Suosikkisi Leevi and the Leavingsin biiseistä?
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:37"]
"Miranda". Surullinen ja haikea tarina ahdistuneen naisen itsemurhasta, jonka toteuttaa katolta hyppäämällä. :(
[/quote]
Miranda on munkin suosikkini. Ja tosi aliarvostettu ja vähän soitettu.
Mutta eikös tää kerro Miranda-nimisestä sirkusprinsessasta, joka jollain pikkukyläkiertueella tippuu maahan kesken show'n kun turvaköydet ei ole toimineet tai sitten on tarkoituksella jättänyt ne laittamatta. Ilmeisesti jonkinlaista kokemusta on ollut pehmeistä seinistä ja kaltereista, eli onko ollut vankina tai mielisairaalassa aiemmin...? Eikös nuo taiteilijat ole hieman ailahtelevaisia ja taipuvaisia mielenterveysongelmiin? Itsemurhan mahdollisuuta ei täysin poissuljeta.
Laittakaa linkkejä mistä voi kuunnella,itse en ikinä muista kappaleitten nimiä ja sanoja,mutta kuunnellessa tulee mieleen sitten.
Kyllä se on se laulu jossa lauletaan: Sitä ei usko neekerikään mikä hirveä haloo siitä nousee, kun on väärät piirustukset ja tarvikkeet.
Eli Vasara ja nauloja.
Pohjois-Karjala
Tuhkimo Titanicin kannella
Matkamuistoja
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:42"]
"Miranda". Surullinen ja haikea tarina ahdistuneen naisen itsemurhasta, jonka toteuttaa katolta hyppäämällä. :(
[/quote]
Miranda on munkin suosikkini. Ja tosi aliarvostettu ja vähän soitettu.
Mutta eikös tää kerro Miranda-nimisestä sirkusprinsessasta, joka jollain pikkukyläkiertueella tippuu maahan kesken show'n kun turvaköydet ei ole toimineet tai sitten on tarkoituksella jättänyt ne laittamatta. Ilmeisesti jonkinlaista kokemusta on ollut pehmeistä seinistä ja kaltereista, eli onko ollut vankina tai mielisairaalassa aiemmin...? Eikös nuo taiteilijat ole hieman ailahtelevaisia ja taipuvaisia mielenterveysongelmiin? Itsemurhan mahdollisuuta ei täysin poissuljeta.
[/quote]
Mä taas olen tulkinnut sanat siten, että tää Miranda on sellainen perinteinen kylähullu, joka on kuvitellut harhoissaan olevansa jonkunlainen sirkuksen trapetsitaiteilija.
Eli ollut siis ihan tavallinen mielenterveysongelmainen nainen, joka on asumassaan pikkukylässä esiintynyt sirkusprinsessana, pukeutunut outoihin vaatteisiin ja meikannut näyttävän suttuisesti. Mirandaa on yritetty hoitaa laitoksissa (pehmeissä huoneissa) ja on ollut kaltereidenkin takana, eli ei siis omasta tahdostaan hoidossa. Lopulta toteuttaa harhoissaan shownsa ihmisten katsellessa kadulla ja tippuu kuolemaan koska turvavaljaat on laitettu väärin tai ne on pettäneet.
Nainen toiselta planeetalta
[/quote]
Tämä. En ole vieläkään päässyt perille kiehtovasta sanoituksesta.
Pimeä tie, hyvää matkaa ja Älä itke baby Jane
Vielä ei ole mainittu näitä kahta lemppariani: Etkä näe että tanssin ja Syntisen kaunis mies. YouTubessa joku on värkkäillyt molempiin biiseihin sanoituksiin mätsäävät kuvakoosteet, jotka tekevät niistä vielä hykerryttävämmät. :) Pitää katsoa jos ne löytäisin, laitan linkit sitten tänne...
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:16"]
Oma suosikkini on En tahdo sinua enää.
[/quote]
Paitsi että sillä duottona laulavalla Göstan akalla ei ole minkäänlaista lauluääntä.
Olenkohan ainoa suomalainen joka ei sitten yhtään syty Leevi and the Leavingsistä...
En osaa sanoa suosikkia, useimmat laulut on niin hyviä. Mahtavia sanoituksia. Oon polvenkorkuisesta asti kuunnellut ja melkeinpä kaikkien laulujen sanat osaan ulkoa. Leevi and the Leavings on mun ehdoton lemppari!
SOPIVASTI LIHAVA-en tiedä onko biisin oikea nimi-lohdullista kuultavaa
Kauhean vaikea valita. Göstä oli nero! Vielä nerommalta vaikuttaa näin itse vanhetessa. Harmi, että kuoli niin nuorena.
Sanotaan, että mä tykkään Amaliasta ja Pohjois-Karjalasta. Amalia on jotenkin haikea tarina elämästä. Ja Pohjois-Karjalassa on jotain niin elämänmakuista... "vaihdan farkut verkkarihousuun.... juon kaljaa auringonnousuun"
Ei lemppari, mutta vitsinä hyvä: Elina, mä en tiedä mitä teen. Mun nimi on Elina, saatan laulaa joskus karaokessa :D