Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko farmaseutteja? Jos lääkekoko on loppu mutta.....

Vierailija
13.02.2022 |

lääkäri sanoi että saan sen silti apteekista niin miten? Esim. koko 30 mutta tarvitsen 35 niin saanko loput jossain annospusseissa vai miten?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tilanteesta, apteekista ja lääkkeestä. Jos hoidon toteuttamiseksi on tarkoituksenmukaista määrä johon ei ole juuri sopivaa pakkauskokoa, joko lääkäri määrää suuremman määrän tai apteekissa jaetaan normipakkauskoon lisäksi loput tabletit mukaan. T. Farmaseutti

Vierailija
2/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän tilanteesta, apteekista ja lääkkeestä. Jos hoidon toteuttamiseksi on tarkoituksenmukaista määrä johon ei ole juuri sopivaa pakkauskokoa, joko lääkäri määrää suuremman määrän tai apteekissa jaetaan normipakkauskoon lisäksi loput tabletit mukaan. T. Farmaseutti

Kiitos vastauksesta. Kyse on pysyvästä lääkkestä jonka nykyinen lääkekoko on loppu mutta rinnakkaisvalmiste ei toiminut. Halusin vanhan lääkkeen ja lääkäri kirjoittikin sen minulle mutta ei isompana kokona. Hän sanoi että saan sen apteekista samana kokona kuin ennenkin mutta voin joutua maksamaan siitä jotain lisää? Eli apteekissako sitten hajotetaan joku paketti ja sieltä mulle se viitisen tabua jotenkin annetaan pusseisas tms. mukaan? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne apteekkarin ja kysy.

Vierailija
4/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne apteekkarin ja kysy.

Menen tietenkin mutta mietin osataanko tämä homma joka apteekissa vai pitääkö suosilla esim. Yliopiston apteekkiin eikä johonkin pieneen.

Vierailija
5/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Kyse on pysyvästä lääkkestä jonka nykyinen lääkekoko on loppu mutta rinnakkaisvalmiste ei toiminut. Halusin vanhan lääkkeen ja lääkäri kirjoittikin sen minulle mutta ei isompana kokona. Hän sanoi että saan sen apteekista samana kokona kuin ennenkin mutta voin joutua maksamaan siitä jotain lisää? Eli apteekissako sitten hajotetaan joku paketti ja sieltä mulle se viitisen tabua jotenkin annetaan pusseisas tms. mukaan? ap

No jos on pysyvä lääke, niin silloin olisi tarkoituksenmukaista määrärä suurempi määrä, itse farmaseuttina soittaisin lääkärille ja pyytäisin sitä. Toki riippuu lääkkeestä, mutta en näkisi järkeä alkaa jakamaan 5 tablettia, jos on tiedossa, että lääkitys jatkuu.

Mutta kyllä apteekissa voidaan tarvittaessa jakaa annospussiin toisesta palkkauksesta, mutta loput jää apteekin tappioksi. T. Se sama farmaseutti

Vierailija
6/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on pysyvä lääke, niin silloin olisi tarkoituksenmukaista määrärä suurempi määrä, itse farmaseuttina soittaisin lääkärille ja pyytäisin sitä. Toki riippuu lääkkeestä, mutta en näkisi järkeä alkaa jakamaan 5 tablettia, jos on tiedossa, että lääkitys jatkuu.

Mutta kyllä apteekissa voidaan tarvittaessa jakaa annospussiin toisesta palkkauksesta, mutta loput jää apteekin tappioksi. T. Se sama farmaseutti

Kiitos nyt on kyse sellaisesta lääkkeestä johon ei haluta antaa kerralla isompaa kokoa. Harmi että tuo tulee sitten jatkossa jäämään apteekin tappioksi elleivät pistä minulle sivuun näitä vajaita pakkauksia koska haen kuitenkin samasta apteekista näitä jatkossakin tod näk. Ja harmi että lääkkeen normikoko lopetettiin oli ilmeisesti joku lääkeyhtiön taloudellinen juttu tms.

Vierailija
7/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis helpompi vastata tarkemmin jos tietäis mistä lääkkeestä on kyse ja mitä siinä reseptissä lukee? Apteekilla ei siis ole velvollisuutta jakaa yli valmiin pakkauskoon, mutta voi niin tarvittaessa tehdä. T. Se sama farmaseutti

Vierailija
8/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jakaisi, jos siis on määrätty 35 tablettia ja markkinoilta löytyy sitä pienempi paketti.

t.farmaseutti

Vierailija
9/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jakaisi, jos siis on määrätty 35 tablettia ja markkinoilta löytyy sitä pienempi paketti.

t.farmaseutti

Jos on määrätty 35 tablettia ja markkinoilta löytyy vain reippaasti isompi paketti, soittaisin lääkärille, että voiko määrätä sitä sen koon, joka on olemassa, paitsijos kyseessä kolmiolääke, niin silloin yleensä jaetaan pienempikin.

Sama

Vierailija
10/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta joutuu maksamaan jotain extraa?

Vierailija
11/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuosta joutuu maksamaan jotain extraa?

No tietty niiden ylimääräisten tablettien kappalehinnat ja jakamisesta aiheutuva työ.

Vierailija
12/12 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t.farmaseutti

Turha alapeukuttaa, tämä on fimean ohje. Lääkkeet on pyrittävä aina toimittamaan niiden alkuperäispakkauksissa.