Vieläkö joku luulee, että riippurinnat saa jotenkin aiheutettua itselleen?
Mikään liivien käyttämättömyys ei niitä aiheuta vaan on geneettinen ominaisuus.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Riippurinnat johtuvat liian tiukoista liiveistä. Kun pitää rintaliivejä 9 tuntia päivässä, niin rinnat ovat siellä puristuksessa, ja sen seurauksena ne veltostuvat ja alkavat roikkua.
Miten puristus saa tuollaista aikaan?
Eikö ne läskit likat ala kaulimella rullata dekolteeta jo teini-iästä lähtien? Ainakin ne näyttää siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painonvaihtelu, ylipaino, liian nopea imetyksen lopettaminen tai yritys lopettaa imetys, vaikka maitoa tulee ja rintatulehdus.
Itse olen välttänyt nämä kaikki ja imetin kauan, joten minulla on hyvin säilyneet rinnat.
Miten ihmeessä liian nopea imetyksen lopettaminen saa rinnat roikkumaan?
Huomasin, että rinnat kiinteytyvät, kun imetyksen lopettaa hyvin hitaasti. Esim. puoli vuotta täysimetystä, sitten ruuan ohella vapaata imetystä 1 v tai 1,5 v ikään asti, sitten luopuminen yöimetyksistä, sitten imetyskertojen vähentämistä niin, että lopulta on aamu ja iltaimetys jäljellä ja sitten joko ilta- tai aamuimetys jäljellä ja sitten ei edes joka päivä kertaakaan ja sitten kerran viikossa, kunnes lapsi on unohtanut imemisen ja huomaat, että on täysin vieroitettu ja maitoa tulee ehkä vain joitain pisaroita.
Lapsi treenaa imetysrinnat timmeiksi, silloin kun maito saadaan tasaisesti vähenemään.
Rintatulehdus aiheuttaa aina arpikudosta. Liian harvat imetykset rintojen venymistä. Rinnat on saatava tilaan, jossa ne eivät toimi maitosäiliöinä, vaan tuottavat maitoa imun määrän mukaan.
Minulla on kolme lasta ja 8 vuotta imetystä yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painonvaihtelu, ylipaino, liian nopea imetyksen lopettaminen tai yritys lopettaa imetys, vaikka maitoa tulee ja rintatulehdus.
Itse olen välttänyt nämä kaikki ja imetin kauan, joten minulla on hyvin säilyneet rinnat.
Miten ihmeessä liian nopea imetyksen lopettaminen saa rinnat roikkumaan?
Huomasin, että rinnat kiinteytyvät, kun imetyksen lopettaa hyvin hitaasti. Esim. puoli vuotta täysimetystä, sitten ruuan ohella vapaata imetystä 1 v tai 1,5 v ikään asti, sitten luopuminen yöimetyksistä, sitten imetyskertojen vähentämistä niin, että lopulta on aamu ja iltaimetys jäljellä ja sitten joko ilta- tai aamuimetys jäljellä ja sitten ei edes joka päivä kertaakaan ja sitten kerran viikossa, kunnes lapsi on unohtanut imemisen ja huomaat, että on täysin vieroitettu ja maitoa tulee ehkä vain joitain pisaroita.
Lapsi treenaa imetysrinnat timmeiksi, silloin kun maito saadaan tasaisesti vähenemään.
Rintatulehdus aiheuttaa aina arpikudosta. Liian harvat imetykset rintojen venymistä. Rinnat on saatava tilaan, jossa ne eivät toimi maitosäiliöinä, vaan tuottavat maitoa imun määrän mukaan.
Minulla on kolme lasta ja 8 vuotta imetystä yhteensä.
En ole hetkeen lukenut mitään näin älytöntä hömppää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No, olen mies eli en tietenkään saisi kommentoida. Kommentoin kuitenkin.
Eli anopillani 82v, on erittain kiinteät ja vain vähän roikkuvat rinnat kauniilla keskikokoisilla nänneillä.
Kolme lasta imetettynä.
Ai mistäkö tiedän? Koska rakastelen häntä noin kerran viikossa niin todellakin tiedän.
Lisäksi p.llu on tiukka ja kostea.
Kertoo vaan siitä, että teillä joilla on ongelmia rintojen tai p.llun kanssa, niin ei ikä sitä selitä.
M44
Heh, huomaa että miinuksia tulee mammoilta jotka haluavat selittää kroppansa puutteita ikääntymisellä. Eihän se oikeasti näin ole. Genetiikka sekä omat elintavat asiaan vaikuttaa.
Kärsikää vain riippurinnoista, jos ette malta imettää. Osalla on tosin riippuvat painavat rinnat jo ennenlapsia, mutta imetyksen vuoksi niitä ei tarvitsisi saada.
Kokemukseni mukaan ystäväni saivat rintatulehdukset juuri silloin, kun lopettivat imetyksen vauvan ollessa 3-6 kk. Oli kiire ensiksi viihteelle ja sitten palkkatöihin iman heruvia rintoja.
Kaikkea ei välttämättä voi saada. Itse jäin kotiin hoitamaan lapsia 3-vuotiaiksi ja vieroitin vähän ennen työhön paluuta kaikista muista paitsi iltaimetyksestä. En käyttänyt alkoholia eli en siis käynyt viihteellä.
Mistä ihmeestä on tullut ”täydellisten tissien malli”?
Rintojen malleja on useampia kuin silikoonipisarapallot.
Suurimalla osalla naisista on aina riippurinnat.
Vierailija kirjoitti:
Kärsikää vain riippurinnoista, jos ette malta imettää. Osalla on tosin riippuvat painavat rinnat jo ennenlapsia, mutta imetyksen vuoksi niitä ei tarvitsisi saada.
Kokemukseni mukaan ystäväni saivat rintatulehdukset juuri silloin, kun lopettivat imetyksen vauvan ollessa 3-6 kk. Oli kiire ensiksi viihteelle ja sitten palkkatöihin iman heruvia rintoja.
Kaikkea ei välttämättä voi saada. Itse jäin kotiin hoitamaan lapsia 3-vuotiaiksi ja vieroitin vähän ennen työhön paluuta kaikista muista paitsi iltaimetyksestä. En käyttänyt alkoholia eli en siis käynyt viihteellä.
Mistäs ihmeestä tiedät, että juuri SINUN rintasi olisivat alkaneet riippua, jos olisit toiminut toisin? Et yhtään mistään, joten tällaisten ohjeiden arvo on pyöreä nolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen välttänyt nämä kaikki ja olen imettänyt yhteensä neljä vuotta. Rinnat roikkuvat. Ja ovat muuten olleet ihan samannäköiset aina, jo 13-vuotiaana. Rinnan malli nyt vain on sellainen. Hyvillä rintalihaksilla saa ryhtiä vähän korjattua, muttei mikään treeni korjaa nännin paikkaa rinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen mies eli en tietenkään saisi kommentoida. Kommentoin kuitenkin.
Eli anopillani 82v, on erittain kiinteät ja vain vähän roikkuvat rinnat kauniilla keskikokoisilla nänneillä.
Kolme lasta imetettynä.
Ai mistäkö tiedän? Koska rakastelen häntä noin kerran viikossa niin todellakin tiedän.
Lisäksi p.llu on tiukka ja kostea.
Kertoo vaan siitä, että teillä joilla on ongelmia rintojen tai p.llun kanssa, niin ei ikä sitä selitä.
M44
Heh, huomaa että miinuksia tulee mammoilta jotka haluavat selittää kroppansa puutteita ikääntymisellä. Eihän se oikeasti näin ole. Genetiikka sekä omat elintavat asiaan vaikuttaa.
Tottakai kroppaan tulee ”puutteita” ja/tai muutoksia kun ikääntyy. Nekin on sitten siellä geeneissä mitä tulee kellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja imetyksellä
Jos rintojen malli ei ole sellainen, jossa nännit kääntyvät alaspäin, imetyskään ei tätä aiheuta.
Imetyksessä rinta täyttyy ja tyhjenee maidosta, jolloin rasvasolut ajan mittaan litistyvät, jolloin rinnat eivät ole yhtä pystyt kuin ennen imetystä. Näin eräs plastiikkakirurgi asian selitti. Toki rinnat voivat olla edelleen kauniit imetyksen jälkeenkin, mutta kimmoisuus kärsii. Mutta sehän on sivuseikka, jos on onnistunut imetys takana. Moni lihoo ja kerää kiloja lastensaannin myötä, jolloin rasvaa kertyy myös rintoihin, jolloin tyhjä pussi-vaikutelma on vähäsempi kuin hoikilla. Lisäksi mitä isommat rinnat, sen enemmän painovoima tekee tuhojaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sillä en ole pienimmässäkään määrin kiinnostunut riippurintaisista naisista.
Toivoo neitsytpoika
Vierailija kirjoitti:
Ookke. Mä imetin 3 kk osittain. Ei riittänyt maito enempään. Ei roiku tissit. Ei ole koskaan roikkunutkaan. Tiivistä kudosta. Mammografian lisäksi piti siksi ottaa ultra, kun tutkittiin. Geneettinen ominaisuus. Ja pienehkö koko vaikuttaa. 70E tai 75DD on vielä aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on 1v hän ei hyödy mitään imetyksestä. Normaali vauva imee aina vain vähemmän ja vähemmän näin myös minulla kaksi. Siinä oli helppo lopettaa imetys kun lapset olivat lähes 1v.. Rinnat näyttävät aivan samalta kuin ennen lapsiakin eli hyvältä.
Kukaan ei kiirehdi töihin vaan töissä käydään koska ilman rahaa ei voi elää, kaikki maksaa. Minäkään en käyttänyt alkoholia enkä käynyt viihteellå. En ymmärrä mitä mainitsemisen arvoista niissä on. Luuletko että olet sen vuoksi jotenkin parempi ihminen umpimielisyydessäsi, muita tuomitsevuudessasi? Ihminen myös äiti on paljon monia asioita. Toivottavasti lapsesi oppivat koulussa yms avarakatseisuutta ja inhimillisyyttå. Niitä sinä et pysty tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on 1v hän ei hyödy mitään imetyksestä. Normaali vauva imee aina vain vähemmän ja vähemmän näin myös minulla kaksi. Siinä oli helppo lopettaa imetys kun lapset olivat lähes 1v.. Rinnat näyttävät aivan samalta kuin ennen lapsiakin eli hyvältä.
Kukaan ei kiirehdi töihin vaan töissä käydään koska ilman rahaa ei voi elää, kaikki maksaa. Minäkään en käyttänyt alkoholia enkä käynyt viihteellå. En ymmärrä mitä mainitsemisen arvoista niissä on. Luuletko että olet sen vuoksi jotenkin parempi ihminen umpimielisyydessäsi, muita tuomitsevuudessasi? Ihminen myös äiti on paljon monia asioita. Toivottavasti lapsesi oppivat koulussa yms avarakatseisuutta ja inhimillisyyttå. Niitä sinä et pysty tarjoamaan.
Olen kanssasi samaa mieltä kaikesta tuosta, paitsi kommentista, ettei yli 1v muka hyödy imetyksestä mitään. Kyllä hyötyy:
Imetys vähentää tutkitusti mm. Korvatulehduksia, ylähengitystie- ja suolistotulehduksua, keliakiaa ja lapsuusiän leukemiaa sekä myöhemmin lihavuutta, diabetesta ja korkeaa verenpainetta.
Rintamaidossa on muun muassa runsaasti erilaisia maitohappobakteereja, joiden avulla lapsen suolistoon kehittyy mahdollisimman hyvä bakteerikanta.
Esimerkiksi nuo terveyshyödyt ei maagisesti häviä siitä äidinmaidosta minnekään silloin kun lapsi täyttää vuoden :D
Eli kyllä, pitkä imetys on hyödyllistä, muttei mitenkään pakollista!
Suurin syy tissien riippumiselle, minkä voi itse aiheuttaa, on raju painonvaihtelu. Ensin lihot rajusti, sitten laihdutat, sitten taas lihot.... Tottakai ne tossut venyy ja alkaa roikkua.
Imetys taasen EI aiheuta rintojen roikkumista. Moni lihoo raskausaikana, siitä se rintojen roikkuminen sut johtuu ja syyttää turhaan imetystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja imetyksellä
Jos rintojen malli ei ole sellainen, jossa nännit kääntyvät alaspäin, imetyskään ei tätä aiheuta.
Vaikka nännit osoittaisivat kuinka ylös tahansa/olisivat ylhäällä, rinnat voivat olla silti roikkuvat tai tyhjät pussit…
Ja jos nännit kääntyy alaspäin, rinnat voivat olla silti kiinteät….
Sivuprofiilia tarkastelemalla sen huomaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi saa rinnat rupsahtamaan🤭
Miltä tuntuu kun oma naamakin on rupsahtanut? 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja imetyksellä
Vaikka nännit osoittaisivat kuinka ylös tahansa/olisivat ylhäällä, rinnat voivat olla silti roikkuvat tai tyhjät pussit…
Ja jos nännit kääntyy alaspäin, rinnat voivat olla silti kiinteät….
Sivuprofiilia tarkastelemalla sen huomaa hyvin.
Jos nännit kääntyy alaspäin niin rinnat ovat väistämättä riippuvat. Kiinteys on taas asia erikseen.
Riippurinnat johtuvat liian tiukoista liiveistä. Kun pitää rintaliivejä 9 tuntia päivässä, niin rinnat ovat siellä puristuksessa, ja sen seurauksena ne veltostuvat ja alkavat roikkua.