Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan onnitella ihanista vauvoista ja kiittää kaikkia Eloisia tuesta ja tiedoista joita olen saanut näiltä palstoiltanne jo odotusaikana ja erityisesti nyt kun nyyttimme on jo maailmassa.

Meitä taustalla olevia eloisia on varmasti kymmeniä jotka ovat saaneet paljon apua teidän keskusteluistanne ja olen pahoillani etten ole aikaisemmin kirjoittanut, mutta nyt tuntui että on kiitoksen paikka. Keskusteluanne on ollut miellyttävä seurata koska se on pysynyt asialinjalla enkä kertaakaan ole huomannut syyttävää sävyä kenenkään kommenteissa, päinvastoin ihanasti olette toisianne tukeneet ongelmien aikana.

Tyttäremme on nyt 7 vkoa vanha ja hän on ensimmäinen lapsemme. Kovin on tyttömme kiltti meille hieman ¿iäkkäämmille¿ vanhemmille. Synnytys sujui hienosti ja vauva hoksasi yörytmin jo synnytyssairaalassa. Syö illalla klo 22 ja seuraavan kerran klo 3-4 jonka jälkeen nukkuu aamuun klo 6-7. Hänelle on annettu rintamaidon ohella myös korviketta aivan ensimmäisestä päivästä lähtien.

Olemme siis hyvin onnellisia kiltin tytön vanhempia, taitaa olla ensikertalaisen onnea matkassa kun näin hienosti on lähtenyt menemään (koputtaa puuta). Ymmärrän kyllä että rytmit tulevat muuttumaan tytön kasvaessa ja varmasti vielä jossain vaiheessa valvotaankin, mutta siihen asti nautimme tilanteesta.

Iloista päivää kaikille !

t. Hanhikki ja tyttö 7 vko

Vierailija
2/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapas missä tämä mamma on ollut tänä aamuna...No kävelinpä pikkupoikien kanssa kuusi kilometriä vanhempieni luo, kolmonen polki pyörällä, nelonen seisoi laudalla ja Vimppa hoiti oman osuutensa vetelemällä hirsiä vaunuissa. Kyllä on voittajan olo! Matka sujui kuin tanssi. Ilma on täällä Turkkusessa aivan upea, joten sekin piristi kummasti. Äiti ja isä keittelivät minulle kahvia ja katselivat poikia, että sain juoda kahvini rauhassa, ihanaa. Mies kävi hakemassa meidät sitten autolla kotio.

Ihanan viestin oli taustailija (anteeksi unohdin nikin jo, kun en kirjoittanut sitä ylös...)meille laittanut. Kiitos itsellesi ja tervetuloa mukaan!

Miten k.h.p teidän yö meni? Onko kuuri purrut oitis?

Myry: Oletko käynyt Mammakeitaan jutuissa?

Jaaha, sitten on mentävä...Missäs muuten Karmiini luuraa? Jokos olette muuttaneet?

Opemamma ja Vimppa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kiire, mutta ihan pakko oli kirjoittaa, kun näin teidän isomman tytön (Sara Sofia) nimen. Meidän prinsessan nimeksi tuli Maya Zara Sofia. Zara oli iskän valinta ja Sofia on minun suvussa kulkenut nimi. ja tämä Maya nimi meillä oli jo mielessä ennen raskautta. Tavoitteena oli nimi, joka sopii molempien vanhempien suuhun, sekä Suomessa että Uudessa-Seelannissa.

Maya80

Vierailija
4/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opemamma: yö meni ihan ok:sti ei huutoa,mut nyt päiivällä taas narinaa että en tiiä rasittaako tuo tissittely korvaa.. tossa on syöny tunnin sisään tissii 30min per tissi ja pullosta ottaa vielä :S

en tiiä kauan lääke aina vaikuttaa mut yö meni 21.00-12.30 sitten heräs 5 aikaan syömään ja se tissittely oli kyllä yhtä vehtaamista,ähinää ja parahduksia.. joko ei malttanu tai sitte teki pikkasen kipeetä. 7 aikaan söi taas..

nyt poistun taas :)

Vierailija
5/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

Usein en ehdi tänne lueskelemaan saati kirjoittelemaan, kun tyttäremme ovat hiukan erirytmisiä eli kun ulkoilemme esikoisen kanssa aamupäivällä leikkipuistossa, nukkuu pikkuneiti vaunuissa ja herää syömään kun esikoinen menee päiväunille. Oma aika tuntuu minimaaliselta. Onneksi ovat nuo kaksi päivää viikossa, jolloin esikko on päiväkodissa ja saan nukkua kun vauvakin on unilla ¿ ja niin olen toistaiseksi tehnytkin. Te Eloisat olette kyllä usein olleet ajatuksissa ja olen silloin tällöin piipahtanut lukemassa juttujanne ja nyt viimein pääsin kirjoittelemaan...

FLUNSSAn pentele vaivaa meidän perhettä: mies sairasti viime viikolla ja minä nyt, tytöt ovat toistaiseksi säästyneet tältä räkätaudilta. Esikoisella tosin alkoi jonkinlainen yskän ja nuhan tapainen heti kun ilmat viilenivät, mutta kuumeessa ei ole ollut.

OPEMAMMA: nyt vasta huomasin, että olemme olleet yhtä aikaa synnärillä: meilläkin vaavi täyttää jo kuukauden torstaina, syntyi siis 28.8. klo 12.55. Mihinkäs kellonaikaan teidän poika tuli maailmaan? Aika on mennyt siivillä!

RYTMEISTÄ:

Meillä onneksi on suht ¿helppo¿ tapaus tämä kakkonen: nukkuu päivällä kaksi pitkää (3-4h) unijaksoa, syöminen ajoittuu iltaan, jolloin tankkailee tiheästi kunnes nukahtaa ensimmäiselle pitkälle pätkälle yhdentoista maissa. Yöllä syö 2 (joskus 3) kertaa: ensimmäinen syöttö on kahden kolmen maissa ja toinen viiden kuuden maissa. Näin pääsääntöisesti meillä nyt elellään. Parisen viikkoa sitten kahden viikon iässä tyttö vetäisi yhden seitsemän tunnin yönkin! Laitan iltaisin yleensä ensimmäiselle pätkälle tytön pinnasänkyyn ja ensimmäisellä syötöllä otan viereen, jossa nukkuu sitten aamuun. Tuona yönä heräsin kuuden maissa tytön nälkäitkuun ja hän oli edelleen omassa sängyssään, itse olin nukkunut kuin tukki! Olo oli mitä mainioin, kun sain yhtäjaksoisen pitkän pätkän nukkua. Eipä ole tuo sittemmin toistunut. Mahaitkuja on toisinaan iltaisin, mutta enpä ole suuremmin vielä katsellut mitä suuhuni laitan: suklaata ja kahvia kuluu jonkin verran ja nuo kuulemma voivat aiheuttaa mahavaivoja. Herneitä, papuja, kaalia sun muita olen kyllä vältellyt.

Tyytyväinen vauveli suurimman osan ajasta on. Tyttö tyyntyy helposti, vaikka itku menisi ¿paniikki-itkuun¿. Esikoisen kohdalla parisen vuotta sitten oli aivan toiset kuviot: tyttö nukkui yöt hyvin, muttei päivisin kuin maksimissaan tunnin pätkiä ja oli aivan mahdoton rauhoittaa mikäli itku pääsi paniikki-tasolle. Hän on edelleen melkoisen temperamenttinen tyttö, tahtotytöksi on häntä joskus päiväkodissakin meille vanhemmille kuvailtu. Uumoilen, että tästä nuoremmasta tulee rauhallisempi tapaus.

Maitoa on riittänyt mainiosti, eikä lisämaitoa ole toistaiseksi tarvittu. Esikoisen kohdalla annettiin lisämaitoa jo sairaalassa, enkä siitä sitten päässytkään eroon. Mielestäni viimeksi lisämaitoa tarjottiin ehkä liian helposti. Tosin olin menettänyt paljon verta ja paljon heikommassa kunnossa synnytyksen jälkeen kuin nyt. Joka tapauksessa olen onnellinen kun pullorumbaan ei tällä kertaa ole tarvinnut lähteä ja imetys on tuntunut paljon helpommalta.

RISTIÄISET lähestyvät; meillä juhlitaan lauantaina 14.10. ja nimeä olemme miehen kanssa makustelleet; nimi oli jo pitkään valmiina ennen tytön syntymää ja tuntuu sopivan tulokkaalle. Yritämme miettiä muitakin vaihtoehtoja, mutta aina vain palaamme siihen samaan. Mikään muu ei sittenkään kuulosta aivan yhtä hyvältä. Siinä se sitten on! Kummit on valittu, kastepuku on miehen suvussa kulkeva perinnepuku ja malja tulee myös sieltä. Kampaajan varasin tänään esikoiselle ja itselleni. Vaatetus on vielä auki. Tarjoilua on jo mietitty eli ihan hyvällä mallilla ovat järjestelyt täällä.

OMPPUPOMPPU2: Meillä esikoinen kakkasi vauvana vain kerran viikossa tai jopa harvemmin, ja on edelleen kovavatsainen nyt kaksivuotiaana. Meillä oli käytössä jopa Levolac terkkarin suosituksesta, jotta kakka saatiin tulemaan. Hän sai lisämaitoa (Tutteli), joka vielä kovettaa vatsaa entisestään. Tuolloin tuli keskusteltua näistä kakka-asioista ja kuulin monelta taholta, että on aivan normaalia, että vauva kakkaa vain kerran viikossa tai toisessa ääripäässä taas monta kertaa päivässä. Samanikäinen serkkunsa oli tämän toisen ääripään edustaja eli lähes joka vaipassa oli kakka. Myös tämä meidän kakkonen on nyt kova kakkaamaan.

K.h.p:lle tsemppiä korvakipuisen kanssa.

Nyt kutsu käy: tyttö heräilee vaunuissa¿.

emali ja Masuvauva kohta 1kk

Vierailija
6/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen vaan k.h.p:lle tsempit, myös meidän pojulla nousi kuume ja oli levoton, käytiin lastenklinikalla ja siellä kaikki verikokeet jne. syy olikin korvatulehdus, poika sai antibioottipiikin ja kuurin kotiin. Sanoi että on harvinaista alle 3 kuisella mutta teillähän ihan pikkuinen vielä!!

Paranemisiin ja onneksi syy löytyi=)

Lilli ja poika 8vkoa

Vierailija
7/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

k.h.p; kyselit lisämaidosta. Mulla ei heti tullu sairaalassa maitoa riittävästi kun oli yliaikanen ja niin iso poika. Jouduin antamaan yhden kerran luovutettua maitoa. En anna missään nimessä korvikkeita, ellei ole äärimmäinen pakko (mielummin aitoa luovutettua äidin maitoa). Sitten rupesin heti lypsämään koneella sairaalassa ja nyt jatkan. Kotona meinasi vähentyä maito, mutta lypsin taas useammin. Maito alkoi heti lisääntyä. Nyt tulee tosi hyvin maitoa taas (jopa 170ml kerralla yhestä tissistä) Luovutan tällä hetkellä maitoa pikkukeskosille sairaalaan. Suosittelen lämpimästi, että lypsät koneella 2-4 tunnin välein (tai käsin) niin maito lisääntyy, jos haluat antaa omaa maitoa. Meidän poitsu joka on kans iso niinku sun vauveli, syö kerralla kans yli 100ml välillä. Eli annan tissin lisäksi usein pullosta omaa maitoa. Öisin annan esim 100-130ml pullosta niin nukkuu varmemmin pitempään.

Villa ja poitsu

Vierailija
8/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en jaksa/aikaa ei oo lypsäillä annan tissii ja jos jää tyytymättömäx tujautan korviketta lisää:) nytteki nukkunu kohta 2h sängyssään..veti tissii pitkään ja narisi ku pistin sänkyyn ni joi 20-30ml korviketta ja nyt nukkunu noin hyvin. tosin tutti piti muutaman kerran laittaa ;)

Vierailija
9/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikähän siin on et iltasin vaavi venkoilee tissillä ja öhisee? eikö oo malttia imee? oon antanu kerran tänään pikkasen korviketta,voikohan tottuu nopee siihen et pullosta saa paremmin ja pienemmällä vaivalla. mulla on ton imetyksenkaa joku kriisi..ei tiiä mitä kuuntelee tai tekee,mut eiks se oo ihan normaalia että antaa eka tissii ja sitten pullosta korviketta jos tuntuu että vaaville maittaa?. mietin sitten et joutuu vaan yöllä tutinkaa pelaa että se nukahtaa..se vasta ärsyttävää remppaamista on...mut jos nukkuu pidempään. ku must tuntuu ettei oo kyllänen tissi maidosta,joutuu imee kait sen verran enempi?!.

tänään tuntuu että vaavi on nukkunu paljon..tossa se varmaan 30min jaksoi seurustella ja katella,kunnes alko uni narina..tai niin luulen,ukko lähti tyttöjenkaa pikku lenkille joten tää lähtee kerää voimia kun noista öistä ei tiiä mitä tulee olee..ens viikolla oon yksin noiden mukeloidenkaa,saa nähä miten lähtee käyntiin.

ristiäisetkin sain varattuu :) nimikin muuttui vielä viime hetkellä ;)

Vierailija
10/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah...hyvin nukuttu yö takana. Vimpula söi vain kerran ja nukkua posotti rauhallisesti vatsallaan. Minulla on ollut pari edellistä päivää pinna melko kireällä ja muu perhe on saanut kyllä kuulla kunniansa. Olen välillä niin auttamamattoman turhautunut huushollin siivoukseen, kun muut eivät osallistu muuhun kuin sotkemiseen. Totuushan on se, että jos ei joudu itse siivoamaan, ei osaa antaa arvoa toisen tekemälle työlle...Sanoin miehelle, että saa kohta palkata taloon viikkosiivoojan, minun mittani alkaa olla aika täynnä. Olen niin ryökäleen pedantti, etten osaa antaa vaan olla...jokapäiväinen, jatkuva imurointi ja lattioiden puunaus alkaa ottaa hermoon...

No tulipas vuodatettua...Sori...

Poika täyttää kuukauden torstaina, huh, kun aika menee.Jälkivuoto on loppumassa ja jälkitarkastus lähenee. Kilot ovat karisseet ja vatsakas elämä jossain ´niin kaukana muistoissa...Mitenkähän sen unohtaakaan niin nopeasti...

Jaa, sitten käy vaativa kutsu, pakko mennä. Ai muuten käykäähän tapaamispinossa ilmottautumassa mukaan!

Opemamma ja Vimpula

Vierailija
11/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh tätä elämän hektisyyttä. koneelle on oikeastaan turha enää haikailla, joten siksi niin harvoin täällä roikun. nyt isommat leikkivät autuaasti, koska eilen oli leluton sunnuntai lelujenpoiskeräysongelman vuoksi. pikkuinen tuhisee sitterissä ja niinpä äitillä on harvinainen hetki, kukaan lapsista ei vaadi huomiota.

siivousta, ruoanlaittoa ja ennenkaikkea pyykinpesua on tämän äidin elämä täynnä. eniten inhoan pyykin kuivumaanlaittoa ja kuivien poisviikkausta, kaksi ensimmäistä vielä menee. kuivaaja helpottais ongelmaa, mutta kun meillä ei mahdu koneen päälle. joten pyykkiä roikkuu sielä täälä ja kone pyörii noin 3 kertaa päivässä. pyykin määrä on tuplaantunut kun puklu-maija muutti taloon, neiti tuhoaa 3-6 vaatekertaa päivässä ja muistaa tuhota myös isin ja äidin vaatteita. ja sitten keskimmäinen harjoittelee kuivaksi, joten pissa ja kakka pyykkiä on tarjolla enemmän kuin riittävästi.

muuten elämä kyllä maittaa. meillä on talossa ekaa kertaa lapsi, joka nukkuu öisin. eli syö kerran aamuyöstä, veljet söivät 2-5 kertaa. ja vaikka neiti on tällä hetkellä nuhassa, ei sekään juuri unta häiritse.

ulkoilut on meidän ainut käytännön ongelma. kerrostalossa kun asutaan, niin isompia, 4 ja 3 v, ei voi yksin päästää pihalle ja neiti taas ei tykkää nukkua vaunuissa. ulkoilut jää siten usein iltapäivään ja siihen, että mies ehtii töistä kotiin. mutta nytkin on niin kaunis aamupäivä, että tekis mieli itsellä happihörpylle.

oikein aurinkoista syyspäivää kaikille.

Vierailija
12/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämpä taas tilaisuuden hyväkseni ja kirjoitan muutaman rivin. Esikoinen on aamupäivän kerhossa ja vauva nukahti äsken syliini. Nyt jatkaa torkkujaan sitterissä.

Meillä RÄKÄTAUTI senkun jatkuu. Esikoisen nuha on jo parantumaan päin, mutta tyttö röhisee edelleen. Nyt on kuvioihin tullut mukaan myös yskä! Pitäisiköhän tuon pikkuneidin kanssa mennä jo kohta lääkärissä käymään, kun on nuha kestänyt jo viikon?? Onneksi on neuvola keskiviikkona.

Viikonlopun (tai loppuviikon) pinossa oli jotain juttua KAMPAAJALLAKÄYNNISTÄ. Minä kävin vauvan kanssa pari viikkoa sitten kampaajalla ja käynti oli kolmen tunnin mittainen (kaikki herkut, leikkaukset, värit yms.). Ensin tyttö oli hetken valveilla ja sylissäni (kampaaja laittoi silloin värin päähän), sitten imetin hänet siinä vaiheessa, kun väri sai vaikuttaa ja laitoin hänet rattaisiin. Hiusten leikkuuvaiheessa tyttö olikin jo nukahtanut. Tosi helppo käynti, vaikka etukäteen sitä vähän jännitin.

RIKKONAISET YÖT. Meidän " niin hyvin nukkuva" neito on alkanut taas syömään kolmesti yössä. Hän menee nukkumaan kahdeksalta ja syö ensimmäisen kerran jo noin klo 24, sitten 3-4 välillä ja vielä 5-6 aikaan. Toivottavasti kyseessä on vain joku maitotilaus. Rikkonaiset yöt ovat väkisinkin vaikuttaneet omaan vireystilaani ja olen ollut viime aikoina paljon väsyneempi kuin kertaakaan tytön syntymän jälkeen.

PUMPULILLE: Hauska kuulla, että meillä on samanlainen nimimaku :). Tuo Neela-nimi on yhdistelmä minun, esikoisen ja miehen nimestä. Taidankin arvata, mikä olisi teidän nimi-vaihtoehto tytölle. Se oli meidänkin listoilla, mutta olisi ollut liian lähellä minun nimeäni. Kerroit, että teidän Eeli on aurinkoinen vauva :). Olen jostain nimikirjasta lukenut, että " eeli" tarkoittaa jossakin kielessä " aurinkoa" . Minusta Eeli onkin iloisen ja nauravaisen pojan nimi. Sellainen on meidän esikoinenkin (silloin, kun ei uhmaile).

Jaahas, tyttö heräsi sitterissän, joten nyt on mentävä. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!

Pepper + Neela (9 vko)

Vierailija
13/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin ehtiväni muutaman sanan naputella vaikka poika ei nukukkaan.

Meillä puklailtiin eilen! koko päivä, aamusta iltaan, tiedän ettein puklailu ole vaarallista, ihmetyttää vain kun se alko niin napista painamalla eikä mitään ole tehty eritavalla.. Nyt olen tehostanut ryöhtäytystä, syöttänyt pystymmässä jne. saa nähdä auttaako..

Ja sitten (pyydän jo etukäteen anteeksi:) eilen uskaltauduttiin kokeilemaan sänkyhommia (siis muutakin toimintaa kuin imetystä eri asennoissa:). Ajattelin että vähän se varmaan sattuu ja muutenkin synnytyksen jälkeen oon ollu tosi pessimistinen seksin suhteen kun tuntu että paika on tuhoutunu lopullisesti. Alapää tuntu olevan yks iso arpi... Mutta toisin kävi..että oli kivaa:D Kauan kadoksissa ollut Ookin löytyi. Todettiin sitten että se olikin vaan ollu jossain kasvamassa:)

Ja sori siis, oli vaan pakko kertoa (tästä kun ei viitti äidille hehkuttaa:) OOn ottanu äitin puhelinterrorismin kohteeksi kun kyseessä on just joku puklun määrä tai kakan väri (vauvan siis), ihan vain säästääkseni ystäviäni (lapsettomia) ja koska äitiä oikeesti(?) kiinnostaa...

Ja tähän aamuun.. Marssin ihan pokkana talliin ruokkimaan kopukkaa, joka tosiaan lähti eilen talveksi valmentautumaan..Tuli vähän tyhmä olo kun siellä tallissa töröilin yksinäni..hmm..

Aurinkoista päivää kaikille, palaan jos ehdin...

keru ja eemeli 4viikkoa ja 2 päivää:)

Vierailija
14/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä helvetin yö,vauva itki 21.00-24.00 mikään ei ollut hyvä,ei syli,tutti,pullo,tissi jne..oltiin ihmeissään ja koska vauva on kelpuuttanu tuttia niin se alkoi huutaa täysii kun laittoi suuhun eikä nukahtanu,makuulleen alkoi kaamee huuto,syy siihen on: korvatulehdus. ihmettelin kun tissilläkin parkuu välillä ja on levoton. pullosta joi nätisti ja ei sitten vissiin satu niin paljoo korviin kun ei tartte imee niin paljon. että näin.

saatiin 5päivä kuuri ja katellaan miten sitten mennään. mä olin ihan varma että vauvalla ois koliikki.tää kaikki alkoi toissapäivänä,sillon huusi ekan kerran 30min putkeen ennen kun sain rauhotettua,mutta eilen sain rintareppuun ku oli jo huutanu 2,5h se vaan väsähti.

helpotti paljon kun sai tietää että mikä on,käytin vielä pikkujätissä ja päästiin heti korvalääkärin luo kun lastenlääkäri ei nähny tarpeeks hyvin sen jutulla tonne korvaan. sanoi että samealta näyttää toinen puoli mut ei ollu varma niin passitti korvalääkärin luo ja piiiitkän kattelun ja huudatuksen jälkeen totes että vasen puoli samee että korvatulehdus. jos ois ollu terve niin sitten oisin ollu ihmeissäni.

mut nyt nauttii hiljaisuudesta ja äkkii syömään ennen kun alkaa taas show.

k.h.p ja tyttö 2vko ja 5pvä

Vierailija
15/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ristiäissuunnittelut käynnissä, käväisin äsken pitopalvelussa tilaamassa reilusti voileipäkakkua, liha- sekä kalakakun. Ja makeaa täytekakkua sitten hiukan vähemmän, kun olen huomannut ettei se meidän bileissä niin hyvin uppoa. Miellä meni nämä ristäiset hiukan myöhäiseen (vauva on huomenna 2kk ja ristiäiset ensi sunnuntaina), kun olin vauvan synnyttyä niin väsynyt etten jaksanut niitä ajatellakaan. No onpa tuossa 5,5 kiloisessa pojan jötikässä sitten hentoiselle sylikummille pitelemistä=). Nyt on kukat ja kakut tilattu, ja kristallimalja on kysytty lainaan. Pappikin kävi jo kanssani keskustelemassa käytännön jutuista, ja mukavasti meni.

Onkos muita vauvoja, joilla vatsa toimii hitaanlaisesti? Meillä poika kakkaa vain 5-6 päivän välein, eikä silloinkaan kakkaa tule mitään valtavia määriä. Juttelin asiasta neuvolassa ja sanoivat, että on ihan normaalia pelkällä rintaruoalla olevilla vauvoilla, jotkut vauvat osaavat kuulemma käyttää maidon niin hyvin hyödykseen. Mutta mua kyllä vähän mietityttää...

Täällä ollaan onneksi oltu terveinä, mulla oli tosin viime viikolla outo yhden päivän kuumetauti. Kuume nousi ja lihakset särki, mutta seuraavana päivänä olin jo kunnossa. Onneksi ei ollut rintatulehdus jota jo ehdin pelätä kun rinnatkin olivat niin pinkeinä. Mutta vauva ja esikoinen ovat olleet terveinä, mikä on tärkeintä.

Mukavaa viikonalkua kaikille!!!

Vierailija
16/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla herättiin ylös jo ennen kuutta, eipä väsyttänyt ollenkaan kun jännäsin kuin päivä meillä sujuu kolmisin... Ja hyvinhän tuo on suurin piirtein sujunut.

Ainoa harmituksen aihe oli kun sisälle tultiin niin taannuin pojan tasolle ja sitten esiteltiin molemman kitarisojamme :( olisihan mun pitänyt ymmärtää että esikoinen on väsynyt aikaisesta aamu heräämisestä. No kun molemmat saimme hetken hengähtää ja murua rinnan alle niin maailma näytti heti valoisemmalta. Eipä poikaa tarvinnut päikkäreille paljoa nukutella, sammui kuin saunalyhty.

k.h.p: Olet varmasti huojentunut kun huutamiselle löytyi selitys. Toivottavasti ab-kuuri puree pian.

Raskauskiloista &mahasta: Raskauskilot ovat karisseet mutta ne aiemmin hankitut istuvat lujasti :( täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ettei tämä painonputoaminen stoppaa tähän. Vanhat farkut menevät jo jalkaan mutta vyötä ei vielä tarvitse.

Äitini mukaan vanhan uskomuksen mukaan raskausaikana äitejä närästää kovasti jos vauvalla on vahvatukka syntyessään. Nyt sitten GALLUPIN tynkää eli närästikö sinua raskausaikana kovasti? Oliko vauvallasi syntyessään vahva tukka?

Poikaa odottaessa Närästi julmetusti ja hänellä oli vahva, suht pitkäkin tukka syntyessään. Tytöllä oli myös vahva tukka ja närästi niin että rennietä söin (närästi vähemmän kuin poikaa odottaessa).

pubu ja Anni

Vierailija
17/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu närästihän minua ja Rennietä söin kuin leipää...pojalla on tukka kuin peikolla, musta ja paksu. Esikkoa odottaessa närästi myös ja samalainen tumma karvapää oli kuin pikkuveljensä. Terveydenhoitajakin totesi äippäneuvolassa Vimpulan tukan nähtyään, että tuota se närästäminen sitten tiesi...

k.h.p: Hyvä kun löytyi jokin järkevä syy vauvan itkuisuuteen. Tapaamisesta sen verran...tulethan mukaan kuukausitapaamisiin...Joka kuukauden ensimmäinen perjantai...paikasta ja kellonajasta myöhemmin infoa. Tapaamiset tämän vuoden puolella 3.11. ja 1.12. Minäkin tulen täältä periferiasta (Turusta) 1.12. tapaamiseen, 3.11. on liian lähellä tuota 20.10. tapaamista...

Opemamma taas

Vierailija
18/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas uuteen viikkoon,

Onko teidän vauvoilla ollut sellaista, että silmästä tulee niinkuin nuhaa? Olen pyyhkinyt ulkoreunasta sisäreunaan puhtaalla. Tuntuu flunssa meillekin pikkaisen siis iskeneen, mutta nenä ei onneksi ole vauvalla kovin tukkoinen ja itse olen täysin terve ainakin vielä onneksi.

k.h.p: Hyvä kun saitte selville syyn itkuisuuteen, jaksamista kovasti äidille ja paranemisia pikkaiselle! Eipä välttämättä itsellä tulisi mieleen, että voisi olla korvatulehdus. Pitääpi laittaa tämä juttu " korvan taakse" .

pubu: Oli vahva tukka mutta ei närästänyt kait ollenkaan, oli vaan hidasta vatsantoimintaa onneksi nämä kaikki raskausajan vaivat ovat ollutta ja mennyttä elämää.

omppupomppu2: Hesarin ilmoitusten perusteella ei niitä ristiäisiä kovin moni ihan tosi aikaisessa vaiheessa pidä kun katselin niitä nimiilmoituksia missä on kastepäiviä ja syntymäaikoja. Meidänkin vauva on jo mun mielestä viisikiloinen jötikkä mutta vahvoja olivat kummitkin ;)

No mutta kauppaan tästä taas jotta saisi jotain uutta ruokaa taas tällä viikolla puuhattua ja jos vauva olisi vaikka hereillä kauppakeskuksessa niin voisi mennä sellaista passikuvaa koittaa ottamaan. Se onkin että avustajan käsiä ei saisi näkyä kun vauva ei jaksa vielä pitää päätään pystyssä kovin kauaa. No jos yritetään kumminkin...

Vierailija
19/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla lapsilla on ollut musta vauvatukka, mutta närästyksestä en ole kärsinyt.

Mikä ihana rauha kotona: vauva nukkuu neljättä tuntia rattaissaan, esikoinen nukahti tunnin unitaistelun jälkeen petiinsä :). Mitäs muuta tämä mamma tekee, kuin surffaa netissä...

Vierailija
20/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti , vauva taitaa tehdä jo heräilyä vaunuissaan...

Hän nukkuuukin aivan mielettömän ihania pätkiä, -pääsääntöisesti, välillä on päiviä ettei nuku oikein ollenkaan. Mutta tuommoiset neljän tunnin " tirsat" tai paritkin sellaiset päivässä ei ole ihme... :) Yöt menee kahdella syötöllä.

Ekoina viikkoina mendänkin vauva harrasti tuota klo 21-24 kitinää/itkeskelyä. Tutti pelasti meidät. Tyttö rauhottui vain rinnalle, mutta kun tulikin maitoa niiin se ei ollut ollenkaan kivaa hänen mielestään. Nyt kun tutti riittää ,elämä hymyilee. Lisäksi nyt vähän kasvettuaan (ikää nyt 2kk) hän viihtyy tosi hyvin iltaisin lattialla alustan päällä. Ottaa siinä illan kuluessa välillä torkkuja jä välillä killittelee. (toki aina välillä on iltoja kun itkettää, että ei tämä nyt mitään todellista autuutta ole....)

Meillä oli toissa su ristiäiset, prinsessa sai nimekseen Sani Susanna. Meillä nyt sitten Sara Sofia ja Sani Susanna.

Kyllä oli tukkaa miedänkin neidolla ja kyllä närästi, molemmissa tapauksissa. Sanilta on aika paljon tukkaa lähtenyt, niiltä kohin mikä osuu patjaan.

Jahas, kutsu käy...tarttee mennä.

Iloista viikkoa kaikille meille!!!

Katzu ja Sani 2kk, 4pv