**LOKAKUISTEN MAANANTAI**
Kommentit (69)
Koulussa taas,ei kyllä jaksais..On niin pitkiä päiviä,joka päivä 8h. lähinnä istumista.
paineetkin piti käydä mittaamassa,en jaksanu.
Meillä ei reagoida kovinkaan paljoa noihin nousuihin.Mullakin oli alapaine aamulla sata niin ei ihmeempiä sanottu.Seurataan vain vaikka pissa plussalla sekä turvotus ihan kamalaa.Ehkä ne ajattelee että huomaan itse kun pitää ottaa vakavasti kun esikoiselta oli toksemia.
Taitaa tosiaan nazu ja Lupicia olla nyytin haku reissulla!
Saas nähä millon meidän muitten vuoro on.
Wades & natika 36+6
Jännittää varmasti jo kovin.
Pixelina,munkin kaveri sai poikavauvan perjantaina =)
Unohdinkohan taas jotain..?
Kiva että Jeni on saanut nyt nukuttua!
Wades taas ..
Ajattelin vaan ilmoitella, että täällä minäkin vielä olen kokonaisena. Mieluusti kyllä tästä mahasta jo luopuisin =). Nyt olen toista viikkoa äitiyslomalla ja täällähän se aika menee kahden tytön kanssa touhatessa. Toinen on kyllä puolipäivää eskarissa. Kaikki on valmiina vauvelia varten, tosin en tiedä kumpi on tulossa. Kyykkiminen on jo raskasta ja parasta olisi vaan käveleskellä....Masu kovettuu tiuhaan, tosin kivuttomasti. Maha ei ole laskeutunut ja tuntuu, että vauva tulee kurkusta ulos. Myös närästää aika lailla.
No eihän tässä enää kauan tarvi " kärsiä" , kun saamme vauvat kotiin =).
Juulia33 ja rv 36 (tasan) HUI!!
Niin ja veikkaan, että tämä vauva syntyy 061006
Täällä ei sitten ollutkaan nlassa tänään terkkaa paikalla... Sain onneksi lastennlan puolen terkan tarkastamaan pissin, kun se lääkäri lauantaina vannotti, että tänään pitää tarkastuttaa. No onneksi puhdas oli, mutta huomenna sitten joutuu kuitenkin sille äitiysnlan terkkarille soittelemaan, kun sen pitää sinne KYS:n varata se aika mulle ja katsoa minut muutenkin huomenna...
Turvotuksesta, mulla oli viime viikolla ihan kauheesti tullut turvotuksia ja se lääkäri joka perjantaina jätti minut osastolle sanoi hänkin, että on kuulema ihan riittämiin. No eilen sitten aamulla oli melkein kaikki turvotukset kadonneet ja päätinpä mitata painon, oli 2,2kg vähemmän kuin silloin perjantaina. Tosin tänä aamuna kun oli jo taas tullu lisää turvotusta, oli paino noussu 600g. Että kyllä se neste vaan näköjään paljon tuohon painoon voi vaikuttaa.
Verenpaineet on ollu mulla nyt kotona paljon paremmat kuin pitkiin aikoihin. Alapaine ollut pääasiassa alle 90, vaikka pitäisi minulla olla 90-100. Yli 100 ei saa mennä, koska sitten alkaa ne mun jo valmiiksi vialliset munuaiset kärsiä todella. No josko oikeesti huomenna pääsisi sinne terkalle niin sais sitten hän lääkärin kanssa selvitellä noita mun jo liian alhaisia paineita... Niin ja minulla on tuosta paineitten kotona mittaamisesta myös aika paljon kokemusta, nytkin mittaan kolme kertaa päivässä. Mulle sanottiin, että jos on taipumusta jännittämiseen niin kannattaa mitata kolme kertaa. Sitten saa sen luotettavan tuloksen. Ja istuahan kannattaa sellaiset vähintään 15min ennen kuin mittaa.
Mutta nyt täytyy lähteä pesemään poika potalta..
tikru ja Agentti 35+2
Ihanaa, sf-mitta oli noussut. Ei tarvi sitäkään enää murehtia! Kaikki oli muutenkin kunnossa. Paino oli noussut 600g viikossa, mutta ei huolta :) Viimeksihän mulla oli paino laskenut 100 grammaa. Nyt syön sitten hyvällä omalla tunnolla geishalevyä ja juon pepsiä. Nam! Onhan mulla silti painoa yhteensä tullut jo melkein 16 kiloa, aiks! Mutta nou hätä, ei jaksa stressata.
JOLLA kiitos ihanista kannustavista sanoista! Miksikään ihmenaiseksi en itseäni tunne, etenkin kun viime viikolla gradu edistyi niin hitaasti. Mutta ihan tyytyväinen olen, että vieläkin jaksan tehdä kouluhommia. Mulla tosiaan on esikko vielä tämän viikon tarhassa, niin on tätä aikaa päivällä.
MORENALLA taisi eilen mennä LA. Vieläköhän olet kuulolla? Jaksuja sinne ja kovasti supparisäteitä lähettelen!
Mulla tulee muuten ihan hirveesti limaa. Äsken taas vessassa tutkin asiaa ja ihan järkyttävän pitkä limaklimppi tuli pyyhkiessä. Hei, sori jos teitä yököttää mun selostukset... Musta on tullut ihan hillitön limojen tarkkailija. Tulee ihan mieleen ne päivät ennen plussatestiä, kun joka pyyhkimällä piti tsekata ettei vaan tullut verta paperiin. Ympyrä sulkeutuu tässäkin asiassa...
Mitäköhän mun piti kommentoida. Ai niin, ainakin synnytysasiaan, että kyllä mustakin tuntuu välillä, että ei vauva saa vielä syntyä. on niin paljon hommia vielä tekemättä, lähinnä siivoilua ja gradun kanssa on tekemistä. Mutta sitten toisina hetkinä olisin ihan valmis lähtemään synnyttämään. Välillä kipukin pelottaa ihan älyttömästi. Mitenköhän siitäkin selviää.
Nyt taustalle ja odottamaan niitä uutisia!
S-I 38+6
No mä siirsin neuvola-ajan aiemmaksi, ja löytyikin heti huomisaamulta. Edellinen aika oli viime ke ja seuraava olisi vasta viikon päästä ma, pitkän väliajan vuoksi alkoi jotenkin kiusata itseä nyt tuo muisto äidin raskausmyrkytyksestä... äitikin lupautui heti kuskiksi kun sanoin että turvotusta tullut. Äidillä tuo raskausmyrkytys alkoi ilmeisesti kylläkin jotenkin istukan irtirepeämisestä, tai sitten se oli sen seuraus, varmuutta kai ei ole, ja hän oli sairaalassa monta kuukautta ihan täydellisessä levossa ja liikkumakiellossa. Silti veljeni syntyi vain kilon painoisena ja lähes 2kk etuajassa. Eli samaan ei joudu millään, mutta huonot muistot on suvussa siitä.
Johtuuko nyt tuosta hoksaamisesta sitten, mutta nyt alkanut olla huonompi olokin, tai ehkä olen vaan väsynyt.
No, nyt rupean kunnolla siivoamaan, oli vähän vaikeaa lapsen leluja yrittää pyyhkiä kun hän oli siinä vieressä koko ajan repimässä niitä käsistä :)
Coe
P.S. Joo ja tosiaan, JOLLA, mähän en ole tehnyt elettäkään gradun eteen moneen viikkoon :) Nyt sitten tällä viikolla. Epäilen kyllä että en mä sitä palauttamaan ehdi (on myös ongelma kypsärin kanssa) mutta olisi kiva jos se olis kuitenkin kunnon pakettina ja sitä voisi sitten vaan " katsoa" joskus kevään puolella vauvan tultua.
MILLIANILLE onnentoivotukset:) Kiva, että nautit myös babyshoweristasi. Meillä on kaveriporukassa sovittu, että vain esikoista odottaville järkätään juhlat, muuten saisi olla koko ajan bilettämässä;) Eli tällä kertaa mulla ei tule niitä olemaan, viime raskaudessa kyllä.
JOLLA: Twincot tuli viime viikon lopulla=) Meillä ei kyllä ole niihin Teutonian vaan Emman (?) pehmeä koppa, joka ainakin mahtuu hyvin. Tuo Emma on kyllä jonkun verran pienempi kuin meidän Gessleineissa pehmeä koppa oli -jotka sain muuten myytyä viikonloppuna pois, jess. Laitoin ilmoituksen vauva-lehteen ja viiden minuutin kuluttua eka kiinostunut ilmoittautui ja seur. päivänä oli vaunut vaihtaneen jo omistajaa. Helpolla meni!
S-I: mulla on myös viime päivinä lima lisääntynyt huomattavasti. Tosin on ihan kirkasta, joten olen laittanut valkovuodon piikkiin. Mutta jospa se enteilisinkin jotain...?! Tosin musta tuntuu, että mä olen COEn kanssa samassa veneessä, vaikka keskikuun odottaja olenkin; ei sitten minkään valtakunnan merkkejä tai tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä ja tällä viikolla menee jo 38 viikkoa rikki. Eli enköhän mä täällä turinoi vielä aika tovin;) Paitsi että MIANNIn kertomus synnytyksen käynnistymisestä ilman supistuksen supistusta EI VAAN VOI olla antamatta pientä toivoa:p
Mun vauva on kanssa vielä tosi korkealla, kukas se nyt olikaan kun kirjoitteli, että laskeutumista piti odotella supistusten jo ollessa täydessä vauhdissa...?Sori kun unohtui nimimerkki *nolo* Kuulosti aika ikävältä:( Yksi kaveri oli joutunut loppujen lopuksi sektioon kun vauva ei ollut laskeutunut yrityksistä ja odottelusta huolimatta. Siihen en kyllä tahtoisi joutua, yksi suunniteltu sektio takana ja NIIN mielelläni kokisin myös alatiesynnytyksen. Mutta onhan tässä vielä aikaa, 26.10 on vasta 42 viikkoa eli siihen saakka pysyn täällä;)))
Nyt mennään tytön kanssa päikkäreille.
L37+4
Lämpimät onnittelut Lupicaialle, pienelle prinsessalle ja koko perheelle! Toivottavasti synnytys sujui hyvin ja siitä jäi mukavammat muistot kuin esikoisen syntymästä. Innolla odottelen tarkempaa selostusta kunhan sellaista jaksat meille kirjoitella.
Nauttikaa ihanista vauvan tuoksuisista hetkistä!
mfg ja vaavi 37+3
Tyttö nukkunut jo puoli tuntia, mä vaan jäin roikkumaan koneelle, mutta kyllä kannatti kun oli näin hyviä uutisia:)
lupicaia:
Kirjoitan illalla lisää :)
Pixelina
En tiedä miten se tuollalailla lainas tuota tekstiä.
Ihanaa. Kaivattu vauva uutinen ssapui. Onnea koko perheelle!! Mielenkiinnolla jään odottamaan synnytys tarinaa...
Toivottavasti tosiaan synnytys meni edellistä paremmin!
Olikos tämä nyt kolmas lokakuinen sitten... Saskun ja aleksanterin jälkeen? Nazukin taisi vielä perjantaina olla paikoillaan, joten L ehti väliin ensin :)
Coe
Juu ja kukas se nyt kyselikään minulta, että miten lapset odottaa vauvaa.. Apua, ei millään muista kuka, mutta joku kuitenki :)
Niin, kuopus ei tajua koko asiasta vielä hölkäsen pöläystä. Mutta isompi tyttö taputtelee mahaa ja kertoo, kuinka hän hoitaa sitten kovasti pikkuveljeä jne. Esikoinen taas on kuuluttanut koko maailmalle saavansa nimenomaan pikkuVELJEN ja kyselee kovasti, että milloin vauva syntyy.
Meillä tosiaan tuo kuopuksen isosisko-koulutus jäi pahasti kesken :) Mulla oli vakaa tarkoitus vielä keväällä, että tuttipullo ja pinnasänky on historiaa KAUAN ennen kuin vauva syntyy.. No joo. Molemmat siis kuvioissa mukana edelleen. Tosin päiväunille nukahtaa usein ilman maitopulloa, mutta yöunille ei toivoakaan.. Muulloin ei siis pulloa kaipaa kuin nukkumaan mennessä. Vaipoista ei oo pidetty kiirettä pois, koska tyttö ei osaa milläänlailla ilmoittaa hätäänsä. Tosin, kun kakka on jo vaipassa niin juoksee vaippapussille, ottaa puhtaan vaipan ja sitten nenäänsä pidellen iskee vaipan mun tai isänsä käteen :) Hassu :)
Niin ja tuttia ei oo tytöllä ollutkaan, joten onneksi edes yks vauvajuttu on pois kuvioista. Ehkä se pullokin jäis ihan kohta pois..
Minä sitten tempaisin ja vein matot ulos, imuroin ja luutusin lattiat ja laitoin pyykkikoneen hyrisemään. Matot toin just sisälle ja kyllä nyt on PALJON kivempi olo. Juu, pitäs levätä, mutta meillä oli ihan oikeesti NIIN kauhean hiekkasta ja pölyistä, että tuo oli vaan pakko tehdä.
Synnytys ei pelota ollenkaan, ei edes jännitä. Hassua, kun tietää sen käynnistyspäivän etukäteen, koskaan ennen en ole tämmöisessä tilanteessa ollu. Yritän kyllä koko ajan hokea itselleni, että ei se vauva välttämättä synny just 2.10. mutta silti kuitenkin olen tosi varma, että syntyy. Pöljä minä.
No, siivouksen (?) innoittamana on nyt tullu aika kireitä supistuksia muutama, mutta eiköhän nuo kohta lopu.
Onneksi olkoon Lupicaia tytöstä! Ihanaa saada vauvauutinen, kyllä on koko eilinen ja tää päivä odotettukin. Jäädään odottelemaan tarkempia turinoita vauvan syntymästä, toivottavasti kaikki meni edellistä synnytystä paremmin.
Lokakuisia vauvoja on nyt varmuudella kolme ja siihen vielä päälle varmaan Hannan ja Nazun vauvelit. Ihanaa! Tästä tää lähtee ja kohta vauvaja syntyy joka päivälle :) Tai ainaskin viikolle.
Nyt tää koittaa tehdä jotain naamalle ja tukalle, pitää lähteä yliopistolle graduseminaariin. Laitan kyllä miehen verskat jalkaan, ei pysty enää istumaan paria tuntia kireissä mammafarkuissa. Supparitkin tuntuu kahta kauheimmille kun housutkin kiristää.
S-I iloisena vauvauutisesta :)
Mä tulin vaan pikaseen ilmottamaan, että pääsen sittenkin siihen LYMFAAN JO TÄNÄÄN KLO 16:00!! Voi että kunpa se osais painella jostain niin, että lähtis synnytys käyntiin pikapikaa :-) Tuun sitte kertomaan " tekikö eetvarttia" !!
Selässä on koko aika vähän sellasta menkkamaista jomotusta.....
T. Je_Ni
Oikein paljon onnea Lupicaialle ja perheelle prinsessasta!!!
Ja MilliaNille synttärionnittelut!
Ja Miannillakin jo käynnistyspäivä päätetty, ihanaa!
Olin taas aamulla neuvolassa. Nyt näkyi pissassa häivähdys valkuaista, ei tosin ollut edes yhdellä plussalla. Verenpaine oli 141/86. Viikonlopun mulla oli neuvolan mittari lainassa ja sain ihan hyviä lukemia. Muuten kaikki kunnossa. Aamulla taas sitten neuvolaan antamaan pissanäyte ja mitataan paineet.
Viime yönä vauva käänsi selkänsä vasemmalle puolelle, ollut tosi kauan oikeella puolella. Ja perjantaina terveydenhoitaja sanoi, että yleensä vauvat syntyy niin, että selkä/vartalo on vasemmalla puolella.
Pää ei ole vielä kiinnittynyt ja närästyksestä onkin tullut riesa. Yölläkin pitää ottaa Renniee ja välillä tuntuu, että pelkkä hengittäminen käy työstä..
Tosiaankin sunnuntaina on jo lokakuu=), niin se on vain aika mennyt vaikka tuntuu, et justhan oli heinäkuu.
Täytyy laittaa pyykit kuivuun, illalla olis pojan vanhempainilta. Tunti pitäis jaksaa istua siellä.
Jaksamisia ja supparisäteitä niitä tarvitseville!!
myttynen 38+3
MILLIANILLE piti mun kans sanoa hyvää synttäriä mutta se unohtui. Sanonpa nyt että hyvää synttäriä :)
Omaan synttäriin onkin vielä kolme viikkoa. Neljännesvuosisata kilahtaa täyteen. Kuluukohan se synnärillä, odotellen ja ravintolaillallisella vai vaippoja jo vaihdellen...
Taistelin työhomman kanssa tunnin, sen jälkeen on ollut vaikea inspaantua siivoamiseen... pihalle en jaksa kyllä muksun kanssa lähteä kun on niin harmaata ja täälläkin on tekemistä. Pitäs ruveta siirtelemään leluja tuonne uuden työ-/leikkihuoneen puolelle! Aiemmin olleet täällä olohuoneessa.
TURVOTUKSESTA valitan minäkin, tuo sukkaraitajuttu on tuttua ja nyt mitä oon katsellut niin jalat oikeasti näyttää ihan kamalilta, sormia tuntuu kurjalta taivuttaa - ja huomasinpa jopa, että reidessä oleva rasvapatti tuntuu kadonneen jonnekin turvotuksen sisään, yleensä tuntuu aivan kovana sormiin, mutta nyt turvottaa niin että on paljon pehmeämmän tuntuinen. Oon itsekin nyt alkanut neuvolan innostamana epäillä että onko jotain toksemiaoireita, kun muistin että meidän äidillä oli todella paha toksemia veljeäni odottaessa ja kuulemma onpi periytyvää. Pissa on kuitenkin toistaiseksi aina ollut puhdas ja se lienee välttämätön oire, eli sikäli hyvin asiat, en kaipaa mitään äitiyspolikäyntejä vielä lisäksi kun täältä on ihan hiton vaikea liikennöidä sinne ilman autoa (ja ajokorttia).
Nyt jatkan siivoamista kun esikoinen rupesi taas levittämään tavaroita. Ei jotenkin nyt jaksais.
Coe