Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten uskallatte matkustella?

Vierailija
26.06.2015 |

Itsestä tuntuu, että en uskaltaisi yhtään lähteä tuonne Etelä-Eurooppaan ja vielä vähemmän Pohjois-Afrikkaan, jotka on kuitenkin varmaan suosituimpia turistikohteita. Ei ole onneksi varaakaan matkustella...

Eikö teitä pelota?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:14"]

koska enemmän ihmisiä kotiinsa kuolee kuitenkin.

[/quote]

Mutta tämä ei suinkaan johdu siitä, että kotona olisi jotenkin vaarallisempaa vaan siitä, että kotona oleskellaan eniten.

Vierailija
2/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en missään nimessä matkustaisikaan Pohjois-Afrikkaan. Siellä on levotonta eikä läheskään niin sivistynyttä ja hienoa kuin oikeissa etelän kohteissa.

Italiaan, Portigaliin, Kreikkaan ja Espanjaan kyllä uskaltaa mennä, miksei uskaltaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkin on moni kuollut.

Vierailija
4/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Olen tänävuonna tehnyt jo 6 matkaa ja sunnuntaina taas menossa. Osa työ- osa huvimatkoja. Etelä-Koreassakin olin juuri kun ensimmäiset mers tartunnat tuli ilmi.

Mikäs siellä pelottaisi? Suomessa voi tulla raiskatuksi iltalenkillä tai jäädä auton alle, kaatua kotona ja heittää veivinsä.

Vierailija
5/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä pelkäät?

Itsekään en lähtisi johonkin sotivaan maahan ja viime aikoina Egyptikin on ollut levoton, mutta mikä esim. Etelä-Euroopassa pelottaa? Varkaat? Rikolliset? Jos huolehtii, ettei liiku yöllä kaatokännissä tms. niin ihan turvallista esim. Euroopassa on matkustaa.

Vierailija
6/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo!ihan turvallista! Suosittelen Ranskan Lyonin ja Tunisian Soussen lomakohteita!

Vierailija
7/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Töiden puolesta matkustin tosi paljon ennen kuin lapset tulivat. Ja nyt on sitten näitä turistimatkoja ja muutama työmatkakin silloin tällöin. Pahin tilanne oli, kun ajoin taksilla asiakassitelle Cataniassa ja taksamittari oli säädetty kymmenkertaistamaan summa maksun koittaessa. Maksoin mukisematta ja laskutin firmalta. Eräälle lennolle lähtiessäni koneen etulaskutelinettä kaasuhitsattiin ennen boardausta. Sinnekin lennolla sitten kuitenkin menin.

Varsovassa oli taksi, jossa kulki kaasupullo takakontissa. Bangkokista sain aivan helvetinmoisen ripulin. Indonesiasta mies sai verenmyrkytyksen.

Näillä turistimatkoilla lasten kanssa on joskus tullut joku helposti ohimenevä tauti, viime aikoina ei oikein sitäkään.

Kerran 90-luvulla kun ei ollut vielä niin tarkkoja turvatarkastuksia, yksi pariskunta näytti veistä Stuttgartin lennolla (Köpiksen kautta), ne oli muutenkin jotenkin ihan sekoja.

Ei ole ollut mitään erityisen pahoja tilanteita ja kaikesta on selvinnyt. Miksi siis pelkäisin?

Vierailija
8/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Toki reissaan vaan euroopassa. Tuttuja ja turvallisia kohteita. Aasia ja muut kaukokohteet ei kiinnosta. Tai joku Egypti. En mä varaa matkaa alueelle jossa on levottomuuksia. Matkustamme kohtuullisen paljon. 5-6 kertaa vuodessa viikon lomamatka.

Vierailija
9/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi lähteä nyt mihinkään suomesta. Täällä sentään suht turvallista.Miksi lähteä vapaaehtoisesti koettamaan onneaan?

Vierailija
10/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos Suomituristia on esim. viimeisen vuoden aikana kuollut ulkomaanmatkoilla?

Vierailija
11/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelottavaa on esim Espanjassa, Italiassa jne? Ei mitään erityisiä konfliktitilanteita menossa, terrori-iskun uhka yhtä pieni kuin Suomessakin.. Mitä siellä siis pelkäisi?

Vierailija
12/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla toiminnallaan voi vaikuttaa paljon vaikkapa varkauden kohteeksi joutumiseen. Vietin juuri viikon Barcelonassa, tuossa taskuvarkaiden kansoittamassa kaupungissa, ilman minkäänlaisia ongelmia. Pidän myös aina aistit auki ja olen miehen mielestä vähän liiankin tiedostava asioista, joita voi tapahtua. Mutta esimerkiksi lentopelostani huolimatta nautin matkustamisesta ja ajattelen, että kaikkeen ei kukaan voi varautua - vaikkapa terrori-iskun kohteeksi joutumiseen. Pelon vuoksi en halua jättää elämää kokematta ja maailman ihmeitä näkemättä. Tämän ymmärrettyäni olen uskaltanut matkustaa monella mantereella ja saanut upeita elämyksiä, jotka ovat avartaneet ymmärrystäni moneen suuntaan.

Vierailija
13/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa ja siksi en matkustakaan, enkä myöskään tunne mitään sympatiaa noita kohtaan jotka sinne menee itteensä tyrkyttään moslimi ja muihin epämääräsiin maihin

Vierailija
14/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soussessa ja Ukrainassa olen jo käynyt joten kumpaankaan ei ole enää pakottavaa tarvetta lähteä. Sisiliassa olen nukkunut paljaan taivaan alla ihan viime vuosina, yhtään mafiosoa en nähnyt enkä törmänyt muihinkaan levottomuuksiin. Cataniastakin on vaan hyvää sanottavaa, yksi mies jopa maksoi itsensä paikallisbussiin neuvoakseen mua jäämään oikealla pysäkillä pois ja jatkoi sitten matkaa (oli joskus käynyt Suomessa ja rakastunut maahan). Marokosta sain salmonellan kun seikkailin siellä ristiin rastiin pari kuukautta, jopa yöllä ja yksin, mutta kaikki olivat ystävällisiä, nukuin vanhassa kaupungissa ja berberien luona. Lontoon ja Pariisin metroissakin matka on sujunut mukavasti ja turvallisesti, olen kuljeskellut myös Kreikan saarilla yksin ja omatoimisesti, yksikään gigolo ei ahdistellut vaikka ihan nätti olen. Muuallakin matkat on sujuneet oikein hyvin, Irlannissa oli rauhallista, ei yhtään pommi-iskua. Lisäksi olen asunut ulkomailla (mm. Sveitsissä), telttaillut Norjassa ja muuallakin ja suunnitelmissa on matka Andeille. Aasiaan ei ole mitään hinkua, eikä jenkkilän suurkaupunkeihin. Maailmassa on paljon paikkoja joihin vielä voi ja uskaltaa ja kannattaakin matkustaa. 

Vierailija
15/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:55"]

Mitä pelottavaa on esim Espanjassa, Italiassa jne? Ei mitään erityisiä konfliktitilanteita menossa, terrori-iskun uhka yhtä pieni kuin Suomessakin.. Mitä siellä siis pelkäisi?

[/quote]

Italiassa on varkaita. Työkaverin perheeltä meni lähes koko mukana ollut omaisuus, kun olivat matkalla lentokentälle poikenneet uimarannalle koko omaisuus mukanaan. Ikkunat rikki ja koko paska lähti. Passit niillä sentään oli ollut rannalla mukana. Järjestäytynyt rikollisuus vaatii vähän erilaisen ajattelutavan kuin Suomessa. Inhorealisti pärjää ok, ei mitään hätää.

Vierailija
16/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, mutta olen varuillani maissa joissa turvallisuus ei ole Suomi lintukodon luokkaa. Elän matkustaakseni ja käytän kaikki säästöni pelkästään matkustamiseen. En halua murehtia liikoja. Enemmän pelkään ripulia, ruokamyrkytyksiä yms. kuin ihmisiä.

Vierailija
17/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:55"]

[/quote]

Italiassa on varkaita. Työkaverin perheeltä meni lähes koko mukana ollut omaisuus, kun olivat matkalla lentokentälle poikenneet uimarannalle koko omaisuus mukanaan. Ikkunat rikki ja koko paska lähti. Passit niillä sentään oli ollut rannalla mukana. Järjestäytynyt rikollisuus vaatii vähän erilaisen ajattelutavan kuin Suomessa. Inhorealisti pärjää ok, ei mitään hätää.

[/quote]kuka kuljettaa koko omaisuutta mukanaan?

Vierailija
18/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:55"]

[/quote]

[/quote]No en minä ainakaan varkaita pelkää. Niitä on Suomessakin, ja tavaraahan se vain on.

Vierailija
19/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:55"]

[/quote]

[/quote]on kyllä vähän omaa tyhmyyttä jos ei ollut tuon suuresta mahdollisuudesta etukäteen selvillä.

Vierailija
20/34 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallat matkustaa autolla? Siihen on moni kuollut.