Korona riehunut kaksi viikkoa meidän perheessä ja opettajat
laittaa viestiä että alkaa olla liikaa poissaoloja. Itse olen terveydenhuollossa töissä, ja olen ollut varovainen jos selkeästi on koulussa ollut paljon tautia. Ovat tehneet kotona läksyjä, mutta poissaoloja on tosiaan kertynyt.
Mites muilla?
Kommentit (24)
Ei hätää, ei sitä opea oikeasti kiinnosta. Poliitikot on vaan keksineet, että opet ehkäisevät mielenterveys-, syrjäytymis- , lastensuojelu-, kotoutumis-, yms. ongelmat. Sieltä on sitten opetustoimen kautta valutettu rehtoreille ja opettajille tätä ”varhaista puuttumista”. Ope sitten soittelee ja palaveeraa, sillä opella ei ole työaikaa ja siksi hänelle voi sälyttää koko ajan lisää hommia. Mitään oikeaa apua mahdollisiin ongelmiin ei tietenkään ole, sillä sehän maksaisi lisätä kuraattoreja, terveydenhoitajia tai psykologeja. Lastensuojelun porukkaakin irtisanoutui jo vuosia sitten. Mutta ope vääntää Wilmaan jotain turhaa byrokratiaa ja miettii samalla itselleen uutta ammattia.
t Väsynyt ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50h on meidän kaupungissa se raja, jonka jälkeen asia on otettava kodin kanssa puheeksi.
Toki tuota rajaa ei ole luotu pandemian ajatellen.Mutta rajalla on merkitystä nytkin, sillä koronasta huolimatta kouluissa on pakko edetä, ja pitkän poissaolon aikana voi jäädä ihan merkittävästi jälkeen. Juuri tämän takia karanteenisäännöt löysättiin, ettei jotkut oppilaat olisi pois käytännössä koko kevätlukukautta joko koronapelon, altistumisen tai koronan takia. Mutta koska poissaoloja tukee, pitää open virkansa puolesta kysellä, onko opinnot edenneet.
Etäopetus olisi ratkaissut tämänkin ongelman. Mutta ei, vaan hälyttävä määrä poissaoloja on pienempi paha kuin etäopetus. Not.
Tuossa on mennyt vasemmistohallituksella puurot ja vellit sekaisin. Pahoinvoinnit ja muut ongelmat johtuvat koronasta, poissaoloista, altistumisten aiheuttamasta stressistä ja muusta sähläyksestä. Etäkoulu ei ollut pahoinvoinnin syy vaan hyvä ratkaisu kaikkeen.
Ja sitä pahoinvointia ja oppimisvajetta on ollut jo ennen pandemiaa. Nyt niistä syytetään etäopetusta eikä oikeisiin syihin puututa.
Täällä opettaja, joka tietää viikon sisällä opettaneensa tai työskennelleensä ainakin 6 samana iltana positiivisen koronatestin saaneen kanssa. Sen lisäksi eri tunneille tullut lukematon määrä koronan juuri sairastanwita ja ehkä vielä tartuttavia oppilaita ja työkavereita. Joka ryhmästä puuttuu noin 5 ja parhaasta 10 oppilasta. Uskon, että kirjoitus on provo. Toki on tuo 50 tunnin poissaolo, jonka jälkeen koulun pitää kysyä miksi on poissa, mutta itse ainakin olen sitä onnellisempi mitä useamman päivän vanhemmat pitää koronaa sairastaneen koulusta kotona toipumassa. Ffp2-maski ilmeisesti suojannut itseäni tähän asti ja rokotukset. Kop kop kop
Läng läng längädä läng
Läkädäng däng däng
Länkyti länk länk
Länkytän.