Äitini kertois just että olen adoptoitu.
Äitin halusi tänään päivällä jutella mun kanssa jostain tärkeästä asiasta. Ja sehän kertoi mulle että mä olen adoptoitu! Pikkasen järkytyin, olisin kyllä halunnut tietää aikasemmin (olen 15v), mut mitä väliä sillä periaatteessa on? Mä rakastan mun (adoptio)perhettä. Äiti kertoi että mun biologinen isä on kuulemma ranskalainen (se selittää mun isot ruskeat silmät :) ), ja biologinen äiti suomalainen narkkari. No.. olis ne vähän aikasemmin voinu kertoa, mut en mä halua olla äitille ja isälle vihanen ;)
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:43"]Miksi pitäisi olla lesta tai hellari? [/quote] Heitä suositaan adoptioasioissa. Ovat vissiin niin paljon parempia. Tai sitten halutaan tarkoituksella lähettää lapset pedofilien raiskattavaksi kostoksi siitä etteivät heidän biologiset vanhempansa pystyneet mihinkään.
[/quote] Älä puhu paskaa, ei pidä mitenkään paikkaansa, nimimerkki: läheltä adoptioprosessia seurannut
En ole turkulainen, vaan pääkaupunkiseudulta. Ei ole sisaruksia, ainoa olen
Mun kaveri oli sitä mieltä että on törkeetä ettei mun vanhemmat ole kertonu aikasemmin, mutta mä oon vähän tämmönen että annan kaiken anteeksi :)
ap
Mä en ymmärrä miks tuota adoptioasiaa täytyy monien perheiden lapsiltaan pimittää? Onko se jotenkin noloa vai mitä ihmettä? Kokisin että jos mulle sanottais nyt vuosikymmenien jälkeen että olen adoptoitu, niin en voisi enää olla tekemisissä perheeni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:18"]Mun kaveri oli sitä mieltä että on törkeetä ettei mun vanhemmat ole kertonu aikasemmin, mutta mä oon vähän tämmönen että annan kaiken anteeksi :)
ap
[/quote]
Ehkäpä perheesi odotti sinun olevan siinä iässä, että ymmärrät mitä adoptio yms tarkottaa.
Jos mulla olis adoptiolapsi niin mäkin odottaisin enemmin tohon ikään asti ennenku kertoisin. Vaan toisaalta, jos saat rakastavat vanhemmat ja turvallisen kodin niin mitä merkitystä sillä on oletko biologinen vai adoptoitu. Sinä olet silti saanut elää hyvän ja turvallisen elämän ja sulla on perhe joka ei varmastikaan helpolla hylkää.
Toista se on mulla kun oma mutsi hylkäs kun täytin 16 ja muutin omilleni asumaan.
Ajattelevat vain parastasi. Syynä ehkä biologisen äitisi huumeongelmat? 15-vuotiaana olet tarpeeksi kypsä, jos vaikka haluat ottaa selvää biologisista vanhemmista itse.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:20"]
Terveisiä porvoosta.
[/quote]
No voi kiitos! mutta miten se liittyy tähän?
Onko äitisi huumeiden käyttö aiheuytanut sinulle jotain oppimisvaikeuksia tms?
Yksi syy tuon asian kertomiselle vasta tässä vaiheessa on se, että he ovat arvioineet sinun olevan riittävän kypsä vastaanottamaan tämän tiedon. Monet lapset ja teinit alkavat angstaamaan tuollaisesta ja ulisemaan miten vihaavat petturivanhempiaan ja traumatisoitumaan siitä kuinka on varmaan ihan paska ja inhottu kun biovanhempi on saattanut hylätä. Moni on lapsena ja nuorena lapsellinen ja mustavalkoinen. Sinulla lienee riittävästi elämänkokemusta asettaa tuo asia oikeisiin mittasuhteisiin ja ymmärtää erilaisia elämäntilanteita.
Mun mielestä toi 15v on ihan sopiva. Sun ei tarvitse olla loukkaantunut siksi, että kaverisi mielestä oli törkeää olla kertomatta. Voit jo päättää itse, haluatko juuriasi tutkia vai haluetko ylipäätään tietää enempää. Luulen, että vanhempasi eivät ole kertoneet sinulle aikaisemmin, koska pelkäsivät reaktiota. Mutta eihän teidän välienne tarvitse muuttua, te olette perhe jokatapauksessa. :)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:21"]Ajattelevat vain parastasi. Syynä ehkä biologisen äitisi huumeongelmat? 15-vuotiaana olet tarpeeksi kypsä, jos vaikka haluat ottaa selvää biologisista vanhemmista itse.
[/quote]
No sehän onnistuu 18v vasta.
Nykyään kyllä adoptioneuvonnassakin painotetaan avoimuutta alusta alkaen, näin on varmasti opastettu myös sinun adoptiovanhempiasi. Noin nimenomaan ei saisi tehdä että teinille täräytetään tuollainne tieto, saati, että erikseen mainitaan bioäiti narkkariksi.
Onko tää juttu ihan tottakaan?
T. Adoptioäiti
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:18"]Mun kaveri oli sitä mieltä että on törkeetä ettei mun vanhemmat ole kertonu aikasemmin, mutta mä oon vähän tämmönen että annan kaiken anteeksi :) ap [/quote] Ehkäpä perheesi odotti sinun olevan siinä iässä, että ymmärrät mitä adoptio yms tarkottaa. Jos mulla olis adoptiolapsi niin mäkin odottaisin enemmin tohon ikään asti ennenku kertoisin. Vaan toisaalta, jos saat rakastavat vanhemmat ja turvallisen kodin niin mitä merkitystä sillä on oletko biologinen vai adoptoitu. Sinä olet silti saanut elää hyvän ja turvallisen elämän ja sulla on perhe joka ei varmastikaan helpolla hylkää. Toista se on mulla kun oma mutsi hylkäs kun täytin 16 ja muutin omilleni asumaan.
[/quote]
Niin mä tarkoitinkin. En ole mistään vihainen, vaan kiitollinen että olen saanut maailman parhaat vanhemmat, ja hyvän kasvatuksen :) ap
Mieti, miten tarkka syyni tehdään adoptiovanhemmille. Kuka vaan ei kelpaa. Hyvä ystäväni ei saanut adoptiolasta ollenkaan. Ei vaan katsottu sopivaksi. Minusta olisi ollut täydellinen äiti ja hänen miehensä myös isä. (Rakastavia, hyvä vakityö, iso talo jna.)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:23"]
Onko äitisi huumeiden käyttö aiheuytanut sinulle jotain oppimisvaikeuksia tms?
[/quote]
Ei ole onneksi. Olen aina ollut koulussa suht hyvä (keskiarvo on 9,1)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:43"]Miksi pitäisi olla lesta tai hellari?
[/quote]
Heitä suositaan adoptioasioissa. Ovat vissiin niin paljon parempia. Tai sitten halutaan tarkoituksella lähettää lapset pedofilien raiskattavaksi kostoksi siitä etteivät heidän biologiset vanhempansa pystyneet mihinkään.