse jo vähän lipsunut, jos lukee niin en käy huomauttamassa kellosta. Tai saa katsoa leffan loppuun.

Vierailija
7/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasiluokkalainen ei ole koskaan kyseenalaistanut nukkumaanmenoaikojaan :) Olisko ollut 5.lk kun sanoi että 21 on liian aikaisin ja neuvotteli pidennyksen. Arkena käydään peittelemässä 22 ja yleensä on unessa 22.30 mennessä. Herää 6.30.

Pe ja la iltoina mä olen itse jo vähän lipsunut, jos lukee niin en käy huomauttamassa kellosta. Tai saa katsoa leffan loppuun.

Niin se puhelin, se on herätyskellona teinin huoneessa.

Sama

Vierailija
8/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtavat arkena klo 22.30-23. Herätys on 6.45-8.00. Puhelin saa olla huoneessa, koska kuuntelevat musiikkia nukkumaan käydessä eivätkä notku puhelimilla yömyöhään.

Viikonloppuna saavat valvoa ja nukkua niin kuin haluavat, käytännössä 23-00/8.00-10.

Vierailija
9/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v ja 13v lapset. Jos alkaa koulu kahdeksalta, menevät nukkumaan n. klo 21.30. Jos ysin aamu niin 22.

Pe ja la klo 23.30-00. Ei ole ongelmia ollut nukkumaanmenoaikojen kanssa. Puhelin on heillä, mutta jos on ollut ongelmia pysyä poissa siitä yöllä niin olen ottanut yöksi pois.

Vierailija
10/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaikkiaan neljä yläkoululaista teiniä ja kellään ei ole ollut nukkumaanmenoaikaa tai puhelinkieltoa.

Teinisi on oikeassa.

Vierailija
11/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla oleva koulupäivän nukkumaan klo 21.30.

Ja ysillä oleva viimeistään klo 22.

Ei oo tarkoitus että valvominen on joku unelmien täyttymys tai sitä pitää kaiken aikaa tavoitella.

Nuoretkin ovat sanoneet että "mikä idea on valvoo, jos väsyttää"....

No , lomilla ja viikonloppuisin saavat valvoa noin klo 22.30.

Vierailija
12/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset ovat kuitenkin vielä lapsia.

Joten nukkuu klo 21.30.

Kännykät jäävät keittiöön.

Lukio ikäiset menevät nukkumaan vaihtelevasti , riippuu miten on lukuviikko tai aikainen aamu herätys, siis klo 21.30 - 22.30.

Valvominen ei ole hyväksi eikä itse tarkoitus.

Vierailija
13/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden kuluttua niiden pitää ihan itse hoitaa kaikki asiansa. Olisiko aika antaa jo hieman löysiä?

Toisessa ketjussa pohditaan uskaltaako samanikäisiä jättää yksin kotiin muutamaksi vuorokaudeksi.

Vierailija
14/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkkyjä tiukkiksia täällä. Osa käskyttää kuinnlwsta vielä lukiossakin. Ette voi olla tosissanne.

Vierailija
15/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v menee nukkumaan klo 21.00 ja 15vn yritän saada nukkumaan samaan aikaan, mutta ei onnistu.

Vierailija
16/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo meillä nukkumaanmenoaikaa eikä mitään puhelinkieltoa, ellei oo teini hölmöilly. Kyllä musta ainakin vähän tiukkaa on ton ikäselle. Toi koulu aika kuitenkin ihan hyvä jo harjotella tota omasta elämästä vastuun ottoa. Kyllä meillä ainakin noi on ihan ite oppinut menee viikkosin ajoissa nukkuu. Viikonloppusin kyllä valvovat, mutta herätys on viimeistään kymmeneltä aamulla

Vierailija
17/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan järkkyjä tiukkiksia täällä. Osa käskyttää kuinnlwsta vielä lukiossakin. Ette voi olla tosissanne.

Minä olen tiukka nukkumaanmenoaikojen kanssa, koska nuoret tarvitsevat unta enemmän kuin aikuiset. Se on tulevaisuuden kannalta hyväksi. Omat lapseni eivät ole asiasta kovin kapinoineet, muutaman kerran siitä valittaneet, viimeksi ehkä vuosi sitten. Tykkäävät kuitenkin nukkua ja ymmärtävät kuinka karmeata lyhyillä unilla on olla koulussa.

Vierailija
18/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä

Vierailija
19/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska menee sänkyyn 22-00. Puhelin on mukana. Joskus valvoo aamuyöhön, joskus nukahtaa heti. Pärjää loistavasti koulussa. Ei siis sääntöjä tuon suhteen.

Vierailija
20/54 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14v poika.

Kännykkä yöpyy teinin huoneessa. Tai ainakin olettaisin, hänen puhelimensahan se on, pitäkööt missä lystää.

Viikonloppuisin valvokoot vaikka koko yön jos sille tuntuu. Kouluaamuina ei varsinaisesti ole nukkumaanmenoaikaa, joskus valvoo myöhempään joskus lyhyempään. Huomautetaan vähän jos alkaa olemaan joka aamu aivan tööt. On kyllä hyvin tajunnut itsekin, että nyt on tullut vähän turhan pitkään valvottua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan