Miten kompensoit inflaation nostamat elinkustannukset?
Kommentit (1638)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos ihmiset alkavat kuluttaa vähemmän?
Kun tarpeeksi suuret massat lopettaa kulutuksen, se ei ainakaan lisää inflaatiota vaan tuo paineita hintojen laskulle.
Kulutan vähemmän ja siirryn yhä enemmän omavaraistalouteen. Palvelujen käytön olen lopettanut jo aikaa sitten. Tavoitteena on, ettei kaupasta tarvitse hakea muuta kuin suolaa Säästyneet varat muutan kullaksi ja jalokiviksi.
Pihistän entisestään ruokaostoksista ja ajan autolla vain välttämättömät ajot kuten työmatkat.
Lapsen vaatteita ja tarvikkeita on tähänkin asti ostettu hyvin harkiten ja vain tarpeeseen niin siitä ei pysty enää tiristämään. Omat vaatteet ja kengät olen jo vuosikausia ostanut kirppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
vaihtaisin hallituksen. tämä mariinin porukka provosoi inflaatiota, koska köyhimykset luulee, että asiat paranee, kun propaganda sanoo, että hyvin menee. ja että se riittää.
Turha luulla että orpon hallitus on yhtään sen parempi köyhälle kansalle tai edes keskituloiselle, ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tulee 90 luvun toisinto.
Ei ole töitä. Ihan niinkuin tähänkin asti. En osta mitään ja kulutan mahdollisimman vähän rahaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyhalllituksen tekemän vuosituhannen suurimman bensaveronkorotuksen jälkeen vaihdoin kaikki mahdolliset kotimaiset tuotteet ulkomaalaisiin halvempiin. Esim ruoka ja taloustavarat.
Sama, nyt ostetaan se halvin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee 90 luvun toisinto.
On jo. Enää puuttuu pörssi- ja asuntoromahdus.
Vierailija kirjoitti:
Pihistän entisestään ruokaostoksista ja ajan autolla vain välttämättömät ajot kuten työmatkat.
Lapsen vaatteita ja tarvikkeita on tähänkin asti ostettu hyvin harkiten ja vain tarpeeseen niin siitä ei pysty enää tiristämään. Omat vaatteet ja kengät olen jo vuosikausia ostanut kirppikseltä.
Mikset osta lapselle kirppikseltä höhlä.
Syön vähemmän ja harkiten. Leikkaan ja värjään itse hiukseni. Kävelen matkat kauppoihin jos matkaa on max 3km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaihtaisin hallituksen. tämä mariinin porukka provosoi inflaatiota, koska köyhimykset luulee, että asiat paranee, kun propaganda sanoo, että hyvin menee. ja että se riittää.
Turha luulla että orpon hallitus on yhtään sen parempi köyhälle kansalle tai edes keskituloiselle, ei ole.
Poliitikot pitää huolen toisistaan, virkarälssistä, rikkaista, muslimeista ja paremminvoivista. Muut saa imeskellä sormiaan niinkuin tähänkin asti.
Vaihtoehto c: en tee mitään erilailla. Jos hinnat nousee, sitten jää vaan vähän vähemmän säästöön/sijoituksiin. Mutta ei sitä normielämässä huomaa mitenkään kun nämäkin summat vaihtelee muutenkin.
Sain juuri palkankorotuksen, joten en millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee 90 luvun toisinto.
Hoituu!
Ristiriitainen tilanne, säästöjä on paljon, joten kulutan jonkin verran enemmän kuin ennen eli teen hankintoja, joita olen lykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee 90 luvun toisinto.
Hoituu!
T Petteri O
Nyt kannattaisi sijoittaa arvometalleihin, jos on ylimääräistä.
En osta mitään ylimäärästä Suomesta, kaikki shoppailut teen ulkomaanreissuilla,myös lääkkeet,kampaamot,yms. Alkot tilaan ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaisi hankkiutua velattomaksi.
Huhtikuussa viimeinen asuntolainan maksuerä, sen jälkeen velkaa 0€ .
Ihmisten selkänahasta revitään taas asevarustelut.