Suomalaiset, miksi juotte niin paljon alkoholia?
Häiritsee nähdä niin paljon alkoholisteja ja jossain määrin sekin kuinka juopuneita ihmiset ovat viikonloppuisin. Mistä tämä juomiskulttuuri johtuu?
Maahanmuuttaja
Kommentit (26)
Häiritsee nähdä juopuneita? Pysy kotona viikonloppuiltaisin.
Koska tykkäämme matkustaa paljon ja pidetään kavereista joten tehdään yhdessä Tallinnan matkat ja käydään hakee Virosta juomat. Siellä olut on halvempaa kuin vesi.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:38"]Häiritsee nähdä juopuneita? Pysy kotona viikonloppuiltaisin.
[/quote]
Silti näkisin selvästi enemmän alkoholisteja kuin synnyinmaassani
En minä ainakaan mielestäni juo kovinkaan paljon. Joskus saatan saunan jälkeen juoda pari olutta. Tai sitten keitettyä vettä rommilla, jos on flunssa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:38"]Häiritsee nähdä juopuneita? Pysy kotona viikonloppuiltaisin. [/quote] Silti näkisin selvästi enemmän alkoholisteja kuin synnyinmaassani
[/quote]No häädä alkoholistit pois kotoasi.
Kuunteleppa Lord est .in häh täh kappale niin ymmärrät meitä suomalaisia paremmin. Voit samaistua meihin!
Maassa maan tavalla tai maasta pois.
Koska suomalaiset ovat niin patoutuneita ihmisiä ja alkoholi avaa nämä. En minäkään osaa olla sosiallinen ja mukava ilman alkoholia.
En juo edes paljoa....olen 26 ja monet ikäiseni ryyppäävät joka viikonloppu baareissa yms... itse toki juon mutta hyvin harvoin olen kunnolla humalassa. Viimeksi kunnon kaatokännissä olin 4 vuotta sitten.
Koska on hyvä porukka ja hauskaa käydä ulkona? On mulla tosin hauskaa muulloinkin. Siinä nyt vaan on oma menonsa kun mennään juomaan. Briteissä käytetään huumeita viihteillä, täällä alkoholia. Kulttuurieroja.
Koska siitä tulee niin taivaallinen olo. Mitä enempi, sen parempi :3
Siksi, että muut huumeet on kielletty. Välillä voisi käyttää vaihtelun vuoksi hepoa, kristallia, essoa, happoa, kokkelia, pajaa, mutta kieltolaki nostaa hintoja ja vaikeuttaa saatavuutta.
Suomalaisen tunnekulttuurin takiahan ihmiset juovat, niin kuin joku jo aikaisemmin sanokin, että pääsee patoutuneet tunteet valloilleen usein sitten humalassa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:37"]
Heil hitler!
[/quote]
Oon aina miettinyt, että kun uusnatsit huutaa heil hitleriä ja sitten ne syö makkaraa, että tiesiköhän ne, että hitler oli kasvissyöjä? Tai kun niittenhän pitäis kunnioittaa hitleriä ja sen aatteita ja silti uusnatseista aika pieni osa on kasvissyöjiä.
Humala antaa tekosyyn käyttäytyä tavalla, joka muuten olisi kulttuurisesti epäsovinnaista, hassutella ja tunteilla. Surullista. Vielä surullisempaa on, että kännitoilailuilla rehennellään ja niistä puhutaan kuin sankaritarinoina. Tämän motiivia en pysty selittämään enkä ymmärtämään, vaikka itse suomalainen olenkin. Käytän alkoholia ajoittain minäkin "suomalaiseen tyyliin" mutta jos teen mitään tyhmää, todellakin tunnen asiasta häpeää. En ikinä laittaisi mitään sammumiskuvia Facebookiin tai vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:41"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 01:38"]Häiritsee nähdä juopuneita? Pysy kotona viikonloppuiltaisin. [/quote] Silti näkisin selvästi enemmän alkoholisteja kuin synnyinmaassani
[/quote]No häädä alkoholistit pois kotoasi.
[/quote]
Olisikin näin. :D Mutta alkoholisteja näkyy mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Kyllä synnyinmaassanikin juodaan alkoholia, mutta esim. alkoholismi on melko harvinaista.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 02:13"]
Heil hitler!
[/quote] taidat itse olla jonkunlainen natsi, kun syyttelet ihmisiä täällä natseiksi.
Oon aina miettinyt, että kun uusnatsit huutaa heil hitleriä ja sitten ne syö makkaraa, että tiesiköhän ne, että hitler oli kasvissyöjä? Tai kun niittenhän pitäis kunnioittaa hitleriä ja sen aatteita ja silti uusnatseista aika pieni osa on kasvissyöjiä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 02:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 02:13"]
Heil hitler!
[/quote] taidat itse olla jonkunlainen natsi, kun syyttelet ihmisiä täällä natseiksi.
[/quote]
[/quote]
Hmm.. Mielestäni en sanonut ketään natsiksi, vaan yleisesti sanoin uusnatseista, kun ihmettelin vaan. Ei tarvitse vetää pultteja tästä nyt.
Heil hitler!