Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokeririippuvuus on kamalaa!

Vierailija
25.06.2015 |

koko ajan joku kutsuu keittiöstä. Oikein huhuilee makeasti. Vaikka vatsa on täpötäynnä, tekee mieli makeaa. Ihan vähän vaan.. Ota ota... Melkein kuola valui, kun äsken bongasin lapsen nallekarkit.

Hirveetä, tsempatkaa mut yli tästä!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin!

Vierailija
2/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei saa pitää mitään makeata. Ainoa keino päästä tuosta eroon on tiukka kieltäytyminen, kuten alkoholisteilla juomisen suhteen.
Vähähiilihydraattinen ruokavalio vei minun makeanhimon pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan täysin sama täällä. Se sokerin tarve on sietämätön. Olen orja, sokeriteollisuuden orja.
.
Sinnittele. Laske päiviä. Sen pitäisi helpottaa kun jaksat tarpeeksi kauan. Kaksi viikkoa niin sinun pitäisi olla irti. Pystyt siihen!

Vierailija
4/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeririippuvaiset aina valittavat riippuvuuttaan, mutta eivät ole valmiita muuttamaan mitään omista tottumuksistaan päästäkseen eroon siitä.

Vierailija
5/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita korvaamalla karkit hedelmillä tai marjoilla. Mulla on toiminut! Esim. nyt kesäaikaan vesimeloni on herkku jota napostelen pitkin päivää sen sijaan että söisin vaikkapa suklaalevyn.

Vierailija
6/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerista en tiedä, mutta ruokariippuvuus on vielä kamalampaa. Syömistä kun ei voi kokonaan lopettaa. Sokerin nauttimisen voi lopettaa vaikka erittäin vaikeata sekin on nykyisestä sokerikeskeisestä elintarviketeollisuudesta johtuen.

Vierailija
7/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko aikuisikäni kamalassa sokerikoukussa. Suklaata/karkkia/leivonnaisia/jäätelöä piti saada vähintään kerran päivässä ja silloin jo piti tosissaan tsempata. En tiedä mikä mulle tuli yksi päivä kun päätin, että se oli nyt tässä. Sen jälkeen en ole syönyt mitään noista. Esim. Omenatkin maistuu liian makealle, banaaneja syön joskus. Mikään ei ole enää kiellettyä, mutta ei ole niin pakottavaa tarvetta, joten vielä en ole syönyt niitä. Alussa näin unia, missä söin jotain sokerista herkkua, se oli ainut seuraus. Tunnen kyllä tyytyväisyyttä itseeni asian tiimoilta. Vaikka onnistuinkin tällä kertaa ihmeellisen helpolla, niin annan kuitenkin itselleni täydet pisteet. Joskus yrittänyt lopettaa, niin muutaman viikon olen pystynyt ja se on ollut vaikeaa. Joskus tarvitsee vaan sen oikean hetken ja oivalluksen. Itse halusin jotain muuta nautintoa kuin sokerin.

Vierailija
8/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän! Olin oikeasti vuosia järkyttävä sokerinarkkari, söin melkein joka päivä jotain makeaa. Saatoin syödä päivässä helposti esim. karkkipussin ja vetää vielä suklaalevynkin siihen päälle. Varsinkin viikoloppuisin makeaa meni järkyttävät määrät. Tykkään makeasta ihan hirveästi, enkä liho syödessäni sitä, joten en todellakaan ajatellut ikinä vähentäväni sen syömistä, saati sitten lopettavani.

Lääkäri kuitenkin käski minua lopettamaan makean syönnin jatkuvien hiivatulehdusten takia. Nyt olen ollut syömättä makeaa n. 3kk, ensimmäiset kaksi viikkoa olivat ihan tuskaa, mutta sen jälkeen helpotti! Nyt makeaa ei oikeasti edes tee mieli! Ihan uskomatonta. Suosittelen kaikkia sokeriaddikteja lopettamaan makean syönnin ihan kokonaan. Ekat viikot voivat olla vaikeita, mutta sitten helpottaa.

Vierailija
9/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:03"]

Aloita korvaamalla karkit hedelmillä tai marjoilla. Mulla on toiminut! Esim. nyt kesäaikaan vesimeloni on herkku jota napostelen pitkin päivää sen sijaan että söisin vaikkapa suklaalevyn.

[/quote]

Ei sokeririippuvuudesta eroon pääse korvaamalla sokeri toisella sokerilla :D

Vierailija
10/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, Ap selvinnyt pari tuntia syömällä purkin raejuustoa ja juomalla lasitolkulla vettä.
Edes aikoinaan tupakan lopettaminen ei tehnyt näin vaikeaa. Oihhh, irtokarkkeja... Niitä ihania jauhosalmiakkeja ja suklaata... Mmmmmm....
Ehkä tähän voi kuolla?

Vierailija
11/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans sitä mieltä, että tupakastakin pääsi helpommin eroon, mutta sokerista ei. Kun vaan ei.

Vierailija
12/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ap, mutta tämä sokerin nappailu loppuu nyt tänään ja tähän omalla kohdallani. Piste. Mieskin aina maalailee kauhukuvia, kuinka glukoosifruktoosi kietoo vielä salakavalasti aiheuttamansa ihransa sisäelimieni ympärille sillä vaarallisimmalla tavalla, ja niinhän se on, niinhän se lopulta tekee. Eikä niistä irtareista tule oikeasti kuin huono olo ihan joka kerta, mutta riippuvuus kuin riippuvuus. Nyt loppui! Ei koko kesänä enää karkin karkkia. Suklaata en onneksi ole koskaan edes opetellutkaan himoitsemaan.

Vierailija
13/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö tarvitsee myös sokeria. Kokeilkaa lusikallinen hunajaa , kun makeanhimo yltyy sietämättömäksi.

Vierailija
14/24 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:36"]Elimistö tarvitsee myös sokeria. Kokeilkaa lusikallinen hunajaa , kun makeanhimo yltyy sietämättömäksi.
[/quote]
Mihin?

Vierailija
15/24 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lopetin aamulla ties monenneko kerran mut niin vaan aamupäivällä olo oli niin huono ja päänsärky niin kova että oli pakko ottaa herkkupiilosta sokeriöverit. sillä lähti mutta nyt jo kaduttaa.

Vierailija
16/24 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuin huumetta

Vierailija
17/24 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttakaa muaki

Vierailija
18/24 |