**LOKAKUISTEN MAANANTAI**
Kommentit (69)
Olipa yhtä pyörimistä koko yö. Lapsetkaan ei herättäneet kuin kerran, mutta silti heräilin vähän väliä, ramppasin vessassa jne.
Myös nuo paineet ihmetyttää / mietityttää. Ne on pysyneet tasaisina kauan (130-140/85-95) ja siis nuo lääkärin mielestä vielä ok, tosin seurattavat. Nyt sitten eilen illalla nukkumaan mennessä oli 125/102! Lääkäri antoi perjantaina ohjeeksi lähtee osastolle, jos alapaine menee yli sadan, mutta en sitten lähtenyt. Päätä särki koko yön ja särkee yhä, mutta muuten olo ok ja esim. turvotus on mun mielestä vähentynyt. Ja nyt sitten paineet oli 120/61 eli tosi hyvät!? Molemmilla kerroilla makasin 10min ja sitten mittasin. Eli joko tuo mittari on huono tai sitten mulla vaihtelee tosi paljon nuo.
Aattelin soittaa neuvolaan 8 aikaan, että miten noiden kans on. Varsinaista neuvola-aikaa mulla ei olekaan enää ollenkaan!
Masussa myllätään aina välillä, mutta selkeesti liikkeet on vähentynyt. Onhan siellä jo varmasti niin ahdasta.
Se on kuulkaas tytöt niin, että mennää syyskuun viimestä viikkoa ja kohta alkaa niitä ihan " oikeita" lokavauvoja syntymään :)
Oikein mukavaa maanantaita kaikille tasapuolisesti! Taidetaankos saada jo tänään uusia syntyneitä :)
Mianni 36+2 (jotenki nämä viikot menetti merkityksensä, kun sai sen käynnistysajan..)
millian,kyllä kuulosti kivalta tuo sinun babyshower!! mulle kanssa järjestettiin mutta enempi semmoinen suomalainen versio,eli ystävien kanssa (mamma sellaisten) yhdessäoloa ja vauvahöpinöitä:)
niin ja onnea vuodella vanhentumisen johdosta! ;)
mianni, tuuhan sitten kertomaan mitä neuvolasta sanottiin! aika hurjalta kuullostaa kyllä tuo yli sadan alapaine! meneeköhän oikeesti edes sinne ens viikolle ennen kuin sulla nyytti jo sylissä?..
nazulta ja lupicaialta odotellaan vauvauutisia:)!!! ihan varmasti nyt on jo pikkuiset syntyneet kun ei ole pitkään aikaan kuulunut mitään..
joo nyt tosiaan vika viikko ja sitten alkaa MEIDÄN kuukausi!!! siis ihan oikeasti nyt niitä vauvoja alkaa sitten tulla!!! ihanaa!
meillä oli viikonloppu semmoinen vauva-valmistelu viikonloppu, vaihdettiin makkarissa järkkää että saatiin tilaa pikkuisen sängylle ja hoitopöydälle, kotiintulovaatteetkin on nyt pesty,itelle myös imetysrintsikat, vielä pitäisi tuota kassia ruveta katsomaan valmiiksi.
äiti eilen sanoi että masu on selkeästi jo laskeutunut että ei enää kauaa..no itellä eio kyllä tällä hetkellä tunnu siltä että lähtö saattaisi pian tulla. vauva on kyllä aika paljon rauhottunut,toivottavasti kaikki on hyvin!!! eilen tuli taas pari kipeää supistusta muttei sen enempää mitän...
yöllä piti taas lähteä ottamaan rennietä kun oli niin kauhea närästys,saa anähdä sitten tuleeko tuuheatukkainen pikkuinen;)
turvotus on myös ihan kauheeta.
kiitos tsempityksistä,nyt tosiaan jo paljon parempi olo kuin lauantaina..vaikka olo edelleenkin ihan valtava.
miess yrittää kyllä sanoa että näytän kauniilta ja ihanalta eikä suonikohjut ja arvet haittaa,mutta jotenkin vaikea uskoa kun tosiaan on ihan kauhean näköinen!
yöllä oli taas niin tukalan kuuma ettei meinannut saada unta ollenkaan...nyt kyllä saisi jo riittää nämä lämpimät,eilenkin oli ulkona 22 ja sisällä sata!
mutta nyt aamupalan laittoon..
oikein vaivatonta ja vauvarikasta viikkoa masuille!
fiikuna ja mytty rv 37+5
MILLIANILLE synttärionnittelut! Jännältä kuulosti tuo, että olit ihan ventovierailtakin saanut hienoja lahjoja. Vähän erilainen kulttuuri siellä! Ja upeeta, että sait uusia kontakteja. Vauvalomalla on ihan kiva kun löytyy vertaistukea ja aikuista seuraa!
COE: Mäkin mietin tuota synnytystä ja iskiaskipua eilen kun siivoilin kanssa ja touhusin ja sitten oli jalat niin kipeet, että melkein itkua väänsin. Se siitä aktiivisynnytyksestä sitten, jos ei jaksa olla pystyasennossa iskiaksen takia. Hitto soikoon. Pitäisi nyt ottaa vähän rauhallisemmin, niin josko nuo kivut vähän rauhoittuisi.
ON: Viime yönä taas suppaili kahden ässän tuloksena ja yö meni sen takia vähän huonosti. Ei olisi millään jaksanut nousta ylös. Mies lähti töihin, tyttö tarhaan ja minä jäin kotiin gradun kera. Tällä viikolla aion vaan jotenkin tehdä sen valmiiksi, tulee kuinka paska tahansa. Siis jos tässä nyt ei tule lähipäivinä lähtöä. Eilen kyllä limat (joita tulee edelleen paljon) oli rusehtavia/ vaalenpunaisia. Taitaa olla hyvä merkki!
Koskakohan me saadaan niitä vauvauutisia kuulla... Koskas se HANNA meni käynnistykseen. Onkohan siitä jo kohta viikko?
Mulla on kymmeneltä neuvola. Vähän jännittää sf-mitta, kun se on ollut kolme kertaa jo sama ja nyt pitäisi olla jo kasvanut tai muuten pitää mennä lisätutkimuksiin. Toivotaan, että kaikki on hyvin! Nyt siis sen G:n pariin...
Hyvää alkavaa viikkoa lokamasuille ja paljon suppareita niitä toivoville!
S-I ja Lumikukka 38+6
Taasen kurkkaamaan, josko olis tullu vauva/vauvanhakureissu-uutisia. Utelias kun olen..
Onnea Millianille synttäreiden johdosta! Joo tosi kivoilta kuulosti ne vauvakutsut. Kiva kun saa uusia kavereita.
Miannilla kyllä ihmeesti vaihtelee noi paineet. Siinä sen lepäämisen merkityksen näköjään huomaa kun yön jälkeen oli niin matalat. Josko ne asettuis.
Oma olo hyvä, yön nukuin taas putkeen. Kuuma kyllä on nukkua kun ei oikein viitti ikkunaa enää pitää auki. Illalla supisteli sellaisia ei niin kipeitä suppareita mutta kummiskin tunsi, että jotain tapahtuu. Kiva niin. Josko olisivat jotain tehneet tuolla alhaalla. Haluis jo synnyttämään...
Hyvää päivän jatkoa kaikille ja suppareita niitä toivoville :) Käyn varmaan taas päivän mittaan kurkkaamassa, onko uutisia..
Sanna ja baby rv 37+6
Taas pitkään aikaan päässy kirjotteleen..väsymys,uupumus ja jaksamattomuus on ihan kamala kun ei saa/pysty öitä nukkumaan kunnnolla kun joko suppailee tai kolottaa paikkoja niiiiin paljon=(
Eiliset äitipoli kuulumiset,kävin siellä kun olin huolissaan kun vauvan liikkeet selkeesti vähentyny ja kunnon supistuksia tullut pe ja la,siis ihan kunnon suppareita ja säännöllisiä mutta sitten ne on laantunu muutaman tunnin jälkeen.Käyrällä oltiin pikkukertun kanssa ja näytti oikein hyvältä,sitten lääkärille ja ultraan,kanavaa 1cm jäljellä ja auki peräti 3,5cm-4cm!!!Ja noin 4kg olisi tulossa näillä näkymin la.Mitään suppareita ei sitten sen sisätutkimuksen jälkeen tullut,pöh=/Ja pääsin siis kotiin odotteleen synnytyksen alkua..saa nähdä kuinka kauan tässä saapi sitten odotella..kohdunsuu ollut auki sen 2cm jo yli kuukauden..
Kaikki on laitettu valmiiksi jo vauvaa varten,että ei muuta kuin kerttu vain puuttuu.Paikat on tosiaan jo niiin hellät ja kipeät että huh,saisi jo tulla kun viikkojakin niin hyvin ja vauvalla painoa..
Ärsyttää nähdä joitakin tiettyjä ihmisiä kun jaksavat ihmetellä että mitäs se minä vielä yhtenä kappaleena täällä vielä teen..Niimpä..odottaisivat ees la asti ja sitten voivottelisivat.Alkaa itellä vain kypsytteleen niin hemmetisti tuolla yläkerrassa että..
No joo,eipä tässä muuta pientä purnausta jne...,kuopus heräsi niin lähdemmä aamupalalle ja ulkoileen..
Jaksamisia!
jemin kera pikkukertun rv 39
Aurinkoinen, mutta tosi kylmä päivä tulossa. Hyrrr...Mitä sitä osakaan pukea päälle kun on tottunut niin lämpimään..
Onnittelut MilliaNille vanhenemisen johdosta :) Kivalta tosiaan kuulosti tuo sinun juhlasi, mä haluun kans ;)
Mianni: Kannattaa mitata aina vaikka sen pari kertaa nuo paineet ja vaikka levätä hetki jos alapaineet ekalla noin korkeat ja sitten pitäis sen tauon ja sitten jos toisellakin mittauksellla on korkeat niin sitten uskominen siihen.
Ite oon tosi paljon joutunut mittailemaan noita arvoja ja tosiaan jos paineet pysyy alle sadan niin niitä vaan seuraillaan tarkkaan, mutta mullakin ne oli ihan koko ajan reilusti yli sadan ja sitten saikin jo sen lääkityksen.
Mutta toivottavasti saat pian vauvan syliisi ja pääsette nauttimaan kunnolla vauva-arjesta :) Joko vanhemmat lapset odottaa kovasti vauvaa? Meillä ainakin tuo 2v8kk suukottelee mahaa ja kertoo kaikille että syksyllä syntyy ;)
Eilinen saunareissu meinas mennä ihan kintuille kun alkoi lauteella supistamaan niin kovasti =O
Pikapesin itseni ja tulin tähän sohvalle makaamaan. Suppareita(kipeitä) tuli jo melko säännöllisesti ja alapää oli ihan tulessa. Tuli kyllä jo lähdön hetki mieleen vahvasti. Ei meinannut millään rauhoittua vaan supparit jatkui ja oli aika tujakoita. Miehen kättä puristin joka supistukselta ja alkoi miestäkin jo jännittämään..No, olin sitten nukahtanut jossain vaiheessa eli lähtöä ei siis vielä tullut ;)
Mutta nyt on edelleen alapää kipeä ja mahakin hellänä...JA paitaa päälle laittaessa aloin katsomaan että maha on selvästi laskenut..Yön tai illan aikana...Voiko olla tottakaan että noin selkeästi huomaa mutta kyllä se vaan on =O
Joku mulle vaan kuiskii että tällä kertaa ei ihan niin paljon yli mennä kun ekalla kertaa...Mutta tuskin tässä nyt ihan heti mennään...:)
Toivoa herättää ;)
Mutta nyt pitää lähteä asioille ennen kun mies lähtee iltavuoroon...
Voikaa hyvin ja paksusti!
Tosiaankin meidän kuukausi alkaa tällä viikolla, ihanaa!!!!!On sitä odotettukin!
Terkuin,
Camelot 36+4
MILLIANILLE minultakin synttärionnittelut!
Soitin neuvolaan ja sain sinne ajan huomenna klo 15. Katsotaan vielä kerran nuo perusjutut; pissa, paineet jne. Sitten perjantaina menen lääkärille. Sitten ne käynnit onki tämän raskauden osalta ohi :)
Aloin muuten miettimään, että millähän ne käynnistää tällaisessa tilanteessa? Lääkäri kyllä sanoi perjantaina, että pitäs lähtee helposti käyntiin, kun paikat on jo " kypsyneet" , mutta ei siis ollut puhetta, että millä keinoin. Onkohan se sitten Sytotec suun kautta vai kohdunsuulle, kalvojen puhkaisu vai tippa.. No, näkeepä sitten. Onpahan edes jotain jännitystä :DD
Nyt koululainen valmiiksi ja sitten lattioiden kimppuun, ovat " pikkasen" likaiset!
Millianille synttärionnittelut.. Ja Miannillahan on kohta jännät paikat edessä. Miettisit millä mahtavat käynnistää, jos paikat jo valmiit synnytykseen, niin veikkaisin kalvojen puhkaisua. Näin ainakin minulla esikoisen kohdalla toimittiin ja luonnolliset supistukset alkoivatkin melkein heti. Onnea koitokseen:)
Kyllä Nazu ja Lupaicia on varmasti jo nyyttinsä saaneet, odotellaan kuulumisia.
Kaikilla on jo vaikka mitä supistuksia ym. Mulla ne on loppunut kun seinään (aiemmin oli). Eli kärvistelen täällä varmasti vielä lokakuun loppupuolellakin tai sitten tä on tyyntä myrskyn edellä (toiveajattelua). Mutta toivottavasti saan kohtalotovereita mukaan pitkään piinaan.
Kiva kun meidän esikoinen 2v. herää joka aamu kuudelta ja siihen ei vaikuta yhtään se monelta menee nukkumaan. Eli voi nukkua kuudesta kuuteen tai niinkuin viimeyön, niin klo 21-06 ja nyt raukka vetelee taas unta, rytmit ihan sekasin. Tähän kuvioon sopiikin hyvin vauva, eihän silläkään rytmejä ole:)
RV 37+6
Huh agh kääk, mua meinaa alkaa oikeasti ahdistaa kun kaikilla on synnytys niin lähellä! :o Mulla on vielä niin paljon tekemistä... työasiat ihan rempallaan ja kaikkea.
Kirjoittakaapa nyt joku loppukuinen, että ei ole vielä lähelläkään?! :) PEGGY, JÄÄSYDÄN, JOLLA?? Keitäs muita siellä taas olikaan?
MIANNI, vitsi olin missannut tuon käynnistysajan, onnittelut :) Se on oikeesti jo tosi lähellä. Vielä kerran vissiin ehdit puhkaisemaan viikot täyteen.
IIRIS, ai sulla siis pystyasennossa se iskias oireilee, mulla tosiaan taas makuulla! Mä jotenkin rupesin sitten luottamaan siihen, että ne supparit on niin kovia ettei iskiasta huomaakaan... odotan kyllä oikeasti aivan sikana sitä että pääsee eroon tästä iskiaskivusta. On INHOTTAVAA! (Ja tsemppiä gradunvääntöön tälle viikolle! Mä lupaan ottaa osaa vaikka torstaina ja kirjoittaa pohdintani, niin saatas molemmat homma valmiiksi ennen synnytystä!)
By the way, meidän LAPSENVAHTI eli äitini päätti lähteä perjantaista lähtien yli viikoksi mökille (rv 36+5 - rv 38+0). Kiva juttu. Yritin kyllä sanoa että onko se nyt sitten fiksua. No, toivotaan sitten ettei tuossa välissä synny. Isälle sanoin, että pitäisi puhelinta päällä tuossa aikana, yleensä kun pitää aina äänettömällä. Isä rupesi mesoamaan että eihän hän voi jättää töitä tekemättä ja olla passissa. Yritä siinä sitten selittää 55-vuotiaalle ihmiselle että tarkoittaako kännykän päällä pitäminen sitä että ei voi tehdä kirjanpitäjän töitä... :/ Eli jos nyt sitten ens viikolla sattuu tuo synnytys käynnistymään niin katsotaan tuleeko tänne meille ketään vahtia :(
(.) - Ei muuta kuin yöllä taas oli ihan sai-raan kovat liitoskivut, tajuttoman vaikeaa kääntää kylkeä tai nousta ylös. Nousin pissalle joskus klo 5 maissa ja oli niin kipeää että toivoin jo että lapsivesi menisi niin sais tämän koko raskauden käännettyä taakse. Suppareita ei yllättäen ole tullut oikeastaan yhtään siivoamisen vuoksi! Ei selvästikään ole vauva vielä kypsä tulemaan ulos, mikä kyllä siis sopii mulle hyvin kun viikkojakin vasta näin vähän.
Nyt jatkan yhden työjutun parissa, niitä nyyttiuutisia minäkin tulin vilkaisemaan - vaikka sitten huomasinkin tosiaan että melkein ihan ahdistaa... No, ehkä se tästä kun saa näitä hommia pois alta. Mutta kyllä se 3 vko mikä tästä meni esikoisen syntymään tuntuu ihan _hirveän_ lyhyeltä ajalta!
Silti hyvää maanantaita kaikille ja suppareita niitä odotteleville :)
Coe rv 36+1
Ja ihan alkuun COELLE sen, mitä halusit kuulla eli " mikä synnytys ja nytkö muka ollaan jo lähellä ;-) " Täällä ei minkäänlaisia merkkejä siitä, että neljän viikon päästä laskettu aika ja vauva täysaikainen viikon päästä. hohhoijaa. Ei supistuksen supistusta, yöt nukun aika tasantarkkaan 8 h ehkä yhdellä herätyksellä ja päivät touhuan ihan normaalisti, viikonloppuna en edes tarvinnut päikkäritä, käytiin katsomassa asuntoja jne (joo nyt se uusi asuntokuume sitten iski...), jumppasin ja sitä rataa. Mulla ei onneksi enää ole työjuttuja, en tajua kyllä, miten COE ja Iiris jaksavat vääntää vielä gradua (ja olikos joku muukin) !!!! Ootte ihmenaisia :-)
Minäkin niitä vauvauutisia kovasti jo kuikuilen ja täytyy tulla vilaisemaan pitkin päivää, mitä actionia on ilmassa... Tuntuu jotenkin, että oon ihan ulkopuolella kaikesta, kun voisin kuvitella olevai raskausviikolla, joka alkaa 2:lla. vai onko tämä Tyyntä myrksyn edellä (vai sekin varmaan toiveajattelua ;-) ) ?
LILLIStä huhilen: Oletko jo saanut Twincosi ja mahtuiko se Teutonian koppa niihin varmasti :-) ? mulla vihdoin tänään lähdössä tilaus Hollantiin...
Jolla, joka ei synnytä vielä mooneeen viikkoon.
Tänään olikin aikainen herätys, kun piti käydä siellä hepatoosikokeissa jo aamulla, että mies pääsi lähtemään töihin. Olin labrassa jo 7.15. Ihmeen hyvin sain nukuttua vaikka en saanutkaan ottaa närästystablettia yöllä, kun piti paastota 12 h. Laitoin vain tynnyjä ison pinon ja nukuin puoli-istuvassa asennossa. Pientä kutinaa on ollut iltaisin vähän joka paikassa, mutta voisi mielestäni mennä ihan kuivan ihon piikkiin.
MILLIANILLE onnea synttäreiden johdosta!
Lauantaina oli ihana päivä. Mies lähti lasten kanssa päiväksi pois ja sain olla yksin kotona koko päivän. No innostuin sitten lähtemään lenkille, vaikka liitoskivut ja alamahakivut on tosi voimakkaat. Väkisin hampaat irvessä kävelin ja ihan hävetti, kun varmasti mun kävelyasennosta näki muutkin, että kipeää käy. Välillä piti ihan pysähtyä, mutta sinnillä pääsin takas kotiin. Sitten laitoin vielä saunan päälle ja rentouduin oikein kunnolla saunassa.
Siksi ajattelin, että käyn kävelyllä, että saisin noita TURVOTUKSIA liikenteeseen, kun painokin on noussut niin huimaa vauhtia. Se ei kyllä auttanut siihen yhtään, vaan pahensi vaan turvotusta. Olen muka luullut, että mulla on paha turvotus, mutta eilen aaamulla yhtäkkiä iski ihan mieletön turvotus käsiin ja jalkoihin. Alkoi kuumottaan ja aivan kuin turtumaan kädet. En saanut edes sormia enään koukkuun ja mieskin sanoi, että onpa järkyttävää. Kun otin sukat pois jaloista, niin jäi tunniksi painaumat sukanvarsista, vaikka ne ei ole mitenkään tiukat. Nyt on sama turvotus jäljellä. Jouduin iltayöstä käymään hanan alla pitämässä käsiä. Välillä jääkylmää ja välillä lämmintä. Ei se turvotukseen auttanut, mutta siihen kipuun ja kuumotukseen kyllä vähän. Kamalaa kun tuntuu, että sormet ei taivu mihinkään ja kaikki tippuu käsistä.
Tänään menen taas vyöhyketerapiaan. Pariksi päiväksi siitä oli viime viikolla hyötyä. Täytyy nyt katsoa tällä kertaa, että auttaako paremmin, kun en tiedä viitsiikö lähes 50 euroa maksaa kerrasta, jos vain vähän auttaa. Voihan se olla, että ekakerta ei tuo vielä toivottua tulosta, mutta tuskin viikkoja jatkan, jso nyt ei vaikuta sen enempää. Minäkö pessimistinen? :)
Täällä on vähän kaikilla ollut supisteluja ja osa on jo vissiin päässyt viikonloppuna synnyttämään. Oispa kiva saada jo tänään heiltä vauva uutisia. Yksi tuttu synnytti perjantaina poikavauvan. Synnytystä käytiin läpi ja vähän alkoi taas jännittämään.Olipa kiva, kun eilen laskeskelin ja huomasin, että eihän tässä ole kuin 23 päivää laskettuun aikaan. Toki sehän ei tarkoita, että synnytykseen olisi sen verran aikaa, mutta sitten se on jo aika lähellä.
Saatiin vauvan lipasto koottua ja laitettua sinne vauvan vaatteet. Asia alkaa pikkuhiljaa konkretisoitua. Kehtokin odottaa jo valmiina. Sisarukset jo kovasti odottaa. Aina kun tulen jostain, niin nuorin kysyy, että otettiinko se vauva jo pois. :)
Aloittelin tuossa pesemään petivaatteita. Jospa siinä saisikin päivän kulumaan, kun monta koneellista pesee lakanoita ym. ja tuulettaa peitot ja tyynyt. Vauvansängyn verhokatoskin pitäisi silittää..
Päivänjatkoja kaikille!
Pixelina rv 36+6
Ja millianille ensiksi synttärionnittelut :)
Miannille hyviä vointeja,
ja tsemiä tulevaan käynnistykseen,
sulla ei tosiaan ole paljoa enää " armonaikaa" .
Ihanaa, kyllä käyp katteex.
Mulla hyvin nukuttu yö takana.
Eilen oli kovaa polttelua lantioissa ja selässä,
ilmeisesti jotain kypsyttelyä masussa tapahtuu,
toivottavasti ipana kääntyi samalla pää alaspäin,
se selviää kolmen tunnin päästä.
On se ainakin koko viikonlopun myllertäny vatsassa,
varmaan ollut jo muutamankin kerran alapäin ja sitten taas ylöspäin....
Kauheesti tekis mieli siivota ja tehdä kaikkea,
mutta sitten kun yrittää aloittaa jotain, niin ei vaan jaksa.
Mälsää kuunnella kun muut sisustelee siellä vauvanhuoneita.
Itse kun asustelen täällä appien nurkissa, niin ei pal tarvii sisustella.
Majaillaan siis täällä niiden yläkerrassa rakennusaika,
joskus ens vuoden puolella päästään vasta omaan.
Hyvällä tuurilla jo joulukuussa pääsee ehkä keskeneräiseen taloon.
Mutta ilmottelen mitä sairaalassa tehtiin/sanottiin siitä kääntöhommasta.
Mukavaa viikonalkua kaikille " möhömahoille" .
Zimppu ja masukki 36+6
Loppukuisia minäkin (lohdutukseksi Coelle).
Ja mies lohdutti minua eilen: " yli lasketun se menee" .
Kiva kuulla :/
Ei oo Coe synnytys vielä lähelläkää, tässä vielä 5 vko varmaan menee ennenku jotain tapahtuu :) Tuntuuhan se hurjalta ku toisilla se on päivistä kiinni, itellä vielä viikkoja odottelu aikaa.
Iski sitte flunssa meillekki. Tyttö on pari yötä kitissy nenä tukossa ja iteki viime yönä pyörin hulluna sängyssä ku on niin kurkku kipeänä ja nenä meinaa olla tukossa. No, pitihän se arvata ettei siltä säästy..toivottavasti ei kovin pahaksi äidy.
Ja meinas taas aamulla itku tulla- mulla on nyt alkanu turvottaa vähän enemmän, tuntee ihan ku varpaat ja sormet on pökkelöt. JA- Oli eilisestä KILON noussu paino! Se ei VOI olla muutaku turvotusta, EIHÄN? Vai oonko muka mässäilly eilen niin paljon että se vois näkyä kilon verran? En oikein jaksa uskoa, koska en mielestäni oo mitenkää erityisen paljoa eilenkää syöny. Nyt kuitenki päätin, että tässä on " enää" 5vko la:n, niin edes sen aikaa mun täytyy pystyä olemaan syömättä karkkia ja suklaata. Aattelin, että mies saa sitte synnärille tuua mulle fazerin sinisen levyn, kun nyt jaksan tämän 5vko ilman herkkuja. Ja mä tiedän että mä pystyn siihen kun vain oikeasti haluan. Ja nyt tuntuu siltä että HALUAN. Ei ainakaa herkuttelun takia pääse paino kohoomaan. Mutta kyllä on taas masentava mieli tuon kans :(
Että Millian- voin lahjottaa jokaisen tulevan kilon kyllä sulle tästä eteenpäi jos haluat :)
Pitäis tästä lähtä pakkaamaan tavarat vaihteeksi, että päästäis lähtemään kotiin päin ajeleen. Seuraavan kerran ku tullaan mummulaan niin taitaa olla pikkutyypin ristiäiset :) Kuulostaapa hassulta.. Mutta niin se vaan menee.
Jaksuja kaikille, suppareitten kans tai ilman!
Jääsydän rv 34+6!
Ensiksi Millianille onnitteluty syntymäpäivän johdosta!!
Siis meneekö Mianni jo perjantaina käynistykseen! Jännää! Toivottavasti nuo paineet nyt pysyis suht kurissa, mutta kyllä tuo yli 100 alapaine kuulostaa hurjalta...
Camelot: Mulla oli myös viimeviikolla tommonen ilta että supisteli rajusti, pitkään ja tekivät tosi kipeetä. Seuraavana aamuna huomasin että masu oli selvästi laskeutunu. Ja perjantainakin selvisi että vauvan pää aivan alhaalla ja kiinnittynyt. Mä toivon että tää tilanne helpottais sitten synnytystä. Meijän nuorin neiti ei laskeutunu ollenkaan ennen ponnistus vaihetta. Siinä sitten aika kauan jouduttiin odottamaan hevetillisissä supistuksen kuorissa, täysin auki, että pääsisi ponnistamaan. Huh ei ollu kivaa se...
Mulla viimeyönä muutama todella kipeä supistus ja tänään aamun mittaan supistellu myös tujakasti... Toivottavasti nää sais jotain kivaa aikaseksi. Vauvan liikkeet vähentyneet SELVÄSTI. Mutta kun rupen laskemaan tulee helposti se 10 liikettä reilusti alle tunnissa. Eli ei kai pidä huolestua...
Meijän vanhempi neiti on nyt sitten kunnon yskässä ja kuumeessa. Ja vamasti tartuttaa tuon nuoremmankin. Joten tää viikko menee nyt varmasti sairastellessa. Toivon vaan etten itse tuota yskää ainakaan sais. Kauheeta yskiä ison mahan kanssa.
Lähettelen vielä lopuksi supisteluja niiltä kaipaaville ja hauskaa maanantaita jokaiselle!
Mamseli rv 37+1
Ai niin tuli vaan vielä mieleen että onkohan Hexu päässy jo tosi toimiin, kun ei oo vähään aikaan itsestänsä ilmoitellut... Muistaakseni meni Jenin kanssa samoilla viikoilla...
MAMSELI: En vielä perjantaina mene käynnistykseen, vaan käyn perjantaina vielä lääkärillä + ultrassa ja sitten maanantaina 2.10. menen osastolle käynnistykseen :)
Niin ja kaikille synnytystä kovasti odottaville ja supistuksista haaveileville lohtua: Minä en tuntenut yhtään supistusta esikoista odottaessa ennenkuin lapsivesi meni yhtenä yönä vkolla 39+0 ja sittenhän sieltä poika saatiin maailmaan :)
Kaikille tasapuolinen tervehdys täältä ennenkuin joudun luovuttamaan tietokoneen viisi veelle pelaamista varten; 2, 5 v on se joka haluaa pelata mutta koska ei osaa värvää siskonsa pelaajaksi että saa katsella :)
Millianille onnittelut synttäreiden johdosta, kivalta kuulosti myös tuo babyshower.
Coe:llakos oli ahdistusta kun muut alkaa saada vauvoja? Mulla on ollut sama vaiva jo kuukaudenpäivät. Ahdistaa tekemättömät työt kun tuntuu että aika loppuu kesken. Onhan sitä elämää synnytyksenkin jälkeen... sitten joskus. Meillä on nimittäin isäntä unohtanut koko muun perheen totaalisesti. Ilmeisesti yrittää saada mahdollisimman paljon tehtyä ennen mun sairaalareissua, että voisi vähän pitää vapaata sitten kun mä oon sairaalassa. Toivottavasti sun vauva ei päätä tulla maailmaan äidin mökkireissun aikana, niin toi lapsenvahti asia järjestyisi.
Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja niitä hakemaan aikoville. Mulla ei vielä ole oireen oiretta, mutta aikaakin on vielä 5 vkoa. Tosin mulle lupailtiin käynnistystä viikolla 38, katsotaan.
Raputyttö 34+6
Pikaisesti käväsen, kun vesseli nukahti aamu-unille ja itse pakko nukkua aina silloin myös...
Siksi minua ei juuri näy listoilla, kun niin itsekkäästi levähdän ja nukun aina kun voin. Muu aika sit menee vain jotenkin tuon pian 11kk pojanvesselin kanssa.
COECAHILL: on täällä joku muukin lokakuun lopun mamma, 28.10 LA ja jos menee yli kuten isoveljellä niin synnytäään vasta marraskuun puolella :) Eli melkein 5 viikkoa jäljellä - toisaalta tuntuu et just meni rv20 :)
Yöt menee jo aikalailla ok vesselin kanssa, itsellä yölliset wc reissut tietty ja pari tosi kipeetä kramppia ollu pohkeessa... mut niin se oli ekallakin.
Illalla kävästiin kävelyllä ja kyllä totesin et olen paljon paremmassa kunnossa ku esikoista odotellessa ja mies totes saman... ei jatkuvaa pientä valitusta et kolottaa sieltä ja täältä. Kunpas menis vain loppuun asti yhtä kivuttomasti. Tuskin;( Ehtii tapahtua vielä 5-7 viikossa....
Mutta ennenkuin arvaakaan ovat lokavauvat viimeistä myöten ihastuttamassa täällä meitä! Meilläkin varmasti ennen marraskuun puoltaväliä vauva halailtavana.
Ihania viimeisiä odotuspäiviä kaikille lokamammoille!
2xlokamamma, rv 35+2
Niin muistakin jostain alunperin lukeneeni..No joka tapauksessa ei siis enää ollenkaan pitkä aika. Siis seitsemän " vaivaista" päivää :)!!!!!!!!!
Jo toinen HYVIN nukuttu yö takana, aah miten ihanaa :) Kiitos isännän upean keksinnön (ne rannesuojat....!) Aivan varmasti ne ovat syynä tähän.
Ei sitten osunut mun eikä madame mamman ennustus kohdilleen siitä, että vauva olisi syntynyt eilen :( Vielä ehtii MIANNIN arvaus meneen oikein;)
Masussa oli eilen muutamaan kertaan " kipua" , joka tuntui alamasussa ja selänkin puolella-kesti jonkin aikaa ja meni ohi-supistus?! Hope so...
Vauva liikkuu samanlaisesti kuin ennenkin enkä ole huomannut masun mitenkään " tipahtaneen" alas...että kaippa tässä vielä saapi odotella tovin.
TSEMPPIÄ kovasti TURVOTUKSEN kanssa kamppaileville-se on aivan kauheeta :( Mulla sitä kans on välillä aivan kauheesti ja tosiaan, vaikkeivät sukat olis ees tiukat niin niistä jää jumalattomat krantut jalkoihin PITKÄKS aikaa! Kamalan näköstä, hyi :( Mutta tosiaan suosittelen sitä, että laitatte ämpäriin taikka saaviin (olis hyvä, jos sais jalat polvia myöten veteen) KYLMÄÄ vettä ja upotatte jalkanne sinne! Mulle ainakin se auttoi ja oli ihana tunne jaloissa sen jälkeen:)
Vähän on huono omatunto, kun tuli eilen herkuteltua sitten oikein olan takaa piiiiiitkästä aikaa ja kun kerta aloitin niin päätin sitten herkutella kunnolla :D Käytiin Hesessä, sitä ennen maistoin 2 palaa sitä uutta Maraboun Daim suklaata (levy). SIKAHYVÄÄ!!! Sitte vetelin reilu puol pussillista Hyvää Makumaasta ja vielä jätskiä illalla (tosin KEVYTTÄ versiota..) Jaa niin ja söinhän mä vielä sipsejäkin, kun BB:tä tuijotin*nolottaa* No, se oli eilen ja nyt alkoi uusi viikko ja uudet kujeet ja herkuttelen seuraavaksi vasta, kun vauva on kainalossa!!! Kyllä välillä pitää vähän " helliä itseään" , vaikkei siitä oikein hyvä omatunto tulekaan.
Mulla on torstaina neuvola seuraavaksi (JOS on...) ja keskiviikkona on sitten se LYMFA-toivon, että lähtis nesteet liikkeelle!!! Kerron sitten kokemuksia.
EI oo kyl nyt muuta vaihtoehtoo kuin että NAZU ja LUPICAIA ovat nyytinhakureissuilla, ihanaa! Ei enää varmastikaan kauaa, kun kuullaan taas tuoreita vauvauutisia, jes:)
Eipäs kait tällä kertaa muuta...monelle piti kommentoida jos jotakin, mutta pää on vielä ihan tyhjä ja unihiekat silmissä...Palailen vaikkapa myöhemmin sitten taas:)
[b]IHANAA VIIKKOA!![/b]
Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 39+1
Taalla kirjoitellaan taas vuoden vanhempana eli taytin sitten vuosia eilen (eli tanaan taalla, kun ollaan viela sunnuntaissa...). On ollut mukava viikonloppu, mies haki aamulla ruusuja, ( lahti muka palauttamaan vuokravideon, enka lainkaan arvannut mihin meni samalla...;-)) kaytiin syomassa ystavavaperheen kanssa, syotiin suomalaista taytekakkua meilla jne...
Torstaina oli laakari ja paineet taas hieman koholla, muttei huolestuttavasti kuitenkaan, pissi puhdas ja painoa tullut (onneksi) 450g lisaa viikossa. Vielakin ollaan siina 7kg:n nousun paikkeilla, valilla kun paasi vahan laskemaan. Olen siis muutenkin tosi hoikka, joten eipa haittaa vaikka painoa olisi tullut vahan enemmankin. Etta taalla tuskaillaan painon kanssa nainpain... Seuraavan kerran laakari taas keskiviikkona eli nyt mennaan sektioon asti 1xvko.
Perjantaina oltiin ultrasssa ja vauvan painoarvio oli nyt 2700g ja noussee viela 500g eli syntymapainoa ollee sitten 3200g. Ihan sopivan kokoinen beebi=) Kaikki vauvalla hyvin ja kovin aktiiviselta vaikuttaa, aikamoinen hyoriminen siella nakyi! Ja niin, joku kyseli aikaisemmin NARASTYKSESTA ja VAUVAN HIUKSISTA! No, minullahan on ollut ihan hirvea narastys joka onneksi on nyt helpottanut ja vauvalla nakyi ultrassakin todella tuuhea porrotukka eli meidan tapauksessa pitaa siis paikkansa tuo vanha enne. Ultraajaakin oikein nauratti kun tukka nakyi niin selvasti.
Perjantaina oli myos ystavani jarjestama babyshower ja siella oli reilut 20 mammaa joita en kaikkia edes entuudestaan tuntenut. Aivan ihania ihmisia, jotka kaverini oli kutsunut ja joista saan toivottavasti uusiakin ystavia. Ihan uskomatonta tuo lahjojen maara mita toivat tullessaan, siis ihmiset jotka eivat ole minua edes ennen tavanneet. Sanotaan amerikkalaisista ihmisista mita tahansa, on taalla todella lampimia ja vilpittomiakin ihmisia! Nyt on sitten kaapit pullollaan vaaleanpunaista vaatetta, bodya, mekkoa, potkareita, lejuja, nalleja, lerning centeria, helistinta, peittoa, sukkaa, nuttua ja vaikka mita!!! Ja kaikki sanoivat, etta soitttele ihmeessa jos jotain apua vauvan kanssa tarvitsen ja muutenkin jos olen seuraa tai tekemista vaille, taallahan on vaikka mita kerhoa ja muuta mihin voi lapsen kanssa menna. Olipas todella mukava ilta ja kiva saada uusia ystavia!
Maanantaina meilla on lastenlaakarin haastattelu, taalla kun pitaa olla oma lastenlaakari joka tulee sitten sairaalaan tarkistamaan vauvan syntyman jalkeen. Ja tapana on ensin tavata ja haastatella laakari ja paattaa sitten halutaanko ottaa juuri hanet lapsen omaksi laakariksi. Tata laakaria on kylla kovasti kehuttu ja suositeltu joten pitaisi olla mukava. Saas nyt sitten nahda.
Mutta olipas omia asioita tassa riittavasti. Ihana lukea, etta Nazu ja Lupicaia ovat jo kohta nyytit kainalossa!!! Muutenkin uskomatonta kuinka paljon viikkoja toisilla jo on, kohta alkaa todellakin syntya naita lokakuisia! Itsellani on viela kaksi viikkoa sektioon, saas nahda kuinka monta vauvaa ehtii jo sina aikana syntya!
Tsemppia ja jaksuja vaan kaikille vaivojen kanssa painiville, ja voikaahan kaikki oikein hyvin. Taidetaan menna ajoissa tanaan nukkumaan, nyt on itsellanikin alkaneet yot ola hieman katkonaisia joten nyt vahan jo vasyttelee. Miehellakin aikainen nousu huomenna joten eikun hoyhensaarille!!!
T. Millian ja pikkuneiti 36+3