Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä KORONA koko perheellä

Vierailija
13.02.2022 |

Meille iski nyt sityen korona perheeseen ja otetaan pieni otanta taudista.

Vanhemmat toisella 2 ja toisella 3 rokotusta alla. Oireet: kurkkukipua ja yskää.

Laps 1. Ikää 16v, ei rrokotuksia. Oireet: yli 39 kuumetta, kurkku kipeä ja voimakas hengenahdistus. Kuumeilu kestänyt jo kolme päivää.

Lapsi 2. Ikää 13v. Ei rokotuksia. Oireet: voimakas hengenahdistus ja kovin mitattu kuume ollut 40,3. Kuune kestänyt nyt 4 päivää ja lapsi aivan sänkypotilas koko ajan.

Lapsi 3. Ikää 11v. Ei rokotuksia. Oireet: kuume 38-39. Seilannut nyt kaksi päivää. Kova yskä ja nenä tukossa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sen näkee, kun annetaan lasten päättää asioista, vaikka kypsyyttä siihen ei ole .

Vierailija
22/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tauti jyllännyt koko nelihenkisen perheen läpi. 1v selvästi oireili vähiten. Oksensi kerran ja sen jälkeen oli yhden päivän kuumeilua ja nyt vähän yskää. Korkein kuume oli 10 vuotiaalla, kesti muutaman päivän. Aikuisilla oli muutaman päivän max 38.5 kuumetta, kipua ja päänsärkyä.

Kuumeen jälkeen kaikille tuli flunssaoireita. Itselläni ehkä eniten. Yskää, kurkkukipua ja kurjaa flunssaista oloa. Ainiin ja haju/makuaisti katosi nyt 7. Päivänä oireiden alkamisesta. On kyllä tosi tukkoinen olo.

Ps. Meillä ihan samat oireet kuin naapurin perheellä, joista osalla on rokotteet ja osalla ei. Meidän perheen aikuisilla ei ole otettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan tavalliselta flunssalta. Selviätte hengissä.

Korona ei valitettavasti todellakaan ole vain se akuutti flunssan kaltainen tila. Viimeaikaiset tutkimukset ovat tuoneet asiasta jälleen lisätietoa, mutta ei niistä tällä kertaa sen enempää.

Vierailija
24/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa selviää hengissä ja ilman jälkiseuraamuksiakin kun hoitaa hyvin itseään taudin ollessa päällä. Osa sairastaa oireettomana.

Silti lievänkin koronan tiedetään aiheuttaneen pitkän koronan joten mikään ei ole varmaa. Sairastamisesta voi mennä pariin viikkoa ja alkaa uudelleen pitkittyneet oireet.

Vierailija
25/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on rokottamattomiin tullut pahoja oireita. Työkaveri on tällää hetkellä sairaalahoidossa ja samoin veljen vaimo. Molemmat kuitenkin hyväkuntoisia ja laihoja

Vierailija
26/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat 34v ja lapsi 6v. Kaikki rokottamattomia. Kaikilla vain vähäistä kuumetta. Lapsella oli eniten kuumetta, kävi hetkellisesti 38. Vanhemmilla korkeimmillaan 37,4. Tätä päivän verran, jonka jälkeen 2 päivää lievää kurkkukipua. Kiitollinen olen vähistä oireista.

Vierailija
27/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli itse rokotuksista paljon kipeämpi. Oksenteli, kärsi kovasta päänsärystä ja nousi kova kuume.

Nyt on kuulemma kivaa kun saa rauhassa pelailla eikä tarvitse mennä kouluun. Ja siis hänellä vielä oma vessa ja suihku käytössä.

Ja mitenkään en vähättele itse tautia, itseäni ainakin vähän pelottaa jos saan koronan, koska olen pikkasen pläski. Altistunut nyt olen kuitenkin.

T:xbox pelaajan äiti

Vierailija
28/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat päästiin vähällä. Meillä toki rokotukset alla. Mutta aika kovasti iskee hyväkuntoisiin lapsiin tämä pöpö.

Meillä lapsi 19v. hoikka, hyväkuntoinen, ei rokotusta ja hänellä ainut oire oli pari päivää kurkkukipu. Riippuu ihmisen geeneistä miten tauti iskee.

Vierailija
29/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin perhekin sairastui. Vanhemmilla 2 rokotusta, teineillä 1.

Toinen teini oli lähes oireeton. Toinen samalla tavalla kipeä kuin ap:n lapset. Mies oli vain flunssainen, eli vain yskää, ei kuumetta. Äiti joutui sairaalaan kahdeksi viikoksi, hänellä perussairaus ja astma. Oli sen verran paha, että teki testamentin sairaalassa. Nyt kahden kuukauden sairaslomalla, vähintään.

Vierailija
30/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,jep 🤣🤣

Vierailija
31/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat päästiin vähällä. Meillä toki rokotukset alla. Mutta aika kovasti iskee hyväkuntoisiin lapsiin tämä pöpö.

Meillä lapsi 19v. hoikka, hyväkuntoinen, ei rokotusta ja hänellä ainut oire oli pari päivää kurkkukipu. Riippuu ihmisen geeneistä miten tauti iskee.

Mun samanikäisellä ei ollut oireen oiretta, sairasti kahden kämppiksensä kanssa. Kaikki olivat oireettomia ja rokottamattomia. Testissä kävi siis vain sen takia, että jos passi tulee (mikä tuskin tulee) niin saa merkinnän. Kämppis siis joutui töiden puolesta käymään ja sai positiivisen tuloksen.

Vierailija
32/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että teillä on jotain yhteistä perheen kanssa.

Vierailija
33/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä:

-8v rokottamaton: nuha, kurkkukipu, lämpöä 37.5 astetta

-11v rokottamaton: nuha

-18v kahdesti rokotettu: päänsärky, lämpöä 38

-25v rokottamaton: oireeton

Vanhemmille ei ilmeisesti tarttunut, ainakaan testien mukaan. Toinen kahdesti rokotettu, toinen rokottamaton.

Ja kyllä olen itse pelännyt koronaa, mutta ihan oikeasti antakaa ihmisten tehdä omat päätöksensä. Oireiden kirjo on laaja, ihan niin kuin muissakin taudeissa.

Vierailija
34/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin perhe 6hkl . Kaikilla kiertänyt korona. Lapset 39-40 astetta kuumetta. Piikkejä otettu vaikka kuinka monta.

Vierailija
35/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 32-v nainen yhdellä rokotteella 37.5 lämpöä parina päivänä, lihassärkyjä ja päänsärkyä useampi päivä+ nenä tukossa. Astman takia normiflunssissa olen ollut myös sairaalassa lisähappea hakemassa. Nyt ei ollut mitään onneksi.

Lapsi 9v pari päivää myös lämpöilyä, yskä ja perusflunssa oireet 5päivää. Yskä jatkui vähän pidempään. Ei rokotuksia, eikä tule.

Vierailija
36/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkisellä perheellä kaikilla 3 rokotetta. Vain 17-vuotiaamme sairastui 1,5 viikkoa sitten. Vähäiset oireet: kurkkukipua, lihaskipua, vähän tukkoisuutta. Ei kuumetta eikä lämpöä.

Me muut kolme selvittiin ainakin toistaiseksi ilman tautia. 5vrk oltiin karanteenissa.

Kiitos rokotusten, näin uskon.

Vierailija
37/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntaherkkyys ja oireiden vakavuus on kovin yksilöllistä, mutta kukaan ei voi tietää, millainen tuuri itsellä on. Tiedän että rokottamattomia, perusterveitä, hoikkia kolmekymppisiä on joutunut teholle ja useampia rokottamattomia 50-60- vuotiaita on kuollut, eli kaikki kuolleet eivät ole niitä jotka muutenkin ovat jo toinen jalka haudassa.

Rokotukset todetusti lieventävät oireita ja lyhentävät taudin kestoa ainakin alle kuusikymppisillä. Itse en uskaltaisi jättää rokotuksia ottamatta, mutta se vapaushan kaikilla on.

Vierailija
38/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuusihenkisessä perheessä yksi sairastui. Kaksi päivää kuumetta (alle 38), kurkku- ja pääkipua. Sen jälkeen pientä tukkoisuutta. Muihin ei tarttunut ainakaan viikossa.

Vierailija
39/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille, jotka väittävät, ettei rokotuksen pitkäaikaisvaikutuksia tiedetä, muistuttaisin, että myöskään sairauden pitkäaikaisvaikutuksia ei tiedetä. Ties mitä voi jäädä elimistöön muhimaan.

Vierailija
40/70 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä sairaudessa eniten osumaa ottavat rokottamattomat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi