Uusi naapuri tupakoi parvekkeella
Uusi naapuri tupakoi parvekkeella ja kun kerroin, että savu tulee asuntooni hän voi mielestään jatkaa tapaansa. Mikä avuksi?
Kommentit (39)
Miksi Suomessa tupakointi on noin karmea asia? Mulla ei ole ikinä haitannut.
Enemmän mua häiritsee humalaiset.
Naapureikseni ota ennemmin vaikka ketjupolttajia kuin näitä, jotka juo joka viikonloppu ja viikollakin. Enemmän niistä on haittaa ja häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri voi polttaa parvekkeella, ellei vuokrasopimuksessa ole parvekkeella tupakointia kielletty.
Nykyisin uudet talot ovat täysin savuttomia, ei edes parvekkeella saa polttaa.
Tupakointi alue, on merkitty johonkin osaa pihaa, kaukana ulko-ovesta ja asuntojen ikkunoista ja parvekkeista.
Ooh olisipa luksusta asua tämmösessä uudessa talossa jossa ei naapurit saa polttaa parvekkeella. :) Ärsyttää kun vaunulenkin jälkeen vauvaa ei voi jättää nukkumaan vaunuihin parvekkeelle kun naapurista tulee hirveä käry..
Vierailija kirjoitti:
onko parveketupakointi kielletty taloyhtiössänne?
Jos ei ole niin alat varmaan ajamaan asiaa?
Ei ilmeisesti ole kielletty. Olen vuokralainen. Uusi naapuri osti asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti ole kielletty. Olen vuokralainen. Uusi naapuri osti asunnon.
Sitten et voi asialle mitään. 🤷♀️
Olettepa ilkeitä ! Antakaa kessuttaa.Laita ovet kiinni ja pidä suus kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri voi polttaa parvekkeella, ellei vuokrasopimuksessa ole parvekkeella tupakointia kielletty.
Tupakointi alue, on merkitty johonkin osaa pihaa, kaukana ulko-ovesta ja asuntojen ikkunoista ja parvekkeista.Ooh olisipa luksusta asua tämmösessä uudessa talossa jossa ei naapurit saa polttaa parvekkeella. :) Ärsyttää kun vaunulenkin jälkeen vauvaa ei voi jättää nukkumaan vaunuihin parvekkeelle kun naapurista tulee hirveä käry..
Miten hirveä se käry on? Kuinka kauan ,Koko päivän?
Ei edes tupakansavu häiritse yhtä paljon kuin vihainen naapuri.Voi keksiä mitä tahansa että joudut muuttamaan.
Ärsyttävä käry. Jää tunniksi leijailemaan asuntoon aina kun siellä poltetaan.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi alue, on merkitty johonkin osaa pihaa, kaukana ulko-ovesta ja asuntojen ikkunoista ja parvekkeista.Ooh olisipa luksusta asua tämmösessä uudessa talossa jossa ei naapurit saa polttaa parvekkeella. :) Ärsyttää kun vaunulenkin jälkeen vauvaa ei voi jättää nukkumaan vaunuihin parvekkeelle kun naapurista tulee hirveä käry..
Miten hirveä se käry on? Kuinka kauan ,Koko päivän?
No haiseehan se tupakan savu nyt aivan saatanan pahalta. Kaksi ilmeisesti työtöntä henkilöä ramppaa jatkuvasti yötä päivää tupakalla.
Heitin parveketupakoijaa vesi-ilmapallolla! Rumasti rääkäisi kun säikähti. Ei nähnyt mistä parvekkeelta heitettiin 😅
Vierailija kirjoitti:
Teet sille heti alussa selväksi pelin hengen ennenkuin ehtii liikaa kotiutua yhtiöön.
Mikäli ei itse usko laita asiallinen viesti isännöitsijälle sisään tulevasta tupakansavusta ja pyyntö toimenpiteistä miten sen voisi saada loppumaan.
Ei kenenkään tarvitse vasten tahtoaan joutua passiivisesti tupakoimaan.
Juu, mikäli aisia pitkittyy niin se mutkistuu. myöhemmin valitettuna alkaa äkertämään, että miten se nyt muka on alkanut häiritsemään, kun ei ennenkään ole häirinnyt.
Heti huomenna asialle hopi hopi.
Meillä kävi meluongelman mukanaan tuoneiden muuttajien kanssa kun ei heti puututtu, niin hankala myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jälkikäteen sitä on mahdotonta muuttaa. Tästä on Korkeimmanoikeuden ennakkopäätös olemassa. Sitä ei myöskään voi taloyhtiö kieltää koska kotonaan saa tupakoida niin paljon kun haluaa (ellei vuokrasopimuksessa ole kieltoa mutta omistusasunnossa voi laatia omat säännöt) ja siihen riittäisi että polttaa sisällä parvekkeenovi auki ja puhaltaa savut sinne.
Ei voisi rehellisesti vähempää kiinnostaa polttaako joku vai ei sillä se on jokaisen oma henkilökohtainen asia, mutta jokaisella tulee olla oikeus raikkaaseen ja puhtaaseen ilmaan omassa kodissaan.
Vierailija kirjoitti:
Isännöitsijälle ilmoitus. Itse sain juuri pari tupakoitsijaa lopettamaan lasten leikkipaikalla ja pihassa tupakoinnin.
Isänöitsiöillä on netti sivut kaikilla oli kyse vuokra asunot tai omistusasunot. Sinne vaan ilmoitus. Meillä Heka-Kontula on ympäristö lautakunta tai mikä nimike.Käsitelyssä tupakointi kiellot taloihin. Koska vanhat asukaat saa tupakoida,uudet ei. Jotta tasa arvo saadan taloihin kokonaan tupakointi kielto.Härkein oli mies valitti muiden tupakointi,salli kuitenkin vieraidensa ja lähisuvun tupakoida parveke.Röyhkeyden huippu. Jatkaa sitä mutta lopuu aivan varmasti kun kevät vimeistän kesä tulle se päätös kaikille kielto tupakointi parveke yhteiset tilat ja piha!
Te perkeleen nikotiininarkkarit ette polta. Tai kärsitte seuraukset, senkin röökilutkat.
Ihanaa asua omakotitalossa. Mulla on 4 tuhkakuppia pitkin tonttia.
No ap, miksi toi naapurisi ei polttaisi parvekkeella tupakkaa, ellei sitä ole taloyhtiössä täysin kiellety.
Ja ellei ole kielletty, hän ikävä kyllä, kiskoa niitä savukkeitaan parvekkeellaan.
Ja siihen sinä et yksittäisenä asukkaana voi yhtään mitään. Ei riitä se, että valitat tupakan hajusta tai leijailevasta savusta ym.
Täytyy olla todelliset kriteerit, joilla parvekkeilla polttaminen voidaan kieltää, ja tupakointi kielto parvekkeilla on saatu jopa useissa taloyhtiössä että vuokra-asunto yhtiössä läpi, toisinaan.
Itse ne polta, mutta joissakin aikaisimmissa eri asunoissa, missä ole työni vuoksi joutunut asumaa lähes ympäri Suomen, olen tuon parveekkeella polttamisen kokenut.
Toisia se häiritsee enemmän, toisia ei ollenkaan. Minua tilapäisenä asukkaana tupakointi parvekkeeilla ei koskaan häirinnyt, koska minulla ei juuri ollut aikaa parveketta käyttää ja vkonloput ja lomat olin aina poissa asunnosta.
Vaan sen tiedän tarkasti, että yhä useimmissa uusissa sekä asumisoikeus- että vuokra-asunnoissa ja talotyhtiöissä, on tupakointi parvekkeillta kielletty täysin.
Se ilmoitetaan jo sillon kun vuokra-asumisoikeus sopimus tehdään.
Yleensä nää talonomistajat /yhtiöt kuitenkin merkitsevät talon alueelle paikan, jossa saa käydä tupakoimassa. Sen paikan täytyy kuitenkin olla tietyn määrän päässä talon ulko-ovesta sekä asukkaiden asuntojen ikkunoiden alapuolelta.
En oo vielä tähän ikään mennessä omitanut omistusasuntoa mistään taloyhtiöstä, joten omistusasunoten tupakointi määräyksistä ei itselläni ole mitään tietoa.
Mutta olen aivan varma siitä, että kaikkiin niihin taloyhtiöihin ja vuokrataloihin ym. joissa parveketupakointi kielto on, suuria määriä asukkaita jotka haluavat savuttomiin taloihn asumaan-