Terveyskeskuksen uusi trendi
Hei, onko uusin trendi, ettei sairaita oteta enää vastaan!? Terkkarin puhelinpalvelun yhteenveto: jos ei ole allergiaa tai kovaa kuumetta ja flunssa kestänyt vastaa 4 päivää, ei tarvitse edes sairaanhoitajan potilasta katsoa. Mulla on siis harvinaisen raju nuha (ollut elämässä ennenkin) joka ärsyttää silmiä / kyynelkanavia niin, että se on täyttä helvettiä. Ärsytys niin kova, että kyyneleitä vuotaa sekä silmistä että nenästä, turvonnut ja valoa ei kestää. On ollut elämässä ennenkin ja tiedän reseptilääkkeen, joka siihen auttaa. Kas kun sitä ei saa, koska terkkari ei vaivaudu edes vastaanottamaan. Suositellaan nenän pyyhkimistä hellästi vanutupsulla ja suolavettä. (Luojan kiitos, enpä itse olisi keksinyt!!). Enintään harmittaa, että tuo on todella loukkaavaa. Onko muilla käynyt vastaavaa? Yleensä en edes menee flunssan takia lääkäriin mutta jos on mahdotton olo, silloin harvoin olisi pakko päästää jotta saisi sen reseptilääkkeen, joka auttaa.
Tilanne on siis se, et jos on jotain poikkeavaa ja "ylipätevä ja ylikokenut" sairaanhoitaja ei sitä tajuaa, hoitoa et saa. En voi muuta kun itkeä. Ovatko terkkarit ikinä mistään vastuussa ja miksi maksetaan veroja (kuulemma maksamme, jotta mm saamme HUIPPUTASON terveyshoitoa).
Kommentit (70)
Siis mitä helv? Äitisi on lääkäri? Pyydä se resepti häneltä, voi pyhä yksinkertaisuus.
Harmittaa, että niin helposti syytellään hoitajia (tai usein lääkäriäkin) tälläisistä tilanteista. Kohdistakaa vihanne sinne ylemmälle tasolle, joka rajaa budjetin niin alas, ettei vaan kyetä hoitamaan ihan kaikkia! Siihen ei yksikään hoitaja keinoa keksi.
Surullinen fakta vaan tänä päivänä on, että jos suinkin selviät ilman lääkärikäyntiä niin ei auta kun jäädä kotiin ennen kuin päättäjät vihdoin saavat jotain järkeä tähän touhuun.
Päivystyksessä muuten ollaan myös näreissään, jos sinne tullaan 3-6 viikkoa kestäneen vaivan kanssa, sillä silloin yleensä voidaan odottaa se pari päivää lisää sitä ajanvarauksesta tilattua vastaanottoa. Harmi vaan, että nämäkin ajat ovat kiven alla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:11"]HETKONEN! EN NYT OIKEIN YMMÄRRÄ....? ap, valitat että olet köyhä opiskelija jolla ei varaa yksityslääkäriin....ja aiemmin mainitset että ÄITISI ON SATTUMOISIN......LÄÄKÄRI????? Olenko minä nyt ainoa joka ei niinku IHAN YMMÄRRÄ? MITÄ IHMEEN PASKAA SINÄ PIKKU PIMU OIKEIN VALEHTELET!?? ET siis saa lääkäriltä apua tai reseptiä nuhaasi, mutta silti OMA ÄITISI ON LÄÄKÄRI? onko hän feikkihuijarilääkäri kenties kun ei osaa yhtä puhelinreseptiä kirjottaa sun apteekkiin, eli luuri käteen ja oireittes perusteella soittaa apteekkiin????
Tää on just tätä. etuoikeutettu kansanosa tunkee julkiselle puolelle hoitoon ja inisee kun ei pääse, ja samaan aikaan miljonääriäitis joka on lääkäri ja tienannu taatusi pari milliä sairaiden selkänahasta, ei maksa sua joko toiselle lääkärille eikä myöskään itse auta lastaan???? taitaa olla mulla kuumetta kun nää jutut menee niin sekaviksi päivä päivältä täällä!
[/quote]
Vedähän vähän henkeä ja opettele lukemaan. Lääkärin lapsi ei ole ap.
ei kun sen äitillä ei ole varaa maksaa köyhää lastaan hoitoon. ovat niin köäyhiä. kerättäiskö lahjoitus perheellensä?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:45"]
Ööh. Sulla siis raju nuha ja silmät vetistää samalla? Oi voi, enpäs ole tajunnut tuommosen olevan syy hakeutua terpparille. Mulla AINA flunssassa on tommonen kausi, joka kestää sen päivästä kolmeen päivään, jonka jälkeen tulee muita oireita. Mitä tommoseen haluaisit hoitoa? Hoitajanko pitäisi päätäsi vähän silitellä ja voivotella sun kurjaa oloas? Vittu se on TAVALLINEN FLUNSSA!!! Kyllä sä sen kanssa kestät sen pari päivää helposti. Otat kattos vähän vaikka Buranaa ja olet levossa.
[/quote]
Minulla kestää flunssat poikkeuksetta vähintään 4 viikkoa, haen suosiolla lääkkeeni yksityiseltä vaikka se maksaakin. Kerran ovat suostuneet ottamaan terveyskeskukseen, kun yksityislääkäri vaati keuhkokuvien ottamista parin tehottoman ab-kuurin jälkeen. Ei varmasti anneta lääkäriaikaa muutaman päivän flunssan vuoksi terveyskeskuksesta, mutta lompakkoa laihduttaen...
Voi hyvät ihmiset, älkää ihan oikeasti liioitelko vaivojanne! Eikö omatunto kolkuta, kun joku pahemmin sairas, mutta rehellisesti oireistaan kertonut ei teidän takianne pääse lääkäriin??
Ottaa rakkaat myös huomioon, että joissain terveysasemilla on oikeasti erittäin huono lääkäritilanne, hoitoon haluavia voi olla moninkertaisesti enemmän kuin mitä lääkärit/hoitajat voivat ottaa vastaan. Se että lääkäri hoitaa sinun flunssaasi, joka varmasti on ikävä, mutta menee ohi sairastamalla sekä apteekin käsikauppatavaroilla on pois sellaiselta ihmiseltä, joka oikeasti tarvitsee sitä aikaa.
Ja se että sinun käyntisi lääkärin luona vie sen muutaman minuutin ei tarkoita että lääkäri saa asian hoidettua niin nopesti. Jokainen käynti pitää kirjata/sanella tarkasti käynnin jälkeen. Eli lääkärin työ ei lopu siihen kun sinä poistut huoneesta.
Ikävä kyllä, on tutkittu että noin 40% päivystyspotilaista ei ole päivystyksen tarpeessa. Sen takia oikeasti sairaat odottavat. Päivystyksessä toimitaan tiettyjen kriteereiden ( triage + käypä hoito) mukaan, ei "musta tuntuu" tai pärstäkertoimen mukaan. Tätä on joidenkin ihan mahdoton käsittää. Jonkun nuhapotilaan hoito viivyttää aina oikeasti sairaan arviointia.
T. päiv. sh
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:40"]
Oireet kannattaa aina liioitella, lisätä kipeät korvat ja hengenahdistus. Mielellään myös oksentelu, pahoinvointi ja sydänoireet. Silloin on pieni mahdollisuus päästä hoitajan puheille. Säästösyistä nyt sanotaan puhelimessa, että ei ole paha juttu, kärsi rauhassa kotona.
[/quote]
Just siksi sinne ei pääse kun ihmiset valehtelee oireensa pahemmiksi ja ne ammattilaiset huomaa että valehtelette. Ei ole koskaan ollut vaikeksia päästä vastaanotolle kun olen apua tarvinnut, enkä ole koskaan valehdelllut tai liioitellut oireita.
Sitä saa mitä tilaa, luulosairaat voivat hakeutua valelääkärille.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:37"]
Hei, onko uusin trendi, ettei sairaita oteta enää vastaan!? Terkkarin puhelinpalvelun yhteenveto: jos ei ole allergiaa tai kovaa kuumetta ja flunssa kestänyt vastaa 4 päivää, ei tarvitse edes sairaanhoitajan potilasta katsoa. Mulla on siis harvinaisen raju nuha (ollut elämässä ennenkin) joka ärsyttää silmiä / kyynelkanavia niin, että se on täyttä helvettiä. Ärsytys niin kova, että kyyneleitä vuotaa sekä silmistä että nenästä, turvonnut ja valoa ei kestää. On ollut elämässä ennenkin ja tiedän reseptilääkkeen, joka siihen auttaa. Kas kun sitä ei saa, koska terkkari ei vaivaudu edes vastaanottamaan. Suositellaan nenän pyyhkimistä hellästi vanutupsulla ja suolavettä. (Luojan kiitos, enpä itse olisi keksinyt!!). Enintään harmittaa, että tuo on todella loukkaavaa. Onko muilla käynyt vastaavaa? Yleensä en edes menee flunssan takia lääkäriin mutta jos on mahdotton olo, silloin harvoin olisi pakko päästää jotta saisi sen reseptilääkkeen, joka auttaa.
Tilanne on siis se, et jos on jotain poikkeavaa ja "ylipätevä ja ylikokenut" sairaanhoitaja ei sitä tajuaa, hoitoa et saa. En voi muuta kun itkeä. Ovatko terkkarit ikinä mistään vastuussa ja miksi maksetaan veroja (kuulemma maksamme, jotta mm saamme HUIPPUTASON terveyshoitoa).
[/quote]
Miksi et käy yksityisellä lääkärillä hakemassa hoitoa sairauteesi? Etkö arvosta terveyttäsi sen vertaa?