Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erillishaku & vanha opiskelupaikka

Vierailija
25.06.2015 |

Voiko nykyään, kun hakumenettelyyn on tullut paljon muutoksia, hakea uutta opiskelupaikkaa vaikka on ennestäänkin? Ennenhän ei ollut mitään ongelmaa, minulla oli pahimmillaan kolme opiskelupaikkaa, joista yhdessä olin poissaoleva. Eri keskustelu on se, onko se järkevää, mutta voinko ilmoittautua poissaolevaksi tai tuhlata läsnäolokausiakin ja hakea ammattikouluun kesken korkeakouluopiskelun? Entä jos opiskelupaikka ei ole mukana missään yhteishaussa vaan hakemus osoitetaan suoraan kouluun?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:08"]

Mikä teinitrolli täällä levittää "totuuksiaan". Ei ole mitään rajoituksia samanaikaiseen läsnäoloon eri korkeakouluissa. Ainoastaan uuden paikan vastaanottamiseen on optio 1 paikka/vuosi.

[/quote]

Joo  tää oli ainakin ennen, mutta onkohan muuttunut kun tuli tämä uusi hakusysteemi.

ap

Vierailija
2/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla voi olla useampi paikka. Mutta voit olla aktiivisena opiskelijana vain yhdessä korkeakoulussa, eli muissa pitää siis olla sitten poissaolevana. Esim. Itse olen amkissa nyt poissaolevana ja aloitan syksyllä ammattikoulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkoa edelliseen että ilmeisesti mun ei tarvitsisi olla amkissa nyt edes poissaoleva koska kyse eri asteen koulutuksista.

Vierailija
4/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla läsnäoleva vaikka kaikissa. Ei kouluilla ole edes pääsyä toistensa rekisteriin, mistä ne tietäisi oletko muualla poissa vai läsnä.

Samana vuonna ei voi yhteishaun kautta ottaa vastaan kuin yhden paikan, mutta tuo säännös ei koske erillishakuja eikä eri vuonna vastaanotettuja paikkoja.

Vierailija
5/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia tietysti, onko järkevää olla monessa paikassa samaan aikaan läsnäoleva, jos et ehdi kuitenkaan opiskella kaikkialla yhtäaikaa.

Vierailija
6/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:02"]Voit olla läsnäoleva vaikka kaikissa. Ei kouluilla ole edes pääsyä toistensa rekisteriin, mistä ne tietäisi oletko muualla poissa vai läsnä.

Samana vuonna ei voi yhteishaun kautta ottaa vastaan kuin yhden paikan, mutta tuo säännös ei koske erillishakuja eikä eri vuonna vastaanotettuja paikkoja.
[/quote]Älä sössötä

Vierailija
7/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teinitrolli täällä levittää "totuuksiaan". Ei ole mitään rajoituksia samanaikaiseen läsnäoloon eri korkeakouluissa. Ainoastaan uuden paikan vastaanottamiseen on optio 1 paikka/vuosi.

Vierailija
8/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:08"]

[/quote]Älä itke, ime nakkia. Lussuta sitä

[/quote]Mee sä haistelemaan vaikka äitylin pikkupöksyjä ja runkkaamaan sitä säälittävää neitsytnakkiasi. Tollanen luuseri jonnepelle ei tule koskaan pääsemään edes yläkoulusta pois :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän