♥SUURPERHEKUUMEILIJAT♥ viikko 39
Kommentit (47)
(En ollutkaan kuullut tuota termiä ennen!)
Meillä kanssa kaksi lasta on saanut alkunsa yhdestä ainoasta yhdynnästä koko kierrossa, ja kuopuksen kohdalla olin ihan varma että ajoitus oli liian myöhäinen. Kun tärppi tuli, tuli mulle vahva tunne että tämän täytyy olla poika (nopea uimari, jotta ehti munasolun luo ajoissa!) :) Ja niinhän tuo olikin poika. Toinen tytöistämme sai alkunsa taas yhdestä kerrasta kauan ennen ovista (n. 5-6 vuorokautta), joten olin silloinkin toivoni jo menettänyt. Sitkeä oli tuo tyttöuimari, joten kyllä minä uskon jollain lailla tuohon sukupuolen ja ajoituksen yhteyteen.
Jos valita saisi, ottaisin ehkä vielä yhden tytön (toki pieni poikakin olisi tosi tervetullut), saisikohan tuon ajoittamalla oikein?! Miten teillä muilla, onko teillä ehdottomasti VAUVAkuume, vai piileekö taustalla toive jommasta kummasta sukupuolesta? Meillä kaksi ekaa tyttöjä ja sitten pojat, joten ehkä siksi toivoisin mieluummin nyt tyttöä (en edes oikein tiedä miksi...).
Nyt aamupuuhiin, kuopus huutelee pinniksestään. (Hauska kun viihdyttävät 4v:n kanssa toisiaan tuolla huoneessaan.) :)
Hilmis ja nelikko
Pari päivää on pitänyt aikast kiirettä niin että en ole tännekään ehtinyt naputella yhtään. Tiistai oltiin reissun päällä koko päivä ja eilen sitten siivoilin oikein innolla kun tänään mulla on meikkikutsut ja pakko on saada koti siistiksi. Tänään täytyy vähän leipoa herkkuja ja toivoa että ystävät pääsevät kutsuille tulemaan.
Vähän olen itsekin ruvennut taipumaan sille kannalle että mitä tässä turhia kahden kuukauden paussia pitämään. Toisaalta pelottaa vastasyntynyt ja yövalvominen + paha allergia, ja sitten taas toisaalta on sellainen että se on sitten sen ajan murhe jos nyt sattuisi la heinäkuulle osumaan. Hm katsotaan. Tosin menkat on taas hiukka liian niukat joten gynelle täytyy aika tilata jotenkin on hormoonit vähän sekaisin varmaan.
Neppiskö se oli joka siellä avaruusseksiä harrastaa? Testiä vaan kehiin niin sillä se selviää. Plussaonnea kovasti+++
Ja Hilma-Tilda muistaakseni kyseli että toivotaanko jompaa kumpaa vaiko vauvaa. Meille toivotaan vauvaa mutta lapset odottaa poikaa kun seuraavaksi on kuulemma pojan vuoro. Meillä siis sukupuolet on vuorotellen t,p,t,p,t
Anoppilassa kävimme eilen kahvilla kun anopilla oli synttärit tiistaina. Oli taas sellainen käynti että odotin vaan koko ajan koska pääsee kotiin. Mikähän siinä onkin että välillä on ihan mukavaa ja sitten taas tulee sellainen että ei yhtään jaksaisi.*huokaus*
Eipä tässä sen kummempia. Mites Leannan odotus sujuu? Hyvät on sissillä viikot jo. Onko masu kasvanut kovasti?
Medison
Joo, Neppis harrastaa avaruusseksiä: kerran Kuussa ;)
Mä hoitelen tän hiivan nyt pois.. ja huomenna aamulla teen testin. Meillä on kyllä sit neuvolassa käyntiä pienten kans, etten ehdi heti tulosta kertomaan :) Mut mä olen kyllä vieläkin taipuvainen uskomaan hormonien sekoamiseen ja extrapitkään kiertoon. *pessimistisenä pohtii*
Meillä muuten kaikki pojat on tekemällä tehty, ts. pisimpään yritetty. Tyttö tuli vähän helpommin.
Voi Kuramyyrän evakkoa.. Meillä oli kans taannoin vesivahinko kylppärissä. Monta viikkoa ilman kunnon pesupaikkaa. Sukulaisilla rampattiin saunassa tän pesueen kans.
Hei, vähän galluppia. Kuinka monta sisarusta teillä on? Mulla on kaks nuorempaa veljeä. Enkä yhtään käsitä miks halusin monta lasta kun suku harrastaa klassista 2 lapsen yhteisöä (;
Että jännäillään vielä huomiseen. Sadepäivän jatkoa kaikille.
Nostanpas tämän pinon kun oltiin taas tuolla 2. sivulla..
Tänään onkin iltavuoro ja pitäis saada jotain järkevää nyt aamusta tehtyä, mutta taitaa olla mahdoton tehtävä...
Öllötysolo on oikeastaan ympärivuorokautista ja jotenkin tuntuu, että joka toinen päivä on vähän kesympää, mutta niinä päivinä on taas rinnat aremmat..?? merkillistä ???
Laitoin äsken eskarilaiset menemään itsekseen päiväkodille ja kohta soitan ja tarkistan ovatko tulleet perille ? Toisen tyttösen takki näytti jotenkin niin kummallisesta ja kappas vain tein taskutarkastuksen ja molemmat isot taskut olivat kiviä ( = lue aarteita ) täynnä !!
Meillä oli täällä piinailijoita, ei kun nyt testaamaan pitää saada tämän viikon plussa !!
Mukavaa päivänjatkoa, menen köllöttelee sohvalle ja kuuntelee radiosta iskelmää...
Isotikru
Mulla 2 sisarusta ja samoin miehellä.
Iso-äidilläni oli 5 lasta ja sukulaisissa joitakin 4 lapsista perhettä.
Mutta ainut tämän ikäinen,tätä sukupolvea olevat suurperheellinen olen.Tosin kyllä ympäriltä saan kannustusta(joskin myös ihmetystä)
Monet ystävät sanoneet että tehkää vaan niitä lapsia kun niin kauniita ja kivoja saatte;)Itse en aina pidä lapsiani niin kivoina ja helppoina mutta taitavat olla vieraskoreita!
(.)masu kasvanut pieneksi palloksi ja likkeet tuntuu päivittäin.Odotan kovin r-ultraa jotta saisimme tietää kumpaa odotan.Vaunuja olen katsastanut.Nyt kun saamme ensimmäisen kevät vauvan haluan vaaleammat ja kevyemmät vaunut,edellisten topattujen tilalle.Olen jo yhdet tosi hyvät löytänyt ja jos olisi punaiset kiva ostaa jos tyttö tulis!
Leanna ja 5 ja sissi rv 15
kun galluppiakin oli:
Mulla on vaan yksi nuorempi veli, miehella heita on viisi yhteensa. Paikallisena meita on muutama joilla on kolme, parilla nelja ja yhdella viisi lasta (siis tata sukupolvea). Omalla puolellani on yhdella serkullani 5 lasta; muilla tasaista 2-3. Isallani on paljon veljia joista kaikki jo montaa kertaa naimisissakin, mutten niitten lapsimaaria edes laske kun ' huijaavat' lukuja monien vaimojensa ansioista, heh hee!
Kun naita uusioperheita on, niin lapsimaarat on joskus hurjia kun molempien ' entiset' lapset lasketaan kaikki yhteen. Vaikka kaikkihan me suurperheita ollaankin, jos kaikista lapsista huolehditaan.
ON ei muutoksia, ja nyt lopettelen kirjoittelun vahaks aikaa siita; vastailen galluppeihin kun niita keksitte!
Sisaruksista siis: mulla on yksi itseäni 10v nuorempi sisar, kolmekymppinen siis. Miehellä ei ole sisaruksia eli sukurasite tämä meidän lapsiluku ei ole. Omat vanhempani molemmat ovat isoista perheistä, äidin perheessä oli 8 lasta, joista tosin yksi jo lapsena kuollut. Isälläni on neljä sisarusta. Miehen vanhemmat taas molemmat ovat pienistä perheistä, vain äidillään on yksi sisar. Kummankaan suvusta ei muutenkaan löydy isoja perheitä, lähisuvusta siis. Mullahan on paljon lestadiolaissukulaisia ja heillä on isot perheet.
Ei meidän lapsilukua silti mitenkään oudoksuttu ole, täällä samassa kylässähän on tällä hetkellä monta nelilapsista perhettä.
Missäs kaikki?
Täällä ollaan vähän kurjissa fiiliksissä. Meidän perheen piti lähteä tänään viikonlopuksi mökille, mutta eilen illalla menivät suunnitelmat uusiksi. Mies lähti illansuussa näyttämään kuopuksen korvia terveyskeskuksen päivystykseen. Ihan sen takia, että ei tarvitsisi sitten siellä mökillä miettiä, että onkohan tulehdusta vai ei. No, kun he pääsivät lääkäristä, mies soittaa minulle itku kurkussa, että nyt ei ole kaikki hyvin ja että nyt on lähdettävä TAYSiin. Minä ensin ehdin ajatella, että kauhkokuumeko se on, vaikka kuumettakaan ei oikein ole ollut. Mies siihen, että ei, tytöllä on sydämessä jotain häikkää. Minä meinasin pyörtyä siihen paikkaan ja toistelin vaan, että et oo tosissas, et oo tosissas. Soitin heti isommille hoitajaa ja sitten lähdettiin kohti taysia. Minä itkin matkalla kuin vesiputous ja olin ihan varma, että kyse on jostain kuolemanvakavasta :( Terveyskeskuslääkäri oli siis kuullut sydämestä ylimääräisen äänen ja oli ensin meinannut, että riittää, kun ammulla lähdemme, mutta oli sitten vielä muuttanutkin mielensä ja sanonut, että parempi kun lähdettekin saman tien :(
Taysissa sitten tutkittiin. Otettiin sydänfilmi, verikokeet, keuhkokuvat yms. Onneksi kaikki ne olivat kunnossa. Loppujen lopuksi lääkäri oli sitä mieltä, että syy voi olla joko flunssassa tai sitten tähän asti huomaamatta jäänyt reikä sydämessä. Hän päästi meidät yöllä kotiin, kun olin ensin noin sata kertaa kysynyt, että eihän tämä ole kuolemanvaarallista :( Laittoi kuitenkin vielä lähetteen kardiologille, joka sitten ultraa sydämen. Siihen tosin saattaa mennä useampi viikko. Mahdollisuus, että siinä vielä löytyisi jotain muuta kuin edellä mainitsin, on kuulemma häviävän pieni. Mutta minä en kyllä saa rauhaa, ennen kuin kaikki vaihtoehdot on tutkittu.
Me emme siis lähteneet tänään mökille, vaan nyt hoidetaan tyttö kotona kuntoon ja toivotaan, että syy on tuo flunssa. Kyllä sitä taas muistaa, kuinka rakkaita ja tärkeitä nuo lapset ovat.
Mutta nyt taidan mennä hetkeksi pitkäkseni, kun kuopus ja isäntäkin nukkuvat.
Viikonloppuja kaikille!
Tää nyt on niin outo juttu, että nyt tarvitaan muutama muukin aivosolu pohtimaan tätä.
Eli mä juksasin teitä ja tein testin keskiviikkona mutta päätin odottaa, jotta saisin vahvistuksen asialle...
Niin.. keskiviikkona päiväpissasta testi oli... positiivinen. Joo, ei hurraa-huutoja sillä tänään testasin aamupissasta ja täydellisen puhdas negatiivinen. Siis mitä ihmettä? Tätiä ei näy vieläkään.
Olisko mulla tosiaan megapitkä kierto? Kun tädintuloaamuna kerroin bonganneeni O-limat.. eli näin ollen 3-4.10 pitäis alkaa?
Mut en mä kyllä ole törmänny tällaiseenkaan, että positiivinen muuttuu negatiiviseksi ja näitä testejä on tässä vuosien varrella tehty. Pari alkuraskauden keskenmenoa mulla kyllä on- oliskohan tääkin sellainen???
Ei kyllä ole vatsakipuja, en käytä lääkitystä, en ehkäisyä.. Jonkin verran kyllä imetän vielä.
No. mä olisin oikeasti halunnut kesäkuulle vauvan mutta näinpä tässä sitten kävi.
Viikonloppuja teille.
Olimme yhtäaikaa kirjoittelemassa ja tekstisi ei näkynyt joten toivon teille kovasti onnea ja pidetään peukkuja ettei kyseessä ole mikään vakava juttu.
Meillä on täälläpäin kaikenlaisia äkäisiä viruksia liikkeellä. Aiheuttavat melkoisen monimuotoisia ongelmia.
Toivottavasti pieni paranee pian, eikä mitään ylimääräistä löydy.
Kävin tänään ultrassa yksityisella. Aloin epäillä, ettei kaikki olis kunnossa, kun mulla on ollu ihan kamla pahoinvointi. On mulla muistakin oloja ollu, muttei ikinä mitään tämmöistä. En oikeen jaksa muuta kuin makoilla, kun alkaa heikottaa jos vähänkin aikaa pystyssä. Löytyihän sieltä sitten selityskin. Mahassa kasvaa kaksoset. Oon ihan puulla päähän lyöty... Vähän aikaa varmaan menee, että uutisen saa sulatettua. Nyt yritän lähinnä vaan selvitä päivästä toiseen tän oloni kans, en oikeen jaksa ees miettiä eteen päin. Isotikrulla ainakin on kaksoset. Miten sulla meni raskausaika? Ja onnittelut muuten plussasta, en varmaan oo vielä onnitellu.
Sorry omanapaisuus, ei nyt oikeen ajatus kulje.
Pipsa +5 ja rv9
PIPSA-75 ONNEA ONNEA TUPLAUUTISESTA !
Muistan kyllä omat epätoivoiset fiilikset kun sain jouluaatonaattona 1999 tietää että meille tulee kaksoset..mutta onneksi tuo raskausaika on sen verran pitkä, että kerkiää sopeutua ajatukseen..
Mikäli mieltäsi askarruttaa joku asia niin kysy vaan , vastaan ihan mielelläni ja kannattaa lukea tuota monikkoperhepalstaakin mutta älä vaivu epätoivoon ne jutut on siellä välillä miten sen kauniisti sanoisin " ylireagoituja" tai ainakin minä koen ne sellaisina noh toki olen saanut jo vähän etäisyyttä tuohon tuplaperheen vauva-arkeen mutta kuitenkin..
NEPPIS74 enpä ole tollaiseenkaan koskaan törmännyt, että ekaks positiivinen ja sitten nega. minkämerkkisellä testillä testailit ?Oliko molemmilla kerroilla samanmerkkinen testi ?? Suosittelen, että testaat vaikka huomenaamulla aamuvirtsasta uudelleen kun kuitenkin oletetaan että aamuvirtsasta saa todenmukaisemman tuloksen
kaikissa kokeissa...
Mulla kävi tätä tärppikiertoa edeltävässä kierrossa niin että sain haamun kahteen rfsu-n testiin ja henkilökohtaisesti en oikeastaan luota noihin ihan tavallisissa ruoka-kaupoissa myytäviin testeihin..nytkin hain apteekista acon-10 testi ja senkin vielä varmensin muutaman päivän päästä apteekin omalla testillä...
Noh niin nyt on pakko lopettaa tämä ruokatunti ja pitää alkaa tekemään töitä, väsyttää ja öllöttää ja nämä illat on pahempia..
mitenköhän saisin missattua nämä iltavuorot?? noh kait se muutaman viikon kuluttua helpottaa,,,
Illanjatkoja kaikille !!
Meikkis on koko viikonlopun töissä...yäk !!
Isotikru
Paljon voimia nyt odotteluun.Varmasti vie aikansa tottua ajatukseen että tulokkaita onkin kaksin kappalein.
Oikeastaan niin hurjalta kun tuntuis ajatus olen ihan pikkiriikkisen kade kun saat 2 palkintoa kerrallaan=)Onnea!!!!!
Mistille jaksamista sairastelun kanssa ja eiköhän asia selviä,parhain päin!
Leanna
Meillä oli esikoinen n.10-vuotiaana pitkittyneessä flunssassa ja tuolloin terveyskeskuslääkäri kuuli pojan sydämestä sivuäänen ja määräsi sydänfilmiin, verikokeisiin ym ja laittoi lähetteen sairaalaankin.
Faxasi sydänfilmin lastentautien polille ja lastenlääkärin kommentti oli, ettei missään kokeissa poikkeavaa ja juuri virusperäisten tautien aikana kuuluu useinkin lapsilta erilaisia sivuääniä sydämestä ja muutenkin se kuuluu asiaan kasvavilla lapsilla??
joten keikkaa sairaalaan tuon kommentin jälkeen ei tarvittu ja lähete palautui omalle lääkärille..
Koskaan ennen tuota tai tuon jälkeen ole yksikään lääkäri mistään sivuäänistä maininnut pojan sydäntä ja keuhkoja kuunnellessaan maininnut joten kait se oli vaan jotain tilapäistä ???
Tsemppiä ja voimia !!
Isotikru
Noh jokatapauksessa asiaan ei ole k
heh heh iltavuoro takana ja ekat ykät heitetty.. en ole 3.ssa aikaisemmassa raskaudessa oksentanut mutta 4.s kerta näköjään toden sanoo...
Kumma juttu että aina puhutaan aamupahoinvoinnista mutta tuntuu ainakin omalla kohdalla,että iltaa kohden paha-olo senkun yltyy... ja närästys on jo tässä vaiheessa aivan kamalaa mitä se sitten loppuajasta onkaan ??
Kävin jo suihkussa ja kohta menen nukkumaan, tosin naapurin pojulla on bileet, että voipi olla ettei ihan heti nukuta kun kuuntelee tota jumputusta. Onneksi yleensä lähtee porukoidensa kanssa klo 23.00 aikaan baariin ja tulee muutamaks tunniks hiljaista ja sitten aamuyöllä nukunkin jo niin sikeästi ettei musiikki haittaa...
Mutta nyt hyvää yötä
T: Isotikru kera Tähden ja muun tikrulauman...
Toivottavasti Pipsa pian iloitsee tuplaonnestaan!!!Voimia!!!
Olen erittäin energinen.Eilen siivosin,pesin,pyykkäsin siliti,leivoin.
Tuloksena 4 koneellista puhdasta,lattiat kiiltää,omenapiirakka,1l pullataikinasta pikkupullia,voisarvia.Niin ja silitin isot pinot.Että olen onnellinen yht' äkkisestä energianpuuskasta.Aamun aloitin taas leipomalla=)
Ennen kun nousin aamulla sängystä tönin sissiä massussa ja sainkin heti potkuja tervehdykseksi.Potkut tuntuu jo hyvin ja päivittäin.
Galluppia pukkaa=)
Miten on,onko teillä vauvakuume vai halua uudesta lapsesta,lapsi kuume?
Siis onko polttava tarve olla raskaana ja synnyttää vai yleisesti haave lapsesta?
Itse olen ihan sekaisin.Mulla on niin polttava vauvakuume että=)On ihanaa olla raskaana ja hössötän kuin ensimmäistään odottava.Alun vaikeuksista kun selvitty on olo loistava.
Mutta myös lapsikuume on valtava.En malttaisi odottaa kuka sieltä syntyy,millainen persoona.2v nuorimmaisemmekin on juuri nyt aivan valloittavassa iässä.
Olen jo puhunut että sitten vielä se seitsämäs....Enkä vielä edes kuudetta saanut...
Ihan pimahtamassa koko nainen=)
Ymmärsiköhän ketään mitä yritin kysyä ja selittää=)=)=)
Mukavaa lauantaita kaikille!
L&t,t,t,p,p &sissi rv 15+
ihan mielettömästi. Mäkin olen salaa haaveillu tuplatytöistä :)
Isotikru: Mulla on aina pahoinvointi ollu iltaisin, luulisin, että väsymys tekee sen.
Ja näistä mun epätoivoisista testauksista, ensin tein sen lussan Acon10 ja negan Apteekin omalla... Nyt olen saanu kaks negaa, että pakko se on jo uskoa. Mitähän mä seuraavaksi tekisin, on niin outo tilanne mulle.
Olisko yöstressi vaikuttanu kuitenkin? Pikku-ukkeli on tehny hampaita elokuun lopusta ja mä olen saanu nukkua 1/2-2h pätkissä siitä lähtien... Mua itkettää ja raivostuttaa vuorotellen, muksut hiipii sukkasilleen. Todella pahat pms-oireet *huokailee*
Mulla ei kai voi olla vauvakuume kun mulla on vielä vauva- mutta on se jo niin iso mies kun viilettää huoneesta toiseen, nousee seisomaan ja touhuilee veljien kanssa. Kohta 80cm vaatteet pitää ottaa käyttöön.. Siis karkasi ajatus.. Just nyt kyllä tuntuu, että viisain olis unohtaa nää hommat kunnes toi ipana nukkuu yöt edes jotenkuten...
Mut mies on niin paljon vanhempi, ettei kovin pitkään voi venyttää viimeisen yritystä *huokailee yhä*
Olis synttäreille lähtö ja vaatteiden silitys odottaa, pakko palata sorvin ääreen.
Täällä notkun taas koneella ruokatunnilla, noh kohta kyllä lähden jatkaa kiltisti töitäkin..vaikka onkin ihan evvk-fiilis...
Olen tässä itsekkin viimepäivinä miettinyt, että entäs jos meillekkin tulee taas kaks vauvaa ja olen kovasti yrittänyt " kuunnella ja verrata" oireita edelliseen raskauteen joka oli tuplaraskaus..mitä enemmän mietin ja pähkäilen niin sen hullummaksi noi oireet muuttuu ja kun asialle ei voi mitään tehdä niin ei auta kun odottaa ultraan mutta täytyy sanoa että ajoittain iskee tuskanhiki ja paniikki että entä jos TAAS..
Toisaalta ei kait se salama kahdesti samaan puuhun iske mutta kun on nuo geenit mitkä on niin minkäs mahdat..
Toisaalta vakuutan itselleni ettei se maailmanloppu olisi kun ollaan jo yhdet tuplat saatu noin isoksi kasvatettua ja itsekkin ollaan vielä suht tolkuissamme ja hengissä...
Täytyy vaan sanoa ettei tuplavauvat kuulu enään minun toivelistalleni... miksiköhän ???
Mukavaa lauantain jatkoa mää meen nyt tekee töitä että pääsen taas illaksi kotiin voihkimaan ja valittamaan ja että koko muu orkesteri saa hoitaa kaikki kotityöt !!!
Ihanaa kun voi jollain tälläisellä ihanalla tekosyyllä vähän " vedättää" ..
Isotikru kerä tähden rv 5+ ?????
ja mukavaa sunnuntaita. Nostan vaan taas kun kakkossivulla oltiin...
Aikas hiljainen on nyt tämä pino !!
Mää meen nyt töihin heippa !
Isotikru
Minäkin tulin katsomaan, joko Neppis olisit plussauutisia tuonut :) Josko vaikka huomenna, ihan meidän muiden mieliksi, testaisit :)
Täällä päin ei mitään uutta. Oviksesta en minäkään voi olla 100% varma, joten katsellaan. Yritän pysyä mahdollisimman coolina, kun eka yrityskiertohan tämä vasta on. Vaikka niin kuin jo ennenkin mainitsin, on meilläkin näitä kerta ja laaki tapauksia 2 kappaletta :) Poikia muuten molemmat. Heistä pystyin sanomaan tarkalleen sen päivän, kun tärppi tuli, vaikka touhut eivät niissä kierroissa yhteen kertaan rajoittuneetkaan. Tyttöjen kohdalla on sitten tuo ahkeraakin ahkerampi harjoittelu tuonut tulosta.
Meillä kuume etenee. Nuoremmat kun tervehtyivät, niin eilen nousi 9v:lle liki 39 astetta kuumetta. On reppana ihan kanttuvei, kun kuume nousee, mutta lääkkeen avulla onneksi sitten välillä jaksaa vähän touhutakin. Pettymys vain oli suuri, kun tänään jäivät ensimmäiset jääkiekko treenit heti väliin :(
Mutta nyt poistun, huomenna on tentti :( Ja suoraan sanottuna: EVVK!
Misti ja nelikko