Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuksen uusi trendi

Vierailija
26.06.2015 |

Hei, onko uusin trendi, ettei sairaita oteta enää vastaan!? Terkkarin puhelinpalvelun yhteenveto: jos ei ole allergiaa tai kovaa kuumetta ja flunssa kestänyt vastaa 4 päivää, ei tarvitse edes sairaanhoitajan potilasta katsoa. Mulla on siis harvinaisen raju nuha (ollut elämässä ennenkin) joka ärsyttää silmiä / kyynelkanavia niin, että se on täyttä helvettiä. Ärsytys niin kova, että kyyneleitä vuotaa sekä silmistä että nenästä, turvonnut ja valoa ei kestää. On ollut elämässä ennenkin ja tiedän reseptilääkkeen, joka siihen auttaa. Kas kun sitä ei saa, koska terkkari ei vaivaudu edes vastaanottamaan. Suositellaan nenän pyyhkimistä hellästi vanutupsulla ja suolavettä. (Luojan kiitos, enpä itse olisi keksinyt!!). Enintään harmittaa, että tuo on todella loukkaavaa. Onko muilla käynyt vastaavaa? Yleensä en edes menee flunssan takia lääkäriin mutta jos on mahdotton olo, silloin harvoin olisi pakko päästää jotta saisi sen reseptilääkkeen, joka auttaa. 

Tilanne on siis se, et jos on jotain poikkeavaa ja "ylipätevä ja ylikokenut" sairaanhoitaja ei sitä tajuaa, hoitoa et saa. En voi muuta kun itkeä. Ovatko terkkarit ikinä mistään vastuussa ja miksi maksetaan veroja (kuulemma maksamme, jotta mm saamme HUIPPUTASON terveyshoitoa).

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuttua! Lapsen korvatulehdus hoidetaan kotona 3 x päivässä buranaa ja kolmen päivän kuuri. Sitten voi varata lääkärin. Keuhkoputkentulehdus paranee itsestään, muista tuplata astmalääkkeet. Poskiontelotulehdus hoidetaan kotona nenäkannulla... Haavoja ei tarvitse ommella vaan teipataan kotona haavateipillä.

Näin meillä...

Vierailija
42/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:45"]Mulla kävi tänään ensimmäisen (!) kerran niin. Olen todella kipeä, kävin lääkärissä ti ja pyysi tulemaan tänään näytille, jos tauti ei helpota. Olo on huonompi, soitin aamulla, ja hoitaja puhelimessa oli eri mieltä lääkärin kanssa. Aika hämmentävää. Menen sitten ruuhkauttamaan päivystystä. Mutta yleensä olen saanut hoitoa.
[/quote]

Tossa tilanteessa kannattaa pysyä tiukkana ja sanoa, että lääkäri ohjeistanut ottamaan yhteyttä mikäli olo heikkenee. Jotkut hoitajat nyt vaan kuvittelevat olevansa lääkäreitä viisaampia. Niille kannattaa haistattaa pitkät.
[/quote]
Joo. Mutta olin valvonut koko yön, kun henkeä ahdistaa, yskin ja tuntuu että happi loppu jne. En ollut oikein voimissani väittämään vastaan. Mulla siis keuhkoputkentulehdus, joka ilmeisesti edennyt keuhkokuumeeksi. Olo on sama kuin viimeksi, kun kävi näin.

Puhuin mun lääkäriäidin kanssa, ja menen nyt sinne. Tunti junassa. Vie mut sitten siellä päivystykseen tarvittaessa. Onneksi on äiti <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:45"]Mulla kävi tänään ensimmäisen (!) kerran niin. Olen todella kipeä, kävin lääkärissä ti ja pyysi tulemaan tänään näytille, jos tauti ei helpota. Olo on huonompi, soitin aamulla, ja hoitaja puhelimessa oli eri mieltä lääkärin kanssa. Aika hämmentävää. Menen sitten ruuhkauttamaan päivystystä. Mutta yleensä olen saanut hoitoa.
[/quote]

Tossa tilanteessa kannattaa pysyä tiukkana ja sanoa, että lääkäri ohjeistanut ottamaan yhteyttä mikäli olo heikkenee. Jotkut hoitajat nyt vaan kuvittelevat olevansa lääkäreitä viisaampia. Niille kannattaa haistattaa pitkät.
[/quote]
Joo. Mutta olin valvonut koko yön, kun henkeä ahdistaa, yskin ja tuntuu että happi loppu jne. En ollut oikein voimissani väittämään vastaan. Mulla siis keuhkoputkentulehdus, joka ilmeisesti edennyt keuhkokuumeeksi. Olo on sama kuin viimeksi, kun kävi näin.

Puhuin mun lääkäriäidin kanssa, ja menen nyt sinne. Tunti junassa. Vie mut sitten siellä päivystykseen tarvittaessa. Onneksi on äiti <3
[/quote]

Todellakin onneksi sulla on äiti joka haluaa auttaa. :)
Toista se on meikäläisellä esim.
Ja joo, jos se on keuhkokuumeeks menny, niin se tosiaan vaatii jo lääkärikäynnin ehdottomasti.
Toivottavasti paranet pian! :)

Vierailija
44/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:54"]Mikä lääke ap sua auttaa?
[/quote]

Ihmeellistä, ap ei haluakaan paljastaa maagista lääkettään mikä poistaa flunssan sormia napsauttamalla. ;)

Vierailija
45/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että ap haluaa Duactia. Mutta kannattaa kokeilla nenäsumutteita ja allegialääkkeistäkin voi olla apua. 

Vierailija
46/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:26"]Veikkaisin että ap haluaa Duactia. Mutta kannattaa kokeilla nenäsumutteita ja allegialääkkeistäkin voi olla apua. 
[/quote]

Samaa itsekin mietin, vaan sitäkään ei hirveämmin kannattaisi popsia. Ei ole järin terveellistä.

Vierailija
47/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:26"]Veikkaisin että ap haluaa Duactia. Mutta kannattaa kokeilla nenäsumutteita ja allegialääkkeistäkin voi olla apua. 
[/quote]
Kumma, ettei Duact järjestynyt puhelimessa, jos sitä on aikaisemminkin ollut. Olisi tarvinnut vain reseptin.

Vierailija
48/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:26"]Veikkaisin että ap haluaa Duactia. Mutta kannattaa kokeilla nenäsumutteita ja allegialääkkeistäkin voi olla apua. 
[/quote]
Kumma, ettei Duact järjestynyt puhelimessa, jos sitä on aikaisemminkin ollut. Olisi tarvinnut vain reseptin.
[/quote]

Mitä sillä Duactilla tekemään? Siinä on kortisonia, jota löytyy esim kyytableteista. Siinä on myös antihistamiinia jota löytyy no vaikkapa Heinixistä. Kumpaakin saa käsikauppatavarana apteekista.
Mut edelleen tavallinen flunssa kestää pari päivää ja se on ohi sillä. Miksi syömään lääkkeitä, kun sairastamalla oma vastustuskykykin paranee?

Vierailija
49/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:26"]Veikkaisin että ap haluaa Duactia. Mutta kannattaa kokeilla nenäsumutteita ja allegialääkkeistäkin voi olla apua. 
[/quote]

Samaa itsekin mietin, vaan sitäkään ei hirveämmin kannattaisi popsia. Ei ole järin terveellistä.
[/quote]
Mikä siinä nyt on niin epäterveellistä? Ennen näitä käyttörajoituksia, söin monena vuonna koko kesän Duactia. Ei ongelmia. Ei se pseudoefedriini mitään myrkkyä ole.

Vierailija
50/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoislääkärin terveiset oli, että Duact ei auta flunssaan, vaan pahentaa, sillä huomaatkos että elimistösi pyrkii sillä nuhalla ja nenänvaluttamisella eroon taudinaihettajista? Duactilla kun vedät niin tämä prosessi pysähtyy ja seuraavaks vuotaa sitten veri ohentuneista limakalvoista. 

Vierailija
51/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:34"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:26"]Veikkaisin että ap haluaa Duactia. Mutta kannattaa kokeilla nenäsumutteita ja allegialääkkeistäkin voi olla apua. 
[/quote]
[/quote]

Mitä sillä Duactilla tekemään? Siinä on kortisonia, jota löytyy esim kyytableteista. Siinä on myös antihistamiinia jota löytyy no vaikkapa Heinixistä. Kumpaakin saa käsikauppatavarana apteekista.
Mut edelleen tavallinen flunssa kestää pari päivää ja se on ohi sillä. Miksi syömään lääkkeitä, kun sairastamalla oma vastustuskykykin paranee?
[/quote]
Duactissa kortisonia? Huokauss. Miksi kommentoida, kun on asioista ihan pihalla?

Vierailija
52/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu homma menee näin. Asun siis HML. Mulla astma, operoidut nenä ja otsaontelot, duactista rytmihäiriö. Soitin terkkariin 10 yli 8. ei voi jonottaa, hoitajamme soittaa takaisin. Soittaa puoli 11, voi voi, ei ole akuuttiaikoja. Minnekö menisin? Mene yksityiselle. Olen opiskelija, tukia jäljellä 30, ei pysty. No, sitten sairaalaan. Soitan päivystykseen: juu, ei me kuule tollasia poskiontelontulehduksia täällä hoideta. Lainasin rahat parin päivän päästä mammalta; yksityiselle-> huuhtelut poskionteloihin, viljelyssä sieni, ei auta antibinootti, keuhkoissa rahinat, astma huonossa jamassa, otettava keihkokuvat, lähetkö taksilla vai ampulla osastolle? Merci, oli lyömätön keikka tossa vuos sit, ah.

Vierailija
53/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:43"]erikoislääkärin terveiset oli, että Duact ei auta flunssaan, vaan pahentaa, sillä huomaatkos että elimistösi pyrkii sillä nuhalla ja nenänvaluttamisella eroon taudinaihettajista? Duactilla kun vedät niin tämä prosessi pysähtyy ja seuraavaks vuotaa sitten veri ohentuneista limakalvoista. 
[/quote]
Ok. No mulle on erikoislääkäri sanonut, että voi sitä joskus ottaa, jos tosi paha nuha ja silmät vuotaa. Että ei se haittaa.

Vierailija
54/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:51"]Mikähän helvetti nykyään on ihmisten ongelmana, jos tavallista flunssaakaan ei haluttaisi sairastaa vaan teollisia lääkkeitä vingutaan melkein jo paperihaavoihinkin.
Saakeli sairastakaa niitä flunssia, ei ne teitä tapa! Ja normi flunssa tosiaan kestää sen muutaman päivän, jos tulee jälkitauteja niin sitten voi oman harkinnan mukaan mennä lekuriin.
Mut voi hyvää päivää tätä nykytyyliä! Kun kerran aivastetaan olla juoksemassa lääkäriin hakemaan reseptilääkkeitä ja jotkut jopa ambulanssia soittelee flunssan takia. Hohhoijaa!
Ja sit itketään ku ei päästäkää ambulanssilla lääkäriin tai hoitajakaan jaksa kuunnella nuhanenän kitinöitä alkuflunssassa.
[/quote]
Niin, minä sairastin kuusi viikkoa kovaa yskää, jonka takia en voinut nukkua kuin istuallaan torkkumalla. Menin sitten yksityiselle ja olikin paha poskiontelotulehdus, johon sitten lääkekuuri. Lääkäri oli hieman äkäinen, olisi pitänyt tulla aiemmin. Eli ilmeisesti ei ihan normiflunssa, vaikka tk:n ajanvarauksessa oltiinkin sitä mieltä että katellaan nyt vielä. Onneksi oli varoja käyttää yksityistä. Pointtini on, että et sinä täällä palstalla pysty päättelemään kuinka sairas ap on ja mikä hänen tilanteensa on. En jaksa uskoa että kukaan vapaaehtoisesti lähtee lääkäriin jonottelemaan. Mutta tilanne on monessa kunnassa tämä, että ei sinne edes pääse.

Vierailija
55/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooo, ihan ku sinne noro- ja räkäepidemian keskelle menis jos ei ois pakko:D kun usein on se asenne, että ihan ku sul mitään olis. Mä en mene lääkäriin, jos ei helvetti soikoon tarvi:D sielhän on kamalaa!

Vierailija
56/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:51"]Mikähän helvetti nykyään on ihmisten ongelmana, jos tavallista flunssaakaan ei haluttaisi sairastaa vaan teollisia lääkkeitä vingutaan melkein jo paperihaavoihinkin.
Saakeli sairastakaa niitä flunssia, ei ne teitä tapa! Ja normi flunssa tosiaan kestää sen muutaman päivän, jos tulee jälkitauteja niin sitten voi oman harkinnan mukaan mennä lekuriin.
Mut voi hyvää päivää tätä nykytyyliä! Kun kerran aivastetaan olla juoksemassa lääkäriin hakemaan reseptilääkkeitä ja jotkut jopa ambulanssia soittelee flunssan takia. Hohhoijaa!
Ja sit itketään ku ei päästäkää ambulanssilla lääkäriin tai hoitajakaan jaksa kuunnella nuhanenän kitinöitä alkuflunssassa.
[/quote]
Niin, minä sairastin kuusi viikkoa kovaa yskää, jonka takia en voinut nukkua kuin istuallaan torkkumalla. Menin sitten yksityiselle ja olikin paha poskiontelotulehdus, johon sitten lääkekuuri. Lääkäri oli hieman äkäinen, olisi pitänyt tulla aiemmin. Eli ilmeisesti ei ihan normiflunssa, vaikka tk:n ajanvarauksessa oltiinkin sitä mieltä että katellaan nyt vielä. Onneksi oli varoja käyttää yksityistä. Pointtini on, että et sinä täällä palstalla pysty päättelemään kuinka sairas ap on ja mikä hänen tilanteensa on. En jaksa uskoa että kukaan vapaaehtoisesti lähtee lääkäriin jonottelemaan. Mutta tilanne on monessa kunnassa tämä, että ei sinne edes pääse.
[/quote]
6 vkoa pahaa yskää.. Kyllä sillä pääsee terveysasemalle samana pvnä. Aiemminkin jo.

Vierailija
57/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:51"]Mikähän helvetti nykyään on ihmisten ongelmana, jos tavallista flunssaakaan ei haluttaisi sairastaa vaan teollisia lääkkeitä vingutaan melkein jo paperihaavoihinkin.
[/quote]
[/quote]
6 vkoa pahaa yskää.. Kyllä sillä pääsee terveysasemalle samana pvnä. Aiemminkin jo.

[/quote]
Heh, no ei vain todellakaan päässyt. Kyllä se yksityinenkin lekuri ihmetteli.

Vierailija
58/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen nämä joka nuhaan lääkearsenaalin vaativat ovat jatkuvasti kipeinä... Mitä enemmän porukka vetää lääkkeitä sitä enemmän myös sairastellaan kaikenlaisia pikkutauteja. Lääkearsenaali-ihmisten oma kroppa ei opi ollenkaan vastustamaan pöpöjä ja hoitamaan pieniä tauteja pois päiviltä.

Vierailija
59/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HETKONEN! EN NYT OIKEIN YMMÄRRÄ....? ap, valitat että olet köyhä opiskelija jolla ei varaa yksityslääkäriin....ja aiemmin mainitset että ÄITISI ON SATTUMOISIN......LÄÄKÄRI????? Olenko minä nyt ainoa joka ei niinku IHAN YMMÄRRÄ?  MITÄ IHMEEN PASKAA SINÄ PIKKU PIMU OIKEIN VALEHTELET!?? ET siis saa lääkäriltä apua tai reseptiä nuhaasi, mutta silti OMA ÄITISI ON LÄÄKÄRI? onko hän feikkihuijarilääkäri kenties kun ei osaa yhtä puhelinreseptiä kirjottaa sun apteekkiin, eli luuri käteen ja oireittes perusteella soittaa apteekkiin????

Tää on just tätä. etuoikeutettu kansanosa tunkee julkiselle puolelle hoitoon ja inisee kun ei pääse, ja samaan aikaan miljonääriäitis joka on lääkäri ja tienannu taatusi pari milliä sairaiden selkänahasta, ei maksa sua joko toiselle lääkärille eikä myöskään itse auta lastaan???? taitaa olla mulla kuumetta kun nää jutut menee niin sekaviksi päivä päivältä täällä!

Vierailija
60/70 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]Hei, onko uusin trendi, ettei sairaita oteta enää vastaan!? Terkkarin puhelinpalvelun yhteenveto: jos ei ole allergiaa tai kovaa kuumetta ja flunssa kestänyt vastaa 4 päivää, ei tarvitse edes sairaanhoitajan potilasta katsoa. Mulla on siis harvinaisen raju nuha (ollut elämässä ennenkin) joka ärsyttää silmiä / kyynelkanavia niin, että se on täyttä helvettiä. Ärsytys niin kova, että kyyneleitä vuotaa sekä silmistä että nenästä, turvonnut ja valoa ei kestää. On ollut elämässä ennenkin ja tiedän reseptilääkkeen, joka siihen auttaa. Kas kun sitä ei saa, koska terkkari ei vaivaudu edes vastaanottamaan. Suositellaan nenän pyyhkimistä hellästi vanutupsulla ja suolavettä. (Luojan kiitos, enpä itse olisi keksinyt!!). Enintään harmittaa, että tuo on todella loukkaavaa. Onko muilla käynyt vastaavaa? Yleensä en edes menee flunssan takia lääkäriin mutta jos on mahdotton olo, silloin harvoin olisi pakko päästää jotta saisi sen reseptilääkkeen, joka auttaa. 

Tilanne on siis se, et jos on jotain poikkeavaa ja "ylipätevä ja ylikokenut" sairaanhoitaja ei sitä tajuaa, hoitoa et saa. En voi muuta kun itkeä. Ovatko terkkarit ikinä mistään vastuussa ja miksi maksetaan veroja (kuulemma maksamme, jotta mm saamme HUIPPUTASON terveyshoitoa).
[/quote]

Tämähän on ihan normaalia nykyään. Suuri haaste on päästä hoitajan ohi. Lääkärithän hoitavat mielellään, kun vaan sinne asti pääsee. Vaivat on valitettavasti pakko liioitella, jotta pääsisi lääkärille. Käsittämätöntä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän